"knallertdæk" til XS'er
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-05-05 07:17

Hej

Nu har jeg læst diverse tests og anbefalinger af dæk. Men disse tests
omhandler oftest 150+ bag og 120+ for. XS'eren er udstyret med 110 bag
og 90 for.

Kan man regne med at de tests vil udfalde på samme måde med de tyndere
dæk, vil jo gerne have noget ordentligt på!

Stef
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=843

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-05-05 10:36

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Kan man regne med at de tests vil udfalde på samme måde med de tyndere
> dæk, vil jo gerne have noget ordentligt på!

Nå har bestilt nogle Pirilli MT75 til montering næste torsdag, så håber
vi det er ok!

Stef

Fra : Richard

Dato : 10-05-05 15:48

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]

Så har din søgning ikke fundet anbefalingen af Bridsgestone BT45 i de 7-14
seneste indlæg herinde om smalle dæk til ældre mc eller ditto om Motorrads
"Grosser Reifentest 2004"...

> Nå har bestilt nogle Pirilli MT75 til montering næste torsdag, så håber
> vi det er ok!

...hvori Pirellis Sport DFemon blev nr 4 hhv af 5
Se Youngttimerreifen på:
<http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2004/FrameSet_reifen_04.html>

Men derfor kan MT75 jo godt virke nogenlunde på din cykel

--
Richard Pade, Soregfri, DK

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-05-05 16:47

> Så har din søgning ikke fundet anbefalingen af Bridsgestone BT45 i de 7-14
> seneste indlæg herinde om smalle dæk til ældre mc eller ditto om Motorrads
> "Grosser Reifentest 2004"...

Nope det har jeg misset

> ..hvori Pirellis Sport DFemon blev nr 4 hhv af 5
> Se Youngttimerreifen på:

<http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2004/F
rameSet_reifen_04.html>

Men MT75 og DFemon er da ikke samme dæk?
Føler mig en smule snydt da forhandleren fortalte at det var et rigtigt godt
dæk... men er de ikke alle det, når man snakker med sælgeren! Nå men det er
jo ikke noget racermaskine så mon ikke det går!

> Men derfor kan MT75 jo godt virke nogenlunde på din cykel

Håber jeg skisenme ellers har det da været trælse 1550+ montering at skyde
af.

Stef

Fra : Richard

Dato : 10-05-05 20:52

Stefan Jacobsen wrote:

> Men MT75 og DFemon er da ikke samme dæk?

Nej, de har forskelligt mønster og leveres i lidt forskellige størrelser
iflg. Pirelli's web-site, Sport demon typisk lidt bredere i dagens
leveringsprogram. Forskellen i brug kender jeg ikke.

> Føler mig en smule snydt da forhandleren fortalte at det var et rigtigt godt
> dæk... men er de ikke alle det, når man snakker med sælgeren! Nå men det er
> jo ikke noget racermaskine så mon ikke det går!

Det kan forhandleren jo have mange gode grunde til - eller dårlige set fra
dit synspunkt. Måske størrelserne passer bedre, eller MT75 er Pirellis
anbefaling til din mc. I D må mc'erne jo kun køre rundt på de dæk, som
dækfabrikanket anbefaler/godkender til den enkelte mc. Hvilket jo ikke
altid behøver være det bedste, især ikke for ældre mc, som fabrikanterne
ofte er tilbageholdende med at udstede nye anbefalinger til...

> Håber jeg skisenme ellers har det da været trælse 1550+ montering at skyde
> af.

Ved køb i D og montering her? Kunne du ikke have fået to dæk skiftet for
den samme pris herjemme - BT45 koster da ikke mere end 6-800,- / stk. i de
størrelser (som svarer nogenlunde til min GB500's)?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-05-05 21:45

> Ved køb i D og montering her? Kunne du ikke have fået to dæk skiftet for
> den samme pris herjemme - BT45 koster da ikke mere end 6-800,- / stk. i de
> størrelser (som svarer nogenlunde til min GB500's)?

Det er køb her og montering her, man skal jo støtte de lokale (ikk´
Armand ). De 1550+ mont. er for både for og bag. Hvis der er alt for
ringe må jeg jo bare sørge for at få kørt nogle km, så de kan blive slidt
ned i en fart, nu kører jeg jo også mest lige ud så mon ikke det går. De få
gange der bliver taget nogle sjove sving bliver gassen som regel hurtigt
sluppet Eneste der bekymre mig lidt er hvor lang tid det vil tage dem at
skifte dem .

Stef

Fra : Richard

Dato : 10-05-05 22:03

Stefan Jacobsen wrote:

> Det er køb her og montering her, man skal jo støtte de lokale (ikk´
> Armand ).

Åh jo, jeg juskede bare din oprindelige mail sådan

> De 1550+ mont. er for både for og bag. Hvis der er alt for
> ringe må jeg jo bare sørge for at få kørt nogle km, så de kan blive slidt
> ned i en fart, nu kører jeg jo også mest lige ud så mon ikke det går.

Jo, det plejer vist at hjælpe på sliddet

> Eneste der bekymre mig lidt er hvor lang tid det vil tage dem at
> skifte dem .

Årh, mon ikke 1 time kan gøre det - med afbalancering og det hele...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 11-05-05 00:56

Stefan Jacobsen wrote:

> skyde

> Det er køb her og montering her, man skal jo støtte de lokale (ikk´
> Armand ).

Det har jeg vist aldrig været den store fortaler for. Jeg synes derimod
det er dårlig karma at surfe udvalg/størrelse ved forhandleren og
derefter købe i udlandet :-|

--
Armand.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-05-05 07:23

> Det har jeg vist aldrig været den store fortaler for. Jeg synes derimod
> det er dårlig karma at surfe udvalg/størrelse ved forhandleren og
> derefter købe i udlandet :-|

My mistake, sorry!

Stef