/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Lidt karburator hjælp, med film...
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 14:02

Hejsa Alle

Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver skudt
af ))

Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her jeg
har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille.. (har
købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)

Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
udstødningen..
Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
til tomgang ?

Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom der
liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen der
skal et hak op ?

Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det er
et synkroniserings problem ?

Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i live,
så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/

http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 25MB

http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 11MB

Håber i kan komme med lidt hjælp..

Motoren er:
GSX400 bund
GS500E cylindre + stempler.
GS450 Topstykke
GS500E karburatorer, som har dyse 135 i hoveddysen..

Mvh
Morten



 
 
Armand (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-05 14:19

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
> den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
> trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver skudt
> af ))
>
> Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her jeg
> har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille.. (har
> købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)
>
> Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
> det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
> selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
> Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
> udstødningen..
> Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
> til tomgang ?
>
> Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom der
> liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
> meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
> fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen der
> skal et hak op ?
>
> Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
> mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det er
> et synkroniserings problem ?
>

Chokermangel!
Ir i choke-dysen?
Fejlfunktion?
Falsk luft?
Overhovedet bensin i venstre svømmerhus? Hvorledes løber bensinen fra
tank til de to karbunader? Måske at der ligefrem ikke er bensintilførsel
til den venstre p.g.a. manglende slange???

--
Armand.

Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 15:04

> Chokermangel!

Ja, men selv når den er inde, kommer der ikke rigtigt gang i den, kun små
plut.. uden den kommer der dog slet ikke en disse..

> Ir i choke-dysen?

Nej er som ny..

> Fejlfunktion?

???

> Falsk luft?

Kan ikke rigtigt se hvor det skulle komme fra, gummierne er helt tætte..

> Overhovedet bensin i venstre svømmerhus?

Jeps

> Hvorledes løber bensinen fra tank til de to karbunader?

jeg har en test "tank" som er en ½l flaske med benz i, så det løber lige
ned..

> Måske at der ligefrem ikke er bensintilførsel til den venstre p.g.a.
manglende slange???

Nej de får af en fælles studs, og der er benz i begge..

Mvh
Morten



Armand (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-05 15:15

Juel wrote:
>>>
>
>>Fejlfunktion?
>
>
> ???

Bliver chokeren på den venstre overhovedet trukket!?

Normalt ville tændrøret drukne meget hurtigt hvis cylinderen ikke
tænder. At tændrøret er tørt indikerer kraftigt at det er bensin der
mangler :-|


Kompression??

--
Armand.

Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 15:19

> Bliver chokeren på den venstre overhovedet trukket!?

Ja, via en pind..

> Normalt ville tændrøret drukne meget hurtigt hvis cylinderen ikke
> tænder. At tændrøret er tørt indikerer kraftigt at det er bensin der
> mangler :-|

Tror jeg skal ha checket svømmerhøjden på de kaburatorer, har bare ingen
anelse om hvad de skal være :o/

> Kompression??

Jeg har ikke målt, men gør det imorgen, ventilerne er lige blevet slebet, og
stempelringene er som nye !

Mvh
Morten



Armand (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-05 18:44

Juel wrote:
>>
>
>>Kompression??
>
>
> Jeg har ikke målt, men gør det imorgen, ventilerne er lige blevet slebet, og
> stempelringene er som nye !

Pil tændrøret ud på den fungerende cylinder og tørn v.h.a.
selvstarteren: Er der en *tøf-tøf* lyd fra den anden cylinders
kompression, eller fiser motoren bare rundt?

--
Armand.

Futte & Co. (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 08-05-05 17:10

Juel wrote:

>
>
> jeg har en test "tank" som er en ½l flaske med benz i, så det løber lige
> ned..
>
>

Hej Morten
Er der udluftning i den ½ liter flaske ?

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er

Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 18:02

> Hej Morten
> Er der udluftning i den ½ liter flaske ?

Jeps den er kun ½, så bunden er skåret ud af den..

Men jeg har lidt at gå efter..

1. Checke ventiler igen.
2. Checke flyderhøjde på kaburatorene.
3. Checke for falsk luft.

Mvh
Morten **som nok skal få liv i sin BastardBike**



KubikH (08-05-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 08-05-05 14:52


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:427e0dc4$0$79456$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
> den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
> trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver
> skudt
> af ))
>
> Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her
> jeg
> har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille..
> (har
> købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)
>
> Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
> det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
> selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
> Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
> udstødningen..
> Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
> til tomgang ?

Start med at få den til at gå først, så har man en mulighed for at vurdere
på den senere
Når den kan køre, og er komplet samlet, er det tid til indjusteringer mm..

> Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom
> der
> liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
> meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
> fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen
> der
> skal et hak op ?

Nej det er ikke nok.
Start med at checke at der i det hele taget kommer benzin ned i
svømmerhuset.
Check at svømmerhøjden er ens i begge karbunader, stil dem evt, til at passe
efter en 500E.

> Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
> mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det
> er
> et synkroniserings problem ?

Det er nok fordi den ene ikke får noget at forbrænde, bare sørg for at
synkronisere spjældene.
>
> Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i
> live,
> så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/

Kan ikke se dine film, men har du luftfiltrene på??, byg den så "korrekt"
sammen som den skal være, ellers skal du til det igen.
En anden lille tanke: Nu har du vel checket, og igen checket
ventilspillerummene.... for "stramme" ventiler ... ingen start.


> http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 25MB
>
> http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 11MB
>
> Håber i kan komme med lidt hjælp..
>
> Motoren er:
> GSX400 bund
> GS500E cylindre + stempler.
> GS450 Topstykke
> GS500E karburatorer, som har dyse 135 i hoveddysen..
>
> Mvh
> Morten
>
>



Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 15:10

> Start med at få den til at gå først, så har man en mulighed for at
vurdere
> på den senere
> Når den kan køre, og er komplet samlet, er det tid til indjusteringer mm..

Ok..

> Nej det er ikke nok.
> Start med at checke at der i det hele taget kommer benzin ned i
> svømmerhuset.
> Check at svømmerhøjden er ens i begge karbunader, stil dem evt, til at
passe
> efter en 500E.

De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
Evt url med billeder.. ?

> Det er nok fordi den ene ikke får noget at forbrænde, bare sørg for at
> synkronisere spjældene.

Også mit bud..

> Kan ikke se dine film, men har du luftfiltrene på??, byg den så "korrekt"
> sammen som den skal være, ellers skal du til det igen.
> En anden lille tanke: Nu har du vel checket, og igen checket
> ventilspillerummene.... for "stramme" ventiler ... ingen start.

Har klistret 2 stk cone filtre på, det rigtige KN filter er på vej fra
tyskland..
Har lige stillet ventiler på den.. men kan da godt måle igen, nu hvor der
har været "liv" i den..

Mvh
Morten




KubikH (08-05-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 08-05-05 19:13


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:427e1dd7$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
>>> De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
> karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
> Evt url med billeder.. ?
>

Desværre Morten
Jeg har ikke lige noget på en Sygsuki,
mvh
Niels



Moller (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 09-05-05 22:22

Juel wrote:

> De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
> karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
> Evt url med billeder.. ?

Da din motor er et gadekryds af flere GS generationer, så er der ikke
en fast værdi, og skal derfor justeres ind... Selve flyderhøjden måles med
kaburatoren på hovede, og måles fra pakningsoverfladen(uden pakning), og
til højeste punkt af flyderne.

En typisk tommelfingerregel for Suzuki'er med Mikuni på er 14,7mm, den
går på de fleste GSX, GSF og GSX-r motore fra suzuki. Men om de går her
??? tjaaa.... i første omgang ville jeg måle højden på den som går næsten,
og så stille den anden flyder til det samme. Herefter, hvordan er din CO
skrue sat ??? endnu engang er et godt udgangspunkt 2½ omdr. ud på dem
begge... og så er der lige om dit chokersystem virker som det skal ???

Da du er mest intereseret i at få liv i dyret, så vil en god ide være
at sætte nålen på mellem position(da den skal først stilles ved senere),
og så lige juster dine 2 spjæld ind på øjemål, sådan at de begge to
liiiiige knap og nap er ved at åbne, altså en meget lille sprække at se
hvis du kigger ind på dem.

VH
Lars Molnit



Eg Egemarke (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 10-05-05 06:57

Der ligger forresten en hel værksteds manual på emule !
Søg på DFMC - Suzuki Gs 500 E Wokshop Manual.pdf
eller bare DFMC - Suzuki fx !!


--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk


Armand (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-05-05 19:36

Moller wrote:
> Juel wrote:
>
>> De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
>> karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
>> Evt url med billeder.. ?
>
>
> Da din motor er et gadekryds af flere GS generationer, så er der ikke
> en fast værdi, og skal derfor justeres ind...

At justere de haltende side ind efter den kørende sides mål må vel kunne
gøre det :-|

--
Armand.

Tony Lorentzen (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 10-05-05 15:28

Juel wrote:

> Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i live,
> så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/
>
> http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 25MB
>
> http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 11MB

Gaaab, Morten. Det tager jo evigheder at hente de film

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Ukendt (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-05 07:03

> > Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i
live,
> > så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/
> >
> > http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 25MB
> >
> > http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi <-- Fylder 11MB
>
> Gaaab, Morten. Det tager jo evigheder at hente de film

jaja 256Kbit/2,5Mbit linie sorry..



Armand (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-05-05 21:51

Juel wrote:
>>>Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig
>>
>>Gaaab, Morten. Det tager jo evigheder at hente de film
>
>
> jaja 256Kbit/2,5Mbit linie sorry..
>
>
Egoist!

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste