Tailguard
Fra : Schlæger

Dato : 08-05-05 06:57

Hej kloge hoveder.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1113 har Chris vist et
billede af sin TL1000 med en "tailguard" monteret.

Jeg kan godt oversætte ordet, og se hvor den sidder, men: Hvilken gavn gør
sådan en tingest ???

Kunne man ikke lige så godt lade den oprindelige bagskærm blive siddende
?? (selvom jeg godt ved, at mange herinde er "bagskærmskrækkere")

Mch Schlæger

Fra : Janner

Dato : 08-05-05 09:47

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billede af sin TL1000 med en "tailguard" monteret.
>
> Jeg kan godt oversætte ordet, og se hvor den sidder, men: Hvilken gavn gør

Den gør det samme som originalen beskyeer bagved kørende for sten slag

> Kunne man ikke lige så godt lade den oprindelige bagskærm blive siddende
> ?? (selvom jeg godt ved, at mange herinde er "bagskærmskrækkere")
>
> Mch Schlæger

Det kunne man da godt men som X TL1000 ejer må jeg tilføje at den originale
ser syg ud

/Jan
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59

Fra : Schlæger

Dato : 08-05-05 12:01

Janner wrote:

> ""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Den gør det samme som originalen beskytter bagved kørende for sten slag

He-he - den var god. Den skraber vel også overkørte dyr af dækket,
inden de bliver splattet frem på bagdæmperen ....

Det vil altså sige, at det er en ren og skær "pynte"ting ??

(Med al respekt: Den med stenslag er vist bare en formel begrundelse - men
jeg er alligevel nysgerrig efter hvorfor nogen monterer sådan en
parmesanhøvl på deres baghjul)

> Det kunne man da godt men som X TL1000 ejer må jeg tilføje at den originale
> ser syg ud

Sikkert .....

Mch Schlæger

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 08-05-05 13:19

Den er vel monteret dengang det "gamle" og mere strikse regelsæt vedr.
bagskærm var gældende... det er jo ikke tilfældet mere så den omtalte
tailguard har ingen lovgivningsmæssig betydning mere.

"bagskærms forskrækkede" hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
http://home20.inet.tele.dk/mariavw/UploadCBR.jpg

Fra : Armand

Dato : 08-05-05 14:20

Steffen Voss Winkler wrote:
> Den er vel monteret dengang det "gamle" og mere strikse regelsæt vedr.
> bagskærm var gældende... det er jo ikke tilfældet mere så den omtalte
> tailguard har ingen lovgivningsmæssig betydning mere.

Porno!?
Personligt synes jeg at tailguards er vildt poppede!

--
Armand.

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 08-05-05 16:28

Porno - hvem snakker om porno ??

Personligt kan jeg nu godt lide disse "løse" bagskærme - men jeg ved ikke om
det "dur" til en TL 1000..... men til mere off-road / enduro er det lige
sagen.

Fra : Armand

Dato : 08-05-05 19:07

Steffen Voss Winkler wrote:
> Porno - hvem snakker om porno ??

"Porno" á brede dæk, crom, -5hk's skraldebangudstødninger m.m.fl.

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 09-05-05 08:38

> Personligt synes jeg at tailguards er vildt poppede!

Jeg tænker bare på scootere - der er det nærmst standard og har været det i
et årti... Jeg skal ikke kunne sige om de kom først på sportscykler men min
96'er model aprilia havde en ab. fabrik -og så en kæmpe bagskærm
eftermonteret pga de gamle danske regler.

Men var det ikke også herinde at en havde tilpasse frontkøben fra en peugeot
speedfight som styrkåbe på mc ?

/A