spørgsmål til køb af ntv 650
Fra : Aksel Schmidt

Dato : 07-05-05 21:46

hej

jeg har altid drømt om at eje en ntv 650 og har en i tankerne, men:
1. er der væsentlig forskel på årgangene? (bedre motor, kardan eller lign.?)
2. hvad hedder/hvor køber man den lille kåbe (hvis man kan kalde den det),
der er på mange i dk (et lille stykke glas over forlygten)

mange tak!

med venlig hilsen
Aksel,
GN 250

Fra : Jens U

Dato : 07-05-05 22:46

Aksel Schmidt skrev...
> [...]
> 2. hvad hedder/hvor køber man den lille kåbe (hvis man kan kalde den det),
> der er på mange i dk (et lille stykke glas over forlygten)

Hej Aksel!

Den første årgang havde tasker og clip-on styr og hed Revere 88-89
herefter var det clip-on styr uden tasker og hed Revere 90-92
rør styr kom til og udstødningen blev længere(miljø/støj-krav) og hed NTV 93-97
de sidste årgange i dk var enlig oversætter fra året før, som importøren ikke
fik solgt.

Der findes en del i dk som er importeret fra tyskland, hvor den var meget
populær,
da den kunne købes i tre versioner( 2 droslet, 1 udroslet)

Efter havde kørt mange km på min med kåbe (100KKm) har jeg prøvet en uden og
blev meget overrasket over hvor meget en kåbe har af effekt.

NTV Revere er en solid maskine som kan holde i mange år og mange Km
Det er ikke en vild racer, men en kanon touring(med kåbe) og en arbejdshest
som enlig er ligeglad om den er pakket med tasker ,telt og andet happengut til
ferie.

Det er bare min erfaring efter 10 år og 135KKm på tælleren.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Aksel Schmidt

Dato : 08-05-05 10:43

> Der findes en del i dk som er importeret fra tyskland, hvor den var meget
> populær,
> da den kunne købes i tre versioner( 2 droslet, 1 udroslet)

Hej Jens og mange tak for svar!!

Den jeg ser på er netop fra tyskland - hvordan kan jeg afgøre, om den er
droslet (kan du huske til hvor mange hk?)
Jeg kan selvfølgelig spørge importøren, men det er rart at vide lidt på
forhånd?

Har du købt en rigtig købe elle bare det lille vindglas?

igen tak for svar ;)

mvh aksel
gn 250

Fra : Richard

Dato : 08-05-05 12:34

Aksel Schmidt wrote:

> Den jeg ser på er netop fra tyskland - hvordan kan jeg afgøre, om den er
> droslet (kan du huske til hvor mange hk?)

Detaljerne på de forskellige droslede udgaver gennem årene kan du se i
Honda D's bibliotek over dokumentation vedr. "Leistungsumrüstung
Motorräder":
http://www.honda.de/content/friends/car/19472_27975.html

Find NTV650 og den relevante (produktions)årgang i listen - men husk at en
mc godt kan være indregistreret i et senere år og derfor være salgt til
salg som sådan. Men produktionsåret er let at genkende på en Honda, som
det sikkert vil fremgå af de anførte stel- og motornumre. Ellers giv lyd,
så får du hjælp

Hvilke hk/PS-udgaver, der blev solgt (produceret) i hvilke år i D fremgår
af en brugttest fra Motorradfahrer, som Jens U. muligvis har lagt ud på
sin NTV-side. Ellers kan du få den sendt fra mig, hvis du giver mig en
mailadresse, hvor du kan modtage attachemnetns på et par Mbyte

Du kan evt. skrive direkte på richard(punktum)pade(snabela)mail(punktum)dk

--
Richard Pade,