/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Neddrosling af Honda CB450S ?
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-05 14:28

Hej alle,

Min kæreste er på udkig efter en MC som gerne skulle være sjov i mere end
blot et par uger og som evt. også kan bruges når hun får stort kørekort (+34
heste).
Vi har kig på en Honda CB 450S fra '87 men den har efter sigende 47
hestekræfter så den går ikke når hun "kun" har lille kørekort.
Er det muligt at neddrosle sådan en maskine og i så fald hvordan ?
Er det noget der skal gøres af en forhandler eller kan man selv købe en
slags kit og selv "amputere" cyklen ?
Har i evt. kendskab til andre modeller der kan neddrosles ? (vi kigger efter
en MC i omegnen af 20000kr)

På forhånd mange tak for jeres opmærksomhed !

MVH,
Dan og Heidi



 
 
Richard (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-05-05 16:58

Dan T. E. wrote:

> Min kæreste er på udkig efter en MC som gerne skulle være sjov i mere end
> blot et par uger og som evt. også kan bruges når hun får stort kørekort (+34
> heste).

Det kan sikkert bedre betale sig at finde en droslet, evt. i udlandet, og
så sælge den igen, når hun skal have en stor

> Er det muligt at neddrosle sådan en maskine og i så fald hvordan ?
> Er det noget der skal gøres af en forhandler eller kan man selv købe en
> slags kit og selv "amputere" cyklen ?

Alle mc kan drosles - det er kun et spørgsmål om at finde et droslingskit
med den dokumentation, der er nødvendig for at få den godkendt som
droslet. Jeres Honda-forhandler bestiller sikkert et kit hos firmaet
Buchberg, der er specialister i den slags herhjemme

Se evt. mere om Buchbergs droslingskit i ældre indlæg herinde...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Martin Sørensen (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 07-05-05 17:18

>> Min kæreste er på udkig efter en MC som gerne skulle være sjov i
>> mere end blot et par uger og som evt. også kan bruges når hun får
>> stort kørekort (+34 heste).
> Det kan sikkert bedre betale sig at finde en droslet, evt. i
> udlandet, og så sælge den igen, når hun skal have en stor

Her er der så det problem at f.eks. en tysk CB450S droslet til 27HK stadig
ikke må køres på et lille dansk kørekort.
Som du selv nævner, skal den kunne godkendes som droslet herhjemme, og der
mener jeg ikke at en tysk drosling kan bruges.

signing off.. Martin Sørensen



Richard (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-05-05 20:16

Martin Sørensen wrote:

> Her er der så det problem at f.eks. en tysk CB450S droslet til 27HK stadig
> ikke må køres på et lille dansk kørekort.

Er det sikkert? - heller ikke, hvis den er droslet fra fabrikken, eller
med et af de uoriginale 34hk-droslingskit, der kan godkendes dernede?

Det er da i9 så fald dybt godnat, når cyklen ellers automatisk er
godkendt, når den er godkendt og har kørt den fornødne tid i et andet
EU-land IMHO.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Torben Scheel (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-05-05 17:16

Dan T. E. wrote:
> Hej alle,
>
> Min kæreste er på udkig efter en MC som gerne skulle være sjov i mere end
> blot et par uger og som evt. også kan bruges når hun får stort kørekort (+34
> heste).
> Vi har kig på en Honda CB 450S fra '87 men den har efter sigende 47
> hestekræfter så den går ikke når hun "kun" har lille kørekort.
> Er det muligt at neddrosle sådan en maskine og i så fald hvordan ?
> Er det noget der skal gøres af en forhandler eller kan man selv købe en
> slags kit og selv "amputere" cyklen ?
> Har i evt. kendskab til andre modeller der kan neddrosles ? (vi kigger efter
> en MC i omegnen af 20000kr)
>
> På forhånd mange tak for jeres opmærksomhed !
>
Den er droslet vha en meget lidt skrap knast - jeg har en kammerat der
har en drosleknast i god stand til salg lige så snart vi får smidt 44 hk
knasten i. Der er ikke noget dokumentation med. Prøv evt. ebay - der har
været 3-4 knaster til salg de gange vi kiggede. Jeg mener at have hørt
at den har 27hk droslet.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425

Søren Rønnedal (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren Rønnedal


Dato : 07-05-05 19:01

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
>Dan T. E. wrote:
>> Hej alle,
>>
>> Min kæreste er på udkig efter en MC
>>som gerne skulle være sjov i mere end
>> blot et par uger og som evt. også
>>kan bruges når hun får stort kørekort (+34
>> heste).
>> Vi har kig på en Honda CB 450S fra
>>'87 men den har efter sigende 47
>> hestekræfter så den går ikke når hun
>>"kun" har lille kørekort.
>> Er det muligt at neddrosle sådan en
>>maskine og i så fald hvordan ?
>> Er det noget der skal gøres af en
>>forhandler eller kan man selv købe en
>> slags kit og selv "amputere" cyklen ?
>> Har i evt. kendskab til andre
>>modeller der kan neddrosles ? (vi kigger efter
>> en MC i omegnen af 20000kr)
>>
>> På forhånd mange tak for jeres
>>opmærksomhed !
>>
>Den er droslet vha en meget lidt skrap
>knast - jeg har en kammerat der
>har en drosleknast i god stand til
>salg lige så snart vi får smidt 44 hk
>knasten i. Der er ikke noget
>dokumentation med. Prøv evt. ebay - der har
>været 3-4 knaster til salg de gange vi
>kiggede. Jeg mener at have hørt
>at den har 27hk droslet.
Ja, nemli' ja !
Ifølge den tyske bog Gebraucht Motorrader -
130 beliebte Maschinen unter der lupe -,
så har den i tyskland enten 44 hk eller 27 hk
neddroslet. Nyprisen var 5700 mark i '86 og
6600 mark i '89.
mvh Søren
>
>--
>vh
>Torben
>http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425


Richard (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-05-05 20:22

Søren Rønnedal wrote:

>> Jeg mener at have hørt at den har 27hk droslet.
>
> Ja, nemli' ja !
> Ifølge den tyske bog Gebraucht Motorrader - 130 beliebte
> Maschinen unter der lupe -, så har den i tyskland enten
> 44 hk eller 27 hk neddroslet.

Og de specifikke ændringer på de to fremgår af:

<http://www.honda.de/nparcarticles/CB450S_PC17.pdf>

men det kan jo være lige fedt til dette formål, hvis en tysk 27 eller 34
hestes ikke kan godkendes som sådan i DK

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ukendt (07-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-05-05 19:45


Torben Scheel skrev i meddelelsen
<427ce9b4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Den er droslet vha en meget lidt skrap knast - jeg har en kammerat der
>har en drosleknast i god stand til salg lige så snart vi får smidt 44 hk
>knasten i. Der er ikke noget dokumentation med. Prøv evt. ebay - der har
>været 3-4 knaster til salg de gange vi kiggede. Jeg mener at have hørt
>at den har 27hk droslet.


Og det fandt Armand ud af ikke var noget bevendt over for de danske
myndigheder. Det _skal_ være en dansk godkendt drosling.... :-/

mvh
Orla

>--
>vh
>Torben
>http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425



Armand (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-05 12:44

Orla Pedersen wrote:
> Torben Scheel skrev i meddelelsen
> <427ce9b4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>
>>Den er droslet vha en meget lidt skrap knast - jeg har en kammerat der
>>har en drosleknast i god stand til salg lige så snart vi får smidt 44 hk
>>knasten i. Der er ikke noget dokumentation med. Prøv evt. ebay - der har
>>været 3-4 knaster til salg de gange vi kiggede. Jeg mener at have hørt
>>at den har 27hk droslet.
>
>
>
> Og det fandt Armand ud af ikke var noget bevendt over for de danske
> myndigheder. Det _skal_ være en dansk godkendt drosling.... :-/
>

Jup!
Jeg startede med at spørge i synshallen og blev gelejdet videre til SB's
regions-kontor, der behændigt henviste mig til færdselsstyrelsen som
først reagerede efter flere henvendelser hvoraf den sidste var med
trusler om bål og brand.
Selvom jeg endnu ikke er kommet til det punkt hvor jeg ikke kan huske
hvor jeg stillede min øl, er jeg sq blevet så senil at jeg ikke husker
det endelige argument fra færdselsstyrelsen, måske fordi min hjerne slog
sig til tåls med at jeg jo havde korrespondancen liggende; men dét har
jeg ikke mere
Men essensen var at det var praktisk uladsiggørligt!

Siden sagen gang har jeg betænkt at det oveni er kritisk med en 43-27
hk's neddrosling qua indreg. iht. de tyske papirer derved at
tilbagevenden til den originale ydelse i praksis vil være en 63% tuning
som T&S ikke accepterer uden genvurdering.
4½'eren er fra dengang den nedre hk-klasse i Tyskland var på 27 Hk,
sidenhen er den blevet EU-normaliseret til 36Hk men selv med 36 hhv. 43
Hk ville afdrosling ikke kunne lade sig gøre jvf. T&S'
millimeterdemokrati

--
Armand.

Jes Vestervang (09-05-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-05-05 21:30

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> 4½'eren er fra dengang den nedre hk-klasse i Tyskland var på 27 Hk,
> sidenhen er den blevet EU-normaliseret til 36Hk

Grænsen er nu på 34 hk, 25 kW.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Armand (10-05-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-05-05 19:32

Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>4½'eren er fra dengang den nedre hk-klasse i Tyskland var på 27 Hk,
>>sidenhen er den blevet EU-normaliseret til 36Hk
>
>
> Grænsen er nu på 34 hk, 25 kW.

Ups!

--
Armand.

Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 01:32

Ok, takker for al jeres input
Det er nok smartest/lettest at komme i gang ved enten at tage det store
kørekort så man slipper for "bekymringern" eller at købe en maskine der -er-
droslet.

Vi fortsætter jagten!

Venlige hilsner

"Dan T. E." <waistedATrocketmailDOTcom> wrote in message
news:427cc23d$0$63611$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Min kæreste er på udkig efter en MC som gerne skulle være sjov i mere end
> blot et par uger og som evt. også kan bruges når hun får stort kørekort
(+34
> heste).
> Vi har kig på en Honda CB 450S fra '87 men den har efter sigende 47
> hestekræfter så den går ikke når hun "kun" har lille kørekort.
> Er det muligt at neddrosle sådan en maskine og i så fald hvordan ?
> Er det noget der skal gøres af en forhandler eller kan man selv købe en
> slags kit og selv "amputere" cyklen ?
> Har i evt. kendskab til andre modeller der kan neddrosles ? (vi kigger
efter
> en MC i omegnen af 20000kr)
>
> På forhånd mange tak for jeres opmærksomhed !
>
> MVH,
> Dan og Heidi
>
>



Richard (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 08-05-05 08:28

Dan T. E. wrote:

> Ok, takker for al jeres input
> Det er nok smartest/lettest at komme i gang ved enten at tage det store
> kørekort så man slipper for "bekymringern" eller at købe en maskine der -er-
> droslet.

Ja så absolut, hvis hun har den mulighed nu. Er hun bange for den fulde
motorydelse på hendes kommende mc, kan I jo blot montere en begrænser på
karburatorens drejespjæld/løfter. Fx i form af et af den slags
droslingskit, der sælges i D - den behøver hun jo ikke få synet, når hun
har stort kort

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ukendt (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-05 09:00


Dan T. E. skrev i meddelelsen
<427d5ddc$0$63630$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Ok, takker for al jeres input
>Det er nok smartest/lettest at komme i gang ved enten at tage det store
>kørekort......

Hvis Heidi er over 21, og har haft kortet i over to år, er det vel blot at
få stemplet kortet på motorkontoret ? (Med forbehold, jeg har ikke sat mig
så grundigt ind i de "nye" kørekortregler)

mvh
Orla




Søren Rønnedal (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Søren Rønnedal


Dato : 08-05-05 09:50

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev:
>
>Dan T. E. skrev i meddelelsen
><427d5ddc$0$63630$edfadb0f@dread15.ne
><ws.tele.dk>...
>>Ok, takker for al jeres input
>>Det er nok smartest/lettest at komme
>>i gang ved enten at tage det store
>>kørekort......
>
>Hvis Heidi er over 21, og har haft
>kortet i over to år, er det vel blot at
>få stemplet kortet på motorkontoret ?
> (Med forbehold, jeg har ikke sat mig
>så grundigt ind i de "nye"
>kørekortregler)
>
>mvh
>Orla
Det er ikke nødvendigt at få stemplet kortet,
der står dato for udstedelse på kortet.
Du kan faktisk tage lille kort og så ikke bruge det
i to år - så har du automatisk lov til at køre
stor mc ! - underligt at reglen er sådan, det er alene
2-årsreglen der gælder, forudsat at du er over 21.
mvh Søren


Martin Sørensen (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-05-05 09:53

> Det er ikke nødvendigt at få stemplet kortet,
> der står dato for udstedelse på kortet.
> Du kan faktisk tage lille kort og så ikke bruge det
> i to år - så har du automatisk lov til at køre
> stor mc ! - underligt at reglen er sådan, det er alene
> 2-årsreglen der gælder, forudsat at du er over 21.

Nej, tager man det lille kort som 18-årig, må man også køre stor motorcykel
2 år efter, dvs. som 20-årig.

signing off.. Martin Sørensen



Martin Sørensen (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-05-05 09:48

>> Ok, takker for al jeres input
>> Det er nok smartest/lettest at komme i gang ved enten at tage det
>> store kørekort......
> Hvis Heidi er over 21, og har haft kortet i over to år, er det vel
> blot at få stemplet kortet på motorkontoret ? (Med forbehold, jeg
> har ikke sat mig så grundigt ind i de "nye" kørekortregler)

Hun behøver ikke være over 21. Hvis hun har haft kortet i to år er det
automatisk gyldigt til stor motorcykel, lige gyldigt hvor gammel hun er. Hun
behøver ikke tage på motorkontoret, medmindre hun vil betale for et nyt
kørekort med en ekstra dato på. Det er kun hvis hun skal køre i udlandet at
det kan være praktisk at have det 'store stempel' på kortet.

signing off.. Martin Sørensen



Torben Scheel (08-05-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-05-05 11:05

Dan T. E. wrote:
> Ok, takker for al jeres input
> Det er nok smartest/lettest at komme i gang ved enten at tage det store
> kørekort så man slipper for "bekymringern" eller at købe en maskine der -er-
> droslet.
>
Jeps - det var hvad min kone gjorde sidste år - hun har nu en XJ600 med
72 heste - men hun bruger godtnok ikke mange af dem ad gangen

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste