----- Original Message -----
From: "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Saturday, May 07, 2005 2:22 PM
Subject: Re: BMW kilometerantal og slitage...
> Aragorn Elessar wrote:
> >
> > Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> > oftere.........
>
> Det kommer sandelig an på hvilken Yamaha vi taler om (52.000km
> ventil-serviceinterval på de 5-ventilede) og hvilken BMW (Boxernes
> stødstangs-system foranlediger traditionelt til større slitage i
> ventildrevet => oftere justering!
>
> En anden ting er prisen: En BMW-ejende kammerat, der førhen kørte XJ900,
> misytrer over hvorfor servicet skal blive proportionelt dyrere bare
> fordi man køber en dyrere motorcykel :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
> og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.
Hej Armand - har du fået fjernet stingene?
Hvad pokker har du lavet, siden du render rundt med hul i hovedet?
Vi kan jo tage dem der p.t. ruller:
R 850 RT
R1100 RT
K 75 RT/LT
K1100LT
K1200 RS
K 1200 GT
F 650 Funduro
Og Yamaha (tidligere):
GTS 1000
FJR 1300
Muligvis på vej retur:
FJR 1300.
Hvad angår slitage på ventilerne på R-modellerne, har min kammerat da også
oplevet det, da han kørte R80'er.
Hvad angår BMW og priser på service, så kan det oplyses at der tidligere har
været om ikke problemer, så dog megen vrøvl over BMWs reservedelspriser,
hvilket BMW er blevet gjort opmærksom på, hvorfor reservedelspriserne nu har
fået et solidt gok nedad rent prismæssigt.
Og ellers er der kun en ting at sige derom:
Kvalitet koster. *svedent grin*
Venlig hilsen
Aragorn_DK
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================