BMW kilometerantal og slitage...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-05-05 17:21

Hej i gruppen.

En af mine venner har en nydelig BMW K75 RT fra '94.
Det er en tidligere bødehenter, der nu efterhånden har rundet de 200.000
kilometer. (Helt nøjagtigt er den nu på de 201.700 km...)
Mit spørgsmål er:
Hvornår begynder sådan éen virkelig at bruge olie og kølevand, og hvornår er
den slidt op???
Han har sgu snart brug for at skifte den ud, det her kan virkelig ikke
fortsætte!!!
Det skal lige siges at den bliver kørt fornuftigt, dvs. den får ikke tæsk
når den er kold.

(Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt i
total overstadig kådhed!... )

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Schlæger

Dato : 06-05-05 17:46

Aragorn Elessar wrote:

> [...]

> når den er kold.

> (Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt i

Det må da i hvert fald være pisse-irriterende, hvis han er nødt til at
smide den ud inden den er kørt ordentligt til. Så ved han jo ikke hvordan
den går, når den er bedst ....

Mch Schlæger

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-05-05 23:10

"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
-klip-
> Det må da i hvert fald være pisse-irriterende, hvis han er nødt til at
> smide den ud inden den er kørt ordentligt til. Så ved han jo ikke hvordan
> den går, når den er bedst ....
>
> Mch Schlæger

Vil det sige at han skal trækkes med K75RT'eren de næste 21 år, inden den er
moden til udskiftning???
(Regnestykke: 500.000 km divideret med de 23.000 km årligt, han brænder
af...)
*Så* tror jeg at det snarere er *ham* der skal udskiftes!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : KaJe

Dato : 06-05-05 19:48

> [...]
> når den er kold.
>
> (Jeg vil lige sige at det her indlæg er blevet til halvt i alvor, og halvt

Der er flere eksempler på BMW K75 og K100 der har rundet 400.000 km. uden
nogensinde at have været åbnet. Du skal dog nok regne med at den lige skal
have en tur når den har rundet 350.000 km., hvis det er en gammel
politicykel. De bliver jo ikke passet så godt som private.

KJ.

Fra : anders majland

Dato : 06-05-05 20:33

> hvis det er en gammel politicyke
> De bliver jo ikke passet så godt som private.

Jeg vil ikke være så nervæs ved om den er ordenligt serviceret - mere at den
har stået ude ved -5 grader hvorefter en betjent forlader den varme kaffe og
papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren drejer køres
den iskold til redline ...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-05-05 23:07

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:427bc767$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
og
> papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren drejer køres

Hej Anders.

Serviceret bliver de skam, men du har ret i at de bliver kørt hårdt.
Det er jo også derfor, at de ikke holder nær så længe som en privatejet BMW
der bliver puslet om...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 13:25

Aragorn Elessar wrote:

> Serviceret bliver de skam, men du har ret i at de bliver kørt hårdt.
> Det er jo også derfor, at de ikke holder nær så længe som en privatejet BMW
> der bliver puslet om...

Tjaeh :-/
De har til gengæld langtfra nær så mange koldstarter i deres tjenestetid
-Især dem i jydsk tjeneste!

--
Armand.

Fra : TH

Dato : 07-05-05 18:57

> Tjaeh :-/
> De har til gengæld langtfra nær så mange koldstarter i deres tjenestetid
> -Især dem i jydsk tjeneste!

Kan jyske betjente da ikke finde ud af at slukke en motor?

VH Tim.

Fra : Armand

Dato : 08-05-05 13:14

TH wrote:

> Kan jyske betjente da ikke finde ud af at slukke en motor?

Vejle-rytterne kører ud på dagens dont fra politistationen i Vejle hver
morgen. Deres arbejdsdag består af at cirkle rundt indenfor et område
der dækker Horsens - Grænsen mellem kyst og midtjylland, samt følge op
på radiofoniske ordrer undervejs

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 06-05-05 23:15

> [...]
> den har stået ude ved -5 grader hvorefter en betjent forlader den varme
> kaffe og papirarbejdet i en fart hvilket medfører at så snart motoren

En brugt motor kan man få for 3000 kr og opefter med garanti
og det hele,så hvis den brækker sig efter 3-400000 km så er det
stadigt billigtDen trænger nok til en ny knadtkæde og lidt styr efter
200000 km men det koster kun omkring 600kr med det hele, så kører
den nok 100000 km til.
Hej Palle.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-05-05 23:05

"KaJe" <KarinJensen33NOSPAM@SLETTEShotmail.com> wrote in message

> [...]
> have en tur når den har rundet 350.000 km., hvis det er en gammel
> politicykel. De bliver jo ikke passet så godt som private.

Hej Karin.

Indtil videre kører den som smurt, og der er nul problemer overhovedet.
Da jeg var i Lyngby blev maskinerne da passet og plejet efter alle kunstens
regler, men ja, de bliver kørt hårdt.
Og at de ikke bliver passet og plejet nær så godt som private - hæhæ, det
kommer vist også meget an på ejeren af den givne privatmaskine.
Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
oftere, og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : KaJe

Dato : 06-05-05 23:36

> [...]
> Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> oftere, og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt Yamaha
har mig bekendt været glade for dem.

KJ
BMW K1200

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-05-05 01:19

> Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
> motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt
> [...]

Hej Karin.

Yamahaerne er da dejlige mc'er - jeg er bare 'mærkenørd'.
Og ja, den er på vej tilbage - modellen blev svjv. ikke gennemtestet
ordentligt, og derfor skulle 1300'eren være på vej retur igen som etatraket.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : anders majland

Dato : 09-05-05 08:18

> Lur mig om det alligevel ikke bliver Yamaha 1300 der bliver politiets nye
> motorcykel, når handelen kommer i EU-udbud. De politier' der har kørt
> Yamaha har mig bekendt været glade for dem.

Talte med en på en GTS uden for viborg for et par måneder siden (nej ikke i
vejkanten han holdt kaffepause ved en modelflyveklub) og hans "valg"
skyldtes den lave sædehøjde på modellen. Men at han var fra Holstebro. Hans
yamaha var lige blevet renovet for et astronomisk beløb - men jeg kan
hverken huske beløbet eller hvor mange km motoren havde holdt i første
omgang. Men han sagde noget om at havde det ikke været for ombygning til
politi mc så ville det have været billigere at købe en ny end at renovere
motoren ...

/A

Fra : p.jarnbak

Dato : 09-05-05 11:11

> [...]
> politi mc så ville det have været billigere at købe en ny end at renovere

Ak ja,det er dejligt når man kan købe mc uden afgift.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 13:23

Aragorn Elessar wrote:

> Til sammenligning kan jeg oplyse at Yamaha-mc'erne skal serviceres langt
> oftere.........

Det kommer sandelig an på hvilken Yamaha vi taler om (52.000km
ventil-serviceinterval på de 5-ventilede) og hvilken BMW (Boxernes
stødstangs-system foranlediger traditionelt til større slitage i
ventildrevet => oftere justering!

En anden ting er prisen: En BMW-ejende kammerat, der førhen kørte XJ900,
misytrer over hvorfor servicet skal blive proportionelt dyrere bare
fordi man køber en dyrere motorcykel :-|

--
Armand.

og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-05-05 16:11

> [...]
>
> --
> Armand.
>

> og de holder ikke nær så længe som BMW'erne.

Hej Armand - har du fået fjernet stingene?
Hvad pokker har du lavet, siden du render rundt med hul i hovedet?

Vi kan jo tage dem der p.t. ruller:

R 850 RT
R1100 RT
K 75 RT/LT
K1100LT
K1200 RS
K 1200 GT
F 650 Funduro

Og Yamaha (tidligere):
GTS 1000
FJR 1300

Muligvis på vej retur:
FJR 1300.

Hvad angår slitage på ventilerne på R-modellerne, har min kammerat da også
oplevet det, da han kørte R80'er.

Hvad angår BMW og priser på service, så kan det oplyses at der tidligere har
været om ikke problemer, så dog megen vrøvl over BMWs reservedelspriser,
hvilket BMW er blevet gjort opmærksom på, hvorfor reservedelspriserne nu har
fået et solidt gok nedad rent prismæssigt.
Og ellers er der kun en ting at sige derom:
Kvalitet koster. *svedent grin*

Venlig hilsen

Aragorn_DK
www.welles.dk