V-Strom
Fra : Kim Hansen

Dato : 04-05-05 15:47

Hej

Er der nogen der vil dele lidt ud af deres erfaringer med Suzuki's
V-Strom?
Det må godt være begge modeller.
Både med passagerer og uden.
Min Freewind er blevet for lille til både fruen og mig plus oppakning,
eller vi er blevet lidt fyldigere, det er jeg ikke helt sikker på,
tror at det er det sidste
Så nu skal der en V-Strom i garagen og stå, spørgsmålet er bare
hvilken, med oppakning vil den vel blive læsset med 230-240 kg.
Så jeg ved ikke om 650eren er for "svag"

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Ole Baun

Dato : 04-05-05 16:52

"Kim Hansen" skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken, med oppakning vil den vel blive læsset med 230-240 kg.
> Så jeg ved ikke om 650eren er for "svag"

Jeg har ikke én V-Strom (endnu), men den står øverst på min mc ønskeliste.
Prøv i stedet at læse testen her:

http://mc.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=32728&NyhedskategoriID=29
2&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord#

Ole Baun
CB500, ´96, 143 kkm.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-05 18:17

Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk> skrev i

> Hej
> Er der nogen der vil dele lidt ud af deres erfaringer med Suzuki's
> V-Strom?

[klip]

Jo, lige om et par dage
Uge 21 går turen gennem alperne/Gardasøen/retur med DL650éren.
Følgesvendene kører St1100, ZL900, og 1100EV - måske nogen flere........

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-05-05 08:55

On 04 May 2005 17:16:45 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jo, lige om et par dage
>Uge 21 går turen gennem alperne/Gardasøen/retur med DL650éren.
>Følgesvendene kører St1100, ZL900, og 1100EV - måske nogen flere........

Ser jeg frem til, hvordan går den med to på?

Hvad går den ca. pr liter?

Har selv været i syd Frankrig på Freewinden, og den er kanon på
halvdårlige snoede bjergveje. Så derfor skal det være i samme stil
igen. Ikke fordi jeg er der nede jævnligt, men vi kan da også have
ringe veje her hjemme, og det er de modeller jo nærmest lige glade med

I må da have en rigtig god tur.

Fra : KaJe

Dato : 05-05-05 08:00

> Så jeg ved ikke om 650eren er for "svag"
> M.V.H
> Kim Hansen

Hej Kim,

Jeg vil opfordre dig til at prøve en 650'er. Så vidt jeg husker, er der
altså omkring kr. 50.000,- i forskel på 650 og 1000 og der er jo mange
penge! Alternativet er jo at købe 2 stk. 650'ere, én til dig og én til
fruen, det er jo stort set samme pris som en 1000'er...

Kaje.

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-05-05 08:47

On Thu, 5 May 2005 09:00:27 +0200, "KaJe"
<KarinJensen33NOSPAM@SLETTEShotmail.com> wrote:

> [...]
>penge! Alternativet er jo at købe 2 stk. 650'ere, én til dig og én til
>fruen, det er jo stort set samme pris som en 1000'er...

Hæ nu skriver du jo at 50.000 er mange penge, og det bliver det dyrere
hvis jeg køber to 650'ere i forhold til en 1000

Men jeg/vi skal ud og prøve 650'eren i morgen, og 1000'eren på næste
Lørdag. Alternativet var også at overtale hende til et kørekort til mc
og så købe en Freewind til. Men det er jo sjovt med noget nyt igen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 05-05-05 10:00

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilken, med oppakning vil den vel blive læsset med 230-240 kg.
> Så jeg ved ikke om 650eren er for "svag"

Jeg købte sidste år en 1000'er V-Strom, årg. 2002. Og jeg har ikke fortrudt
købet.

Jeg havde behov for en cykel der kunne fragte to personer med oppakning på
ferie i Østeuropa og klare dårlige asfaltveje og grusveje. Det havde min
ZX-10 nemlig lidt problemer med.
Samtidig skulle den også være behagelig på længere motorvejsstræk, og kvik i
svingene på småvejene når man skal "lege med drengene".

Sidste forår var jeg på tur til Harzen sammen med et par venner, og fik
prøvet cyklen af på snoede veje. Den kan selvfølgelig ikke svinge som en
sportsMC, men den er ret kvik i svingene alligevel (udenlandske tests
anbefaler progressive forgaffelfjedre, det har jeg dog ikke prøvet).

Sidste sommer kørte jeg til Korfu ("kørte" er så meget sagt, autozug og
færge tog sig af det meste . På Korfu hentede jeg min bedre halvdel,
hvorefter vi sejlede over til Albanien og kørte opad langs
adriaterhavskysten. Vi endte i München 3 uger senere, hvorfra vi tog
biltoget hjem. Vejene i Albanien er _ekstremt_ dårlige, så vi oplevede
ujævne grusveje og hullet asfalt i stor stil. Cyklen klarede det fint, både
med og uden oppakning. I slutningen af turen "spadserede" den på Autobahn
syd for München med omkring 180 km/t uden antydning af slinger i valsen,
trods to personer og fuld oppakning. Det eneste problem vi fik på turen var
et tændrør der stod af.

Min konklusion er at V-Stromen er en fremragende all-round cykel. Den er
ikke til "rigtig" offroad, dertil er den for tung, og bestykket med for
"gade-venlige" dæk, men den klarer fint ujævne veje og grusveje. Det er ikke
en racer, men den kan svinge mere end de fleste alm. MC'ister kan udnytte.
Til landevejs- og motorvejstouring er den fortrinlig.

Min model er en 2002, altså den første model. De senere har bl.a. fået
justerbart kåbeglas, det har min ikke, så jeg har sat et uoriginalt på der
kan justeres i toppen.

Vær opmærksom på at de første serier har en fejl i koblingsskålen. Den er
rettet på de senere årgange. Fejlen forårsager meget kraftige vibrationer
omkring 3-4000 o/m. Man kan ikke tage fejl. Det kan også mærkes som en
"hamren" ved tomgang. Fejlen er bl.a. beskrevet her:
http://vstrom.info/cgi-bin/moin.cgi/Clutch_Basket_%28Replacement%29
Efter hvad jeg kan læse mig til på nettet er det så som så om Suzuki i de
enkelte lande vil anerkende fejlen.
Jeg har dog fået min skiftet på Suzukis regning (selvom cyklen var købt
brugt, så der er noget om snakken)

Cyklen er ikke monteret med centralben som std., det er irriterende, men det
kan købes uoriginalt for omkring 1000 kr. Jeg har fået monteret et
originalt, det koster ca. 1400,-

Taskesæt kan fås som originalt tilbehør. På min sad der dog Givi, men det
fungerer fint, og sidder rigtig godt i de medfølgende beslag.

Suzuki leverer i øvrigt en hel del tilbehør. Se evt.:
http://www.suzukicycles.com/Accessories

Motoren er det bedste. En dejlig stor V2 med et solidt bundtræk, og meget
omdrejningsvillig.

Sjovt nok har jeg en kammerat der kører Freewind. Fortinlig cykel, men der
er meget stor forskel aligevel.
Stromen er fysisk noget større, og selvfølgelig meget kvikkere. Hvordan
650'eren er i.f.t. Freewind ved jeg ikke, jeg har aldrig prøvet 650'eren.

Iøvrigt vil du kunne se min V-Strom i salgsgruppen inden for de næste par
uger. Ikke fordi jeg er træt af den, men jeg skal flytte og kan ikke tage
cyklen med.
Så hvis du ikke har noget imod at købe brugt kan du jo maile mig.

Jeg har et par tests fra Motorrad som du kan få tilsendt hvis du læser tysk.

Asger
DL 1000 V-Strom

Fra : Plil

Dato : 06-05-05 10:17

V-Strom er helt klar en dejlig cykel ("opgraderede" fornylig min Africa Twin
650'er til en V-Strom 650'er). Faktisk er vi 3 gutter i omgangskredsen der
hver især har fået os en V-Strom (DL-650) her i år og er alle yderst
positive over cyklen, men pt. har kun den ene af os har haft passagere med
(men en 10-12 årig knægt kan nok ikke sammenlignes med "fruen"), så jeg kan
ikke sige hvordan den er med "frue og oppakning" (som jeg lige husker det ud
fra instruktionsbogen burde 240 kg ikke være noget problem).

Så vidt jeg lige kan se har Freewind 48 Hk hvorimod V-Strom 650 har 67, så
den burde føles noget mere sprød end en Freewind (selv med "frue og
oppakning"). Selvfølgelig er der mere skub i DL-1000'erne men personligt
synes jeg at de 50.000 i forskel er mange penge for de sidste ccm/Hk. Skulle
du vælge en ekstra Freewind kan jeg oplyse af KOK MC har en stående, samt en
Africa Twin XRV650 som også er en dejlig cykel - de er bare ikke så dejlige
som en V-Strom

PLil

Fra : Kim Hansen

Dato : 10-05-05 15:21

Var ude og prøve DL 650 V-Strom i Fredags,
og den kunne nu sagtens slæbe mig og frue.
Jeg tog en tur alene først, og den er kvikkere end jeg troede.

Henter en ny sort Fredag middag, der er dæleme længe til

Fra : Asger Steffensen

Dato : 10-05-05 17:01

> Var ude og prøve DL 650 V-Strom i Fredags,
> og den kunne nu sagtens slæbe mig og frue.
> Jeg tog en tur alene først, og den er kvikkere end jeg troede.

Så var det godt du ikke nåede at prøve en 1000'er

> Henter en ny sort Fredag middag, der er dæleme længe til

Tillykke med dyret! Den skal du nok blive glad for.

Asger
DL 1000

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-05-05 18:11

"Asger Steffensen" <ast@get2net.net.dk> skrev i

> Tillykke med dyret! Den skal du nok blive glad for.

Nemli´
Os´herfra!

--
m-DL-h - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Plil

Dato : 11-05-05 09:09

Velkommen "i klubben" jeg er sikker på at du bliver rigtigt glad for den.

Plil