De håbløse forsikringsselskaber - hvem har~
Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 12:11

Hej.

Jeg spurgte lige Runa om de ville kaskoforsikre en CBR600 for mig fordi de
skriver at de forsikrer kunder hos Lån og Spar Bank og fik det her svar
tilbage:

"Jeg må desværre meddele dig, at vi ikke tegner mc-forsikringer til nye
kunder i banken, Kravet er at man er kunde i banken og har været det et
stykke tid, man skal være helkunde i banken, derudover kræves det at du er
elitebilist. "

Det er da underligt, at der er forskel på folk. De kunne da i det mindste
skrive på deres hjemmeside, at der findes A og B-kunder, eller bare at
kravene er større end bare at være tilknyttet banken.

Er der nogen der har et forslag til hvor jeg ellers kan kigge efter en
forsikring til en CBR600 eller lignende? Jeg er 25, 2 års anciennitet (+2
fra en øvert men det er nok svært at få regnet med) og bor i Aalborg.

Mit billigste tilbud er 12.000kr, med 7000kr i selvrisiko hos
Ingeniørforeningens gruppeforsikring i Tryg. Jeg har ligeledes forespurgt
mig gennem Diabetesforeningen, men her er priserne præcis magen til. Er alle
Trygs gruppeforsikringer til samme pris?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Janner

Dato : 04-05-05 12:40

> [...]
alle
> Trygs gruppeforsikringer til samme pris?

Ovenstående er nok bedste bud ... desværre, men prøv lige GF

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 16:12

"Janner" <nowayjose@noapamthanks.nemlija> wrote in message
> alle
>

> Ovenstående er nok bedste bud ... desværre, men prøv lige
> GF

Der er jeg forsikret med min GS500 nu. Kan kun få ansvar da jeg ikke er 30,
men til gengæld er den næste præmie kun på 1500kr. En CBR ville koste det
samme, hvilket jo er ganske acceptabelt.

Spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig at få kasko på en mc til
ca. 60.000kr. Hvis jeg skal give 12.000kr med en selvrisiko på 7000kr.
Iregnet præmieforhøjelsen ved et uheld, er det ikke så langt til de 60.000kr
endda.

Fra : MKS - 74

Dato : 04-05-05 16:53

On Wed, 4 May 2005 17:11:30 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

> [...]
>Iregnet præmieforhøjelsen ved et uheld, er det ikke så langt til de 60.000kr

Det kan jo kun du svare på om det er for dig, vælger du kun ansvar så
er tyveri den primære bekymring og der kan man gøre meget selv hvis
man har mulighed for at stille den lidt af vejen om natten. Man kan
lave ufatteligt meget selv for 7.000 kr med dele fra eBay, sålænge man
ikke buster stellet (der iøvrigt ofte _kan_ rettes idet det er i stål
og ikke alu), så at vælte på den ville ikke bekymre mig stort (jeg har
selv revet hele højresiden op på 92'er, incl de dyre kåbedele -
topkåben er værst for den er i hård plast og går i rigtig mange
stykker - det lavede jeg selv for under 3.500 kr).

Your choice, personligt ville jeg vælge ansvar hvis du går efter en
93'er til ca. 60 kkr - Kasko er også er slags røveri ... .

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 17:26

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> topkåben er værst for den er i hård plast og går i rigtig
> mange
> stykker - det lavede jeg selv for under 3.500 kr).

Hvis man tænker på at man ikke alene har selvrisikoen at gøre godt med ved
et evt. uheld men også alle de penge man sparer på kun at have ansvar, giver
det et beløb på 12000kr(kasko)-1500kr(ansvar) = 10500kr ekstra at reparere
for. Man kan sgu lave en del motorcykel for 17500kr. Her er præmiestigningen
ikke engang indregnet. Sygt at tænke på.

> Your choice, personligt ville jeg vælge ansvar hvis du
> går efter en 93'er til ca. 60 kkr - Kasko er også er
> slags røveri ... .

Hehe, ja den sidste betragtning har du da helt ret i.

Ansvar begynder egentlig at ligne den mest fornuftige løsning efterhånden.
Jeg er dog ikke helt tryg ved tyveriaspektet, måske man skulle spørge fair
om en tyveriforsikring. Mener bare at det plejer at være ret dyrt.

Fra : MKS - 74

Dato : 04-05-05 17:37

On Wed, 4 May 2005 18:26:18 +0200, "Jacob Larsen"
> [...]

>Jeg er dog ikke helt tryg ved tyveriaspektet, måske man skulle spørge fair
>om en tyveriforsikring. Mener bare at det plejer at være ret dyrt.

Det er det også - Jeg har spurgt. Man må spørge sig selv hvor meget
man kan tåle at miste, bliver den stjålet dag 1. er det naturligvis
megasur-butt, men ellers kan det vitterlig meget dårlig svare sig med
kasko på sådan en gammel cykel IMHO med mindre man kan få en
specialordning med et selskab. Det er en cykel som man ikke skal lade
blive stående nede i byen natten over (p.g.a amatør-langfingrede), men
samtidig så findes der altså meget dyrere cykler der er meget mere
attråværdige for dem man primært skal være nervøs for, nemlig de
proffe der laver bestillingstyverier...Så med lidt omtanke og en lille
smule held kan man godt nøjes med ansvar uden at blive helt paranoid
og miste nattesøvn...En skivebremselås, en kæde til at låse den fast
til noget stationært og en alarm, så er man nogenlunde rustet mod
amatørerne, de andre får den altid hvis de vil...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : jesper

Dato : 04-05-05 14:32

Jacob Larsen wrote:

> [...]

> skrive på deres hjemmeside, at der findes A og B-kunder, eller bare at
> kravene er større end bare at være tilknyttet banken.

For nogle år tilbage blev det kendt her i gruppen at man kunne forsikre
sin MC hos Runa, hvis bare man var kunde i Lån & Spar. Det resulterede i
at de fik mange henvendelser på MC-forsikring, og det har kostet dem dyrt.
Så for at undgå dette har de sat som krav at man har været fast kunde i
Lån & Spar.

Har du hørt hvad top skal have for den?

/
Jesper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 16:29

"jesper" <tiper@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> henvendelser på MC-forsikring, og det har kostet dem
> dyrt. Så for at undgå dette har de sat som krav at man

Jeg føler det er underligt, at de godt kan klare de priser for nogle folk,
men ikke for andre. Jeg føler da ikke, at jeg kører dårligere end de grupper
af mennesker, de accepterer som medlemmer.

> Har du hørt hvad top skal have for den?

Ikke denne gang, men sidste gang jeg spurgte efter en forsikring på dem var
det på en Honda NSR125 (endda modellen uden kåbe), som de så ville have
13.000kr for. Efter det havde jeg lidt svært ved at tage dem seriøst.

Har du dem mistænkt for at kunne give et godt tilbud i dag?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-05 16:39

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> Jeg føler det er underligt, at de godt kan klare de priser for nogle folk,
> men ikke for andre. Jeg føler da ikke, at jeg kører dårligere end de grupper
> af mennesker, de accepterer som medlemmer.

Sikkert ikke, men du er hverken assurandør eller bankmand. De har
lavet nogle aftaler mellem bank og assurandør og assurandør indregner
sine risikotal og konkluderer, at dit segment (hvad det så end er)
ikke er en god kunde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 16:51

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> lavet nogle aftaler mellem bank og assurandør og
> assurandør indregner
> sine risikotal og konkluderer, at dit segment (hvad det

Ja, vi er nogle værre bøller og fartnakomaner. Tænk sig at nogen overhovedet
vil forsikre os datalogistuderende.

Fra : Jesper Andersen

Dato : 04-05-05 14:40

Hej...
12.000,- skal du være tilfreds med. Det er prisen for at have en kvik
motorcykel når man er under 30 år.
Hos GF skal man også være over 30 år...

Mvh
Jesper Andersen, 25 år
Yamaha YZF R6

On Wed, 4 May 2005 13:10:46 +0200, "Jacob Larsen"

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 16:32

"Jesper Andersen" <jaREMOVE@palby.dk> wrote in message
> Hej...
> 12.000,- skal du være tilfreds med. Det er prisen for at
> have en kvik motorcykel når man er under 30 år.
> [...]

Der burde jo være lidt skelen til at mc'en kun koster omkring 60.000kr. De
skal jo af med det mindre, hvis den bliver totalskadet. F.eks. i forhold til
en mc som din.

Fra : Ninja Rider

Dato : 06-05-05 00:37

Hejsa

Jacob Larsen wrote:
> [...]

Tja.... jeg har haft samme problem med min ZX-6R 03'er.
Dog var priserne da oppe på 36.000,- med 2000,- i selvrisiko. (Prisen
var den samme, fra jeg var 19 til jeg var 20! Da jeg blev 21 kunne jeg
forsikre den for 30k! :)

Min ZXR750, der er 13år gammel, skal jeg give en 16k for som det
billigste. og 1450,- for ansvar....

Mvh Emil 21
p.s. Det er sQ hårdt at være ung, og uerfaren..... :)
Men det er jo alle dine, mine og andre's kamy'er der har lavet bulerne
før os, og så skal vi betale for at de ikke kunne finde ud af at køre
ordenligt.....
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-05-05 08:45

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min ZXR750, der er 13år gammel, skal jeg give en 16k for
> som det billigste. og 1450,- for ansvar....

Hold da op. Kørte du med kasko på din ZX-6R så? I så fald kan jeg da godt
forstå du ville bytte den ud med noget billigere.

> p.s. Det er sQ hårdt at være ung, og uerfaren..... :)
> Men det er jo alle dine, mine og andre's kamy'er der har
> lavet bulerne før os, og så skal vi betale for at de ikke
> kunne finde ud af at køre ordenligt.....

Ja det er klart. Jeg synes bare at hvis en mc til 60.000kr skal skades for
over 20.000kr bare for at det kan betale sig at have en kasko på (iregnet
præmiestigning osv.) er den forsikring reelt set kun noget værd hvis mc'en
bliver stjålet. Så sandsynligt er det alligevel ikke at den gør det, så
tallene er helt ude af proportioner.

Her snakker vi endda det bedste tilbud jeg umiddelbart kunne finde.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-05-05 15:02

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> mig gennem Diabetesforeningen, men her er priserne præcis magen til. Er alle
> Trygs gruppeforsikringer til samme pris?

Vi har en lille lokalbank og igennem dem privat sikring til bil og MC.
Det er rigtigt gode priser 1674 (ansvar for XS400'eren) prøv at
undersøge om ikke det var på tide at finde en anden bank med privat
sikring. Måske kunne du også spare på renterne

Stef

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 16:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> [...]
> til bil og MC. Det er rigtigt gode priser 1674 (ansvar for XS400'eren)
> prøv at undersøge om ikke det var på tide at finde en anden bank

Hmmm... Kunne jo være. Hvor mon jeg finder sådan een god mindre bank her i
Aalborg og omegn? Jeg tror jeg vil kigge mig lidt omkring og spørge lidt ad.
Er der nogen herinde, der kender et godt bud?

>Måske kunne du også spare på renterne

Jeg har ingen lån, så det har jeg såmæn ikke lyst til. Er jo på SU, så
pengene står ud af alle kropsåbninger.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 04-05-05 17:19

Jacob Larsen <jacobl@cs.aau.dk> wrote:

> Jeg har ingen lån, så det har jeg såmæn ikke lyst til. Er jo på SU, så
> pengene står ud af alle kropsåbninger.

Herude på landet plejer vi nu at sy dem ind i madrassen, men i
spareiveren har du måske ville spare sytråden væk? ;)

--
-René

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 17:33

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message

> Herude på landet plejer vi nu at sy dem ind i madrassen,
> men i spareiveren har du måske ville spare sytråden væk?
> ;)

Hehe... Næh, men jeg ville ønske, at jeg kunne sige det var fordi madrassen
var helt fyldt i forvejen.

Forresten, hvilket mailprogram bruger du? Jeg kan se at du i dit reply har
skrevet min email i toppen uden (((FJERNDETTE))) som jeg har indsat for at
undgå spam. Det er lidt upraktisk hvis dit mailprogram fjerner sådan noget
automatisk. Måske er det pga parateserne. Jeg ved det dog ikke.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 04-05-05 17:39

Jacob Larsen <jacobl@cs.aau.invalid> wrote:

> [...]
> undgå spam. Det er lidt upraktisk hvis dit mailprogram fjerner sådan noget
> automatisk. Måske er det pga parateserne. Jeg ved det dog ikke.

Jeg bruger SLRN, og det er stensikkert pga. paranteserne at det bliver
fjernet, ikke noget jeg har sat den til, men default opsætning.

Du kan evt. bruge .invalid som TLD (som jeg lige har skiftet .dk ud til,
eller bruge - istedet for ().

--
-René

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 17:53

> [...]
> men default opsætning.
>
> Du kan evt. bruge .invalid som TLD (som jeg lige har
> skiftet .dk ud til, eller bruge - istedet for ().

Det vil jeg lige overveje. Skal jo også være til at forstå for folk der
gerne vil sende en mail.

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-05-05 21:32

Jacob Larsen wrote:
> Hmmm... Kunne jo være. Hvor mon jeg finder sådan een god mindre bank her i
> Aalborg og omegn? Jeg tror jeg vil kigge mig lidt omkring og spørge lidt ad.
> Er der nogen herinde, der kender et godt bud?

Privatsikrings hjemmeside lader til at være lidt nede i øjeblikket, men
her er et link til Googles cache

http://kortlink.dk/s7x

Håber du finder noget du kan bruge :)

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-05 16:28

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote in
message news:d5bbgi$qhd$1@sambo.rift.dk.home

> Privatsikrings hjemmeside lader til at være lidt nede i
> øjeblikket, men her er et link til Googles cache
>
> http://kortlink.dk/s7x
>
> Håber du finder noget du kan bruge :)

Hold da op. Der er da noget at vælge imellem. Jeg må få den liste kigget
igennem og se om der skulle være en mulighed der.

Fra : Pizzabager

Dato : 04-05-05 16:39

> [...]
> mig gennem Diabetesforeningen, men her er priserne præcis magen til. Er
> alle Trygs gruppeforsikringer til samme pris?

Det er en CBR600 du vile have??, hvad er nyprisen på den?, det er jo den de
går efter.. om maskinen så er 15 år gammelt, kørt 250.000 km og har en
salgsværdi er 20.000 vil de stadig bedømme på nyprisen..

Da jeg købte MC sidste sommer spurgte jeg først på en Cbr 600 F3 til
70.000-90.000, 94-98 brugt, og fik af vide prisen var 13700 kr incl 6000
selvrisiko, per år (9 md)

Så spurgte jeg på en NY ZX6R 636 til 160.000 og fik prisen 14.300 incl 6000
selvrisiko, grunden til den er en smule dyrere er at CBr kun kostede 129.000
fra ny hvor Kawa'en kostede 160.000...

jeg synes også det er til grin at en meget ældre maskinen som vil koste dem
langt mindre hvis den blev totalskadet eller stjålet koster det samme.. men
sådan er det, og det samme med biler..

Kasper

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 17:17

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> wrote in message

> Det er en CBR600 du vile have??, hvad er nyprisen på
> den?, det er jo den de går efter.. om maskinen så er 15
> år gammelt, kørt 250.000 km og har en salgsværdi er
> 20.000 vil de stadig bedømme på nyprisen..

Ja netop. Prisen har jeg selv beregnet ud fra en pristabel. Jeg er gået ud
fra at en CBR fra 94 kostede mellem 100.000kr og 150.000kr fra ny og at den
karakteriseres som sport. Det giver en pris på 12.000kr årligt for min
aldersgruppe og anciennitet.

Prislisten kan ses her:
http://ida.dk/Kontante+fordele/IDA+Forsikring/Motorcykel/Priser+for+personer+over+25+år.htm

> [...]
> som vil koste dem langt mindre hvis den blev totalskadet
> eller stjålet koster det samme.. men sådan er det, og det

Jeg er helt enig. Det er en tåbelig måde at udregne præmien på. Findes der
slet ikke nogen selskaber, der beregner præmien ud fra den aktuelle værdi?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-05-05 18:11

Jacob Larsen wrote:

> Jeg er helt enig. Det er en tåbelig måde at udregne præmien på.
> Findes der slet ikke nogen selskaber, der beregner præmien ud fra den
> aktuelle
> værdi?

Jo, alle forsikringsselskaberne gør det når de, skal udbetale erstatning ;-(

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : anders majland

Dato : 04-05-05 20:05

> Jeg er helt enig. Det er en tåbelig måde at udregne præmien på. Findes der
> slet ikke nogen selskaber, der beregner præmien ud fra den aktuelle værdi?

Jo hos GF kan du forsikre efter aktuel værdi. Min er vist 25000kr og så
ellers deropad i step af 10000kr - jeg kan ikke huske om de også har en maks
eller bare grænsen ved 1liter motor

/A

Fra : AW på ZRX

Dato : 04-05-05 18:40

> [...]
> stykke tid, man skal være helkunde i banken, derudover kræves det at du er

Elitebilist er ikke nok! Da jeg skiftede TRX'eren ud med ZRX'eren regnede
jeg med at det var en formsag, da jeg havde haft Runa/Bauta i mange år og
kørte som elite. Desuden havde min kone sin SZR forsikret og kørte også som
elite.
Men næææ nej. Pludselig skulle cyklen stå i et aflåst lokal hvortil kun jeg
havde nøgle. En aflåst gård med gitterport af stål var ikke nok. Jeg prøvede
at snakke med min lokale forsikringsmand, og han ville tage den med
hovedkontoret. Men så var det han spurgte hvilken cykel det drejede sig
om..... Tavshed - hvorefter der blev sagt: "Find et andet selskab".

Jeg flyttede så alle mine forsikringer til Tryg. 2 måneder efter fik jeg en
skriftlig henvendelse fra Runa/Bauta om hvorfor jeg ikke ønskede dem som
forsikringsselskab mere. Tro mig - der var slet ikke linier nok på
svarbrevet til alt det jeg havde at fortælle dem.

På visse punkter har jeg hukommelse som en elefant. Codan får aldrig mig som
kunde, og nu heller ikke Runa/Bauta mere. De skal ikke pisse på mig, og tro
at jeg henvender mig igen - nogensinde.

Codan har jeg aldrig haft, men de ville have 55.000 kroner om året for at
forsikre min XJ 600 (meget vild maskine!) da jeg var nybegynder. Ærgeligt,
nu er jeg nær de 40 har nul skader, pensionsopsparing og bla. bla. Men får
Codan mig som kunde? Nix. De kan skide i havet kan de.

Nå, det var vist lige det jeg skulle af med.

Allan
ZRX 1200 S

Fra : Armand

Dato : 04-05-05 19:53

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> mig gennem Diabetesforeningen, men her er priserne præcis magen til. Er alle
> Trygs gruppeforsikringer til samme pris?

Da Jeg som 43-årig med fuld anciennitet p.g.a. skadefrihed på både bil
og mc siden mit 18.år forhørte mig på præmien på en ZXR400 (kunne for
den sags skyld være en CBR400, for sammenligningens skyld!), ville
Top-DK have 12.000,-/9mdr. (forudsat man staldede op mellem dec. og
mar.), så prislejet for kåbebeklædte sportsmotorcykler ér deroppe

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-05-05 21:35

Armand wrote:
> [...]
> Top-DK have 12.000,-/9mdr. (forudsat man staldede op mellem dec. og
> mar.), så prislejet for kåbebeklædte sportsmotorcykler ér deroppe

For at gøre det hele lidt mere mærkeligt, kan jeg fortælle at jeg har min
748 forsikret hos TopDK og giver lidt mere en 4000 kr.- for de 9 måneder,
også er det enda en fastpræmie ordning, jeg har ikke fundet nogle andre
seskaber der kan konkurrere med denne pris selv om en del har forsøgt.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 22:02

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> en fastpræmie ordning, jeg har ikke fundet nogle andre
> seskaber der kan konkurrere med denne pris selv om en del

Ved du hvad der gør dig (eller din situation) så speciel?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-05-05 22:15

Jacob Larsen wrote:

> Ved du hvad der gør dig (eller din situation) så speciel?

Faktisk ikke, men lidt data
Jer er 41 år gammel og har de sidste 5-8 år været i elite klassen
Hos TopDK har vi følgende forsikringer
3 x Mc, 1 x Bil, 1 x Hus/Inbo og hvad man ellers skal ha`
Vi bor nok i et af de billige områder i landet Als i sønderjylland.
Da jeg købte Ducati`en ringede jeg og bad om et tilbud på en forsikring på
min 748 og fik dengang et skriftlig tilbud hvor jeg startede på lige under
4000 kr.- og efter lidt index-regulering er vi nu endt på lidt mere, desuden
har jeg et par få procenter mere på vores forsikringer end man kan få gennem
f.eks Touring klubben p.g.a. af kone`s arbejdsplads, men jeg mener at
forskikringsmanden fortalte at man ikke havde mange skaber på de Ducati`er
man forsikrede og det var en af grundene til prisen !!!!

Fra : Brian Lænø

Dato : 05-05-05 22:49

"D@n Dethlefsen" skrev
> [...]
> mener at forskikringsmanden fortalte at man ikke havde mange skaber på de
> Ducati`er man forsikrede og det var en af grundene til prisen !!!!

Min Ducati i forklædning er også rimelig billig ved TopDK.
Jeg giver 2900 i kasko som super elite.
Forsikringen er inkl.. trinsikring og vinterkørsel.
Jeg er 35 år, og har udover mc forsikring også indbo og ulykke forsikring
ved TopDK.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-05-05 21:25

Jacob Larsen wrote:
> Er alle Trygs gruppeforsikringer til samme pris?

Det er jeg relativt sikker på de er. Og hvis du prøver at spørge dem
hvad de skal have i præmie hvis du ikke er i nogen af foreningerne, er
det muligvis samme pris.

Jeg har haft min SV'er i Tryg siden jeg fik den og kortet. Jeg er 31 og
har altså 0 (eller nu 1) års anciennitet. Da jeg her i vinters forhørte
mig hvad min præmie ville blive hvis jeg nu var medlem af
Diabetesforeningen, fik jeg at vide at den ville forblive uændret, da
min eksisterende præmie var "lånt" af gruppeforsikringen. Og det står
der faktisk også på min police, min mc har altid været gennem Tryg
gruppeforsikring. Jeg ved ikke om det kun er når man er fyldt 30.

At jeg så alligevel meldte mig ind i Diabetesforeningen er en anden
historie.

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-05 22:07

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> wrote in
message news:d5bb2c$o1d$1@sambo.rift.dk.home

> Det er jeg relativt sikker på de er. Og hvis du prøver at
> spørge dem hvad de skal have i præmie hvis du ikke er i
> nogen af foreningerne, er det muligvis samme pris.

Ja, det var også mit indtryk. Ikke så meget ide i de gruppeforsikringer, når
alt kommer til alt.

Fra : KL

Dato : 05-05-05 12:35

> Ja, det var også mit indtryk. Ikke så meget ide i de gruppeforsikringer,
> når alt kommer til alt.
> --

De 100 kr. det koster mig årligt at være støtte-medlem af Diabetesforeningen
vurderer jeg som en god investering, idet der i forhold til den
"almindelige" Tryg-forsikring er følgende forskelle for mig:
- Besparelse på ca. 1.500 kr. årligt i alt på den indbo- og
ulykkesforsikring som jeg alligevel skulle tegne for at få MC-forsikringen
- Muligheden for, mod et tillæg på ca. 1.200 kr årligt (5.991/7.169), at få
0 kr. i selvrisiko ved alt andet end tyveri, uden præmiestigning ved skader.

Jeg har endnu ikke modtaget mit girokort, og priserne stod ikke oplyst i mit
skriftlige tilbud, men det var hvad jeg fik oplyst i telefonen, så jeg
formoder klart at priserne stemmer.

Jeg skal ikke kunne sige om den samme mulighed foreligger udenfor
gruppeordningen, blot konstatere, at jeg ikke fik denne mulighed forelagt
under min "før-diabetes"-samtale med Tryg, og at den ikke optræder på deres
tilbud på f.eks. http://www.enghavemotor.dk/tryg_forsikring.htm

Fra : BSV

Dato : 05-05-05 22:10

Jeg har en ZX12R forsikret for 5600,- helårlig hos Synderjysk Forsikring.
Hvis jeg sætter den hen går den ned på 20% for den tid og jeg får så penge
tilbage. Jeg startede med en ZZR1100 og havde den et år. Da jeg fik den
havde jeg ikke kørt MC i 35 år men fik min elitestatus overført fra bil. Jeg
har så 10000,- i selvrisiko og den fordel at jeg godt nok ikke er gråhåret
men derimod har tabt en del af pelsen.

MVH
BSV

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-05-05 11:22

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> Ja, det var også mit indtryk. Ikke så meget ide i de gruppeforsikringer, når
> alt kommer til alt.

Glemmer I ikke at man som kunde med sådan en gruppeforsikring jo får
"bonus" eller hvad det nu hedder udbetalt en gang om året. De sidste 3
år har jeg så vidt jeg husker fået mellem 9 og 11 procent af min
præmie igen fordi jeg er kunde hos IDA i stedet for direkte hos Tryg
og alle de andre ingeniører åbenbart også kører relativt pænt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-05-05 11:24

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> Det vil jeg lige overveje. Skal jo også være til at forstå for folk der
> gerne vil sende en mail.

Parenteser er bare et rigtig rigtig dårligt valg til den slags da de
har speciel betydning i From-linjen. I stedet kan du overveje at bruge
[] eller {}. Du kan evt. læse RFC 2822, hvis du keder dig og vil vide
mere om det.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*