Juel wrote:
>>GS-løsningen er en tyk pappakning og permanent iklistrede gummihalvmåner
>>ud for knasterne!
>>Hvis ikke at man får pakningen af i hel tilstand skal der en ny på, og
>>selv den gamle hele må regnes for at være hård og indtørret i en grad så
>>den risikerer at lægge!
>>Jeg ved det gør ondt men køb ny, Morten!
>>Ring lidt rundt til aut. Suzuki værksteder og forhør om ikke de har én
>>liggende på lager fra "dengang". Sådanne må kunne købes til fornuftige
>>priser :-/
>
>
> Vil det andet ikke virke ? der er jo intet tryk deroppe...
Du fejlopfatter flydende pakning som værende standarden; men den holder
ikke! Flydende pakning er skabt til at tætne mellem maskindele der
grundet præcisions-tilpasning ikke levner plads til selv det tyndeste
paknings-papir - På motorcyklen typisk mellem motorblokkens to halvdele
hvorimellem krumtappens lejer er indeklemt :-|
Faste pakningsemner gavner dels enkel/mulig adskillese samt isolering af
motorens vibrationer således at de ikke forplanter sig uhæmmet over i
f.eks. top og koblings -dæksler som vil kune virke som "højttaler"!
For nogle konstruktioners vedkommende er monteringen betinget af brug af
rette tykkelse pakning: På min tidligere GPZ900 var der bryst på
topdækselboltene således at de kun akkurat kunne klemme gummipakningen
en anelse, hvorved at brug af tyndt pakningspapir eller flydende pakning
ville medføre at boltene ikke ville kunne spændes helt ned til dækslet
og dette ville derfor kunne rasle frit
En anden situation hor jeg har set fejl-brug af flydende pakning var på
et koblingsdæksel hvor aktiverings-mekanismen (á den velkendte lille
trækarm) befandt sig): P.g.a. den manglende afstand á pakningens
tykkelse blev koblingen påvirket så den ikke kunne koble 100% til og
gled vedvarende
Køb nu den pakning eller en RD350 istedet :-|
--
Armand.