Åbent hus ikke alt for langt fra Aalborg?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 17:28

Som sagt i subject:

Er der snart åbent hus nogen steder tæt på Aalborg? Jeg kan se at kok-mc har
på søndag, men er der ellers noget i gære? Gerne lidt tættere på? De 2*140
til Holstebro er jeg ikke lige sikker på, at jeg gider. Transport-km er jo
ikke lige de sjoveste af slagsen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : K

Dato : 27-04-05 17:28

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

>Transport-km er jo ikke lige de sjoveste af slagsen.

Jo, med den rigtige mc er det da intet problem

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 17:47

"K" <@> wrote in message
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i
> en meddelelse
>
> Jo, med den rigtige mc er det da intet problem

Ja, men min går kun ca. 180 på speedometeret, så det vil tage en evighed at
køre derned. :-\

Fra : Niels Jørgen Andreas~

Dato : 27-04-05 18:22

> "K" <@> wrote in message

> Ja, men min går kun ca. 180 på speedometeret, så det vil tage en evighed
at
> køre derned. :-\
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500E
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
> Du ku jo prøve motorgården i svenstrup, ca 5 km fra Ålborg. mener et er
den 5/6 maj

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 21:26

"Niels Jørgen Andreasen" <julius@mail.dk> wrote in message
>Du ku jo prøve motorgården i svenstrup, ca 5 km fra
>Ålborg. mener et er
> den 5/6 maj

Takker.
Jeg havde helt overset at de holdt åbent hus. Jeg kiggede på deres
hjemmeside i sidste uge, men kunne ikke finde noget der.

Fra : K

Dato : 27-04-05 19:05

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men min går kun ca. 180 på speedometeret, så det vil tage en evighed
> at køre derned. :-\

Efter min mening er det ikke 180 km/t der gør det hyggeligt at køre, en
marchhastighed på 130 - 140 km/t er derimod en udmærket og fornuftig
hastighed, samtidig er der plads til nedbremsning !

Fra : Finn

Dato : 27-04-05 20:07

> Efter min mening er det ikke 180 km/t der gør det hyggeligt at køre, en
> marchhastighed på 130 - 140 km/t er derimod en udmærket og fornuftig
> hastighed, samtidig er der plads til nedbremsning !

Godt svar - efter min mening er det at køre på MC ikke altid et spørgsmål
om hastighed, men bare nyde "transporttiden" eller hvad det nu hedder.
Hastigheden er sådan set underordnet og når man så kommer til Tyskland
kan man jo få sin lyst styret uden at være bange for kortet.

Finn

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 21:30

"K" <@> wrote in message
> [...]
> hyggeligt at køre, en marchhastighed på 130 - 140 km/t er
> derimod en udmærket og fornuftig hastighed, samtidig er

Det var nu også lidt en joke. Skulle nok have lavet en anden smiley.

Men hvilken fart man kan køre med på behagelig vis afhænger jo også af
hvilken mc, man kører på. Min har ingen kåbe, så den kan godt blive lidt
anstrengende i længden på de store stræk.

Fra : Armand

Dato : 29-04-05 15:01

K wrote:

> Jo, med den rigtige mc er det da intet problem

Det er overhovedet ikke et problem på motorcykel, tværtom så er det da
fedt at have et mål for den ellers planløse tur ud i oplandet :-|

--
Armand.
(bilister kører fra A til B, motorcyklister fra A til A)

Fra : Squish

Dato : 29-04-05 15:20

Armand wrote:

> (bilister kører fra A til B, motorcyklister fra A til A)

Eller fra A til Z (Å?)!

--
Squish
VFR750F

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 29-04-05 15:23

"Squish" <hs304FJERN@hotmail.com> wrote in message

> Eller fra A til Z (Å?)!

Eller:
A til E til Æ til Q til R til U til J til D til B til H til S til L til J
til Z til Å til W til N til X til Y til C til M, Y (igen) og endelig: A
eller B!

Hilsen
Lars

Fra : HSF

Dato : 27-04-05 18:34

Motorgården i Svenstrup har åbent hus 5 og 6 maj

--
Suzuki VZ800 Marauder 2003
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=220

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 21:30

"HSF" <hsfNOPSAM@c.dk> wrote in message
> Motorgården i Svenstrup har åbent hus 5 og 6 maj

Dejligt. Der skal jeg da hen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-05 21:41

> Dejligt. Der skal jeg da hen.

Ved du om der sker noget specielt som man ellers ikke kan se til daglig? For
jeg påtænker da også lige at køre derned forbi.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 23:00

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Ved du om der sker noget specielt som man ellers ikke kan
> se til daglig? For jeg påtænker da også lige at køre
> derned forbi.

Nej, de har ikke skrevet noget, så det er nok ikke det vilde. Tvivler også
på, at det bliver noget med prøvekørsler osv, men nu hvor det er så tæt på,
vil jeg da lige kigge om ikke det ville være en rar måde at bruge et par
timer på.

Det kunne jo også være, der var et godt tilbud på noget udstyr.

Fra : Armand

Dato : 27-04-05 22:38

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> til Holstebro er jeg ikke lige sikker på, at jeg gider. Transport-km er jo

Limfjordsskrækker :-|

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-04-05 22:56

> Limfjordsskrækker :-|

Jeg bor faktisk lige syd for fjorden.

Jeg har bare så meget at lave, at jeg ikke rigtigt kan nyde turen med det i
hovedet.

Kæresten skulle ellers lave noget andet, så kunne da komme afsted alene,
hvis det var. 2*140 km med 2 voksne mennesker på en GS500 uden kåbe, er ikke
specielt spændende.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-04-05 22:51

> Limfjordsskrækker :-|

Så vidt jeg ved, så bor han syd for fjorden, og sidst jeg kiggede, lå
Holstebro også syd for fjorden.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 28-04-05 22:14

Martin Sørensen wrote:

> Så vidt jeg ved, så bor han syd for fjorden, og sidst jeg kiggede, lå
> Holstebro også syd for fjorden.

Jeg er opfinder af bæltskrækker-terminologien, som dækker folk der tror
at der er trolde på den anden side af bygrænsen.
Bæltskrækkere der bor i Aaborg må nødvendigvis være Fjordskrækkere :-|

--
Armand.

Fra : Squish

Dato : 28-04-05 23:25

Armand wrote:

> Jeg er opfinder af bæltskrækker-terminologien, som dækker folk der tror
> at der er trolde på den anden side af bygrænsen.
> Bæltskrækkere der bor i Aaborg må nødvendigvis være Fjordskrækkere :-|

Hvad kalder du så een, for hvem A/S Storebælt indkræver 200% af
vedkommendes daglige indtægt, for at passere broen tur/retur?

--
Squish
VFR750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-05 09:12

Squish wrote:

> Hvad kalder du så een, for hvem A/S Storebælt indkræver 200% af
> vedkommendes daglige indtægt, for at passere broen tur/retur?

Langturschauffør?

--
vh
Torben

Fra : Squish

Dato : 29-04-05 13:31

Torben Scheel wrote:

> Langturschauffør?

Mon ikke vognmanden betaler festen, medmindre man er polak og selv
betaler alt inkl. brændstof?

Næh du.. studerende! :-/

--
Squish
VFR750F

Fra : Schlæger

Dato : 29-04-05 08:17

Squish wrote:

> Hvad kalder du så een, for hvem A/S Storebælt indkræver 200% af
> vedkommendes daglige indtægt, for at passere broen tur/retur?

Måske lidt smådum ???

Mch Schlæger

Fra : Squish

Dato : 29-04-05 13:32

Schlæger wrote:

> Måske lidt smådum ???

*LOL*

--
Squish
VFR750F

Fra : Armand

Dato : 29-04-05 14:28

Squish wrote:

> Hvad kalder du så een, for hvem A/S Storebælt indkræver 200% af
> vedkommendes daglige indtægt, for at passere broen tur/retur?

En fattigrøv!
De 208,- en dagsbillet koster svarer til en tankfuld bensin på en
GPZ900R, eller ca. 350 km's kørsel. Dagsbilletten er retur, så det
svarer til 175 km's kørsel og hjem igen.
Sagt med andre ord er der for en motorcyklist 175km mellem Korsør og Nyborg!
Det er få af dem jeg kender med motorcykel der så meget som betænker sig
på at skulle køre en tur på dén distance, så hvorfor gøre brotaksten til
det store argument for ikke at passere bæltet - Det skulle da lige være
fordi man er bæltskrækker inkognito

--
Armand.

Fra : Squish

Dato : 29-04-05 14:51

Armand wrote:

> [...]
> på at skulle køre en tur på dén distance, så hvorfor gøre brotaksten til
> det store argument for ikke at passere bæltet - Det skulle da lige være

Hm.. hm.. Fremover, når jeg holder på den anden side af
betalingsanlægget, vil jeg føle mig snydt for 350 km's kørsel på små
snoede veje!

--
Squish - Inkognito!
VFR750F

Fra : Armand

Dato : 29-04-05 22:38

Squish wrote:

> Hm.. hm.. Fremover, når jeg holder på den anden side af
> betalingsanlægget, vil jeg føle mig snydt for 350 km's kørsel på små
> snoede veje!

Der er mange ting her i livet man kan snyde sig selv for. Arrangementer
og bekendte på den anden side af vandet er et par af dem :-|

--
Armand.
(én enkelt gang over vandet, til Malerklemmen)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-04-05 23:23

> Jeg er opfinder af bæltskrækker-terminologien, som dækker folk der tror
> at der er trolde på den anden side af bygrænsen.
> Bæltskrækkere der bor i Aaborg må nødvendigvis være Fjordskrækkere :-|

For os (i Aalborg) har Nørresundby gerne været "dem" og ideen om mulighed
for snarlig flytning til Nørresundby, har gerne været afsluttet med
kommentaren: "Hvad vil du dog der?!?
Kald det roligt: Fjordskrækkere!

Men Holstebro stemmer vel ikke overens med geografi-termen? Da man sagtens
kan køre fra Aalborg til Holstebro: Fjordskræk eller ej.. har selv prøvet på
MC!

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 29-04-05 07:45

"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message
> [...]
> ideen om mulighed for snarlig flytning til Nørresundby,
> har gerne været afsluttet med kommentaren: "Hvad vil du

Hehe... ja, der kan jeg følge dig. Dem nord for fjorden er jo netop nogle
trolde .

> Men Holstebro stemmer vel ikke overens med
> geografi-termen? Da man sagtens kan køre fra Aalborg til
> Holstebro: Fjordskræk eller ej.. har selv prøvet på MC!

Måske Armand ikke kender noget til geografien uden for nærområdet i
Fredericia.

Fra : Myrhøj

Dato : 29-04-05 08:11

Armand wrote:

> Jeg er opfinder af bæltskrækker-terminologien, som dækker folk der tror
> at der er trolde på den anden side af bygrænsen.
> Bæltskrækkere der bor i Aaborg må nødvendigvis være Fjordskrækkere :-|

Jepper, og 140 km er vel ikke andet en en hyggelig tur........selv incl
kombineret tisse/cola/tanke-/rygepause tager de 140 km vel ikke væsentligt
over et par timer.....
mit regnestykke ser således ud:
2 timers hyggetur + hygge og oseri hos Kok + 2 timers hyggetur hjem = en
dejlig dag.

Myrhøj

Fra : Schlæger

Dato : 29-04-05 08:15

Armand wrote:

> Jeg er opfinder af bæltskrækker-terminologien, som dækker folk der tror
> at der er trolde på den anden side af bygrænsen.
> Bæltskrækkere der bor i Aaborg må nødvendigvis være Fjordskrækkere :-|

Rent teknisk er Limfjorden muligvis en fjord, men i realiteten ER den jo
et bælt (forudsat at den vedvarende holdes åben ude vestpå).

Du må derfor gerne bruge din bæltskrækker-terminologi om Limfjordsområdet
(forudsat du har styr på hvad der er sønden- eller nordenfjords)

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 29-04-05 15:24

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> til Holstebro er jeg ikke lige sikker på, at jeg gider. Transport-km er jo

Så tag turen ud over Egense (tag evt. nordenfjords til Hals og smut med
den lille færge over fjorden) - Følg kystvejen til Ans - fortsæt over
Mariager til Randers hvorfra du følger gudenåens løb til Silkeborg. Kør
nord om Silkeborg mod Karup og nyd så heden på det lige stræk videre til
Holstebro. Ca. 200km's hyggetur!!
Hjemturen kunne så blive med Thyborøn-færgen tilbage over Limfjorden og
over Hanstholm (kystvejen mellem Nørrevorupør og Hanstholm er et
enestående stræk der bugter síg igennem klitlandskabet!) for endelig at
tage Thy på tværs hjemefter!

Som boende i Fredericia har jeg ca. 200Km til Aalborg, og dér har jeg da
jævnligt været på motorcykel blot for turens skyld, så 400 km t/r er i
mine øjne for intet at regne!
Faktisk kørte jeg og en kammerat netop "vendsysel på tværs med færger i
begge ender" -turen, da vi kedede os en dag med perfekt kørevejr (20° og
overskyet uden melding om regn). 650 km blev det til og OK det var
blevet mørkt da vi kom hjem

--
Armand.
(bælt -boer, ikke -skrækker)