Hvilken MC-Garage?
Fra : Michal

Dato : 26-04-05 21:36

Nu hvor jeg har fået købt mig en ny GS 500F kunne jeg også godt tænke
mig en MC-Garage til den.

Hvilken type vil i anbefale, gerne med link.
Man skal vel også være opmærksom på varmen fra udstødningen?

Kommer på gaden d. 6/5-2005

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-04-05 22:04

Michal <michal@berthelsen-juul.dk> writes:

> Nu hvor jeg har fået købt mig en ny GS 500F kunne jeg også godt tænke
> mig en MC-Garage til den.
>
> Hvilken type vil i anbefale, gerne med link.
> Man skal vel også være opmærksom på varmen fra udstødningen?

Jeg har en Held af en art. Den er varmebestandig, så den kan lægges på
selv om udstødningen er varm. Jeg plejer nu alligevel lige at vente
med at lægge den på til motoren er kølet lidt af. Jeg er godt tilfreds
med min. Den virker relativt solid bortset fra den elastik der sad til
at samle den under motorcyklen til at starte med. Den har jeg
erstattet med noget reb jeg havde på lager. Jeg har desværre hverken
link eller modelnummer.

Og så i øvrigt tillykke med cyklen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 26-04-05 22:27

Michal wrote:
> Nu hvor jeg har fået købt mig en ny GS 500F kunne jeg også godt tænke
> mig en MC-Garage til den.

Sakset fra min udbakke til et par tidligere indlæg om samme emne:

Står mc'en ude i det fri - og det er vel din situation, når du spørger
sådan - er en mc-garage uundgåelig, hvis du vil bevare cyklen i pæn
stand mere end bare 5-6 år...

Men du skal tage højde for vinden. Står cyklen i læ fx direkte op ad en
mur, kan mc-garagen ligge på i al lags vejr, især hvis det er den
kraftige nylonkvalitet med fleece på indersiden. Sørg bare for at holde
den nede fx med en bagageelastik rundt om baghjulet fastgjort i
fodhvilere, støtteben el. lign.

Er garagen af den tynde, uforede nylonkvalitet skal der nok mere til at
holde den på plads, selv når den står i læ

Har selv købt en blå af vistnok italiensk opridelse hos Agusta Motor i
Søborg og en sort hos Louis - produktnr. er vist 10005160 hhv 10005161.

Fleece eller Vlies, som Louis kalder det, er muligvis en tilsnigelse,
stoflaget er kun nogle mm tykt, men megte blød og skånsomt. Bliver ikke
stift af at blive gennemblødt af vintervoks, hvor det ligger an mod lakken.

Jeg ville ikke udsætte den for mere end en lunken/håndvarm motor. Men
især den blå udgave er den del stivere i plastmaterialet og utrolig nem
at lægge/folde som overliggende skjold, hvis der kommer regn, mens
cyklen (VFS'en) køler af efter en tur. Da ingen af dem har udluftning i
toppen, bør de ikke lægges helt over før cyklen er håndvarm aht
dannelsen af kondens IMHO.

Har iøvrigt gode erfaringer med at lægge en alm. blå forstærket
plastic-presenning ud over begge mc-garager - det isolerer
tilsyneladende og hæmmer kondensdannelsen, når det skifter fra høj sol
til nattefrost. Især på den sorte.

Det kan være et problem at finde den rette størrelse. Med mindre du
køber en mc-garage som original-tilbehør til din cykel, må du spørge dig
for og prøve dig frem, for garageproducenterne laver tilsyneladende ikke
applikationlister ud over nogle meget generelle cc- hhv typebaserede

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michal

Dato : 27-04-05 16:54

On Tue, 26 Apr 2005 23:26:51 +0200, Richard wrote:

> [...]
> for og prøve dig frem, for garageproducenterne laver tilsyneladende ikke
> applikationlister ud over nogle meget generelle cc- hhv typebaserede

Jeg kan ikke lige finde den du snakke om ved Agusta Motor.
Men je fandt denne her
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=46_48&products_id=736
Er det en ok garage?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Michal

Dato : 27-04-05 18:11

Jeg har også prøvet at finde noget ved http://www.louis.de/ men mit tysk er
ikke så godt.

Er der nogle som kan hjælpe mig med noget fra Louis?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Richard

Dato : 27-04-05 19:51

Michal wrote:

> Jeg har også prøvet at finde noget ved http://www.louis.de/ men mit tysk er
> ikke så godt.

> Er der nogle som kan hjælpe mig med noget fra Louis?

??Prøvede du ikke de Louis-varenumre, jeg nævnte i går aftes? Er det et
problem, står du dig bedst ved at købe en lokalt, eller den du fandt hos
dinmc - den er heller ikke dyrere, end at du kan tage chancen. Husk du har
returret, når du køber på postordre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Michal

Dato : 27-04-05 19:56

On Wed, 27 Apr 2005 18:50:36 +0000 (UTC), Richard wrote:

> [...]
> dinmc - den er heller ikke dyrere, end at du kan tage chancen. Husk du har

Sorry, jeg havde set det som om det var vare.nr. ved Agusta Motor.
Nu har jeg lige prøvet Louis, men fandt ingen.

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Richard

Dato : 27-04-05 21:57

Michal wrote:

> Sorry, jeg havde set det som om det var vare.nr. ved Agusta Motor.

*lol* Agusta-Claus ville føle sig smigret; når du har besøgt ham, ved du
hvorfor

> Nu har jeg lige prøvet Louis, men fandt ingen.

Så hold dig hellere til din lokale mc-pusher - så er han/hun der sikkert
også, når du får akut brug for en vigtig stump en dag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 27-04-05 19:47

Michal wrote:

> Jeg kan ikke lige finde den du snakke om ved Agusta Motor.

Han har ingen hjemmeside - så vidt jeg ved - så du må yud og se den off
line

> Men je fandt denne her
> http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=46_48&products_id=736
> Er det en ok garage?

Den indvendige belægning svare formentlig til, hvad jeg kalder
fleece/Vlies. Men når den som anført kan vaskes, ville jeg være i tvivl om
den er vandtæt nok til udendørs brug. Til gengæld vil den så kunne ånde
fint uden udluftningshuller i toppen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK