Selvstarter problem på BMW K100
Fra : Michael Olsen

Dato : 22-04-05 20:57

Hej.
Periodisk vil starter ikke trække motor rundt,
det tyder på starter koblingen men er der alternative
metoder til at få den til at virke ud over at skille det
hele ad, jeg tænker på speciel olietype etc.

Hilsen
Michael

Fra : Brassball

Dato : 24-04-05 17:13

Jeg ville nok checke start relæet. Hvad sker der når du trykker
startknappen ?
Kan der være andet der blander sig i om starteren må virke ex frigears
lyset (kontakten) koblingskontakten eller lign.

MVH
Kim
BMW R100RS

Fra : Michael Olsen

Dato : 24-04-05 19:37

Hej.
> Jeg ville nok checke start relæet. Hvad sker der når du trykker
> startknappen ?
Startmotoren kører rundt men trækker ikke noget med rundt.
Der sidder en startskobling ( en form for leje )
som først griber fast når starteren kører, hvis det ellers virker.
Har selv søgt efter info om problemet og fået at vide at hvis
olien ikke er skiftet regelmæssigt så kan der komme en slags
belægninger på startkoblingen som er skyld i at den ikke virker.
Så nu er spørgsmålet om der findes et produkt der kan hældes i
olien der renser den for de belægninger der måske er der.

--
Hilsen
Michael