kan jeg bruge GSX600F tændspoler ?
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 11:52

Hejsa Alle

Tændspolerne på mit GSX400E projekt er døde, jeg har skaffet 2 stk
tændspoler til en GSX600F kan jeg bruge en af dem (dobbelt) eller kan jeg
bruge begge og så bare kun bruge den ene udgang på hver ?`
Eller vil det slet ikke kunne virke ?

Mvh
Morten

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-04-05 13:24

Juel wrote:

> Hejsa Alle

> Tændspolerne på mit GSX400E projekt er døde, jeg har skaffet 2 stk
> tændspoler til en GSX600F kan jeg bruge en af dem (dobbelt)

Nope ! Går kun på en 360° twin.....

>eller kan jeg bruge begge og så bare kun bruge den ene udgang på hver ?`

Så skal den "ubrugte" ende sansynligvis stelles.

> Eller vil det slet ikke kunne virke ?

Det er noget juks !

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 13:33

> Det er noget juks !

Altså er en tændspole ikke bare en tændspole ?

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 20-04-05 15:16

Juel wrote:

> Altså er en tændspole ikke bare en tændspole ?

   Nej... Dobbelt tændspolerne bruger det ene tændrør som stell vs. det
andet rør. Lorteprincip, men virker.

   Hvad med 2 spoler til en MZ ??? de er snot billige og jeg har testet
min gamle til at kunne tage 30.000 rpm i testbænken for tændspoler. Det
er rigeligt til dig :) og de er nemme at montere.

   En anden fordel med MZ spolerne er at de køre østtyskere ikke var så
dumme som japanerne at lime tændkablerne fast i spolen, så der sider en
gevindskrue efter samme princip i tændrørshætten.

   Ligger 1 spole på hylden hjemme i Ørslev, den er gratis ved selvhentning.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 16:06

> Nej... Dobbelt tændspolerne bruger det ene tændrør som stell vs. det
> andet rør. Lorteprincip, men virker.

Hvorfor kan jeg så ikke bare bruge en ???

/Juel

Fra : Moller

Dato : 20-04-05 16:32

Juel wrote:

> Hvorfor kan jeg så ikke bare bruge en ???

   Du skal bruge 2, og så stelle den ene udgang på hver af dem, ellers vil
du ha at din maskine tænder uheldigt ;)

   Om det så er snedigt at gøre sådan ? tjaaaaa... jeg ville ikke gøre
det, for hvilken side vil du vælge at stelle på spolen ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 17:15

Juel skrev i meddelelsen <42666fbf$0$79453$14726298@news.sunsite.dk>...

>Hvorfor kan jeg så ikke bare bruge en ???

Fordi din sutezuki er en 180° twin, den vil komme til at smide wasted spark
lige oven i indsugningstakten, Kaboom !

Havde Du haft en Triumph tiger 100 (360° twin), havde det været fint med en
dobbeltspole. I øvrigt har Du to ledninger fra dit tændingsanlæg, og de kan
ikke bare kobles sammen.

Derfor

mvh
Orla

Fra : Juel

Dato : 20-04-05 18:08

> [...]
> en
> dobbeltspole. I øvrigt har Du to ledninger fra dit tændingsanlæg, og de

Arhh ok, tak for den gode forklaring så må jeg jo finde nogle andre :o/

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 21:46

"Juel" <starchild@starchild.dk> wrote in message

[klip]

> Arhh ok, tak for den gode forklaring så må jeg jo finde nogle andre
:o/

Det kan være du vil sælge de to tændspoler til GSX600´eren?
/Lars H

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 22:17

> Det kan være du vil sælge de to tændspoler til GSX600´eren?
> /Lars H

Ja da, hvad vil du gi ?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 17:39

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> Ja da, hvad vil du gi ?

De er med indbyggede tændrørskabler ikke?
Hvor befinder du dig i landet? Ved du hvad afstanden er mellem
monteringshullerne?
Hvor gamle er de?
/Lars H

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 21:44

> De er med indbyggede tændrørskabler ikke?

Nope, det er til kabel montering..

> Hvor befinder du dig i landet?

Næstved

> Ved du hvad afstanden er mellem monteringshullerne?

Må jeg lige måle imorgen..

> Hvor gamle er de?

Aner det ikke, men de er pæne..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 21-04-05 22:16

Orla Pedersen wrote:

> [...]

Læg lige mærke til at selvom det er en dobbelt spole, så er der kun én
indgang => én styring => fælles gnist på begge kabler, Og:
> Fordi din sutezuki er en 180° twin, den vil komme til at smide wasted spark
> lige oven i indsugningstakten, Kaboom !
>
> Havde Du haft en Triumph tiger 100 (360° twin),

- - - Eller en Honda CB400/450 twin af de 6-ventilede!

--
Armand.