Stoppet af politiet - sjov historie fra de~
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 20-04-05 09:25

Så kom dagen hvor det blev min tur til at blive stoppet :)

Kom kørende på motorvejen, ved skanderborg, på vej mod århus, da jeg nærmer
mig to lastbiler som skal overhales. Kigger, der er fri, blinker og trækker
ud til overhaling. Mens jeg er ved at overhale kan jeg godt se i spejlene at
en bil kommer tæt på, så da jeg er forbi de to lastbiler, blinker jeg og
trækker ind.
Op på siden kommer så en politi bil som vinker mig ind i nødsporet. Undre
mig en del over hvorfor jeg skal stoppes, men det får jeg jo nok at vide.
Men jeg tager hjelmen af kommer de to betjente hen til mig. Den ene starter
med at spørger om det er min MC, hvilket jeg jo kun kan sige ja til. Den
anden betjent syntes det er koldt, så spørger om jeg vil være venlig at
sætte min ind på bagsæddet af politibilen ..... rimelig forvirret og lidt
nervøs får jeg fremstammet et "øhh okay". Så skal de se kørekort og jeg skal
puste i den der alkohol dims, ingen problem har ikke fået noget at drikke,
så ingen problemer der.
Jeg undre mig stadig over hvorfor jeg blev stoppet, så jeg får taget mod til
mig og spørger "Hvorfor blev jeg egentlig stoppet, er det bare et rutine
check eller..?" Den ene betjent siger grinene "Vi målte dig under
overhalingen, du køre på en neon grøn racer, som ser pæn og ny ud, så vi
undrede os over hvorfor du overhalte med 96 km/t, så vi tænkte du enten var
påvirket af alkohol eller ikke havde kørekort".
Grinene måtte jeg så fortælle dem at jeg de første 800 km kun måtte køre
4000 rpm og det altså gav en top hastighed på 100 km/t.
De ønskede god tur hjem, og jeg lovede at køre hurtigere når den var kørt
til

En sjov og noget underlig historie
/Kasper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-05 09:42

"Kasper Kamp Simonsen" <anyone@anywhere.dk> writes:

> [...]
> over hvorfor du overhalte med 96 km/t, så vi tænkte du enten var
> påvirket af alkohol eller ikke havde kørekort"

Hihihhahahahohohohoo
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 20-04-05 09:51

> [...]
> 4000 rpm og det altså gav en top hastighed på 100 km/t.
> De ønskede god tur hjem, og jeg lovede at køre hurtigere når den var kørt
---------
Alt for humor.. :))

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Keld Hansen

Dato : 20-04-05 10:03

Ja man kan undres.
På dagen, hvor jeg fik mit kørekort til MC blev jeg stoppet, fordi jeg
overholdt hastighedsbegrænsningen.
Jeg må da indrømme, at jeg lige siden har forsøgt at undgå, at blive stoppet
af den grund

hilsen keld
Kawa z650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-04-05 10:07

> [...]
> undrede os over hvorfor du overhalte med 96 km/t, så vi tænkte du enten
> var påvirket af alkohol eller ikke havde kørekort".

Hehe jeg borrmand der er strømer siger også, at hvis de om natten ser en bil
der kører det den må på motorvejen, så bliver den stoppet, så plejer det at
være en spritbilist

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : Kasper Friis

Dato : 20-04-05 10:30

> [...]
> undrede os over hvorfor du overhalte med 96 km/t, så vi tænkte du enten
> var påvirket af alkohol eller ikke havde kørekort".

For griner, men de har sku nok fat i noget af det rigtige.. Kort efter jeg
havde fået min MC, blev jeg også stoppet, på Motortrafikvej uden nogen
trafik hvor hastigheden er 80 kmt, og jeg kørte 80 kmt, og betjenten spurgte
også, hvorfor kører du så langsomt.. Griner.. :)

Kasper friis

Fra : Schlæger

Dato : 20-04-05 11:38

Kasper Friis wrote:

> [...]

> trafik hvor hastigheden er 80 kmt, og jeg kørte 80 kmt, og betjenten spurgte
> også, hvorfor kører du så langsomt.. Griner.. :)

Det er altså ikke let at gøre ordensmagten tilfreds .....

Mch Schlæger

Fra : Niels Pein

Dato : 20-04-05 15:33

Hah, spøjs historie. Og det er bare 112% i orden at de følger deres instinkt
for at prøve at nappe en MC tyv eller spritfører.
Klapsalver herfra.

At lovlig kørsel på en MC virker underligt, er vel mest vores egen skyld.
Jeg skal ikke spille hellig i den anledning.

--
Niels
TransAlp '91

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 20-04-05 16:42

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> Hah, spøjs historie. Og det er bare 112% i orden at de følger deres
> instinkt for at prøve at nappe en MC tyv eller spritfører.
> Klapsalver herfra.

Heller ingen sure miner herfra. :)

/Kasper

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 20-04-05 15:50

Kasper Kamp Simonsen wrote:
> Så kom dagen hvor det blev min tur til at blive stoppet :)

[snip]

> En sjov og noget underlig historie
> /Kasper

Hrmf, jeg lavede samme overhaling, bare med ca 160 og så bliver jeg også
stoppet og får endda bøde - de er dælme ikke lette at gøre tilfredse, som
Schlæger siger.
Men kanske var det bare ikke hurtigt nok...

Betjent1: "Hmm, jeg måler en sports mc med 155km/t. Skal vi knalde ham?"
Betjent2: "Jaae, det kan du bande på. 155km/t er ikke noget nær sindssygt
nok!"

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-04-05 16:32

On Wed, 20 Apr 2005 10:24:52 +0200, "Kasper Kamp Simonsen"
<anyone@anywhere.dk> wrote:

Hej.

>En sjov og noget underlig historie

Tjaeh, det kan godt være nogen kan se det morsomme i den historie.
Jeg kan ikke.
Hvis jeg var blevet stoppet på den måde havde jeg bedt dem om at
forføje sig hen hvor pebberet gror.
Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på
tale.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 20-04-05 16:41

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message

> Hvis jeg var blevet stoppet på den måde havde jeg bedt dem om at
> forføje sig hen hvor pebberet gror.
> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på
> tale.

Tjaa... De har vel ret til at stoppe hvem de vil hvis de mener der er grund,
og en mistanke om spiritus-kørsels er for mig en fin grund.

Det er da fint at komme ind bag i deres bil, der var jo kun ca 5 grader igår
aftes og de havde varme på i bilen :)

/Kasper

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-04-05 17:24

Steen Gruby wrote:

> [...]
> forføje sig hen hvor pebberet gror.
> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på

Jeg vil gerne give dig ret i, at det er en mærkelig forklaring at få, men at
de beder ham sætte sig ind bag i bilen, synes jeg nu er meget smart.
Det er immervæk en motorvej det drejer sig om, og set i lyset af, at folk
kører som idioter, selvom der er vejarbejdere / nødstedte osv. i vejkanten,
ja så kan jeg godt forstå de trækker lidt i sikkerhed.
Men ikke underligt, hvis han følte sig lidt som en forbryder i starten.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-04-05 17:50

>Det er immervæk en motorvej det drejer sig om, og set i lyset af, at folk
>kører som idioter, selvom der er vejarbejdere / nødstedte osv. i vejkanten,
>ja så kan jeg godt forstå de trækker lidt i sikkerhed.

Jeg vil ikke mene det at sætte sig ind i bilen, er at betragte som
mere sikkert. Står du ude, så kan du se trafikken og har muligheden
for at søge væk i en fart.

/Jan

Fra : Schlæger

Dato : 20-04-05 17:58

Steen Gruby wrote:

> [...]

> forføje sig hen hvor pebberet gror.
> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på

Du burde da tage et eller andet imod den mavesyre .......

Mch Schlæger

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-04-05 21:36

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var blevet stoppet på den måde havde jeg bedt dem om at
> forføje sig hen hvor pebberet gror.

Hvordan ville du ellers stoppes ? Og ja, du havde sikkert været hård i
munden...

> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på
> tale.

Det var også et tilbud, ikke en anholdelse. Slap dog af.

/Caspersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-04-05 23:02

On Wed, 20 Apr 2005 22:35:51 +0200, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Det var også et tilbud, ikke en anholdelse. Slap dog af.

Da der er børnesikringer slået til i politivognene er man i princippet
frihedsberøvet når man sidder på bagsædet, og det vil jeg ikke finde
mig i med mindre jeg er direkte anholdt.
Desuden skræmmer sporene over uheldige anholdelser mig så meget at jeg
ikke kommer til at stå med ryggen mod muren når jeg har med
Snupper-Jensen at gøre.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Pwh

Dato : 20-04-05 22:57

Steen Gruby wrote:
> Hvis jeg var blevet stoppet på den måde havde jeg bedt dem om at
> forføje sig hen hvor pebberet gror.
> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på
> tale.

LOL
Du har vist været dejligt forskånet for den magt som politiet
har her i landet, jeg tvivler på at du ville have været helt så
sprød hvis du selv havde været i situationen.

/Jens

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-05 15:25

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> LOL
> Du har vist været dejligt forskånet for den magt som politiet
> har her i landet, jeg tvivler på at du ville have været helt så
> sprød hvis du selv havde været i situationen.

Det gør jeg nu ikke, men jeg kender også Steen

Men om så det havde gjort mødet med polisen mere behageligt, det ved jeg
ikke ...

Rittig

Fra : Pwh

Dato : 21-04-05 16:02

> Det gør jeg nu ikke, men jeg kender også Steen

Jeg kender kun Sten herinde fra, men kender til Politiet på den
mindre behalige facon fra min vilde ungdom, og ved derfor at man
står sig bedst ved at makke ret, de har fat i den lange ende.

> Men om så det havde gjort mødet med polisen mere behageligt, det ved
> jeg ikke ...
>
> Rittig

Der var nok ikke sket andet end at de havde hevet ham med ind på stationen
hvis han havde nægtet at gører som de sagde, og havde Sten kæmpet imod
var han da bare røget i håndjern og fået en fin bøde for at modsætte sig anholdelse.

/Jens (som ikke længere er ung og vild)

Fra : Armand

Dato : 21-04-05 23:49

Pwh wrote:

> [...]
> var han da bare røget i håndjern og fået en fin bøde for at modsætte sig anholdelse.

Jeg er endnu ikke løbet ind i tilbuddet om "husly"; men Steen har
egentlig ret: Man ér jo pludselig låst inde, og dén kendsgerning kan et
par kuldskære betjente godt tåle at få skåret ud i pap med en kontant
kommentar á: "Dér er jeg under lås og slå, så der går jeg ikke ind før i
anholder mig!" :-|

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 22-04-05 08:10

> [...]
> et par kuldskære betjente godt tåle at få skåret ud i pap med en
> kontant kommentar á: "Dér er jeg under lås og slå, så der går jeg

Tja, og hvad havde han så haft ud af at blive anholdt, når man har god
samvittighed er der da ingen grund til andet end at samarbejde.
Der er da ikke nogen grund til at oppiske en negativ stemning fra start af,
bliver politiet først mugne på dig kan de sikkert altid finde på et eller andet
de kan generer dig med, og hvem er så taberen i sidste ende.

/Jens

Fra : Armand

Dato : 22-04-05 12:42

Pwh wrote:

> Tja, og hvad havde han så haft ud af at blive anholdt, når man har god
> samvittighed er der da ingen grund til andet end at samarbejde.

En anholdese på den baggrund er lige til rigsadvokaturet!!

> Der er da ikke nogen grund til at oppiske en negativ stemning fra start af,
> bliver politiet først mugne på dig kan de sikkert altid finde på et eller andet
> de kan generer dig med, og hvem er så taberen i sidste ende.

De frysende uniformerede! Jo mere polemik, desto længere tid skal de
befinde sig ude i vejrliget!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 22-04-05 12:53

> En anholdese på den baggrund er lige til rigsadvokaturet!!

LOL god fornøjelse med det, det er dit udsagn imod 2 betjente,
det kommer du uden tvivl langt med.

> De frysende uniformerede! Jo mere polemik, desto længere tid skal de
> befinde sig ude i vejrliget!

Den med at de frøs skal nok mere opfattes som en venlig undskyldning
for at få chekket Kasper for sprutkørsel. Jeg er sikker på at de er i sin gode
ret til at bede en om at sætte sig ind i deres bil og du ikke er i din gode ret
til at nægte.

/Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-05 13:07

Pwh skrev:

> [...]
> for at få chekket Kasper for sprutkørsel. Jeg er sikker på at de er i
> sin gode ret til at bede en om at sætte sig ind i deres bil og du

Jeg blev stoppet kl. 3 om natten for nylig og sprit-testet - og betjenten
sagde i dén forbindelse, at det ikke var fordi de havde mistanke om at jeg
havde drukket, men at de var gået over til stort set at rutine-teste
*alle*...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Pwh

Dato : 22-04-05 13:48

> [...]
> betjenten sagde i dén forbindelse, at det ikke var fordi de havde
> mistanke om at jeg havde drukket, men at de var gået over til stort

Det lyder da betryggende, der er inblandet sprut i alt for mange ulykker,
personligt har jeg køret sprutkørsel 1 gang på 22år og jeg har stadig
dårlig samvittighed over det

/Jens (som dog har været fuld mere end 1 gang på 22 år)

Fra : Armand

Dato : 22-04-05 13:10

Pwh wrote:

> Jeg er sikker på at de er i sin gode ret til at bede en om at sætte
> sig ind i deres bil og du ikke er i din gode ret til at nægte.

Lige netop dét, og på baggrund af at man i princippet er låst inde
p.g.a. "børnelåsen", kunne jeg godt tænke mig at få vendt i Jura-gruppen!
Er der nogen der har deres gang derinde og gider fremlægge det, så jeg
slipper for at skulle abonnere på den for det ee spørgsmål?!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-04-05 10:27

On Thu, 21 Apr 2005 17:01:31 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Jens.

>Jeg kender kun Sten herinde fra, men kender til Politiet på den
>mindre behalige facon fra min vilde ungdom, og ved derfor at man
>står sig bedst ved at makke ret, de har fat i den lange ende.

Det kan godt være at Snupper-Jensen har fat i den lange ende, men jeg
er for gammel til at lade mig koste rundt af personer der tror de kan
tillade sig både magt- og embedsmisbrug.
Hvis vi starter med at være høflige med en ordenlig tiltaleform
slutter samtalen også således, men med det mindste tilløb til
"overherre mentalitet" kortslutter jeg

Jeg vil her beskrive en lille hændelse fra sidste Malerklemme møde:
Da jeg ankommer er der MC'er overalt, og selvfølgelig ikke plads på
P-pladsen, så jeg parkerer lidt nede ad vejen forbi Malerklemmen.
Jeg parkerer uden for asfalten for ikke at holde i vejen - Beboerne er
ikke just begejstrede for vor komsammen når den når de diminsioner
Da jeg kommer tilbage til min MC render Snupperine-Jensen rundt og
fægter med armene og beder MC kørene om at flytte deres køretøjer et
andet sted hen.
Jeg spørger hende om hvor P-forbudt skiltet står.
Hun argumenterer med at vejen dårligt kan passeres pga. 3-4 madkasser
der er blevet parkeret i den modsatte side - Halvt inde på vejen.
Lidt forundret spørger jeg om det nu ikke var lettere at finde 4
madkassekørere og få dem til at flytte end at skulle finde mellem 50 &
100 MC piloter for at de kan flytte deres isenkram.
Hun har set sig sur på MC'erne og de skal åbenbart chickaneres.
En venlig MC kører blander sig i samtalen og siger til betjenten:
Unge dame jeg syntes De skulle give den herre en parkeringsbøde, den
kan han tage med i retten og der får De aldrig medhold, idet de skal
bevise hvem der har parkeret først - Bilerne eller MC'erne, og det kan
De ikke.
Betjenten siger noget hurtigt efter hinanden hvortil min nye ven
siger:
Det ved jeg alt om - Jeg er byretsdommer i København.
Jeg var ved at flække af grin, og valgte at stoppe samtalen der, hvis
det nu ikke lige var fordi Snupper-Jensine nr. 2 havde parkeret sin
lys & fløjtetønde midt på vejen henne i svinget så ingen kunne komme
forbi.
Der holdt 2 biler på hver side af den med kurs i hver sin retning - En
ægte gortisk knude lige ud for indkørslen - Ingen ind, ingen ud og
ingen forbi.
Situationen er i hårdknude, så jeg spørger venligt Snupper-Jensine nr.
1 hvorledes hun havde tænkt sig at jeg skulle komme ud.
Nu skulle vore tjenende ånder til at dirigere trafikken i den
trafikprop de selv havde forårsaget - Det gik heller ikke særlig godt,
hvilket får mig til at sige til betjenten:
Der skal 500 MC'ister til at hygge sig og kun to betjente til at skabe
panik - Kan De se det sjove i det, jeg kan ikke.

> [...]
>var han da bare røget i håndjern og fået en fin bøde for at modsætte sig anholdelse.

Jeg kæmper aldrig, men har ikke noget imod at holde på min ret.
Hvis jeg er anholdt, ja, så er jeg det, men indtil er jeg en fri mand
og nægter at bøje nakken blot fordi nogen har fået en uniform på.
Og så er jeg forresten ligeglad med hvilken uniform vi taler om.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Pwh

Dato : 22-04-05 12:48

> [...]
> Hvis vi starter med at være høflige med en ordenlig tiltaleform
> slutter samtalen også således, men med det mindste tilløb til

Det er klart nok, man vil da tales ordentligt til, men jeg forstod
på Kaspers indlæg at de da også havde gjort det og nærmest havde
lavet lidt sjov med situationen, så er der ingen grund til at puste sig op.

/Jens

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-05 18:35

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:

> Nej - vil du fortælle om den ??

Så vidt jeg er orienteret er Anders ikke jurist, og det er i denne sag
også ganske ligegyldigt, hvis du spørger mig.

Det handler om at Anders - uanset hans baggrund - kendte sine
rettigheder og holdt på dem. Politiet var mindre godt orienteret, og
de måtte så beklage og efterfølgende bruge tid på at håndtere den
videre klage over deres opførsel.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ib Jensen

Dato : 21-04-05 06:11

Du er en hård mandm når du udtaler dig. Ofte er hårde mænd de største
tøsedrenge, når det gælder. Er du også en tøsedreng?
Mvh. Ib Jensen

Fra : Denise

Dato : 21-04-05 15:58

Steen Gruby wrote:
> [...]
> forføje sig hen hvor pebberet gror.
> Og at sætte mig ind på bagsædet af deres bil var aldrig kommet på

Helt enig, jeg havde dog ikke turde sige noget, alt for at undgå en bøde

Men jeg har heller ikke lyst til at spilde min tid sammen med dem, jeg synes
de generelt er irriterende, og jeg er ikke mavesur
Vi er nogle stykker der har set og prøvet politiets magtmisbrug og så bliver
man ikke sådan venner med etaten på en studs

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-04-05 17:02

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Ikke meget, det hele slutter jo ved forhør hos statsadvokaten,
> som godt og vel foregår som en ren hyggesludder.
>
>    Men der blir vel opdateret senere hvad det hele ender med ?
> for lige nu ser det ud til at være ren spild af tid.

Han har da fået noget ud af det: han har fået medhold fra politiet i
at de ikke må udlevere de fire sidste cifre af personnr til tredjemand
(Metro Service A/S). Yderligere har de to betjente har fået det læst
og påskrevet.

Om det er "nok", tja, YMMV.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 17:37

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> [...]
> at de ikke må udlevere de fire sidste cifre af personnr til tredjemand
> (Metro Service A/S). Yderligere har de to betjente har fået det læst

Deri tager du da helt og aldeles fejl !! Det står der bestemt intet om.

Han har fået ret i, at da metroen ikke nærmere havde redegjort for på
hvilket grundlag og til hvilket formål oplysningerne om de sidste 4 cifre
blev begæret udleveret, havde patruljen ikke tilstrækkeligt grundlag for
at udlevere disse oplysninger.

Det vil sige (oversat til dansk), at proceduren for udlevering af
oplysningen om de 4 cifre var forkert, men deri ligger absolut ingen
generel stillingtagen til, om metroen har ret til at få disse oplysninger
(når blot det foregår på den rette måde, som jeg har redegjort for i et
andet indlæg).

Mch Schlæger

Fra : anders majland

Dato : 20-04-05 17:40

> [...]
> overhalte med 96 km/t, så vi tænkte du enten var påvirket af alkohol eller

Hehe ... En kammerat blev stoppet af en motorcykelbetjent under lignende
omstændigheder for "længe siden". Grunden til at han kørte "overforsigtigt"
var at han var til køreprøve.

Ordveklingen kunne have været (jeg kan ikke huske det

Betjent: "må jeg se deres kørekort"
MCist:"Jeg har ikke noget .... Men forhåbenligt skriver den motorsagkyndige
under lige om lidt - han sidder i bilen derhenne"

/A

Fra : Christina R.

Dato : 20-04-05 21:20

"anders majland" wrote:

> Ordveklingen kunne have været (jeg kan ikke huske det
>
> Betjent: "må jeg se deres kørekort"
> MCist:"Jeg har ikke noget .... Men forhåbenligt skriver den
> motorsagkyndige under lige om lidt - han sidder i bilen derhenne"

*LOL*
Lige præcis hvad jeg var nervøs for til min køreprøve... var oppe i
København dagen inden Kronprins Frederiks og Marys bryllup, hvilket
naturligvis betød, at der (næsten) stod 5 MC-betjente og en patruljevogn på
hvert gadehjørne
Køreprøverne i Kbh starter som bekendt lige ved siden af politigården... så
jeg havde allerede forberedt mig på en lignende ordveksling

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-04-05 07:01

HAHA, alletiders morgen grin !!

Jeg HADER selv at blive stoppet, og det sker TIT som TÆT desværre med
hestehale og bredrøv er jeg den første de "nakker" når de ser mig vimse
hjemad fra Jobbet en Lørdag morgen kl 0300.
Pyt bevares sådan er livet og reglerne nu engang når man kører afsted med
udenlandske Nr plader og ligner en rocker i mit læder outfit. Det tager
gerne ca 30 min inden jeg kan fortsætte....
Men hellere de stopper mig een gang for meget end ham spritteren uden
kørekort een gang for lidt

Ps de kalder mig for "Spanking Tubbie, den hemmelige Teletubbie" på jobbet
når jeg trasker rundt med udstyret på

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Armand

Dato : 21-04-05 23:41

Eg Egemarke wrote:

> [...]
> hjemad fra Jobbet en Lørdag morgen kl 0300..............
> med udenlandske Nr plader og ligner en rocker i mit læder outfit.

Engang var vi fem mand høj der udgjorde et midlertidigt aften-sjak på et
montagejob ca. 100 km hjemmefra. Distancen og arbejdstiden gjorde at vi
kørte frem/tilbage hver dag frem for at overnatte på diæter som
dagsjakket gjorde. Kørslen klarede vi ved at fylde en bil og skiftes til
at køre á en uge af gangen.
En af mine kolleger havde en Golf VR6 og da vi i dén mødte en
patruljevogn på vej hjem (kl.02.00) men stadig i pågældende
industri-kvarter vidste ejeren godt at klokken var slået: Patruljevognen
vendte om indhentede os og blinkede os ind.
Jeg ved ikke om det var aldersfordelingen blandt passagererne, eller
vores søvnige øjne der gjorde at pågældende betjent opfattede
situationen næsten øjeblikkeligt og afleverede chaufførens kun
nødtørftigt åbnede kørekort igen med et "kom godt hjem".
Som sagt var situationen ikke ukendt for VR6-ejeren; men som han sagde
da vi kørte videre: "Det er godt at vide at dem der en dag måtte stjæle
min bil, ikke har så let spil endda"! Og selvom jeg plejer at kunne dele
Gruby's sheriff-noya, kan jeg godt følge ham i den betragtning!

> Ps de kalder mig for "Spanking Tubbie, den hemmelige Teletubbie" på
> jobbet når jeg trasker rundt med udstyret på

Spank-Tubbie - GRILL

Dén vil jeg skrive mig bag øret til brug i andre forbindelser

--
Armand.

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 21-04-05 08:45

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:42668c79$0$79460$14726298@news.sunsite.dk...

> Hehe ... En kammerat blev stoppet af en motorcykelbetjent under lignende
> omstændigheder for "længe siden". Grunden til at han kørte
> "overforsigtigt" var at han var til køreprøve.

Klasse at blive stoppet til sin køreprøve :) - Bestod han :)

> Betjent: "må jeg se deres kørekort"
> MCist:"Jeg har ikke noget .... Men forhåbenligt skriver den
> motorsagkyndige under lige om lidt - han sidder i bilen derhenne"

Lol :)

/Kasper

Fra : anders majland

Dato : 26-04-05 12:23

> Klasse at blive stoppet til sin køreprøve :) - Bestod han :)

Ja

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-05 08:41

Kasper Kamp Simonsen wrote:

> En sjov og noget underlig historie
> /Kasper

Tjah - de havde jo en stensikker bøde i sækken da du trak ud til
overhaling.. troede de. Ingen skal snyde en strømer for at skrive et
bødeforlæg, så derfor blev du hevet ind og fik checket
terroristtendenser, stofmisbrug, for kort bagskærm (nåh nej,
nummerpladelys), abnormale seksuelle tilbøjeligheder og evt.
tilhørsforhold til yogiske flyvere. Jeg er sikker på at betjentene har
kørt sporenstrengs til chefen og afleveret gøp og skilt i bedste
Callahan stil, da missionen mislykkedes.

--
vh
Torben

Fra : Dr.Enduro

Dato : 21-04-05 11:06

Jeg savner egentlig lidt Armand her:

"Du viste dem vel ikke dit kørekort - de kommer og stjæler din mc!!!"

(Kun for sjov...)

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 21-04-05 23:43

Dr.Enduro wrote:

> Jeg savner egentlig lidt Armand her:
>
> "Du viste dem vel ikke dit kørekort - de kommer og stjæler din mc!!!"

Hvis man bor i Aalborg, ja!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-05 14:18

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> writes:

> LOL god fornøjelse med det, det er dit udsagn imod 2 betjente,
> det kommer du uden tvivl langt med.

Nogle kommer længere end andre:
<http://webbesen.dk/articles/metropoliti/>.

Anders skriver i øvrigt her i gruppen i ny og næ.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 14:43

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Nogle kommer længere end andre:
> <http://webbesen.dk/articles/metropoliti/>.

Nu synes jeg egentlig ikke, at klageren kom ret meget længere end til at
spilde en hel masse menneskers tid (incl. sin egen), men hvis han selv har
det fint med det, så lad ham dog ......

Mch Schlæger

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 15:06

On Sat, 23 Apr 2005 15:17:48 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Anders skriver i øvrigt her i gruppen i ny og næ.

Hold da fast - tygget mig igennem hele sagen - dyb respekt for ham
Anders!! Også selv om det sikkert nok kan forekomme trivielt for nogle
(som det åbenbart også gør for politiet - hvilket faktisk er lidt
trist selvom hele affæren er nærmest surrealistisk morsom ).

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 15:19

Fra : Moller

Dato : 23-04-05 15:24

Schlæger wrote:

> [...]

   Men der blir vel opdateret senere hvad det hele ender med ? for lige nu
ser det ud til at være ren spild af tid.

Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 15:32

On Sat, 23 Apr 2005 14:18:39 +0000 (UTC),
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

>Kan du ikke lige forklare for mig, hvad Anders fik ud af denne komedie
>over 7 akter ??

Nej det kan jeg ligegodt ikke - jeg er ikke tankelæser, men du kan jo
evt. spørge Anders, eller bare læse det hele en gang til , så
forstår du sikkert hvad det er han prøver at opnå, det hele står der
uden at jeg behøver at gentage..Sagen er vel iøvrigt ikke afsluttet.
En delvis undskyldning fik han dog, selvom den var pakket godt ind...

Alene ved at lægge det ud er noget opnået. Nogle som f.eks Steen har
en indbygget antipati for ordensmagten, andre går så i den anden grøft
og reagerer stærkt defensivt overfor enhver kritik af politet selv når
de åbenlyst har begået fejl - Jeg selv er nok et sted midt imellem -
Trivielle sager kunne jeg ikke drømme om at føre hvis jeg vidste at
jeg havde uret, selvom de evt. kunne vindes på procedurefejl, men
principsager derimod (uanset om de vindes eller ej) ja sagtens - dette
er jo klart en sag om principper (omend sagen isoleret er triviel).

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 16:45

MKS - 74 wrote:

> [...]

> principsager derimod (uanset om de vindes eller ej) ja sagtens - dette
> er jo klart en sag om principper (omend sagen isoleret er triviel).

For mange år siden indførte bankerne et nyt udtryk i vores modersmål:

"Tidrøvere"

.... hvilket jeg kom til at tænke på, mens jeg læste hele historien.

Hvis den slags principper skal håndhæves i enhver omgang med andre
mennesker, er der altså en eller anden, der får skrammer på et tidspunkt.

Hvis den kun skal håndhæves i omgangen med myndighedspersoner, er det vist
et behandlingskrævende problem.

Hvis det handler om jura - så overlad det til jurister, og lad være med at
trampe rundt som en elefant i en porcelænsforretning.

Hvis det handler om at være "macho", så kan man melde sig ind i en
bokseklub, og forsøge at bevise sin styrke der.

Just my 1 euro.

Mch Schlæger

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 17:08

On Sat, 23 Apr 2005 15:45:21 +0000 (UTC),
> [...]

>"Tidrøvere"
>
>... hvilket jeg kom til at tænke på, mens jeg læste hele historien.

Og det synes jeg personligt er trist at du tænker. Nu kender jeg
naturligvis ikke Anders' motiver, men egentlig måske heller ikke så
væsentligt - Jeg synes vi har brug for nogle (ikke en masse, men nogle
få) sager af denne type, til det fælles bedste.

>Hvis den slags principper skal håndhæves i enhver omgang med andre
>mennesker, er der altså en eller anden, der får skrammer på et tidspunkt.

Hvorfor det? Det handler vel bare om at politiet opfører sig korrekt
hverken mere eller mindre - Ja deres arbejde er vanskeligt, og det
skal man naturligvis tage hensyn til, men det fritager dem ikke for
korrekt opførsel som jeg personligt synes politiet har en helt særlig
pligt til ...i et retssamfund. Og når de så begår fejl at de så også
indrømmer det istedet for denne "closing rangs" som man tit oplever.

>Hvis den kun skal håndhæves i omgangen med myndighedspersoner, er det vist
>et behandlingskrævende problem.

Man skal naturligvis ikke søge konfrontationen, men det synes jeg
bestemt heller ikke Anders gør, han gør helt stille og roligt
opmærksom på hvilke rettigheder han anser sig for at have og _har_
faktisk ret, hele grundlaget for politiets arbejde er jo _netop_ samme
lex...så problematisk når politiet selv tilsidesætter deres eget
grundlag . Behandlingskrævende *LOL*, du tænker vel på noget i
retning af kværulæntforrykthed - bare rolig, det _er_ ikke tale om
her...

> [...]

>Hvis det handler om at være "macho", så kan man melde sig ind i en
>bokseklub, og forsøge at bevise sin styrke der.

Undskyld mig, men så synes jeg ikke helt du har fanget den
humoristiske undertone som jeg personligt synes er ret tydelig, macho
er vist ikke et tema...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 17:27

MKS - 74 wrote:

> [...]

> pligt til ...i et retssamfund. Og når de så begår fejl at de så også
> indrømmer det istedet for denne "closing rangs" som man tit oplever.

Med "enhver omgang med andre mennesker" mener jeg ikke politiet, men
social omgang generelt. Beklager hvis jeg udtrykte mig uklart. MEN hvis
vedkommende har sammen attitude i al social omgang, så ender det muligvis
som jeg siger - med skrammer.

> [...]
> grundlag . Behandlingskrævende *LOL*, du tænker vel på noget i
> retning af kværulæntforrykthed - bare rolig, det _er_ ikke tale om

Det er jo i hvert fald en opfattelse ....

> [...]

> Undskyld mig, men så synes jeg ikke helt du har fanget den
> humoristiske undertone som jeg personligt synes er ret tydelig, macho

"Macho" i betydningen "Jeg VIL have ret..." (Macho var nok et forkert
udtryk - adfærden er vist egentlig lidt barnlig). Min holdning til
undertonen står vist helt klart for de fleste ...

Mch Schlæger (ikke uden humor)

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 17:53

On Sat, 23 Apr 2005 16:27:16 +0000 (UTC),
> [...]

>social omgang generelt. Beklager hvis jeg udtrykte mig uklart. MEN hvis
>vedkommende har sammen attitude i al social omgang, så ender det muligvis

Det er et lidt søgt forsøg på at miskreditere (i.e gå efter manden
ikke efter bolden) ingen af os kender Anders, det gør Jacob vist
derimod, hvorfor skulle han ha' have det a priori ? Det virker - igen
undskyld mig - som et noget reflektorisk forsøg på at bringe krigen
over i fjendens lejr

>Det er jo i hvert fald en opfattelse ....

Lidt svært at se præcis hvad du kommenterer, er det in toto så kræver
det vel ikke noget svar, er det noget specifikt du kommenterer så kom
med det

>Nej - vil du fortælle om den ??

Pointen er her at hverken du eller jeg kender den, men at han i hvert
fald beviseligt havde ret og således da sagtens kunne ha' den fornødne
juridiske baggrund også og i hvert fald indsigt, og at din kommentar
således måske nok var lidt løst funderet.

>"Macho" i betydningen "Jeg VIL have ret..." (Macho var nok et forkert
>udtryk - adfærden er vist egentlig lidt barnlig). Min holdning til
>undertonen står vist helt klart for de fleste ...

Det gør den ja, og jeg er stærkt uenig, jeg synes bestemt ikke den er
barnlig, men nok underfundig .

Men lad os bare holde her, for vi er tydeligvis fundamentalt uenige
.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 18:04

MKS - 74 wrote:

> [...]
> derimod, hvorfor skulle han ha' have det a priori ? Det virker - igen
> undskyld mig - som et noget reflektorisk forsøg på at bringe krigen

Jeg forholder mig til den dokumenterede sag jf. Anders' offentliggørelse,
og intet andet.

> [...]

> juridiske baggrund også og i hvert fald indsigt, og at din kommentar
> således måske nok var lidt løst funderet.

En jurist ville aldrig angribe et problem på denne måde.

Jeg er i øvrigt nødt til at angribe "beviseligt havde ret". Det har han da
i hvert fald ikke fået endnu (bortset fra detaljen om hvordan de 4 cifre
burde udleveres) ???

> Det gør den ja, og jeg er stærkt uenig, jeg synes bestemt ikke den er
> barnlig, men nok underfundig .

> Men lad os bare holde her, for vi er tydeligvis fundamentalt uenige
> .

Det er bare helt i orden, og der skal jo også gerne være plads til
uenighed.

Mch Schlæger

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 18:14

On Sat, 23 Apr 2005 17:04:23 +0000 (UTC),
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

>En jurist ville aldrig angribe et problem på denne måde.

Er du selv jurist, siden du kan være så sikker? Iøvrigt kan man jo
sagtens ha' juridisk indsigt uden at være jurist af profession.

>Jeg er i øvrigt nødt til at angribe "beviseligt havde ret". Det har han da
>i hvert fald ikke fået endnu (bortset fra detaljen om hvordan de 4 cifre
>burde udleveres) ???

Hvordan i alverden kan du kalde det en detalje, det er jo selve
grundlaget for resten ? Resten (politiets opførsel) ved vi godt
hvordan går med 90- 99,9% sandsynlighed - påstand mod påstand - sagen
afsluttes p.g.a bevisets stilling, politiet har atter undersøgt sig
selv

>Det er bare helt i orden, og der skal jo også gerne være plads til
>uenighed.

Det skal der nemlig så EOD herfra, et sidste lille spørgsmål, du
behøver ikke svare - Har du nogle jobmæssige relationer til politiet?

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 18:25

MKS - 74 wrote:

> Det skal der nemlig så EOD herfra, et sidste lille spørgsmål, du
> behøver ikke svare - Har du nogle jobmæssige relationer til politiet?

Det vil jeg gerne svare på. Jeg arbejder med IT (store systemer) og
herunder bl.a. datasikkerhed inden for det offentlige (men altså ikke
politiet).

Mch Schlæger

Fra : Hekto

Dato : 23-04-05 17:41

In article <d4dqih$tnb$1@abbeden.bunk.cc>, gertschlagerFJERN@hotmail.com
says...
> [...]
>
> Hvis det handler om at være "macho", så kan man melde sig ind i en
> bokseklub, og forsøge at bevise sin styrke der.

Alt det kan man jo tage så dejligt let på, når man bor i et frit land
som lille Danmark. Det er jo sjældent at man bliver slæbt ned i enkælder
af ordensmagetn og gennemtævet i nogle døgn, for derefter at blive smidt
i fængsel uden domfældelse.

Som det også fremgår, har politiet overskredet deres beføjelser ... og
de var tilsyneladende ikke engang klar over det!!!
Vi er udstyret med nogle grundlovssikrede rettigheder, der gerne skulle
sikre at vi forbliver frie mennesker og ikke udsættes for overgreb fra
myndighederne. Selv små 'latterlige' episoder som denne, er med til at
understrege hvor grænsen imellem et frit samfund og en 'politistat' går.

Bare fordi vi har vores velerhvervede rettigheder, og bor i et af
verdens ældste demokratier, er det jo værd at bemærke at det demokrati
ikke går længere tilbage end til knap 1900 !!!!
Man kan jo ikke kald Estrup provisoriske love for demokrati!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-04-05 16:36

On Sat, 23 Apr 2005 15:17:48 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

Hej.

>Nogle kommer længere end andre:
><http://webbesen.dk/articles/metropoliti/>.

Det er lige netop sager af lignende art der har skabt min lede ved
autoriteter.

>Anders skriver i øvrigt her i gruppen i ny og næ.

Jeg er helt enig med Andres og kunne have fundet på det samme.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Pwh

Dato : 23-04-05 16:50

> Det er lige netop sager af lignende art der har skabt min lede ved
> autoriteter.

Har du da været udsat for megen chikane fra politiets side i dit liv.

/Jens

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 23-04-05 16:30

> Nogle kommer længere end andre:
> <http://webbesen.dk/articles/metropoliti/>.

Nogen mennesker har for meget tid!
Jeg kan da godt se det er forkert at metroen får cpr nummeret og at
betjentene burde have talt pænt, men helt ærligt, det er sku spild af alt
for mange menneskerstid.

/Kasper

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 16:55

Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Nogen mennesker har for meget tid!
> Jeg kan da godt se det er forkert at metroen får cpr nummeret og at
> betjentene burde have talt pænt, men helt ærligt, det er sku spild af alt
> for mange menneskerstid.

Måske har metroen rent faktisk en ret til at få dette CPR-nummer oplyst,
fordi det skal bruges ved en efterfølgende inddrivelse af afgiften ???

Sådan er det i hvert fald vedrørende P-afgifter, så det største (og måske
eneste ??) problem i denne "sag" er måske, at CPR-nummeret blev udleveret
"over radioen" og ikke via en online-opkobling mellem systemerne (som
havde givet samme resultat).

I øvrigt er jeg enig i, at ordensmagten skal "tale pænt til folk", men
hvordan ved vi, at klageren er fair og objektiv i SIN beskrivelse af
hændelsen ???? Visse mennesker mener jo, at de er sat her på jorden for at
klage over alt mellem himmel og jord, og nogle enkelte af disse
dokumenterer det oven i købet på deres hjemmesider .....

Mch Schlæger

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-05 16:09

> [...]
> spilde en hel masse menneskers tid (incl. sin egen), men hvis han selv har

Jeg tror faktisk at Anders morer sig meget godt, hvis jeg kender ham
ret

Han er nået så langt at han fik politiet til at indrømme at de ikke
kendte reglerne, og at han havde ret. Jeg tror dog ikke at han får
noget videre ud af sin klage hos statsadvokaten ud over at han har
vist at det ikke er alle der finder sig i hvad som helst.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-05 16:14

On Sat, 23 Apr 2005 17:09:00 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> Jeg tror dog ikke at han får
>noget videre ud af sin klage hos statsadvokaten ud over at han har
>vist at det ikke er alle der finder sig i hvad som helst.

Højst sandsynligt ikke - Men _det_ er også noget og bestemt ikke
værdiløst IMO .

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-04-05 17:04

gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) writes:

> Måske har metroen rent faktisk en ret til at få dette CPR-nummer oplyst,
> fordi det skal bruges ved en efterfølgende inddrivelse af afgiften ???

Det skriver politiet jo direkte at de ikke har, og at betjentene begik
en fejl ved at oplyse de sidste fire cifre til metromanden.

> [...]
> klage over alt mellem himmel og jord, og nogle enkelte af disse
> dokumenterer det oven i købet på deres hjemmesider .....

Jeg kender Anders godt nok til at _jeg_ er overbevist om at han har
været ganske rolig og korrekt i sin opførsel under hele episoden. Om
min opfattelse så er noget værd for dig er en anden historie.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Schlæger

Dato : 23-04-05 17:20

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det skriver politiet jo direkte at de ikke har, og at betjentene begik
> en fejl ved at oplyse de sidste fire cifre til metromanden.

Bemærk venligst min bemærkning om, at det kan gøre en forskel, HVORDAN de
får disse oplysninger, ikke om de har ret til at få dem.

Ja. Det har du helt ret i.

Mch Schlæger