Så Aprilia'en gal igen .. suuk
Fra : Janner

Dato : 18-04-05 20:17

Ja det sgu sørgeligt er det, først brugte den MEGET olie sidste år ... så
tog det hele vinteren at få det fixer med nye cylindre stempler ringe osv.
osv..... Den første tid bragte smilet frem, men AK glæden var kort nu er vi
tilbage med en gang ubrugeligt bras af en Tuono der ikke engang har rundet
4000 km. Den konsumerede 1 liter på 220 km. og oser og lugter som en gammel
knallert og sender røg skyer i vejret når man starter dem. Det værste er
snart at TMP ikke vil tage alvoren i det og afhjælpe det HURTIGT, Bikes and
Parts i Aalborg har ydet fin assistance og gjort hvad de snart har kunne
..... Så det bliver jo spændende om sagen ender i retten eller nogen snart
gør noget, jeg orker ikke mere ! Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,,
suuk skulle lige af med det tror jeg graver mig ned

Hygge

Jan

ps. brun maling søges så den kan blive malen og smidt i fjorden OG ALDRIG
fundet igen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-04-05 20:52

Janner wrote:
> [...]
> noget, jeg orker ikke mere ! Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,,
> suuk skulle lige af med det tror jeg graver mig ned

Sur r..!
Hvad er så årsagen til det store olieforbrug?
Kan godt følge din ærgelse, og specielt når man har købt en ny mc, som de
fleste jo nok vil satse på, er problemfri de første mange km. :-/

Held og lykke med at få løst problemet Jan.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-04-05 21:05

>Den første tid bragte smilet frem, men AK glæden var kort nu er vi
> tilbage med en gang ubrugeligt bras af en Tuono der ikke engang har rundet
> 4000 km.
----------
Damn..
Lyder surt..

Nu ved jeg jo self ikke om du er lidt den der er glad for at give gas..
Men hvis du selv mener at have kørt den stille og roligt til, ville jeg nok
gå direkte til prilla og høre dem hvad de syntes om det..

Mon ikke de selv vil kunne tage fat i forhandleren, og sørge for at han
udøver en passende service!?
-Det tror jeg!

Held og lykke med det herfra!

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-04-05 21:11

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk>
wrote in message
> [...]
> og høre dem hvad de syntes om det..
>
> Mon ikke de selv vil kunne tage fat i forhandleren, og
> sørge for at han udøver en passende service!?

Janner siger desværre i sin post, at det er TMP der ikke vil afhjælpe
problemet, mens forhandleren er ganske behjælpelig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-04-05 21:17

> Janner siger desværre i sin post, at det er TMP der ikke vil afhjælpe
> problemet, mens forhandleren er ganske behjælpelig.
----
Argh.. Troede det var dem der var forhandler!? Hvad er det lige tmp så er??

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-04-05 21:28

wrote in message
> ----
> Argh.. Troede det var dem der var forhandler!? Hvad er
> det lige tmp så er??

Det er såmæn impotøren af bl.a. Aprilia.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-04-05 21:33

> Det er såmæn impotøren af bl.a. Aprilia.
----
Ach.. Jamen jeg mener jo Aprillia.. -Ikke importøren..

Fra : Jacob Larsen

Dato : 19-04-05 11:05

wrote in message
> ----
> Ach.. Jamen jeg mener jo Aprillia.. -Ikke importøren..

Hehe... Så siger vi det.

Fra : mlt

Dato : 18-04-05 21:21

uden at vide hvem TMP er, så må det da høre under garantien sådan noget. De
kan da ikke bare afvise uden saglige begrundelser. Sagsøg dem! Og hjælper
det ikke, så er der jo nok nogen der tænkte på at købe en Aprillia, men
dropper det pga. af din historie. "Så kan de lære det ! "

* Med venstre fra styret * Michael

Fra : phk

Dato : 19-04-05 07:07

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Janner siger desværre i sin post, at det er TMP der ikke vil afhjælpe
> problemet, mens forhandleren er ganske behjælpelig.

Det er - jf. loven - forhandlerens problem - ikke TMP´s. Men forhandleren
har formentligt et regnskab at gøre op med TMP efterfølgende.

TMP har ALTID været svær at trække rundt i manegen - jeg er glad for jeg
ikke kører Aprilia mere og jeg kunne aldrig nogen sinde finde på at købe et
af TMP´s produkter mere.

--
Per, Esbjerg

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-04-05 13:56

phk wrote:

>- jeg er glad for jeg
> ikke kører Aprilia mere og jeg kunne aldrig nogen sinde finde på at købe et
> af TMP´s produkter mere.

Nej, Ham TMP (Torben Møller Pedersen) giver den gas med priserne, men
heldigvis kan alle reservedele til aprilia fås til mellem 30 og 50 % af
TMP-prisen lige syd for grænsen. Og så har de dem desuden oftest
liggende på lager!

Jeg sparede ca 8000 kr sidste år ved at handle med Kaemna i stedet for
TMP! og jeg havde dele idenfor 4 dage -endda sendt fra DE.

Thore
-

Fra : Bo-gsxR

Dato : 19-04-05 18:07

> [...]
> Jeg sparede ca 8000 kr sidste år ved at handle med Kaemna i stedet for
> TMP! og jeg havde dele idenfor 4 dage -endda sendt fra DE.

betænkene at du havde Brug for for 8.000 kr. res. dele sidste år....

bo-gsxr

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-04-05 22:38

Bo-gsxR wrote:

> betænkene at du havde Brug for for 8.000 kr. res. dele sidste år....
>
> bo-gsxr

Jep.. Jeg var også svineuheldig...
Men i TMP-priser havde det været stumper for ca 13K....

Thore

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-05 22:50

Bo-gsxR wrote:

> betænkene at du havde Brug for for 8.000 kr. res. dele sidste år....
>
> bo-gsxr

//hent bare cola og popkorn..//

Det er for så vidt korrekt, den fangede jeg også, men reparationer og
reservedele er en del af den karisma, man betaler for ved køb af en
Italiener. Det er helt efter bogen en sand fryd og en del af nydelsen

Havde det derimod nu været en japansk MC, ville det være udtryk for
elendig kvalitet, et skodjern man ikke burde investere i, og sådan er
verden så vidunderlig forunderlig

'grill*
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 18-04-05 21:14

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse
> Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,, suuk skulle lige af med det tror
> jeg graver mig ned

Argh. Det er sgu for dårligt.. En stor potion medfølelse herfra.

Fra : S.G

Dato : 18-04-05 23:01

tag fat i aprilia, dvs ikek TMP, men the hard way. Ring til hovedfirmaet! De
skal nok få sat skub i TMP

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-04-05 22:20

> tag fat i aprilia, dvs ikek TMP, men the hard way. Ring til hovedfirmaet!
De
> skal nok få sat skub i TMP
--------
Jebber.. Tror nu heller ikke at de vil have det siddende på sig..

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 00:04

Jeg har også lige haft en sag kørenede med TMP ( Kun en tåbe frygter ikke en
service chef der hedder Stilling) i det firma

Jeg købte en Aprilia 125 der havde været stjålet og tænnings låsen var brudt
op , og en ny ikke hjalp på gnist til tændrøret , lånte en Tændspole af en
gut og det hjalp ikke og bagefter villle hans heller ikke starte (Manglene
gnist) anlæget består af 2 dele en stator og en tændspole og det kører helt
uden for resten af elsystemet

Prøvede på at få data ud af TMP efter 3 andre forhandler ikke kunne hjælpe
da TMP ikke vil ud med data de sagde køb 2 hel nye sæt =Pris ca 20000 kr

Dette er en meget forkortet udgave af hele historien , men 2 af forhandlerne
var virkelige choket over TMPs holdning

Hvis jeg havde fået oplysningen at statoren skulle give ca 24v havde jeg
sparet mange mange penge og ikke mindst tid

Jeg kunne godt finde på at skrive et indlæg til Touring Nyt om deres service

Aprilia Forhandlerne prøvede virkelig på at hjælpe mig , men HR. Stilling
Grrrrrrrrr

Jeg kan kun sige køb aldrig en Aprilia eller andet fra TMP

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-04-05 13:58

Per Emborg wrote:

http://www.apriliaforum.com/forums/ en næsten uudtømmelig kilde til
viden om aprilia MC'er... incl div. værkstedsmanualer..

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 16:53

Ja der ligger min historie også :)

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 22:09

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> wrote in message
> [...]
> gør noget, jeg orker ikke mere ! Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,,
> suuk skulle lige af med det tror jeg graver mig ned

Det lyder lidt utoligt.
En af min klub Kammier har også købt en touno og hans havde gået ca 700 km,
da den begyndte at smide olien.
Men han har selv løst problemet.
Han skilte den fuldstændig af og stillede ihvertfald ventilerne.
Så problemet er væk nu

Michael

Fra : Orla Pedersen

Dato : 19-04-05 07:48

m.grewy wrote:

> [...]
> da den begyndte at smide olien.
> Men han har selv løst problemet.
> Han skilte den fuldstændig af og stillede ihvertfald ventilerne.

Nemlig ! Adskil, og find den oplagte fejl, der sansynligvis er ved
krumtaphusudluftningen. Evt. et hul man har "glemt" at bore, en hængende
membranventil, eller en defekt støbning i luftfilterkassen.

mvh
Orla

Fra : Jesper

Dato : 19-04-05 06:38

Janner wrote:

> [...]
> gør noget, jeg orker ikke mere ! Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,,
> suuk skulle lige af med det tror jeg graver mig ned

Når det gælder en defekt vare er det sælgeren der skal udøve garantien,
IKKE TMP, Bikes and Parts kan så slås med TMP bagefter, men det vedrører
ikke dig.
Det er hvad jeg kan kæse mig frem til i købeloven:
http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/13/koebeloven/

Så der er intet at diskutere, den skal bare laves eller byttes, og det er
altså Bikes and Parts der har det ansvar...

/
Jesper

Fra : Kasper Friis

Dato : 19-04-05 13:31

> [...]
>
> Så der er intet at diskutere, den skal bare laves eller byttes, og det er
> altså Bikes and Parts der har det ansvar...

Tror du ikke forhandleren også kender lidt Til TMP, og de derfor i forvejen
har forhørt sig ang. problemet, forståligt han ikke vil lave det hvis, Tmp
bagefter siger sur røv du får intet..

det er forhandleren som skal udføre garenti rep. men inportøren som skal
betale.. (eller også er det aprilia selv det ved jeg faktisk ikke.. )

kasper friis

Fra : bem

Dato : 19-04-05 14:38

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det er forhandleren som skal udføre garenti rep. men inportøren som skal
> betale.. (eller også er det aprilia selv det ved jeg faktisk ikke.. )

Nej det ved du vel ikke Du mener altså, at det er kunden der må bære
udgiften ved at forhandleren har et problem med importøren? Problemet er
bare, at det overhovedet ikke er kundens problem - det er forhandlerens.
Hvis ikke forhandleren kan efterleve købeloven, så må han jo lade være med
at forhandle mærket.....

/Bo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-05 22:56

Janner wrote:
> [...]
>
> Jan
>
> ps. brun maling søges så den kan blive malen og smidt i fjorden OG ALDRIG

Sur mås, håber på det bedste (og hurtigste) for dig og din MC
(Lad nu være med at droppe den i fjorden der er lort nok i den som det
er )
Håber du har observeret rigtigt med hensyn til at Bike&Parts arbejder
for dig (hvilket han også burde - han sidder reelt efter loven med
aben), men vær lige lidt på stikkerne der - er blevet visket et par ikke
så gode historier i øret, der ikke taler til fordel for B&P - om de her
noget på sig, tja, den ene der fortalte anser jeg for meget troværdig...

--
Dun@nt der sender en kammeratlig V-Twin tanke til Janner
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 21:47

J.C.Kløve skrev i meddelelsen
<42657e84$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>er blevet visket et par ikke
>så gode historier i øret, der ikke taler til fordel for B&P - om de her
>noget på sig, tja, den ene der fortalte anser jeg for meget troværdig...

De er i hvert fald nogle drys... Jeg har egentlig to ventilbrikker tilgode
derude, som jeg har betalt, men da jeg var blevet brændt af et par gange
over en periode på fjorten dage, ringede jeg til Farsø, og fik dem dagen
efter.

>Dun@nt der sender en kammeratlig V-Twin tanke til Janner

Også her Sådan skal en V-twin ikke opføre sig uanset mærke. Jeg er
sikker på at det er en oplagt typefejl, og at Grewy's kammerat sidder med
løsningen.....

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-04-05 22:16

Orla Pedersen wrote:
> [...]

> derude, som jeg har betalt, men da jeg var blevet brændt af et par gange
> over en periode på fjorten dage, ringede jeg til Farsø, og fik dem dagen

Jeg har meget gode erfaringer med Gert i Farsø (se evt. anmeldelse på
DMCN - I ved der hvor _I_ også smider jeres anmeldelser )

> Også her Sådan skal en V-twin ikke opføre sig uanset mærke. Jeg er
> sikker på at det er en oplagt typefejl, og at Grewy's kammerat sidder med
> løsningen.....

Jup enig!

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 20-04-05 05:41

Janner wrote:
> [...]
> gør noget, jeg orker ikke mere ! Ny mc der er fuldstændigt ubruelig ,,,,
> suuk skulle lige af med det tror jeg graver mig ned

1. "Bruger" den virkelig så meget olie eller render ud et eller andet sted?

2. Kommer der olie op i luftfilterboksen

3. Topper du oliestanden helt op? Så bruger Rotax990 nemlig olie, det er
bedst mellem 1/2 og 1/3 af det tilladte "spillerum"

4. Har du kørt motoren meget forsigtigt ind? - Det skulle efter sigende
kunne være et problem med de motorer hvis man er overforsigtig under
indkøringen..

Thore

Fra : Janner

Dato : 20-04-05 07:47

> 1. "Bruger" den virkelig så meget olie eller render ud et eller andet
sted?

Den bruger det ja tændrør er ganske grundigt sodet til

> 2. Kommer der olie op i luftfilterboksen

Der var en anelse men ikke niget af betydning

> 3. Topper du oliestanden helt op? Så bruger Rotax990 nemlig olie, det er
> bedst mellem 1/2 og 1/3 af det tilladte "spillerum"

Så tit den skal fyldes op er det ikke til ramme hvor i spille rummet den er
men som sagt er der intet som helst i slangen efter en rask køre tur

> 4. Har du kørt motoren meget forsigtigt ind? - Det skulle efter sigende
> kunne være et problem med de motorer hvis man er overforsigtig under
> indkøringen..

Har ikke været over forsigtig med den, den er kørt til grænsen af det
tilladeligt og altid kørt godt varm inden den har fået klø

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 21:50

Janner skrev i meddelelsen <4265fafa$0$79458$14726298@news.sunsite.dk>...

>Har ikke været over forsigtig med den, den er kørt til grænsen af det
>tilladeligt og altid kørt godt varm inden den har fået klø

Jeg tror, at Du skal kontakte Grewy, og komme i forbindelse med hans
kammerat, han sidder muligvis med løsningen. Det er givetvis en oplagt
typefejl, som forhandleren ikke magter at gennemskue....

mvh
Orla

Fra : Janner

Dato : 21-04-05 12:22

> [...]
> kammerat, han sidder muligvis med løsningen. Det er givetvis en oplagt
> typefejl, som forhandleren ikke magter at gennemskue....

Hvem Grewy ???

Hygge

Jan

Fra : Orla Pedersen

Dato : 21-04-05 12:37

Janner wrote:

> Hvem Grewy ???

Fra et indlæg i tråden........

<citat>

Emne: Re: Så Aprilia'en gal igen .. suuk
Fra: michaelgrewysnabelamc-chaufforerne.dk@nirgendwo (m.grewy)
Nyhedsgrupper: dk.fritid.motorcykel
Dato: Apr 18 2005 23:09:17
Referencer: 1

[...]

</citat>

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 08:55

> Hvem Grewy ???
>

> Hygge

Ja du kan få mit tlf nr, hvis det er.
Jeg skal have et par øl med ham i aften, så kunne du jo snakke med ham.

Michael