Lille "donk" efter at have gasset op...SV5~
Fra : T.A.

Dato : 17-04-05 21:21

Hey NG.

Efter vinteren er man ude og køre igen men hvad med de lyde man muligvis har
glemt der var?

Well, hvis jeg har mc'en kørende i tomgang og gasser op til ca. 4.-5000
omdr. så kommer der et lille "donk" når omdr. falder igen...Lidt ligesom om,
at motoren "puster" ud igennem et lille hul med en klap...? Hvis det giver
mening for at forklare lyden

Mc'en har kun kørt 5.000 km. men jeg kan sg* ikke huske om lyden var der
sidste sæson? Er der nogen af jer på SV650S'eren der har/har haft samme lyd?

Thajs
SV650S K4

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-04-05 07:22

> [...]
> omdr. så kommer der et lille "donk" når omdr. falder igen...Lidt ligesom
> om, at motoren "puster" ud igennem et lille hul med en klap...? Hvis det

Nu skriver du ikke om der sker hvis du stille og roligt mindsker gassen,
eller hvis du slipper den.
Hvis det er når du slipper den, kan det være din kæde der måske er for slap,
eller din shockkobling i baghjulet der driller.
Men det er ikke sikkert det er noget, har det på samme måde med de
forskellige lyde, når den kommer ud efter vinteren

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04

Fra : Fender

Dato : 18-04-05 09:39

"T.A." <SV650S@Aspeklint.dk> wrote in

> [...]
>
> Thajs
> SV650S K4
>

> Svaret er nok The Pair System, Det er en "miljø ting" der er indført på
2003 og nyere modeller
der tilfører mere luft så overskydende benzin vil blive forbrændt, det kan
give prutte lyde.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 21-04-05 20:55

> Well, hvis jeg har mc'en kørende i tomgang og gasser op til ca. 4.-5000
> omdr. så kommer der et lille "donk" når omdr. falder igen...Lidt ligesom om,
> at motoren "puster" ud igennem et lille hul med en klap...?

hejsa gamle svinger.... =
har du prøvet at gøre det samme i slukket tilstand??
for så vil jeg væde på at det var det er det der gas-spjæl, som blot
lukker. prøv at drej og slip.
ses
bo...