Så blev det en realitet! (igen)
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-04-05 19:57

Så lykkedes det igen at få "kicket"
I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en DL650 (+
lidt penge ok) Der blev handlet hos Harrys Motorservice i Randers - rar mand,
rare folk og et rart sted i det hele taget, selv om de hver især havde 3
kunder igang ad gangen.

Selvfølgelig med blandede følelser, havde da helst beholdt de 2 yamser, men
der slog juntaen klodserne i - der var blonden.

Det bedste ved den?
Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
"In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment,
offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. "

Det værste ved DLéren?
At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med
mere end 5000om!

Suzuki rules!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Peter Hasselby

Dato : 17-04-05 21:25

Hvad skal jeg sende den til

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 21:25

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det værste ved DLéren?
> At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med

Tillykke med den, den skal du nok blive glad for, selv om det ikke er en
Yamaha

Havde selv fornøjelsen at prøve en en times tid sidste efterår, den kørte
rigtigt godt

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-04-05 20:42

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i

> Tillykke med den, den skal du nok blive glad for, selv om det ikke er en
> Yamaha

Takker - det er jeg allerede ret sikker på jeg gør -

(TDMéren klarer sig dårligst i Bikes test i 2002 af de 7 store adventure
maskiner - de der klarer sig bedst er BMW, Tiger og Vstrom ind som nr. 3)

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 17-04-05 21:29

> [...]

> Det værste ved DLéren?
> At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med

Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?
I manualen til min SV650 (og det er vel i store træk samme maskineri) står
der max 5000 rpm til 800 Km, og derefter max 7500 rpm til 1600 Km. Har nu
lige rundet 1200 Km, og mener nok det er forsvarligt at give lidt mere rulle
når ellers den er godt varm.

Mvh. Tommy Jakobsen

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 18-04-05 11:32

> [...]
> der max 5000 rpm til 800 Km, og derefter max 7500 rpm til 1600 Km. Har nu
> lige rundet 1200 Km, og mener nok det er forsvarligt at give lidt mere

Jeg har lige købt en kawa zx9r der siger manualen følgende:

0-800 km = max 4000 rpm
800-1600 km = max 6000 rpm

4000 rpm i 6. gear = 100 km/t (dahm jeg kunne trække en lang kø igår på
vejen mellem århus og viborg :))
6000 rpm i 6. gear skulle være omkring 140 km/t

/Kasper

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-04-05 20:47

"Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@c.dk> skrev i

> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?

Ja, det var det sidste jeg opfattede Harry sagde inden jeg kørte.
Men det kan jo diskuteres har jeg hørt, vælger dog at følge fabrikantens
anvisninger, og kun en gang imellem lade den komme lidt over og tilbage i
alle gear - det skal vel nærmest opfattes som en progressiv proces....

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-04-05 17:24

> "Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@c.dk> skrev i

Nej - nu har jeg læst manualen:
800km - under 5000rpm
1600km - under 7500rpm
derefter aldrig over 10500

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-05 22:08

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en
> DL650 (+ lidt penge ok)

Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår. Må man spørge
hvorfor?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-05 22:12

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår.

Ligesom den sætning jeg lige skrev
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-04-05 22:30

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> skrev i

> Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår. Må man spørge
> hvorfor?

Du må
Jeg har ikke råd til at beholde hverken XTéren eller FZSén.

Det er slut med vinterkørsel, 2 sæsoner - en med sne og en med regn så er det
fint med det. Fingrene har ikke så godt af det heller, så det var XTéren.

Jeg savner mere bundtræk og touringegenskaber. Jajaja det har Fazeren, har
selv kørt knap 1000 på en dag forrige år, men nakke og håndled *kunne* have
det bedre og bjergkørsel/hårnålesving var ikke så sjovt igen med oppakning og
alt det - lidt for meget arbejde med gearene der. Det var Fazeren.

Og jeg må sige - DLéren rammer et sving som planlagt og skal i mindre grad
(self. med mig som pilot) end Fazeren korrigeres undervejs igennem det. Konen
bagpå har også haft noget at skulle have sagt - hendes siddekomfort er blevet
meget bedre nu, hvor den tidlige Fazer jo har ret højtsiddende fodhvilere
bagtil.

Så deeet.....

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-04-05 08:25

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment,
> offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. "

Den ser da ud til at kunne bringe dig til verdens ende og tilbage -
sådan en kunne jeg måske nyde mit otium på Forstå mig ret - skulle
jeg købe nyt var det en af dem der ville blive gransket grundigt.

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 18-04-05 22:15

Arne Lorenzen wrote:

> Så lykkedes det igen at få "kicket"

Tillykke, Arne - dine annoncer i stumpemarkedsgruppen antydede at der var
noget i gære

> Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
> "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment,
> offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. "

Sjovt du nævner det argument, for jeg troede egntlig, at du ville tilbage
i V4-folden på en VFR eller måske en fin ældre VF1100S

Nå, den bette 2'er bliver du sikkert også glad for, Suz. eller ej - men
det må da have været svært at se bort fra de tilbud, de har haft på
SV1000, når det nu er bedre træk i bunden, du efterlyser, og er oppe i den
prisklasse (går jeg ud fra)?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-04-05 07:23

rpaderichard@netscape.net (Richard) wrote in

> Tillykke, Arne - dine annoncer i stumpemarkedsgruppen antydede at der
> var noget i gære

Hehe.. håber jeg har ramt et rimeligt prisleje, der er nemlig ingen
cemtralstøttefod på en ny DLér

> Sjovt du nævner det argument, for jeg troede egntlig, at du ville
> tilbage i V4-folden på en VFR eller måske en fin ældre VF1100S

VFR har været inde i overvejelserne. Bestemt! Men de, samt VFérne er for
tunge til det kompromis jeg indgår: Touringkvaliteter uden at give køb på
"snobarheden" i daglig brug til og fra arbejde og bytrafik. Samt konens
påstand om at en ny MC ikke koster så meget i vedligehold som en ældre
gjorde udslaget. Faktisk er det den første MC jeg køber fra ny. Og så har
jeg heller ikke haft en "rigtig" V2ér før (der var lige XV750S - men
undskyld mig - det var en kort periode jeg lige skulle igennem

--
MDLH - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Richard

Dato : 19-04-05 22:53

Arne Lorenzen wrote:

> Hehe.. håber jeg har ramt et rimeligt prisleje, der er nemlig ingen
> cemtralstøttefod på en ny DLér

Så må vi håbe, den ikke er så dyr som res.del, som hvis den havde været
fabriksmonteret og afgiftsbelagt - hvis det gør nogen forskel

> VFR har været inde i overvejelserne. Bestemt! Men de, samt VFérne er for
> tunge til det kompromis jeg indgår: Touringkvaliteter uden at give køb på
> "snobarheden" i daglig brug til og fra arbejde og bytrafik.

Er det ikke bare et spørgsmål om et lidt højere styr? Men jeg kan nu godt
følge dig; de højbenede er blot generelt undervurderede herhjemme -
sikkert rigtig gode til det nævnte behov...

> Samt konens påstand om at en ny MC ikke koster så meget i vedligehold
> som en ældre gjorde udslaget.

Nå, sådan en '94-95 VFR er vist ikke dyr i rep, men i service ifht en V2
måske ?-)

> Faktisk er det den første MC jeg køber fra ny. Og så har
> jeg heller ikke haft en "rigtig" V2ér før (der var lige XV750S - men
> undskyld mig - det var en kort periode jeg lige skulle igennem

Ja, vi har vel alle ret til en vildfarelse - venter endnu på min egen,
naturligvis - men så håber vi blot, at DL'en viser sig at have "krop"
nok til langturene ifht dine tidligere cykler. Det vil sikkert interessere
andre at høre om til den tid

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK