Skal have Cykel igen :-)
Fra : Michal

Dato : 17-04-05 16:06

Hej

Jer er 36 og er på udkig efter en brugt GS500 fra 2004, da jeg syntes godt
om den nye kåbe. Og så har jeg haft en GS500 før bare en årg 98'
Hvor kan det bedst betale sig og købe brugt?
Det skal være forhandler, og det behøver ikke kun at være på Sjælland.

Grunden til jeg gerne vil have en GS500 igen, er fordi den er billig i
forsikring. Og fordi jeg er startet på skole og kommet på SU.

Også skal kærsten jo også med engang imellem, og vi har ikke brug for at
køre der ud af med +200 i timen.

Hvis i kan anbefale en anden maskine, hvor forsikring er noget lig GS500.
Så er vi også interesseret i, at høre om den/dem.
P.S. Det skal være en maskine med fuldkåbe.

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 17-04-05 19:11

hva med en yamaha xj600 diversion,, de driftsikkerheden selv, eller læg 10K
oveni og køb en bandit 600, de lidt sjovere, men mener at ha sdet yamahaer
til omkring 40K,, de selvfølgelig lidt ældre end en 2004 gs, men er da en
prøvetur værd, 4cyl, giver jo et beder bundtræk, en den lille gs twin,
tænker på, når i vil køre to på..

johan
bandit600

Fra : Michal

Dato : 17-04-05 20:33

On Sun, 17 Apr 2005 20:10:38 +0200, Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:

> [...]
> til omkring 40K,, de selvfølgelig lidt ældre end en 2004 gs, men er da en
> prøvetur værd, 4cyl, giver jo et beder bundtræk, en den lille gs twin,

Det kan godt være det lyder dumt, men hverken kæresten eller mig selv er
særlig glad for disse modellen. Men du skal have tak.

Faldt lige over en Honda CB500 Med topbox og 2 sideboxe. fra 1997 Km. 35000
Er det ok maskine, til vores krav?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Jesper

Dato : 17-04-05 20:45

> [...]
> særlig glad for disse modellen. Men du skal have tak.

> Faldt lige over en Honda CB500 Med topbox og 2 sideboxe. fra 1997 Km. 35000

Det er en noget bedre MC end GS'eren. Bedre træk i motoren og
vedligeholdelsen koster det samme. Den kan også bedre trække 2 personer og
komforten er også markant bedre hvis man har lange ben.

Ellers kan du også se på en GPZ500s. Den er et mere sportslig alternativ,
men er en dejlig MC.
Kørte på ferie til Skagen Holland og Belgien på den, fuldt læsset og med
passager og den gjorde det godt. Vi kørte ca 6-700Km om dagen og hverken
MC'en eller vi var overanstrængt.

Med løftet venstre
Jesper

Fra : Michal

Dato : 17-04-05 20:58

On Sun, 17 Apr 2005 19:44:52 +0000 (UTC), Jesper wrote:

> [...]
> Kørte på ferie til Skagen Holland og Belgien på den, fuldt læsset og med
> passager og den gjorde det godt. Vi kørte ca 6-700Km om dagen og hverken

Er GPZ'er ikke mindre end GS500?
Jeg skal også lige høre om man kan få sidetasker og topbox til den?
Hvis ja hvordan sidder passageren så?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : jesper

Dato : 18-04-05 09:02

> Er GPZ'er ikke mindre end GS500?

Jeg syntes der er bedre plads til benene på en GPZ500s ifh til en GS500,
men din kropsbygning er nok ikke helt magen til min, så det kan være du
føler det anderledes.

> Jeg skal også lige høre om man kan få sidetasker og topbox til den?

Jeg havde et Kappa wing-rack på den, med 3 tasker på hver 40ltr. Dog havde
jeg på ferieturen droppet topboksen til fordel for en 70ltr vandtæt taske.

> Hvis ja hvordan sidder passageren så?

Jeg havde min kone bagpå og hun klagede ikke. Godt nok sad hun ikke så
godt som på den silverwing jeg havde før (en mini goldwing) men at køre
600-750km om dagen var ikke noget der tog livet af hendes bagdel.

Men der er ikke andet at gøre end at tage ud og prøve de forskellige MC'er
der er i klassen. Der er også en Kawasaki ER5 som har samme motor som
GPZ500 bare med en anden tuningsgrad

Mvh
Jesper
www.buff-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 18-04-05 00:33

Michal wrote:

> Det kan godt være det lyder dumt, men hverken kæresten eller mig selv er
> særlig glad for disse modellen. Men du skal have tak.

Ikke så uforståeligt, valg af model ér meget emotionelt, og det ses
tydeligst på den skarpe opgrænsning der ses mellem cruiser-typerne (á
Virago m.fl.), klassiske modeller, sportsmodeller og off-roadere!

> Faldt lige over en Honda CB500 Med topbox og 2 sideboxe. fra 1997 Km. 35000
> Er det ok maskine, til vores krav?

Den er vandkølet, og det er ikke det ringeste kriterie at gå ud fra!

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 18-04-05 05:59

On Mon, 18 Apr 2005 01:33:11 +0200, Armand wrote:

> [...]
> Virago m.fl.), klassiske modeller, sportsmodeller og off-roadere!

> Den er vandkølet, og det er ikke det ringeste kriterie at gå ud fra!

Ja det er jo osgå en ekstra god ting
Men det er godt svært at beslutte sig

Hvis vi lige prøver og kigge på forhandlere først, så prøver jeg derefter
og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk

Er der nogle forhandelere i Danmark man SKAL holde sig fra?
Og kan i anbefale nogle som i har hørt om eller har haft erfaringer med
selv?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Bjørn S

Dato : 18-04-05 08:15

Michal wrote:

> Hvis vi lige prøver og kigge på forhandlere først, så prøver jeg derefter
> og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk

> Er der nogle forhandelere i Danmark man SKAL holde sig fra?

Svar:
> og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk
> og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk
> og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk

Ligg unna dem, det er nogle af de største svindlere i branchen med nul
garanti man kan bruge til noget. Lig som bliver købt op for en slik
nedenfor grensen og sminket op ved hjælp af "mekaniker" som aner nada om
det mekaniske.
Men, de har et stort sortiment, så man kan jo lige gå og glo lidt på
udvalget, og de forskellige modeller.

> Og kan i anbefale nogle som i har hørt om eller har haft erfaringer med
> selv?

Søg eventuelt tilbage i gruppen via google, eller kig ind på www.dmcn.dk
under anmeldelser af forhandlere.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 18-04-05 16:32

Michal wrote:

> Ja det er jo osgå en ekstra god ting
> Men det er godt svært at beslutte sig

Prøv også at kigge på den nøgne Suzuli SV 650 - Den er akkurat ligeså
velkørende som den populære søstermodel: 650 S, men sælges til langt
lavere brugtpriser og er direkte sammenlignelig med den også nøgne CB500!

> Hvis vi lige prøver og kigge på forhandlere først, så prøver jeg derefter
> og finde en maskine. Har kigget lidt på www.jensenas.dk
> Er der nogle forhandelere i Danmark man SKAL holde sig fra?

Sjovt at du lige skulle nå at nævne dém inden du spurgte

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 18-04-05 19:16

On Mon, 18 Apr 2005 17:32:10 +0200, Armand wrote:

> [...]
> lavere brugtpriser og er direkte sammenlignelig med den også nøgne CB500!

> Sjovt at du lige skulle nå at nævne dém inden du spurgte

Tak til jer alle.
Og det var sørme godt vi fandt ud af det med forhandlere. ellers var vi
kørt til Jylland på Lørdag, for at finde en.

Og Jesper. Det lyder jo som om det er en rigtig dejlig maskine. Og vi vil
da nok også tage den med i vores overvejelser. Men hvad er rimelig pris for
en GPZ? Og hvilken årgang skal man gå efter, hvis man vil bruge max kr.
50000. Og det skal være en forhandler?

Og Armand. Hvad er rimelig pris for en nøgen SV 650? Og hvilken årgang skal
man gå efter, hvis man vil bruge max kr. 50000. Og det skal være en
forhandler. Hvis det kan lade sig gøre?

Michal (post.nr. 2625)

Fra : Armand

Dato : 18-04-05 21:53

Michal wrote:

> Og Armand. Hvad er rimelig pris for en nøgen SV 650? Og hvilken årgang skal
> man gå efter, hvis man vil bruge max kr. 50000. Og det skal være en
> forhandler. Hvis det kan lade sig gøre?

Den nøgnes pris ér under alle omstændigheder rimelig i forhold til
S'erens, vis popularitet holder prisen godt oppe.
De blev svjh kun importeret de første par år, så de vil under alle
omstændigheder være blandt de ældre SV'ere.
Jeg har for snart længe set en nøgen forsøgt solgt privat til 53.000,-
så mon ikke at man vil kunne finde en omkring de 50.000 :-/
Jeg har ikke et billede af hvad man giver for brugte CB500'ere; men i
mine øjne er en sammenlignelig SV650 under alle omstændigheder mindst
5.000,- mere værd!

Det bedste værktøj til afsøgning af markedet for diverse modeller/priser
er Den Blå Avis i Hardcopy, hvor forhandlernes annoncer er lettere at
overskue!

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 18-04-05 17:02

"Armand" skrev i en meddelelse

> [...]
35000

> Den er vandkølet, og det er ikke det ringeste kriterie at gå ud fra!

Jeg kan godt anbefale CB500´eren. Har én fra ´96, som jeg indtil videre har
kørt 142 kkm på.
Den bruger ikke olie. Det er i hvert fald ikke så meget at jeg kan måle det.
Den har lidt flere heste end GS500´eren. Det skyldes (vistnok) vandkølingen,
correct me if I am wrong
Passagersædet er bedre på CB500´eren end på GS500´eren. Det er i hvert fald
bredere.
Kåbe og scottolier kan i øvrigt anbefales.

Mvh Ole Baun

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 20:54

"Michal" <michal@berthelsen-juul.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvis i kan anbefale en anden maskine, hvor forsikring er noget lig GS500.
> Så er vi også interesseret i, at høre om den/dem.

I hvilket prisleje kigger du egentlig?

--
Mvh.
Dannie

Fra : Michal

Dato : 17-04-05 21:35

On Sun, 17 Apr 2005 21:54:23 +0200, Dannie wrote:

> "Michal" <michal@berthelsen-juul.dk> skrev i en meddelelse

> I hvilket prisleje kigger du egentlig?

Nok max. kr. 55000

Michal (post.nr. 2625)