ALARM med fjernbetjening i NETTO
Fra : mikkel paulsen

Dato : 15-04-05 01:54

hvad med den ALARM som er i NETTO i denne uge?
den er godtnok til biler, men den kan sagtens sidde på håndtaget, men
tror nu jeg sætter min så den altid sidder på styret. Den koster 100kr
og giver den mest forfærdelige lyd fra sig imens den blinker med strop
agtig lys, den er med fjernbetjening som virker langt væk. Den har to
indstillinger, en følsom og en meget følsom! og de virker!!!
Altså det er noget plastik skrammel, der kan smadres med en hammer
iløbet af 2 minutter. Men for 100kr så er det da altid godt med endnu
en tyverisikring, og endda en som kan larme. Altså hvis nu kæresten
"mc'en" skal stå en nat på gaden, eller bare et par timer i en af de
større danske byer ;)
Husk at købe 2 9v batterier med hvis nogen køber den, de følger ikke
med. Der står de holder 2-6 mdr.

Mvh Mikkel Paulsen
Xs 400 '87

Fra : Rob

Dato : 15-04-05 07:49

kan man slukke for alarmen via fjernbetjeningen? Og er det nemt at pille den
og på, så kunne man jo bruge den til både bil og mc.

/Robert

Fra : Dak

Dato : 15-04-05 09:42

> Altså hvis nu kæresten
> "mc'en" skal stå en nat på gaden, eller bare et par timer i en af de
> større danske byer ;)

Men man skal vist lige tjekke vejrudsigten? fordi jeg stod og fumlede med
den mens der var nogen poker glade personer som tog alt af hvad den lokale
netto havde har spillerduge og spillerchips, og kunne ikke lige finde
ud af om den er vandtæt eller ej? :-/ og i dagens danmark er det jo nok en
god ide at den er bare lidt vandtæt. Nogen som har købt en og spm kan teste?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Nicolaj C.

Dato : 15-04-05 19:59

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message

> [...]
> ud af om den er vandtæt eller ej? :-/ og i dagens danmark er det jo nok en
> god ide at den er bare lidt vandtæt. Nogen som har købt en og spm kan

Jeg købte en. Der står ikke nogen steder i vejledningen om den er vandtæt,
eller om man kan bruge den "udendørs". Men jeg tvivler. Det skal dog ikke
afholde mig fra forsøget.
Jeg vil spørge www.cubrix.dk

Fra : Dr.Enduro

Dato : 15-04-05 21:08

Jeg kiggede på den i dag. Den er desværre for stor til at den kan
sidde permanent under kåben et sted, så jeg tror hellere jeg køber en
for 2-300 kr hos f.eks. TH Hansen. Det var ellers meget godt, at den
selv havde batterier, i stedet for at tappe mc'ens batteri.

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 12:57

Dr.Enduro wrote:

> [...]
> for 2-300 kr hos f.eks. TH Hansen. Det var ellers meget godt, at den
> selv havde batterier, i stedet for at tappe mc'ens batteri.

Som beregnet til montering på rattet, er den vel også trimmet til at
skulle udsættes for rimeligt store bevægelser for at aktiveres :-/'

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 16-04-05 14:45

Armand wrote:

> Som beregnet til montering på rattet, er den vel også trimmet til at
> skulle udsættes for rimeligt store bevægelser for at aktiveres :-/'

Det ved jeg ikke en gang, der stod på pakken, at følsomheden kunne
indstilles.

Hilsen Jan

Fra : mikkel paulsen

Dato : 16-04-05 14:43

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> wrote in message news:<42601f33$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

tror ikke den er vandtæt, men da der er garanti på og det ikke står i
brugsanvisningen så kræver jeg bare en ny hvis den ikke er. Godt nok
står der den er til biler, men der er jo cabriolet biler som godt kan
blive våde, så ville mene garantien dækker når det ikke står i
vejledningen.
du kan også slukke for den med fjernbetjeningen.

> Jeg kiggede på den i dag. Den er desværre for stor til at den kan
> sidde permanent under kåben et sted,

Du kan jo klistre den fast med gaffatape under kåben, ikke en chance
for at nogen kan pille den af uden den går igang. den er ultra følsom.

jeg mener det er et godt køb.

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-04-05 16:57

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Du kan jo klistre den fast med gaffatape under kåben, ikke en chance
> for at nogen kan pille den af uden den går igang. den er ultra følsom.

Mnjae, så godt er det nu heller ikke..

Straks gik jeg jo ned i Netto og investerede de 172,- det hele løb op i.
Men til min skræk ser jeg nu, efter at have åbnet for pakken, at man faktisk
skal dreje med nøglen for at afbryde den helt
-derudover så er fjernbetjeningen infrarød, det vil sige, at der skal være
visuel "kontakt" mellem fjernbetjeningen og alarmenheden, så at gemme den
alt for godt vil ikke være særlig hensigtsmæssigt - for man mister jo så
osse de blinkende lysdioders effekt.

Nogen der vil købe en alarm billigt?

Morten C
ZZR600 - Kbh

Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-04-05 02:16

"Morten Christensen" <mhchris_SPAMMYJO_@gmail.com> wrote in message news:<426135d3$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>...
> "mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
> >

> Straks gik jeg jo ned i Netto og investerede de 172,- det hele løb op i.

hvad har du købt? jeg gav 100 for alarm og 16.75 for to 9v batterier

> Men til min skræk ser jeg nu, efter at have åbnet for pakken, at man faktisk
> skal dreje med nøglen for at afbryde den helt

Ja men der står også i vejledningen, at den kan holde strøm når den er
tændt 4-6 mdr. Så den også kan bruges ved lufthavns parkering.

> [...]
> alt for godt vil ikke være særlig hensigtsmæssigt - for man mister jo så

Det med nøglen vidste jeg godt, det er heller ikke en alarm som jeg
vil bruge hver dag. Jeg har forsjov ombygget min her til aften så den
nu kan ligge under sædet, tog ca 2 timer at gøre imens jeg så film.
Jeg har forlænget dioden, strop lyset og den infrarøde med et par
ledninger, lidt lodde-tin og noget solid LAK så der ikke kommer vand i
ledningerne.
nu sidder de i en revne mellem bag lygten og kåben, der er virklig god
forbindelse nu.

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 18-04-05 11:43

> [...]
> ledningerne.
> nu sidder de i en revne mellem bag lygten og kåben, der er virklig god

Har du billeder?

/Kasper

Fra : mikkel paulsen

Dato : 18-04-05 21:54

"Kasper Kamp Simonsen" <anyone@anywhere.dk> wrote in message news:<42638f45$0$73741$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Har du billeder?
>
> /Kasper

kan da godt tage et par stykker, monteret eller ikke monteret?
Det ser grimt ud men det virker ;D

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 20-04-05 09:03

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message

> kan da godt tage et par stykker, monteret eller ikke monteret?
> Det ser grimt ud men det virker ;D

Jeg er mest intresseret i at se hvordan du har modificeret den, da jeg godt
kunne finde på at gøre noget af det samme. Så hvis du stadig tør, vil jeg
meget gerne se et billede.

Hvordan fin du den ud af kassen? Altså den kasse som skal låses på rattet?
Jeg syntes ikke jeg kan se hvordan jeg skilder den ad, med mindre jeg bruger
en hammer

/Kasper

Fra : mikkel paulsen

Dato : 22-04-05 19:32

"Kasper Kamp Simonsen" <anyone@anywhere.dk> wrote in message news:<42660cc8$0$73789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]

> Jeg syntes ikke jeg kan se hvordan jeg skilder den ad, med mindre jeg bruger

Jeg har brugt en boremaskine, jeg boret små huller tæt på hinanden i
en omkreds rundt om de dele som skal forlænges, derefter er de lige
til at flå af med en tang. jeg har desuden savet den nederste del af,
den som er uden elektronik! Man skal være meget påpasselig med at
klippe i de ting som skal lodde forlænges. jeg kom til at klippe
fortæt på printpladen, hvilket besværliggjorde loddningen ret meget!
jeg sender et par billeder til din mail så snart mine forældre kommer
hjem med kameraet igen, de har desværre taget det med til KBH i
weekenden.

forresten kan man splejse strop lygten "den orange som blitzer" sammen
med blinklysnettet i stedet for. jeg har dog ikke prøvet, men en af
mine venner som er elektrikker siger de sagtens kan gøres.

Fra : Armand

Dato : 18-04-05 22:05

Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Har du billeder?

Og evt. et kort over hvor den står om natten??

--
Armand.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-04-05 22:54

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message news:<qhV8e.113380$Vf.4183182@news000.worldonline.dk>...

> Og evt. et kort over hvor den står om natten??

jaja Armand klap nu hesten ;-D det er ikke nogen vidunder alarm
indkapslet i panser glas, men hvad får man for 100kr. Alarmen sidder
godt gemt under sædet, jeg nægter at tro nogen kan komme ind til den
på under 5 min. med mindre de selvfølgelig har mange redskaber med,
men sådanne proffe tyve ville næppe stjæle en gammel SECA fra
midt80'erne. Så alarmen skal nok skræmme gadedrenge tyve væk.

Fra : Armand

Dato : 20-04-05 01:16

mikkel paulsen wrote:

> [...]
> men sådanne proffe tyve ville næppe stjæle en gammel SECA fra
> midt80'erne. Så alarmen skal nok skræmme gadedrenge tyve væk.

Det var lige for at sætte tingene på spidsen: Først at montere en alarm
og dernæst at beskrive hvorledes man har monteret den. Hvis man ligefrem
runder af med at sende billeder til tilfældige spørgere, endsige lægge
dem på nettet til offentlig beskuelse! Ultimative skridt i dén
rækkefølge må være at oplyse om hvor at modellen befinder sig om natten

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 20-04-05 18:19

Armand wrote:

> [...]
> dem på nettet til offentlig beskuelse! Ultimative skridt i dén
> rækkefølge må være at oplyse om hvor at modellen befinder sig om natten

Nu skal vi altså heller ikke gå hen og udvikle paranoia. Der findes
formentlig andre måde at finde kommende tyvekoster på, end via
internettet.

Hvis jeg skulle tage fejl, må vi se at få det net lukket a.s.a.p.

(men i nat har jeg alligevel valgt at parkere min MC hos naboen. Det vil
helt sikkert hjælpe....)

Mch Schlæger

Fra : Khvm

Dato : 21-04-05 08:04

> [...]
> ledningerne.
> nu sidder de i en revne mellem bag lygten og kåben, der er virklig god

Kanon ide. Jeg skal da lige have fat i værktøjet.. Jeg købte forresten
også en til kærestens nye cykel..... Hun var desværre ikke helt tilfreds
med looket, selvom den matcher de sorte skærme og begagebære på hendes
nye lyserøde cykel :0) (Det var nu også mest for sjov jeg købte den til
hende da vi havde købt cyklen samme dag i stedet for den der blev
stjålet i påsken)

God dag!

Ken