/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nimbus spørgsmål
Fra : MC


Dato : 14-04-05 08:51

Hej

Har overvejet at købe en Nimbus.
Er der modeller/årgange der er at foretrække frem for andre?

På forhånd tak.

-sg



 
 
Buhl (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Buhl


Dato : 14-04-05 10:43

"MC" <smooch@smooch.com> wrote in message
news:425e20a1$0$73800$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har overvejet at købe en Nimbus.
> Er der modeller/årgange der er at foretrække frem for andre?
>
> På forhånd tak.
>
> -sg

Hej SG
Generelt vil jeg sige - køb den billigste årgang.....
De ældste nimbusser er sjældne, og derfor dyre - de sidste årgange har nydt
godt af fabrikkens tekniske udvikling, og er derfor de mest robuste,
funktionelle og bedst kørende cykler - i hvertfald efter min mening.

Fra 1947-48 årgangen kom det "høje" fortøj, hvilket er at foretrække efter
min mening. Du skal kigge efter modeller fra 47-48 og frem til udfasningen i
1956 - forskellen fra 47 til 56 er stort set kun ophænget af sadlen, der i
49 blev ændret til gummistropper.

Bevæger du dig længere tilbage kommer der et skift med en kraftigere
forbremse - mener det var i 1939 - modeller før 1939 er sjældne og dyre, og
deres bremser har karakter af "accelerations-begrænsere". cykler mellem 39
og 47 er til at komme i nærheden af.

Vær opmærksom på at betegnelsen" hovedrenoveret motor" dækker over mange
ting - og tag ikke denne betegnelse for gode varer, med mindre adskillelse
er mulig, eller udførlig foto-dokumentation. Evt. kvitteringer fra erfarne
folk på området er også at foretrække.
Meget dårligt renoveringsarbejde er blevet udført i tidens løb, og en
ordentlig renovering af en motor løber nemt op i 10-15.000,-


Hvis du vil vide mere, teknisk som praktisk, er du meget vilkommen til at
skrive til mig på buhlspostREMOVEkasse@hotmail.com - uden REMOVE self.

Alt. kan du skrive her i tråden.
En anden god ide er at bevæge dig ned på biblioteket og låne flg. bøger:

"Nimbus - og kunsten at vedligeholde den", af Knud Jørgensen - denne giver
et godt indblik i hvad du skal forberede dig på af arbejde hvis du anskaffer
dig en Nimbus. Det er en cykel der skal holdes øje med og "kæles" for -
ellers straffer den dig, før eller siden. Omvendt er den robust og kraftig,
hvis den bliver ordentligt efterset og plejet - min klarer nemt en
sommerferietur til sveriges bakkeland på et par tusinde kilometer. Det er
helt afgjort en af de kraftigste, og mest brugsegnede veteranmaskiner.

"Nimbus - teknisk udvikling" - af samme forfatter - meget omfattende teknisk
gennemgang af de forskellige årgange - gør at du kan tale og forstå samme
sprog som "Nimbus-nørderne"

Held og lykke !
Mvh.
Hans



MC (14-04-2005)
Kommentar
Fra : MC


Dato : 14-04-05 11:17

mange tak for svaret, jeg vender tilbage når jeg har studeret lidt mere


Søren

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> wrote in message
news:425e3af3$0$13742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "MC" <smooch@smooch.com> wrote in message
> news:425e20a1$0$73800$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Har overvejet at købe en Nimbus.
>> Er der modeller/årgange der er at foretrække frem for andre?
>>
>> På forhånd tak.
>>
>> -sg
>
> Hej SG
> Generelt vil jeg sige - køb den billigste årgang.....
> De ældste nimbusser er sjældne, og derfor dyre - de sidste årgange har
> nydt godt af fabrikkens tekniske udvikling, og er derfor de mest robuste,
> funktionelle og bedst kørende cykler - i hvertfald efter min mening.
>
> Fra 1947-48 årgangen kom det "høje" fortøj, hvilket er at foretrække efter
> min mening. Du skal kigge efter modeller fra 47-48 og frem til udfasningen
> i 1956 - forskellen fra 47 til 56 er stort set kun ophænget af sadlen, der
> i 49 blev ændret til gummistropper.
>
> Bevæger du dig længere tilbage kommer der et skift med en kraftigere
> forbremse - mener det var i 1939 - modeller før 1939 er sjældne og dyre,
> og deres bremser har karakter af "accelerations-begrænsere". cykler mellem
> 39 og 47 er til at komme i nærheden af.
>
> Vær opmærksom på at betegnelsen" hovedrenoveret motor" dækker over mange
> ting - og tag ikke denne betegnelse for gode varer, med mindre adskillelse
> er mulig, eller udførlig foto-dokumentation. Evt. kvitteringer fra erfarne
> folk på området er også at foretrække.
> Meget dårligt renoveringsarbejde er blevet udført i tidens løb, og en
> ordentlig renovering af en motor løber nemt op i 10-15.000,-
>
>
> Hvis du vil vide mere, teknisk som praktisk, er du meget vilkommen til at
> skrive til mig på buhlspostREMOVEkasse@hotmail.com - uden REMOVE self.
>
> Alt. kan du skrive her i tråden.
> En anden god ide er at bevæge dig ned på biblioteket og låne flg. bøger:
>
> "Nimbus - og kunsten at vedligeholde den", af Knud Jørgensen - denne giver
> et godt indblik i hvad du skal forberede dig på af arbejde hvis du
> anskaffer dig en Nimbus. Det er en cykel der skal holdes øje med og
> "kæles" for - ellers straffer den dig, før eller siden. Omvendt er den
> robust og kraftig, hvis den bliver ordentligt efterset og plejet - min
> klarer nemt en sommerferietur til sveriges bakkeland på et par tusinde
> kilometer. Det er helt afgjort en af de kraftigste, og mest brugsegnede
> veteranmaskiner.
>
> "Nimbus - teknisk udvikling" - af samme forfatter - meget omfattende
> teknisk gennemgang af de forskellige årgange - gør at du kan tale og
> forstå samme sprog som "Nimbus-nørderne"
>
> Held og lykke !
> Mvh.
> Hans
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408595
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste