Jensen A/S
Fra : Thomas & Camilla

Dato : 13-04-05 23:04

Hejsa derude. Er der nogen der har erfaring i at handle hos Jensen A/S i
Horsens?
Jeg vil bytte min Suzuki ls650, år 93, 45.000km. Gerne til en suz.gsx600f.
De har en stående til 46.800 en 92 som har kørt omk. 80.000. Hvad kan jeg
mon forvente at gi´ ud over min egen mc.
Hvor meget kan man generelt handle dem ned i pris ved byttehandel.
Jeg har ingen erfaring i det og heller ikke generelt med mc. Tar´ en god ven
med når jeg skal handle, men det er jo meget rart at vide lidt om det på
forhånd.
Håber på hjælp, da vi nok kører dertil på lørdag.

Mange hilsner Camilla, Fyn

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 23:33

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:425d9740$0$23085$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> på forhånd.
> Håber på hjælp, da vi nok kører dertil på lørdag.

De har nok det dårligste ry jeg nogensinde har hørt om, du kan selv læse
lidt på www.dmcn.dk under forhandleranmeldelser.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-04-05 23:43

> De har nok det dårligste ry jeg nogensinde har hørt om, du kan selv
> læse lidt på www.dmcn.dk under forhandleranmeldelser.

Jeg kan ikke finde dem derinde nogen steder, hvor ser du dem?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 00:06

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde dem derinde nogen steder, hvor ser du dem?

1 lektion inden man svarere kontrollerer man selv lige, at linket er som man
husker det

Men det glemmer jeg ikke, at gøre igen sorry!
Jeg er dog overbevist om, at jeg adskillige gange har set dårlige
anmeldelser af dem derinde, men de må jo så være blevet slettet

--
Mvh.
Dannie

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-04-05 23:37

> Hejsa derude. Er der nogen der har erfaring i at handle hos Jensen
> A/S i Horsens?

Der er skam masser der har erfaringer med Brdr. Snyd, læs og lær:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&q=brdr.+jensen&spell=1

Konklusionen er for mig at se at man godt kan sælge sin cykel til dem, man
skal bare ikke købe en ved dem. Man risikerer at få et sminket lig og går
der noget galt med den, kan man godt skyde en hvid pind efter alt hvad der
hedder reklamationsret/garanti, og så hænger man selv på den.

> [...]
> Hvor meget kan man generelt handle dem ned i pris ved byttehandel.
> Jeg har ingen erfaring i det og heller ikke generelt med mc.

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge rundt på nettet (dba.dk, bilbasen.dk osv.)
efter lignende modeller i nogenlunde samme stand for at få en idé om hvad
den er værd, så man ikke selv risikerer at blive snydt.

> Tar´ en god ven med når jeg skal handle, men det er jo meget rart at vide
> lidt om det på forhånd.

Forhåbentligt ved vedkommende noget om motorcykler, for du skal nok ikke
stole alt for meget på hvad ekspedienten siger.

> Håber på hjælp, da vi nok kører dertil på lørdag.

God fornøjelse.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-05 06:24

> [...]
> der noget galt med den, kan man godt skyde en hvid pind efter alt hvad der
> hedder reklamationsret/garanti, og så hænger man selv på den.

Helt enig. De er godtnok nogle skruppelløse svindlere.
Køb kun hos dem hvis du er 100% sikker på at du kan gennemgå cyklen
grundigt - og vær opmærksom på at de ved flere tilfælde har udskiftet motor
på den cykel kunden har gennemgået, inden levering!

Rittig

Fra : K

Dato : 14-04-05 16:05

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> [...]
> motor
> på den cykel kunden har gennemgået, inden levering!

de skulle anmeldes til politiet, det er jo svindel

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-04-05 16:32

"K" <@> skrev i en meddelelse

> de skulle anmeldes til politiet, det er jo svindel

Oh, de laver det der er værre.
Mon ikke de HAR været meldt til policen?

Rittig

Fra : Schlæger

Dato : 14-04-05 16:51

Claus Rittig wrote:

> Oh, de laver det der er værre.
> Mon ikke de HAR været meldt til policen?

Det er ikke alle former for kriminalitet, som umiddelbart passer ind i
straffeloven. Derfor vil det desværre ofte være sådan, at jo frækkere du
er, desto større chance er der for at "slippe godt fra det".

Låsby-Svendsen er vel DK's bedste nulevende eksempel på, at med den rette
frækhed, kan man næsten gøre hvad man vil - bare man ikke overtræder de
"dyre" paragraffer. Andre i samme kategori er dem, som snyder unge
boligsøgende med fup-lejemål og endelig visse nydanskeres omgang med hunde
af tvivlsom race.

Hvilket jo taler for en strengere, klarere og mere anvendelig lovgivning,
som jo alligevel ikke er ønsket af alle ......

Demokrati er ofte et paradoks.

Mch Schlæger

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-04-05 08:49

"Thomas & Camilla" skrev:

> Jeg vil bytte min Suzuki ls650, år 93, 45.000km. Gerne til en suz.gsx600f.
> De har en stående til 46.800 en 92 som har kørt omk. 80.000. Hvad kan jeg
> mon forvente at gi´ ud over min egen mc.

Jeg ville ikke foretage det byt, hvis jeg var dig, men det er jo så bare min
mening. :-/
GSX-F 600 har en grimt grimt ry ved netop den årgang, som du her har fundet,
og at den har gået 80.000 km gør IMO ikke sagen bedre - og særligt ikke fra
det (efter sigende) fup-firma!
Som du nok ved, har den pågældene model fra den tid nemlig en slem trang til
at slide knasterne urimelig hurtigt, hvilket indbefatter skift af knasaksler
i sidste ende. Det kan selvfølgelig være gjort, men når det er et firma med
sådan et ry, som Jensen A/S har, ville jeg nok være lidt betænkelig.
Gør hellere som Martin foreslår, med at kigge i den blå avis, og få solgt
din egen først og få mest muligt for den, for så senere at finde en bedre
GSX-F med færre km på klokken.

Endelig skal du huske at priserne ved privathandel er meget lavere end hos
en forhandler, og har du en kyndig ven med, har du mulighed for at lave en
langt bedre handel.

Just my 2 cents.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Jesper

Dato : 14-04-05 16:22

Thomas & Camilla wrote:

> Hejsa derude. Er der nogen der har erfaring i at handle hos Jensen A/S i
> Horsens?

Jeg solgte engang en VFR750F RC36 til dem, og var bestemt ikke utilfreds.
Jeg havde købt den for 60K og solgt den for 62K...
De solgte den så videre for 80K, men havde dog skjult de fejl den havde...

> Jeg vil bytte min Suzuki ls650, år 93, 45.000km. Gerne til en suz.gsx600f.
> De har en stående til 46.800 en 92 som har kørt omk. 80.000. Hvad kan jeg
> mon forvente at gi´ ud over min egen mc.

Hvis jeg kender dem ret så nok omkring 20-25K

> [...]
> forhånd.
> Håber på hjælp, da vi nok kører dertil på lørdag.

Håber din ven ved MEGET om MC'er, for man skal se sig godt for hos dem.
Jeg stødte på ham der havde købt min VFR hos Brdr Jensen, og der havde den
pludselig kun kørt 6x.xxxKm og da jeg solgte den havde den rundet
85.000Km... Desuden kunne jeg finde samtlige fejl på den som den havde da
jeg solgte den... Tror i på den nye ejer var utilfreds. Han havde ikke
selv den store viden om MC'er, derfor ville han have en VFR da de jo
holder sig godt. Og han valgte at købe den hos en forhandler for det
troede han var mest sikkert...

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig væk fra dem. Desuden har en GSX-F
ikke jordens bedste knastaksler, så også der skal du passe på.
Prøv at se på folmersmc.dk han har en pæn GPX600 stående, men kan være den
er for dyr til dit budget.

Mvh
Jesper

Fra : mlt

Dato : 14-04-05 17:28

Hej Camilla.

Jeg har selv købt 2 forskellige maskiner hos dem, og har været godt tilfreds
med handlerne begge gange. Jeg har ikke afleveret nogen byttemaskine ifm
handlerne, så jeg kunne nemt prutte prisen ned og få meget ekstraudstyr med
i handlen. Det var iøvrigt nyere maskiner - hhv 7 år gammel og 2 år
gammel)jeg har købt hos dem, og ikke nogen racermaskiner men alm. tøf-tøf
modeller(GN250 og XJ600).

Deres ry er jo - som flere pointerer - ret blakket, så man skal ikke tage
dem for mere end de er : ET HANDELSFIRMA !

Klargøring og sminkning er de nu ikke ret gode til, og reklamationer skal du
ikke engang tænke på!
Med hensyn til sminkning, så synes jeg de er ret ærlige, for de er ikke ret
gode til det, og fejlene springer én i øjnene hvis man kikker bare lidt
efter.
Derfor: Handel med dem, hvis du selv mener du får noget for pengene, og
check selv cyklen grundigt efter før køb.

De har dog en hel del godt udstyr til rimelige penge, så kik på det når/hvis
du skal derop.

Seneste oplevelse med dem, var i påsken hvor jeg fik kik på en Fazer 600 de
havde stående. Jeg fik en byttepris på 15-17.000 i forhold til min
nuværende, og synes det lød fint. Jeg fik den reserveret, og ville prøvekøre
den dagen efter da det var ved lukketid jeg var der. Dagen efter får jeg en
prøvetur og er ét stort smil bagefter. Jeg siger (DUMT BØV) at "det kan vi
vist godt finde ud af, men vi skal jo så lige have afgjort det med
bytteprisen" Hr. Nielsen mener så pludseligt, at bytteprisen skal hedde
20.000 kr istedet, og der blev jeg jo nok lidt skuffet! I trods for hans
pludselige vending i prisen, kører jeg hjem igen uden at snakke mere med ham
om pris/handel for der var jeg faktisk ret pissed over hans opførsel!

Men prøv det, det er en oplevelse ... Som at gå i teatret!

* Med venstre fra styret *
Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-04-05 23:07

"mlt" <mlt@husbygningHXZ.dk> writes:

> Men prøv det, det er en oplevelse ... Som at gå i teatret!

Lad hellere være. Som ny mc'ist er det ufatteligt svært at sige nej
til en mc, når man har pengene og kortet :-/ Næsten uanset hvor ringe
den er.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Mikael N

Dato : 15-04-05 04:11

Hej Camilla
Næ hold dig væk og sælg din cykel i den blå og gå efter en cbr 600 istedet ,
suzukien når ikke cbr'ern på nogen punkter.
Jeg havde en cbr 600 f1 1990 og en kammerat der havde en gsx 600 f 1994 og
vi byttede en dag på en tur , hondaen styrer bedere og har en betydelig
bedre motor , og så ser hondaen bedere ud.
Umiddelbart har hondaen kun den fejl at knastkæden rasler en smule ( men det
gør den også på suzukien )

Mikael