mc udstyr hos ALDI i dag - rygsæk og tankt~
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 13-04-05 07:50

Nogen der har set kvaliteten ?

Fra : anders majland

Dato : 13-04-05 08:45

> Nogen der har set kvaliteten ?

Ikke endnu - men min kone var omkring efter en til mig. Så jeg kan nok
forælle mere i aften. Men sådanne kampagnetilbud har det med at blive
udsolgt hurtigt... Til gengæld har de en god retur politik.

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
S: godt brugt magnettanktaske, med revne i kortlommen. 75kr

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 13-04-05 10:36

Nicolaj Christensen wrote:
> Nogen der har set kvaliteten ?

Jeg har netop været i ALDI i Gug ved Aalborg, og købt tanktasken - de
havde vel omkring 30 stk. da jeg var der. Vi kan jo starte nedefra:

Et flat rum, med en form for skummåtte ned mod tanken. Dette rum kan
lynes af, og så har man en meget flad tanktaske med plads til et par
t.shirt, og så en kort lomme ovenpå igen med klar plast.
Oven på denne "flade-tanktaske" kommer så det store opbevaringsrum, som
kan lynes af og på efter behov. Frem er der en lomme med regnkondomet i.
To side-lommer en lomme bagud. Klappen på det store rum er der også
kortlomme på.
Der er en bæresele med til den "flade-tanktaske" og opbevaringsrummet
kan anvendes som almindelig rygsæk. Samt sele til at gå omkring
kronrøret, og ned omkring tanken - hvis det er muligt :)

Jeg købte i Bauhaus en af de der skridsikker-måtter (anbefalet harinde
:). De havde lige en rulle i matchende blå (motorcyklen er blå-gsx750f),
til 30 kr. Jeg skal så have klippet en skabelon ud, så den er let at
smide på tanken før tasken skal på.

Og så er der forresten også reflekser på siderne.

Jeg vil sige at det er et ok køb til 300 bobs.

Fra : André H

Dato : 13-04-05 10:50

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel@taageluskeren.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tanken før tasken skal på.
>
> Og så er der forresten også reflekser på siderne.
>
> Jeg vil sige at det er et ok køb til 300 bobs.

Fint nok til 299, købte også en, har testet med 100, uden den rykkede sig,
står den er godkendt til 130.

Passer fint på en GS500E, og kvaliteten er ok , til 299. så må den holde så
længe den kan

André S Hansen
GS500E

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 20:02

"André H" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> wrote in message

[klip]

> Fint nok til 299, købte også en, har testet med 100, uden den rykkede sig,
> står den er godkendt til 130.

Magneterne fungerer fremragende. Når det er den lille taske der er på,
klarer den uden yderligere påspænding 160+ (det kører man naturligvis kun
syd for grænsen).

/Lars H

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-04-05 11:56

"Nicolaj Christensen" <nic@FJERNDETTEevents.dk> wrote in
message news:425cc129$0$73696$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Nogen der har set kvaliteten ?

Jeg har lige købt et sæt. Begge dele virkede ok og med en del smarte
detaljer. Det eneste jeg kunne forstille mig kunne være lidt bedre, var at
man kunne lyne den mellemste del af tanktasken væk, så den bare bliver
presset sammen i bunden af tasken. Istedet bliver man nødt til at lyne den
helt af. Dette gør dog at du selv kan vælge om det er den lille mellemste
taske, den større øverste taske eller dem begge du vil køre med, så det er
nok ikke helt dumt. Taskerne kan desuden bruges som hhv. rygsæk og
skuldertaske.

Tanktasken har hele tre kortlommer, så ligemeget hvilken kombination af
tasker du vælger at køre med (eller bare bundstykket) har du en kortlomme
til rådighed.

Rygsækken virker også udemærket. Den er ret tynd og fast, hvilket gør den
godt egnet til mc-brug. Den er ikke ret stor, men det er bare godt, for man
må jo alligevel ikke putte andet end små ubetydelige bløde ting i den, hvis
man nu skulle vælte.

Til prisen synes jeg klart, at det er ok produkter.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : J. Hansen

Dato : 13-04-05 14:20

Hej
Har osse købt tanktasken, og kan tilslutte mig de andres vurderinger.
Til prisen er det et godt køb, men lynlåsene virker ikke til det er den
bedste kvalitet, så
nu bliver det spændende om de holder , og om de er rustfrie eller bliver
ræverøde
efter en smule regn.
Alt i alt et godt køb efter min mening.
Mvh Honda Hansen aka John H.
CBR 600 FK
Wallaroo 50
VeloSolex 3800

Fra : Anders Christensen

Dato : 13-04-05 17:40

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> Tanktasken har hele tre kortlommer, så ligemeget hvilken kombination af
> tasker du vælger at køre med (eller bare bundstykket) har du en kortlomme

Se det havde jeg ikke lige opdaget da jeg var i Aldi for en times tid
siden, men stod ellers og funderede lidt over det, men gad ikke til at
skille den helt ad for at finde ud af det.
Men jeg købte den da og regner med at få dyret monteret og kørt nogen
ture med en af dagene for at se hvordan den opfører sig
Der var forøvrigt nogle stykker tilbage i butikken. (Aldi i grønnegade,
Århus C)

--
Mvh Anders Christensen
Suzuki GSX 750 F

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-04-05 14:53

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-04-05 16:52

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.dk> wrote in
message
> Hej Jacob,

Hejsa.

> Jeg købte kun tanktasken. Ud af Aldi-butikken (Aalborg,
> Vejgaard ved 11-tiden) hilste jeg på en GS500, der
> sikkert også skulle have scoret et sæt... dig?!

Ja nemlig ja. Jeg tog mig lige lidt frihed fra projektarbejdet og kørte på
indkøb.

> I siderne er der to margasintasker (med reflex foran) og
> i enden en margasintaske, der helt kan lynes fri og
> benyttes som bæltetaske.

Hehe, smart. Den sidste feature havde jeg overset i farten.

> Hvis lynlåsene kan overleve, så er de 300,- umiddelbart
> givet godt ud... Men så må man jo have fornøjelsen
> (garanti). Hvormeget tanktaske
> kan man få for 300,- i DK?

Nej, det er jo normalt ikke ret meget. Jeg kunne forstille mig, at tyske
www.louis.de har tilbud af samme kaliber uden dog at kende kvaliteten af
deres tasker. Jeg er dog sikker på, at vi har fået en god pris, og vi har
endda ikke skullet betale porto. Aldi har jo nok ikke den samme avance som
en rigtig mc-forhandler. Jeg er i hvert fald endnu godt tilfreds med begge
køb, selvom jeg deler din mindre "bekymring" mht. lynlåsene på tanktasken.

Fra : anders majland

Dato : 14-04-05 07:11

> [...]
> endda ikke skullet betale porto. Aldi har jo nok ikke den samme avance som

Jeg har ligget* og læst i MO (tysk mc magasin) og deri var en 2 sidet
artikel om det med at Aldi og andre lavprisvarehuse møver sig ind
påmarkedet. Incl udtagelser fra de store postordrehuse. Deres indgangsvinkel
var lidt forskellig. En var sur over at deres produkter blev kopieret og
solgt billigere og en anden udtalte at det bare gav øget interesse for
motorcyklismen at nå ud til en bredere skare i alsi og lidl. Konklousionen
var ihvetfald at såfremt de fik succes med det -som med salg af pc'er og
alle mulige andre kampagnevarer blev de jo nok ved ... F.eks har aldi
medleveret et ekstra visir til de hjelme de har solgt i tyskland - ¨så
betyder det knapt så meget at det måske ikke er til at få et par år senere

* Se dk.teknik.el

Fra : Armand

Dato : 14-04-05 23:50

anders majland wrote:

> Jeg har ligget* og læst i .............
>
> * Se dk.teknik.el

=

Men når nu du kan holde et motorcykelblad udbredt foran dit synsfelt,
kan det ikke være helt galt :-/

"Viborgs bedste udsigt"?
2000V hjemme?????

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 15-04-05 06:51

> Men når nu du kan holde et motorcykelblad udbredt foran dit synsfelt, kan
> det ikke være helt galt :-/
>
> "Viborgs bedste udsigt"?
Viborg sygehus - 12'te sal

> 2000V hjemme?????
Nope - det var arbejde - En højspændingstester var aktiv ved en fejl. Nu
mangler jeg lige at finde ud af hvordan en timeseddel skal udfyldes for det
ophold. Det burde vel også være til skattefri diæter når man bliver
"opholdt" væk fra hjemmet ...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-04-05 11:26

"anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:425e0970$0$79462$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> de hjelme de har solgt i tyskland - ¨så betyder det knapt
> så meget at det måske ikke er til at få et par år senere

Jeg håber du snart får det bedre. Hold da op en forskrækkelse. :-/

Vi må jo håbe at Aldi's nye tiltag giver os nogle gode tilbud. Jeg håber da
de vil forsøge at presse markedet lidt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 15:26

Jacob Larsen skrev i meddelelsen
<425f9613$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>...

>Vi må jo håbe at Aldi's nye tiltag giver os nogle gode tilbud. Jeg håber da
>de vil forsøge at presse markedet lidt.

Jeg håber, at de "brækker sig" i deres dårlige behandling af deres ansatte.
:-|
Ingen grund til at støtte et udenlandsk firma med den holdning.

mvh
Orla

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-04-05 15:57

"Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:425fd06b$0$23066$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> [...]
> af deres ansatte. :-|
> Ingen grund til at støtte et udenlandsk firma med den

Var det ikke kun et enkeltstående tilfælde som blev blæst op af EB? Jeg
kender desværre ikke ret meget til sagen. Min onkel er dog bestyrer for en
ALDI, og jeg tror ikke på at han behandler de ansatte dårligt.

Fra : Hekto

Dato : 15-04-05 16:10

In article <425fd5a5$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...

> Var det ikke kun et enkeltstående tilfælde som blev blæst op af EB? Jeg
> kender desværre ikke ret meget til sagen. Min onkel er dog bestyrer for en
> ALDI, og jeg tror ikke på at han behandler de ansatte dårligt.

Hø! ... prøv at søgde job i Aldi! Mulighederne er jo uendelige, med det
genemtræk der er!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-04-05 16:38

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article <425fd5a5$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>,
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> says...

> Hø! ... prøv at søgde job i Aldi! Mulighederne er jo
> uendelige, med det genemtræk der er!

Hehe... Så vil jeg da prøve at spørge ham om han er et af de onde folk, der
undertrykker arbejderklassen og holder dem fanget som slaver i ALDI's
fangekælder.

Fra : Hekto

Dato : 15-04-05 20:23

In article <425fdf38$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
> [...]
> Hehe... Så vil jeg da prøve at spørge ham om han er et af de onde folk, der
> undertrykker arbejderklassen og holder dem fanget som slaver i ALDI's

Det er slet ikke på det plan!
Firmaet har bare en holdning til medarbejderne, som ligger langt fra
den gængse dansek holdning. Det er ren stenalder!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 08:12

> [...]

>Hehe... Så vil jeg da prøve at spørge ham om han er et af de onde folk, der
>undertrykker arbejderklassen og holder dem fanget som slaver i ALDI's

Spørg ham hellere om den flok der blev fyret på gråt papir for såkaldte
bijob, (som eksempelvis en ulønnet bestyrelsespost i en lokal
idrætsforening, -> staklen havde været så "grådig" at indkassere
kørepenge, -> ud ! )

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 20:05

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.dk> wrote in message

[klip]

> Ulempe: Sandsynligvis ikke særlig vandtæt.

Kørte 20 minutter i den ledeste skylle i dag, den holdt fint vandet ude.

> Hvis lynlåsene kan overleve, så er de 300,- umiddelbart givet godt ud...
> Men så må man jo have fornøjelsen (garanti). Hvormeget tanktaske
> kan man få for 300,- i DK?

Enig

/Lars H

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-04-05 15:09

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 13-04-05 16:42

Nicolaj Christensen <nic@FJERNDETTEevents.dk> skrev:
>Nogen der har set kvaliteten ?

Hej !
Har lige været i Aldi og købt rygsækken
str. 47x29x13 cm
ca. 9 liter volumen = halvdelen at tanktasken
vægt 950 gr.
Fine skumindlæg i selve tasken til støtte på ryggen
Fin pasform
Mobiltlf.lomme på v. skulderstrop.
2 små yderlommer
1 str. inderlomme
Net på yderside af rydsæk til "løs" hjelm
(ligger i lomme underst)
Kvaliteten vil tiden vise !!!!
mvh Søren

Fra : André H

Dato : 13-04-05 23:31

"Søren Rønnedal" <sroennedal@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2 små yderlommer
> 1 str. inderlomme
> Net på yderside af rydsæk til "løs" hjelm

Yep købte den også, fandt lige et regnovertræk også i bunden bare i modsatte
side af hjelmnet

André S Hansen
GS500E

Fra : K

Dato : 13-04-05 16:43

"Nicolaj Christensen" <nic@FJERNDETTEevents.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har set kvaliteten ?

Ja og den er bare total iorden, bare se at komme afsted, inden der er
udsolgt !

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 14-04-05 11:40

"K" <k@tiscali.dk> wrote in message

> Ja og den er bare total iorden, bare se at komme afsted, inden der er
> udsolgt !

udsolgt bliver der næppe, var i aldi i lyngby idag og købe en og de havde
godtnok mange tilbage, og en rigtig lækker taske nu slipper jeg for at bruge
rygsæk når jeg skal ud og køre, heller ikke skidesmart at køre med

Patrick