Så skete det der ikke måtte ske
Fra : helloo.dk

Dato : 12-04-05 23:56

Ja så gik den ikke længere.. Så skete det der bare ikke måtte ske.. min
dejlige motorcykkel slap vejgreb med baghjulet i et sving og røg ned på
siden... Øv. Øv.. jeg selv fik kun et par skrammer som går væk i løbet af et
par dage.. men min cykkel.. ak ak. den har det ikke så godt. den har fået
ødelagt hele kåben på højre side.. det plastik er virklig revet i.. + højre
spejl. + fodhviler.. Hvad gør man så?? Skal man købe nyt? Evt hvor er det
billigst? her tænker jeg på kåben.. spejl og fodhviler skal jo skiftes men
kan man rep. en kåbe?? Min cykkel er en Suzuki hayabusa 1300 fra 2001. Og
jeg ved godt at i alle tænker at det var fordi jeg kørte stærkt. men faktisk
kørte jeg kun 40 km/t rundt i et lille sving men der lå grus på vejen og
inden jeg opdagede det lå jeg faktisk ned. Jeg har hørt at det normalt er
venstre side folk ligger deres maskiner ned. så jeg skulle være heldig at
det var højre side der blev ramt da der skulle være en masse dele til netop
den side.. Men hvor? Der skulle være noget i kolding måske? mere ved jeg
ikke.. Håber at nogen kan hjælpe mig lidt på vej...
Hilsen Dan

Fra : H&M

Dato : 13-04-05 07:11

> [...]
> en masse dele til netop den side.. Men hvor? Der skulle være noget i
> kolding måske? mere ved jeg ikke.. Håber at nogen kan hjælpe mig lidt på

Øv, jeg føler med dig.
En 2001 Hayabusa er den ikke kasko forsikret.. ??? Nå åbenbart ikke, jeg
ville kigge efter stumper på Ebay.de
Glæd dig over at der ikke skete dig noget, og tag resten som en oplevelse.
God jagt.

Fra : helloo.dk

Dato : 13-04-05 10:21

"H&M" <mosvad@nulspammail.dk> skrev i en meddelelse
> Øv, jeg føler med dig.
> En 2001 Hayabusa er den ikke kasko forsikret.. ??? Nå åbenbart ikke, jeg
> ville kigge efter stumper på Ebay.de

Jo det er den da. men der er jo en selvrisiko. men nu ved jeg jo ikke hvad
sådan noget kan løbe op i..
E-bay er meget uoverskulig syntes jeg. og der ved du jo ikke hvad du får.
det er jo det samme som QXL eller Den Blå Avis er det ikke??

> Glæd dig over at der ikke skete dig noget, og tag resten som en oplevelse.
> God jagt.

Jeg er også glad for der ikke skete mere.. og det andet er jo kun penge..
Men tak for rådet.
Hilsen Dan

Fra : Bo Christensen

Dato : 13-04-05 08:33

> ikke.. Håber at nogen kan hjælpe mig lidt på vej...
trælst,
prøv mc-huset ved herning,
de har MANGE dele liggende, og er til at snakke med,
www.mc-huset.dk mener jeg
/bo

Fra : Ronni Jensen

Dato : 13-04-05 08:44

> prøv mc-huset ved herning,
> de har MANGE dele liggende, og er til at snakke med,
> www.mc-huset.dk mener jeg
> /bo

Fuskerøve.. EOD :/

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Myrhøj

Dato : 13-04-05 19:52

Ronni Jensen wrote:

> Fuskerøve.. EOD :/

Jepper, og der suppleres gerne med: arrogante, ligeglade, overfladiske,
selvfede....og ja, bare fyld på

Myrhøj

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-05 22:58

Myrhøj wrote:

> Jepper, og der suppleres gerne med: arrogante, ligeglade, overfladiske,
> selvfede....og ja, bare fyld på
>
> Myrhøj

Til at snakke med????
Jo det kan da være, men det er ikke om MC stumper, deres placering på
lageret, deres pris, leveringstider ja-da ja-da ja-da

Dun@nt

Fra : Moller

Dato : 13-04-05 09:06

Bo Christensen wrote:

> trælst,
> prøv mc-huset ved herning,
> de har MANGE dele liggende, og er til at snakke med,
> www.mc-huset.dk mener jeg

   Aaaarg, der er sgi bedre service og priser ved privat handel på
e-bay.de end der er hos dem... og så ved man bedre hvad man for på ebay.de

--
VH
Lars Molnit

Fra : Christian Dalsgaard

Dato : 13-04-05 10:59

> [...]
>her tænker jeg på kåben.. spejl og fodhviler skal jo skiftes men kan man

Hej Dan

Jeg surfede efter en ny hjelm og faldt over det her:
http://www.pkmotor.dk/pkmotor%20ver7-filer/frame.htm
- kig under "Værd at vide..."

Måske kan du bruge det?

Mvh.

Christian
Suzuki LS650

Fra : helloo.dk

Dato : 13-04-05 23:15

"Christian Dalsgaard" <christFJERN@FJERNstud.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Dan
>
> Jeg surfede efter en ny hjelm og faldt over det her:
> http://www.pkmotor.dk/pkmotor%20ver7-filer/frame.htm
> - kig under "Værd at vide..."
>
> Måske kan du bruge det?

Takker mange gange.. Nu har jeg atter fået nyt håb. Jeg har skilt hele min
mc i mange dele og tager til maleren i morgen for at høre hvad han vil have
for en fuldstændig omlakering af alle delene. (ser chancen til at få det i
en anden farve)
Hilsen Dan

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-05 09:34

helloo.dk wrote:
> [...]
> for en fuldstændig omlakering af alle delene. (ser chancen til at få det i

Mit gæt : min. 7000,- + moms.

--
vh
Torben

Fra : helloo.dk

Dato : 14-04-05 23:57

> Mit gæt : min. 7000,- + moms.

Helt rigtigt.. Men bestemt også pengene værd (tror jeg) Han lyder
ihvertfald som om han ved hvad han snakker om. Men desvære skal jeg undvære
min cykkel i 3 uger.. øv øv..
Hilsen Dan

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-05 09:25

helloo.dk wrote:
> [...]
>

> Helt rigtigt.. Men bestemt også pengene værd (tror jeg) Han lyder
> ihvertfald som om han ved hvad han snakker om. Men desvære skal jeg undvære

Wow! Så var det besværet værd at lakere selv

--
vh
Torben

Fra : helloo.dk

Dato : 15-04-05 20:52

> Wow! Så var det besværet værd at lakere selv

Nå ja.. så vil jeg hellere betale de sølle 7000,- kr og få et resultat jeg
også gider se på næste år. Det er nu en ting jeg aldrig har forstået.. folk
køber cykler til 200 - 300.000,- kr men vil ikke give en skide 20,- for en
pakning som man kan købe i USA for ca en 5,-. Hvor er logikken i det?
Hvorfor så ikke bare købe en Skoda??
Hilsen Dan

Fra : Schlæger

Dato : 16-04-05 06:23

helloo.dk wrote:

> [...]

> køber cykler til 200 - 300.000,- kr men vil ikke give en skide 20,- for en
> pakning som man kan købe i USA for ca en 5,-. Hvor er logikken i det?

Jeg er helt enig med dig i din betragtning. Desuden vil almindelige
markedsmekanismer medføre, at hvis vi aldrig er villige til at betale den
normale pris hos vore egne forhandlere, så kan de ikke overleve på sigt.
Ved at købe udstyr og reservedele til fuld dansk pris investerer vi
samtidig i at have et forhandlernet til vores rådighed.

Men med hensyn til lakering, så synes jeg godt nok at 7000,- + det løse er
en høj pris (har selv overvejet en lakering af min "nye" MC). Har du i
øvrigt set billederne af Torbens "hjemmelakerede" FJ1150 på hans profil ??
Den er FLOT !!

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 16-04-05 13:00

Schlæger wrote:

> [...]
> er en høj pris (har selv overvejet en lakering af min "nye" MC). Har du
> i øvrigt set billederne af Torbens "hjemmelakerede" FJ1150 på hans

På den anden side, så stinker en efterlakering, foretaget hjemme eller
proffessionelt, af skader og behøver ikke at falde nær så let i en given
købers smag som original-lakeringen.
Montering af original-stumper kan derfor være billigt købt i den sidste
ende :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-05 15:45

Schlæger wrote:

> [...]
> sigt. Ved at købe udstyr og reservedele til fuld dansk pris investerer
> vi samtidig i at have et forhandlernet til vores rådighed.

Subscribe.

> [...]
> er en høj pris (har selv overvejet en lakering af min "nye" MC). Har du
> i øvrigt set billederne af Torbens "hjemmelakerede" FJ1150 på hans

Orv! Tak!

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 08:30

helloo.dk skrev i meddelelsen
<42601b53$0$655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>køber cykler til 200 - 300.000,- kr men vil ikke give en skide 20,- for en
>pakning som man kan købe i USA for ca en 5,-. Hvor er logikken i det?

For at få råd til "drømmecyklen", "drømmehuset", så er vi nogen der er nødt
til at tage "resten" af økonomien alvorligt. Så din holdning er jeg ikke
enig i. Det er såmænd bare prioritering af de tilrådeværende midler. Med én
indtægt bliver det så nødvendigvis "nul håndværkere", og skoda 120 for
resten. Det har jeg det fint med

mvh
Orla
"fie" med nye "billige" tyske Wilbers fjedre.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-05 15:48

Orla Pedersen wrote:
> [...]
> indtægt bliver det så nødvendigvis "nul håndværkere", og skoda 120 for

Lige i øjet. Det er bare umiddelbart svært at forstå i ungdommen når
forpligtelserne kun omfatter een selv, og een interesse så klart
overstråler alle andre.

--
vh
Torben "morfar" når det gælder

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-05 15:43

helloo.dk wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå ja.. så vil jeg hellere betale de sølle 7000,- kr og få et resultat jeg
> også gider se på næste år. Det er nu en ting jeg aldrig har forstået.. folk

Det jeg og min kammarat lavede i garagen gider jeg godt kigge på næste
år og næste år igen. Budgettet havde desuden aldrig godkendt en udgift
på 6500 mere end jeg har givet.

> køber cykler til 200 - 300.000,- kr men vil ikke give en skide 20,- for en
> pakning som man kan købe i USA for ca en 5,-. Hvor er logikken i det?
> Hvorfor så ikke bare købe en Skoda??

Jeg gider godt betale for OE reservedele der har en rimelig pris og kan
leveres til aftalt tid. Og jeg har ikke givet 2- 300.000 for nogen af
mine køretøjer. Hvis andre har den blokering for pakninger til en 20'er
er jeg enig med dig.

--
vh
Torben