MALING AF STRTHJÆLM
Fra : Mikael N

Dato : 12-04-05 18:49

Hej vi sidder her og diskutere om man må male en styrthjelm feks en anden
farve ?
må man det ??
Mikael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-04-05 18:52

> Hej vi sidder her og diskutere om man må male en styrthjelm feks en
> anden farve ?
> må man det ??

Kommer sikkert an på hvad du maler på den.

Men rent teknisk skulle der ikke være noget i vejen for at male den.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bjarne

Dato : 12-04-05 19:34

In article <425c0a3b$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
   "Mikael N" <mlvj@vip.cybercity.dk> writes:
> Hej vi sidder her og diskutere om man må male en styrthjelm feks en anden
> farve ?
> må man det ??
Pr udgangspunkt : Nej. Der må heller ikke sættes klistermærker på.

Undtagelsen er noget med at producenten skal godkende hjelmen til maling, samt
specificere hvilken type maling der må anvendes.

Det står i en eller anden lov, jeg kan ikke huske hvilken, men det er i
hvert tilfælde noget der gennemgåes til MC kørekort.

Begrundelsen er vist nok, at nogen typer maling kan risikere, at opløse
skallen (på hjelmen) så den mister sin beskyttelsesevne.

mvh,
Bjarne

Fra : Henrik Lyck

Dato : 12-04-05 19:52

Det bør nok frarådes på det kraftigste, nogle malingtyper kan gøre skallen
"sprød" og så er der ikke meget hjælp at hente ved et uheld.

MVH
Henrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-04-05 20:17

> Det bør nok frarådes på det kraftigste, nogle malingtyper kan gøre
> skallen "sprød" og så er der ikke meget hjælp at hente ved et uheld.

Sådan var det måske i gamle dage, men jeg tvivler på at det er tilfældet med
moderne hjelme.

Sakset fra shoei.com:
--
Can I paintbrush my Shoei helmet?
It is possible to repaint your Shoei helmet. You can use any colours which

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-04-05 20:35

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> the inside of the helmet.
> You can also attach stickers to your helmet. They do not have any influence

Sjovt nok står der der modsatte i den manual der fulgte med min nye
SHOEI hjelm.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 12-04-05 21:50

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> Sjovt nok står der der modsatte i den manual der fulgte med min nye SHOEI
> hjelm.

Ja, jeg sku' også lige til at sige, at det står der altså også i min manual
... til min nye Shoei XR1000

--
/J
Suzuki SV 1000 K4

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 12-04-05 22:09

> Hej vi sidder her og diskutere om man må male en styrthjelm feks en anden
> farve ?
> må man det ??
----
Hehe..
For mig er det ihvertfald for sent nu..

http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1057

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-04-05 08:07

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> writes:

> ----
> Hehe..
> For mig er det ihvertfald for sent nu..
>
> http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=1057

Sweet. Det ser da godt ud. Er der et billede af den færdiglakerede hjelm?

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 13-04-05 09:48

> Sweet. Det ser da godt ud. Er der et billede af den færdiglakerede hjelm?
----
Nope..
-Ikke endnu..

Jeg fik mine sidste stumper her igår, og vi blev nød til at holde lidt igen
så alle delene får den samme nuance..
-Så delene er kun halvt færdige.

Maleren får de delene her til weekenden, og så går det stærkt.. :))

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 13-04-05 09:49

> [...]
> så alle delene får den samme nuance..
> -Så delene er kun halvt færdige.
> Maleren får de delene her til weekenden, og så går det stærkt.. :))
---------
Poster lige lidt billeder af stumperne.. De er for geile.. :))

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-04-05 12:05

wrote in message
> igen
> ---------
> Poster lige lidt billeder af stumperne.. De er for
> geile.. :))

*DAMN* Den cykel bliver fed når den er færdig.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 13-04-05 21:11

> *DAMN* Den cykel bliver fed når den er færdig.
-----
Han glæder sig også for vildt til at få den på gaden igen.. :))