Gevind rep kit ?
Fra : Juel

Dato : 10-04-05 11:07

Hejsa Alle

Hvor køber man et sådan, og hvad er prisen, det er 6mm til mit topstykke,
det ene gevind ved lejet til den ene knastaksel er dødt :o/

Hvad koster det at få lavet hos en cylinder service tror i ? er det ikke
federe at købe et ret kit ?

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 10-04-05 11:51

"Juel" <starchild@starchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ene gevind ved lejet til den ene knastaksel er dødt :o/
>
> Hvad koster det at få lavet hos en cylinder service tror i ? er det ikke

Hej morten

http://www.brd-klee.dk/Catalogue/catalogue.php?group=kleecoil

M.V.H Brian

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 11:57

> Hej morten
>
> http://www.brd-klee.dk/Catalogue/catalogue.php?group=kleecoil

tak, men ingen priser :o/ skal man ha et specielt værktøj for at sætte sådan
en i ?

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 10-04-05 12:30

> tak, men ingen priser :o/ skal man ha et specielt værktøj for at sætte
> sådan en i ?
>
> Mvh
> Morten

Jeg gav ca 100 for 25 M6 og 230 for "værktøjet" med hvis at det ikke er
mange man skal sætte i så kan en bolt med en møtrik som kontra virke dog kan
man få problemer med at få skruet gevindet helt plan med emnet da møtriken
jo er større end gevindet og det er "værktøjet" jo lavet til

M.V.H Brian

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 12:38

> [...]
> kan man få problemer med at få skruet gevindet helt plan med emnet da
> møtriken jo er større end gevindet og det er "værktøjet" jo lavet til

Ok, vil det ikke være bedre at lodde hullet fuldt, og så bore nyt hul +
skære gevind ?

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 10-04-05 12:50

> Ok, vil det ikke være bedre at lodde hullet fuldt, og så bore nyt hul +
> skære gevind ?
>
> Mvh
> Morten

Det ville helt sikkert give et godt reslutat jeg mener bare at hvis det er
noget der skal "tit" af og på så er coilen mere slidstærk end den i mit
tilfælde bløde alu top derfor har jeg valgt en coil Og så kender jeg ikke
lige nogle der kunne lodde hullet for mig

M.V.H Brian

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 12:51

> [...]
> tilfælde bløde alu top derfor har jeg valgt en coil Og så kender jeg ikke
> lige nogle der kunne lodde hullet for mig

hmm, den her skal jo ikke af igen i mange år, ventilerne er lige blevet
slebet tæt, så det skal bare på og blive der.. hehe..

mvh
Morten

Fra : Bjørn S

Dato : 10-04-05 12:54

Juel wrote:

> Ok, vil det ikke være bedre at lodde hullet fuldt, og så bore nyt hul +
> skære gevind ?

Det ville jo være en reperation helt i din ånd, Morten
Du kunne også bruge plastisk metal fra PlasticPadding som faktisk bliver
ræt stærkt, men begge dele giver jo muligheder for at hullet ikke bliver
nøjagtig nok centreret, samt usikkerhed om det nu også holder.
Jeg tror ikke et mekanisk værksted vil tage mere end 1/2 time + 20 kr. i
materiell for at klare opgaven for dig, og så det holder !
Så er du også fri for at købe et helt kit som du aligevel ræt sjældent
kommer til at få brugt.

--
/Bjørn

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 12:59

> Det ville jo være en reperation helt i din ånd, Morten

Ja ikke

> Du kunne også bruge plastisk metal fra PlasticPadding som faktisk bliver
> ræt stærkt, men begge dele giver jo muligheder for at hullet ikke bliver
> nøjagtig nok centreret, samt usikkerhed om det nu også holder.

Med en alulodning burde det da være meget holdbart...

> [...]
> materiell for at klare opgaven for dig, og så det holder !
> Så er du også fri for at købe et helt kit som du aligevel ræt sjældent

Ja, men hvis nu endnu et gevind er dødt, så skal jeg derned igen, ville jo
være federe hvis man kunne lave det selv !

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 17:42

Juel skrev i meddelelsen
<42591020$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Ok, vil det ikke være bedre at lodde hullet fuldt, og så bore nyt hul +
>skære gevind ?

Kort ! NEJ !
Lang ! Om noget så svejsning, men så tæt på en lejeflade er det dømt til at
mislykkes. Alu trækker sig aht. når det svejses.
Altså, helicoil, kleeserts, timeserts hvatever.

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-04-05 12:22

Juel skrev:
> [...]
> det ene gevind ved lejet til den ene knastaksel er dødt :o/
>
> Hvad koster det at få lavet hos en cylinder service tror i ? er det ikke

Jeg så nogen i biltema i fredags, så ikke prisen

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_, Silver-Bullet

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 12:27

> Jeg så nogen i biltema i fredags, så ikke prisen

Ej hva ?? jeg har rendt rundt derude i en evighed, kan kun se de har til
tændrørshuller !

Louis har dog et sæt kan jeg se, til 36Euro..

Mvh
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-04-05 09:07

> Ej hva ?? jeg har rendt rundt derude i en evighed, kan kun se de har
> til tændrørshuller !
>
> Louis har dog et sæt kan jeg se, til 36Euro..

Hej Morten

Det vil jeg kraftigt anbefale. Let at bruge. Holder godt. Gok kvalitet.
Svært at ødelægge. Ind i kampen med helicolis i hånden.

Det var naturligvis en tidligere ejer der ødelagde gevindet. Man spænder jo
altid lejeoverfald til kanstaksler på moment ikke?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 09:42

> Det vil jeg kraftigt anbefale. Let at bruge. Holder godt. Gok kvalitet.
> Svært at ødelægge. Ind i kampen med helicolis i hånden.

er skam også bestilt

> Det var naturligvis en tidligere ejer der ødelagde gevindet. Man spænder
jo
> altid lejeoverfald til kanstaksler på moment ikke?

jo altid, uden undtagelse, det gik over ved før moment tilspænding, jeg
brugte en lille nøgle, og allerede der var gevinnet dødt :o/

Mvh
Morten **som begynder at samle cykel i næste uge, motoren er næsten klar**

Fra : Armand

Dato : 11-04-05 21:21

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
>
> Det var naturligvis en tidligere ejer der ødelagde gevindet. Man spænder jo
> altid lejeoverfald til kanstaksler på moment ikke?

Det er nok snarere fordi knasterne har været afmonteret ofte, hvorved
den sidste rynke ved den buk der ligger nærmest en åben ventil
(=trykkende knast) oftest bliver rykket ud ved afmontagen!

Løsningen på det problem er at udskifte lejebukkenes bolte med en lang
bolt eller et stykke gevindstang med en møtrik spændt ned mod bukken, en
for en, og sidenhen løsne møtrikkerne lidt af gangen til knasten er helt
fri :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 07:38

> Det er nok snarere fordi knasterne har været afmonteret ofte, hvorved
> den sidste rynke ved den buk der ligger nærmest en åben ventil
> (=trykkende knast) oftest bliver rykket ud ved afmontagen!

tjaa, akslerne har dog en position, hvor der ikke er tryk på den..

> [...]
> bolt eller et stykke gevindstang med en møtrik spændt ned mod bukken, en
> for en, og sidenhen løsne møtrikkerne lidt af gangen til knasten er helt

Lige før man skulle fastmontere gevindstænger i hullerne, og så bruge
låsemøtrikker til at spænde på..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 12-04-05 17:39

Juel wrote:

> Lige før man skulle fastmontere gevindstænger i hullerne, og så bruge
> låsemøtrikker til at spænde på..

Fin ide - Hvis ikke lige at det var fordi at ventildækslet skulle på også !!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 06:55

> Fin ide - Hvis ikke lige at det var fordi at ventildækslet skulle på også
!!

hvad problem ville det gi ?

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-04-05 13:34

Juel wrote:

> !!
>
> hvad problem ville det gi ?

Mon ikke Armand tænker på den meget begrænsede frigang mellem stelrør og
blok som mange cykler trækkes med. 3-4cm gevind der stikker op hjælper
nok ikke ved af- og påmontering.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 13-04-05 16:46

Juel wrote:

> hvad problem ville det gi ?

For at holde motoren så kompakt som muligt er der ikke unødig luftrum
nogetsteds i motoren. Derved ligger ventildækslet ganske tæt henover
lejebukkene, hvorved der ikke er plads til 30-40mm opstikkende
gevindstænger!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 17:18

Juel skrev i meddelelsen <425cb42a$0$79452$14726298@news.sunsite.dk>...
>!!
>
>hvad problem ville det gi ?

Der er ikke plads til lange gevindstag under dækslet, og så er hele ideen jo
ligesom gået fløjten.....

mvh
Orla

Fra : Juel

Dato : 10-04-05 12:27

Hvor køber man det tråd til at lodde alu med ??
Det er vel ikke alm loddetin..

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-04-05 09:09

Juel wrote:
> Hvor køber man det tråd til at lodde alu med ??
> Det er vel ikke alm loddetin..

Prøv at søge lidt tilbage i gruppen. Konsensus er at det ikke er muligt
at lodde på alu - der er en der har haft held med at sætte et tabt
stykke alu tilbage i motorblokken vha. "metalklæb" af en slags (ikke et
monteringssted). Til gevindhuller er det nono. En svejsning med
efterflg. planslibning vil måske virke - måske lave stumpen kassabel. En
coil vil virke. Make your choice!

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 08:16

> [...]
> monteringssted). Til gevindhuller er det nono. En svejsning med
> efterflg. planslibning vil måske virke - måske lave stumpen kassabel. En

i har overbevist mig, helicoils er bestilt fra louis.de

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-04-05 10:12

Juel wrote:

> i har overbevist mig, helicoils er bestilt fra louis.de

Du overrasker positivt nogen gange. Det værste er at jeg er begyndt at
tænke i BMW madkasse og opgradering af FJ'eren - er det dig der smitter
af på mig i virkeligheden? (*gys*)

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 09:46

> Du overrasker positivt nogen gange. Det værste er at jeg er begyndt at
> tænke i BMW madkasse

Ja skal man ha en madkasse kan man lige så godt gøre det med stil

> og opgradering af FJ'eren - er det dig der smitter
> af på mig i virkeligheden? (*gys*)

Synes det er sjovt at lave sit eget, og at kunne det hele selv, også derfor
jeg ikke gidder at få det lavet hos cylinder service

Har dog opgivet at ombetrække mit sæde selv, nu har jeg kæmpet, og det kan
jeg altså ikke finde ud af :o/

Mvh
Morten
E30 325iA 180Hk Topstylet..
Bastard Bike 500ccm

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-04-05 11:54

Juel wrote:
> Synes det er sjovt at lave sit eget, og at kunne det hele selv, også derfor
> jeg ikke gidder at få det lavet hos cylinder service

Det er bare vigtigt at finde balancen så man ikke bruger 1 måned på at
ordne noget man måske aldrig skal bruge igen, og som er banalt for en prof.

> Har dog opgivet at ombetrække mit sæde selv, nu har jeg kæmpet, og det kan
> jeg altså ikke finde ud af :o/

Det gjorde jeg sidste år med succes. 15 euro + porto, så var den klaret.
Så længe sædebunden er af plast er det ikke så slemt.

> Mvh
> Morten
> E30 325iA 180Hk Topstylet..

Det kan godt være det er en overkubikker, men den er da vist lidt bovlam

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 11:40

> Det er bare vigtigt at finde balancen så man ikke bruger 1 måned på at
> ordne noget man måske aldrig skal bruge igen, og som er banalt for en
prof.

True, men prøver helst selv først..

> Det gjorde jeg sidste år med succes. 15 euro + porto, så var den klaret.
> Så længe sædebunden er af plast er det ikke så slemt.

Her er det skumgummi, godt at en i familien er møbelpostre, han burde kunne
klare det for mig..

> Det kan godt være det er en overkubikker, men den er da vist lidt bovlam

Vil hellere ha at den er lidt mindre hurtig fra 0-60 og så ha automatgear,
jeg burde nu nok kunne negle dig i mellem acc, men fra 0-60 er du sikkert
hurtigst..

> vh
> Torben
> http://www.dfmc.dk/?id=425
> Rover 620ti nonstylet (bortset fra den er lidt nærmere moder jord end
> Rover havde tænkt den skulle være)

Har jeg også overvejet som bil, men men den er ikke så holdbar siger rygtet,
og dyr i dele..

Mvh
Morten