Mobile.de - tysk o_O
Fra : André T.

Dato : 08-04-05 10:36

Jeg sidder og kigger på en kommende enduro cykel på Mobile, og skal jo helst
have en cykel der har været registreret, så jeg slipper for det halløj, m.
godkendelse osv.

Men er lidt i tvivl, mht, til deres forkortelser...

Fandt en cykel, hvor der står:

EZ: 03/99, TÜV: 05/05, AU: 05/05

TÜV er det ik noget med godkendelses datoen ? og er det en EU godkendelse ?

Hvad betyder de 2 andre forkortelser ?

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : André T.

Dato : 08-04-05 10:58

Hov, og lige en ting mere.

Hvad betyder:

keine Farbangabe

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-04-05 10:57

On Fri, 8 Apr 2005 11:58:27 +0200, "André T."
<fisker@kutter.nordsoen.dk> wrote:

>keine Farbangabe

Ingen farveangivelse - sælger har ikke skrevet noget om farven hvilket
tit også er unødvendigt når annoncen ledsages af et billede .

--
-Michael

Fra : André T.

Dato : 08-04-05 12:52

Tysk syn = den er indregistreret, og man har mulighed for at få den
'afmeldte' registreringsattest med ved køb?

Passer det, det jeg har hørt, at bare cyklen er fra et EU land, og man har
original registreringsattest, er der ikke de store problemer i at få den på
DK plade (toldsyn/syn).

Jeg havde nemlig lidt problemer med en cykel jeg havde importeret fra Japan,
m. Japansk registreringsattest. Den endte med Importøren hjalp mig med en
typeattest.

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-04-05 13:16

On Fri, 8 Apr 2005 13:51:50 +0200, "André T."
<fisker@kutter.nordsoen.dk> wrote:

>Tysk syn = den er indregistreret, og man har mulighed for at få den
>'afmeldte' registreringsattest med ved køb?

Det betyder at den er synet den givne dato og ikke mere, efterflg. kan
cyklen være afmeldt eller ej (ab- eller angemeldet) er cyklen ind.reg.
og dermed forsikret kan den køres hjem (til grænsen hvor den skal
skifte til dansk prøveplade) på den tyske plade hvis sælger er med på
det og efterflg. afmeldes i DK på det nærmeste motorkontor ved
fremvisning af Fahrzeugbrief (reg.attest - som man _ALTID_ skal ha'
med ved køb) og aflevering af den tyske plade - De sender så besked
til Tyskland, er man venlig sender man en kopi direkte til sælger som
han så kan vise til sit forsikringsselskab, det går nemlig lidt
hurtigere end det tyske bureaukrati - nogle tyskere er naturligvis
lidt lorne ved at overgive cyklen ind.reg og afmelder før salg (husk
at få såvel fahrzuegbrief som afmeldingen med), i så fald skal cyklen
hjemføres enten på tyske prøveplader (dyrt og besværligt for en
dansker) eller på trailer/i kassevogn/med speditør el. lign.

>Passer det, det jeg har hørt, at bare cyklen er fra et EU land, og man har
>original registreringsattest, er der ikke de store problemer i at få den på
>DK plade (toldsyn/syn).

Mig bekendt gør det ja - Har cyklen været ind.reg. i EU-land skal den
i princippet også kunne ind.reg. i DK uden videre. Spørg hos SBI om
evt. undtagelser hvis du vil være 100% sikker.

--
-Michael

Fra : Jan A Jensen

Dato : 08-04-05 14:58

On Fri, 08 Apr 2005 14:16:13 +0200, Michael K. S.
<mks74temp@tiscali.dk> wrote:

>Mig bekendt gør det ja - Har cyklen været ind.reg. i EU-land skal den
>i princippet også kunne ind.reg. i DK uden videre. Spørg hos SBI om
>evt. undtagelser hvis du vil være 100% sikker.

den største forskel kan ligge i positionlys / parkeringslys.

hvis det ikke er på cyklen så skal det laves.!!! sådan siger de i
synshallen.. men ellers er der ikke nogen problemer..

mvh. >> Jan A Jensen <<

Fra : Richard

Dato : 08-04-05 18:42

Jan A Jensen wrote:

> den største forskel kan ligge i positionlys / parkeringslys.
>
> hvis det ikke er på cyklen så skal det laves.!!! sådan siger de i
> synshallen.. men ellers er der ikke nogen problemer..

Måske i princippet; men det er vist ikke alle af SBIs assistenter, der
kigger efter det. Min GB500 røg igennem reg.syn herhjemme med sin
originale US forlygte uden pos.lys - som den også var blevet godkendt
med af TÜV i D et par gange igennem årene. De svage gule sidelys i de
forreste blinklygter var dog slået fra - de var nok ikke gået upåagtet
gennem et dansk syn

Min GB500 var blevet parallelimporteret til D; senere hentede Honda D
selv et restparti i USA, som de påmonterede E-mærkede lygter, men vist
stadig uden pos-lys. Ihvertfald har de GBer ingen kontakt til pos.lys
heller...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Jan A Jensen

Dato : 08-04-05 21:04

On Fri, 08 Apr 2005 19:42:03 +0200, Richard
<richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

> [...]
>originale US forlygte uden pos.lys - som den også var blevet godkendt
>med af TÜV i D et par gange igennem årene. De svage gule sidelys i de

Min onkel har lige fået en honda vf750 magna hjem fra tyskland
cyklen er dog en americaner.. dvs. ingen pos. lys

så tog han ned i synhallen ( i nørresundby) og spurgte.. om lyset.

Der svarede de at hvis de opdagede at der ingen pos lys er på en MC.
så bliver den kasseret...
så han har fået lavet pos. lys og nu kommet på gaden med cyklen

mvh. >> Jan A Jensen <<

Fra : Hornsved

Dato : 08-04-05 20:04

"André T." <fisker@kutter.nordsoen.dk> wrote in message news:<4256549e$0$312$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hov, og lige en ting mere.
>
> Hvad betyder:
>
> keine Farbangabe

EZ ErstZulassung = Første indregistreringsdato
TÜV = Synsdato
Keine Farbangabe = Ingen angivelse af farven
AU kender jeg ikke
Mvh
Hornsved

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-04-05 10:55

On Fri, 8 Apr 2005 11:36:25 +0200, "André T."
<fisker@kutter.nordsoen.dk> wrote:

>EZ: 03/99, TÜV: 05/05, AU: 05/05
>
>TÜV er det ik noget med godkendelses datoen ? og er det en EU godkendelse ?

EZ - Erster Zulassung = 1. ind.reg.
TÜV - Tysk syn.
AU - Abgasuntersuchung - emissionstest.

--