"Lille" mc!
Fra : MadMaxDK

Dato : 29-05-01 08:19

Hej NG

Jeg går og overvejer at tage et kombineret bil/mc kort... Men jeg har fulgt
diskussionen om hvad der er bedst at tage først, så jeg har tænkt på at tage
bil nu og vente med mc til jeg fylder 21... Grunden til at jeg vil vente er
at jeg ikke syntes der er så mange "små" mc'er, men hvilke er der?

Mvh
Max Vogn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-01 09:19

Stortset alle kan drosles, så de kan køres på lille kort. Og når man så får
det store kort, er det bare at fjerne droslingen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Steffler

Dato : 29-05-01 11:05

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Stortset alle kan drosles, så de kan køres på lille kort. Og når man så
får
> det store kort, er det bare at fjerne droslingen.

Var der nogen der sagde ZX12R ?

/S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-01 11:58

Jow, jow

Har hørt om det til Blackbird.

Fra : Mads Lund

Dato : 29-05-01 12:47

> Har hørt om det til Blackbird.

Og i vort sydlige naboland har det i mange år været toppen af poppen at have
en 20kW ZZR1100 som stadig kunne runde 200 på toppen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Henry

Dato : 29-05-01 14:29

> Og i vort sydlige naboland har det i mange år været toppen af poppen at
have
> en 20kW ZZR1100 som stadig kunne runde 200 på toppen.

Ja om min puch maxi kunne køre mindst 100km/t med de 0.7kw den kunne yde....
noget kunne tyde på at der blev lagt lidt mere end 34hk i asfalten hvis den
runder "ægte" 200km/t.

mvh
Henry

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-05-01 15:59

> [...]
yde....
> noget kunne tyde på at der blev lagt lidt mere end 34hk i asfalten hvis

Jeps - er det ikke noget med at en Mille (som også er meget vindglat) bruger
50-60 hk for at opretholde 200 km/t?

Mvh
Steen

Fra : Flemming

Dato : 29-05-01 09:55

On Tue, 29 May 2001 09:18:36 +0200, "MadMaxDK" <madmaxdk@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>bil nu og vente med mc til jeg fylder 21... Grunden til at jeg vil vente er
>at jeg ikke syntes der er så mange "små" mc'er, men hvilke er der?

Hvorfor dog vente hvis du har moneterne til det nu?? Det bliver jo
bare dyrere og dyrere... Tag dog pappet nu, imens alt det teori-fræs
er kørt godt ind, og imens slanterne er der. Og så bare vent stille og
roligt indtil du er fyldt 21 (eller mere? jow, jow) ... eller
simpelthen bare til du ikke kan lade være med at køre på to hjul

--
Flemming - XJ600S
(som bliver imponeret over ældre, velholdte modeller, uanset

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 29-05-01 10:32

"MadMaxDK" <madmaxdk@yahoo.com> wrote in message
> [...]
er
> at jeg ikke syntes der er så mange "små" mc'er, men hvilke er der?

Hvordan er reglerne med lil¨le og stort kort? Bliver man automatisk
"opgraderet" når man er 21 til at kunne køre på store motorcykler?

Det skulle eftersigende være smart i forsikringssammenhæng at købe og
forsikre en lille MC så hurtigt som muligt, da du derved optjener
antiencitet(forkert stavet). Og du kan gøre det uden nogen form for MC
kørerkort.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 29-05-01 10:52

Birger Stanford Mondeo wrote:

> Hvordan er reglerne med lil¨le og stort kort? Bliver man automatisk
> "opgraderet" når man er 21 til at kunne køre på store motorcykler?

Et lille kørekort bliver automatisk stort, når det er 2 år gammelt. Hvis man
bliver 21 inden ens lille kørekort er 2 år gammelt, kan man tage en ny
køreprøve og få et stort kørekort, eller vente på at kørekortet er 2 år
gammel.

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Rasmus

Dato : 29-05-01 14:39

> [...]
> bliver 21 inden ens lille kørekort er 2 år gammelt, kan man tage en ny
> køreprøve og få et stort kørekort, eller vente på at kørekortet er 2 år

Betyder det at hvis man er under 21, men har et "lille" kørekort der er 2 år
gammelt, at det automatisk bliver et "stort" kørekort uden ny køreprøve.?

mvh Rasmus Birck - der (forhåbentlig) snart kan trille vejene tyndt på 2
hjul..

Fra : Jacob

Dato : 29-05-01 14:54

"Rasmus" <rasmusbirck@dak.k64.dk> skrev i en > Betyder det at hvis man er
under 21, men har et "lille" kørekort der er 2 år
> gammelt, at det automatisk bliver et "stort" kørekort uden ny køreprøve.?

Jup - til oktober er jeg 20 år og 2 mdr. og har automatisk stort kort. Efter
oplysning fra køre-lærer-Lone skal man ikke foretage sig noget med ombytning
eller lign., selvom kun feltet med lille kategori er udfyldt.
Datostemplingen på kortet sikrer at også stor kategori bliver gyldig.

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Armand

Dato : 29-05-01 20:01

Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9f09om$m4q$1@sunsite.dk...

> Efter oplysning fra køre-lærer-Lone skal man ikke foretage sig noget
med
> ombytning eller lign., selvom kun feltet med lille kategori er
udfyldt.

Jup!
Link: news:J9YG6.3273$Iq.351356@news101.telia.com...

Endvidere har hun vist en grundig udspecificering på sin hjemmeside, som
jeg skis'me har forlagt
Til dobbet ærgrelse er hun jo ovenikøbet så diskret ikke at linke til
den andet end i specifikke situationer

Søg evt. laaangt tilbage og sorter efter navn og gennemse alle
"Lone'rne"
--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-05-01 20:55

Rolig Armand hjælpen er nær :

http://www.mc-koereskolen.dk/

-M

Fra : Armand

Dato : 30-05-01 16:15

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Rolig Armand hjælpen er nær :
> http://www.mc-koereskolen.dk/

Shit!
"o e" istedet for "ø" !

Jeg havde ellers skrevet samme link efter hukommelsen; men kunne ud fra
farven se at jeg aldrig havde været på dén side, hvorfor jeg atter
slettede den!
At jeg ikke kunne overskue "ø-fejlen" er skuffende

--
Armand.

Fra : Lone

Dato : 30-05-01 15:06

> [...]
> den andet end i specifikke situationer
>
> Søg evt. laaangt tilbage og sorter efter navn og gennemse alle

Specifik situation: www.mc-koereskolen.dk

Lone

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 29-05-01 17:59

> [...]
ny køreprøve og få et stort kørekort, eller vente på at kørekortet er 2 år

Jeg er lidt forvirret mht. til de gældende regler angående mc-kørekort:
Kan man starte med at tage det store kørekort (hvis man er over 21 vel at
mærke), eller er man under alle omstændigheder nødt til at erhverve sig det
lille først og så enten vente 2 år, eller tage en ny køreprøve til stor mc?

--
Venlig Hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Søren Friberg

Dato : 29-05-01 20:33

"Christian Jakobsen" <paaske@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt forvirret mht. til de gældende regler angående mc-kørekort:

måske svar her :

§ 13. Kørekort til kategori A kan udstedes til en person, der er fyldt 18
år.

Stk. 2. Ret til at føre stor motorcykel, jf. § 6, stk. 1, nr. 2, litra b
og c, er dog betinget af, at den pågældende

1) har mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af
et kørekort til kategori A,

2) uden endnu at have mindst to års erfaring som fører af lille motorcykel
på baggrund af et kørekort til kategori A, er fyldt 21 år og herefter har
bestået en praktisk prøve på en stor motorcykel, jf. bilag 5, eller

3) uden tidligere at have erhvervet kørekort til motorcykel, er fyldt 21 år
og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A på
en stor motorcykel, jf. bilag 5.

Hilsen Søren Friberg

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 30-05-01 08:56

"Søren Friberg" <hushovmesteren_remove_@it.dk.com> wrote in message
> [En masse paragraffer]
>
> Hilsen Søren Friberg

Tak for det. Nu er jeg med!
--
Venlig Hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Anders Brask

Dato : 29-05-01 12:02

Hej Max

Jeg har selv haft en Aprilia RS125 som jeg var meget glad for. Den lyder
ikke så fedt men ser godt ud og er rimelig hurtig (0-100 på 7 sek og 160 på
toppen). Den jeg købte var ganske pæn 1997 model og kostede 35.000.

Hilsen Anders

Fra : MadMaxDK

Dato : 29-05-01 12:05

"> Jeg har selv haft en Aprilia RS125 som jeg var meget glad for. Den lyder
> ikke så fedt men ser godt ud og er rimelig hurtig (0-100 på 7 sek og 160

> toppen). Den jeg købte var ganske pæn 1997 model og kostede 35.000.

Jeg har også tænkt på RS125, den er faktisk meget fed, har også tænkt på en
GS500E men er den "lille" eller skal den drosles?

Max Vogn

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-05-01 13:02

MadMaxDK wrote:

> [...]
> en
> GS500E men er den "lille" eller skal den drosles?

GS500'eren skal drosles da den standard har 46 hk. Den kører vist gentlig
meget godt med droslingen, efter hvad GS500'isterne siger herinde
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk