Kørekort ???
Fra : Peter

Dato : 06-04-05 20:52

Jeg købte MC i efteråret, og skal i gang med at tage kørekort.

Jeg har set på www.bilmc.dk der opererer med MC Startpakke til 3.195,- og MC
Lov-pakke til 6.995,-.

Jeg har en del erfaring med at køre MC, og har "teorien" på en CD (samt
kørekort til bil), så det er et spørgsmål om at terpe hjemme foran skærmen
før det gælder.

Kan man nøjes med "Start-pakken" hvis man er "klædt på" i forvejen og
forvente kørekort til den anførte pris eller er det bare en "prisbasker",
hvor der kommer et antal køretimer oven i med mere, så prisen ender på 6.995
eller mere ?

Og lige et spørgsmål mere. En lokal bilkøreskole (Åboulevarden i København)
er netop lukket ned. Jeg går ud fra, at man betaler up-front, og er ens
penge tabt ved betalingsstandsning/konkurs ?

Hilsen Peter

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 06-04-05 21:13

Peter wrote:
> [...]
> er netop lukket ned. Jeg går ud fra, at man betaler up-front, og er ens
> penge tabt ved betalingsstandsning/konkurs ?

Hej Peter,

Du skal huske at se på "lovpakken", da "startpakken" kun indeholder 4
kørelektioner, så vidt jeg ved skal man have lidt flere ;)

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Hekto

Dato : 06-04-05 21:44

In article <t5X4e.110217$Vf.4168137@news000.worldonline.dk>,
p_dahl@SLETTEStiscali.dk says...
> Og lige et spørgsmål mere. En lokal bilkøreskole (Åboulevarden i København)
> er netop lukket ned. Jeg går ud fra, at man betaler up-front, og er ens
> penge tabt ved betalingsstandsning/konkurs ?

De penge der er betalt til virksomheden, eller de varer der er leveret,
inden konkursen, er en del af boet, når konkursen er en realitet.
De tilbageveærende værdier, skal så af bobestyreren deles ligeligt
imellem kredittorerne.
Man har derfor mulighed for at få en(brøk-) del af det igen, ved at
gøre krav i boet.

Det er alt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-04-05 18:28

Hekto wrote:
> [...]
> imellem kredittorerne.
> Man har derfor mulighed for at få en(brøk-) del af det igen, ved at

Jeg tror nok, at man er forholdsvis sikret, hvis kørelæreren er medlem af
Dansk Kørelærer-union.. Grunden til jeg siger det er, at jeg mindes at kunne
huske noget det, men nu her da jeg sidder og kigger efter kildemateriale
(http://www.koerekort.dk/) kan jeg ikke lige finde noget.. Så måske er
reglerne lavet lidt om :-?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Friis

Dato : 07-04-05 04:15

> [...]
> er netop lukket ned. Jeg går ud fra, at man betaler up-front, og er ens
> penge tabt ved betalingsstandsning/konkurs ?

grunden til det hedder lovpakken er fordi det er det man skal igennem før
man kan komme op til køreprøve.. så startpakken er kun hvis du ikke har alle
pengene fra starten, også bliver det nok en smule dyrere end hvis du købte
lovpakken fra starten.

Kasper friis

Fra : Jan Bachman

Dato : 07-04-05 07:46

> [...]
>hvor der kommer et antal køretimer oven i med mere, så prisen ender på 6.995

Du skal have lovpakken. Du skal minimum 13 lektioner (af 45 min) på
vej, foruden kravlegård og køreteknisk anlæg.

Nu har du allerede købt en MC, så det må krible for at få kortet
Det lyder som om, at du vil tage kortet i København. Så skal du holde
øje med, at ventetid ikke bliver en flaskehals.

1. Teoriprøve
Meld dig til med det samme når du starter. Sørg for at have været til
lægen inden da, og få en erklæring. Det er muligt du selv skal ind på
kørekortkontoret og beramme prøven.

2. Køreteknisk anlæg
Få fastsat en dato med det samme når du starter. Læg det umiddelbart
efter teoriprøven.

3. Køreprøve
Du kan først beramme en køreprøve når du har bestået teoriprøven. Når
teorien er i hus, så ringer du straks til din køreskole og beder dem
beramme en køreprøve.

Jeg tog mit kort sidste sommer og blev fanget i ventehelvedet. Det tog
godt og vel tre måneder at få kortet, på trods af at teoriforløbet og
køretimerne var overstået efter 3½ uge. Få klar besked fra din
køreskole om hvad der er dit ansvar, og hvad der er deres

/Jan

Fra : Ulrik Fog

Dato : 07-04-05 15:15

Hej Jan.

Jeg vil gerne skrive og spørge dig om nogle ting. Gider du at maile mig så
jeg kan få din adresse?

På forhånd tak.

Ulrik

Fra : Peter

Dato : 07-04-05 18:33

Tak for svarene !
Det lyder til man skal være meget OBS (og heldig) med mindre kortet først
skal i hus til efteråret Jeg må i gang med at læse teori her i
weekenden.....

Peter