knastkæde
Fra : Tom Andersen

Dato : 06-04-05 14:11

Hvor mange km bør man egentlig max køre før man skifter knastkæden ?

venligst Tom

Honda CB500

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-04-05 14:46

Tom Andersen wrote:
> Hvor mange km bør man egentlig max køre før man skifter knastkæden ?
>
> venligst Tom
>
> Honda CB500

Min blev sidst skiftet ved 80.000, og jeg overvejer, nu ved 108.000, om
ikke jeg snart skulle få taget mig sammen og skiftet, både kæde og
strammer. Ikke fordi den trænger, men et eller andet skal man jo rode
ved på en Honda
Jeg kunne jo osse bare rulle BSA'en på liften, der er der jo altid noget
der trænger

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 16:12

"Tom Andersen" <taerenskjold@hotmail.com> wrote in message
> Hvor mange km bør man egentlig max køre før man skifter knastkæden ?
>
> venligst Tom
>
> Honda CB500

Ved ikke ved en Honda, men på en gammel Suki som min skulle den kunne holde
evigt (siger min mekaniker). Dvs. lige indtil den knækker fordi en skrue fra
knasterne river sig løs og sætter sig mellem krumtab og knastkæde... :-/
/Lars H

Fra : mlt

Dato : 06-04-05 20:55

Til en Yamaha Fazer siger min mekker omkring 50-60.000 km, og han skal ikke
engang lave udskiftningen(gør det selv!).

Mikker

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 20:18

> [...]
fra
> knasterne river sig løs og sætter sig mellem krumtab og knastkæde... :-/

Det kan dertil nævnes at den motor jeg brugte som reservedel havde kørt
omkring 90.000 og der kunne knastkæden genbruges, målene passede stadig
perfekt.
/Lars H

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 21:37

> [...]
>
> Det kan dertil nævnes at den motor jeg brugte som reservedel havde kørt
> omkring 90.000 og der kunne knastkæden genbruges, målene passede stadig

Min erfaring siger at en "alm" knastkæde, der er lavet ligesom en bag kæde,
for det meste køre over 100.000 km.
En cykel med "tandremskæde", holder max kun mellem 50.000 og 70.000 km.
De rasler heldigvis alle så meget at man skifter dem inden de knækker

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 06-04-05 21:33

Tom Andersen wrote:
> Hvor mange km bør man egentlig max køre før man skifter knastkæden ?

Der findes ingen distance for udskiftning, men hvis man er skeptisk er
der i værkstedsmanualen et tal for hvor lang at den må blive over et
antal led, som man så kan kontrollere!

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 07-04-05 00:14

"Tom Andersen" skrev i en meddelelse
> Hvor mange km bør man egentlig max køre før man skifter knastkæden ?
>
> venligst Tom
>
> Honda CB500

Hej

Knastkæden på min CB500 blev skiftet ved 126.522 km.

Ole Baun
CB500, ´96, 141 kkm