Flok kørsel
Fra : Stefan

Dato : 05-04-05 18:05

Jeg savner nogle links der beskriver hvordan man bør forholde sig når man
kører i en flok, og evt. med foto...

Jo der er sku kommet en del ny Mc køre her i det Midtjyske...

--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen

www.dfmc.dk/?id=453

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 05-04-05 18:14

"Stefan" <sts@stsnet.dk> wrote in message

> Jeg savner nogle links der beskriver hvordan man bør forholde sig når man
> [...]
Hej Stefan,

Se evt. her: http://www.bmwmcklub.dk/artikler/052000.htm

Mvh.
Carsten Eilersen

Fra : Jo

Dato : 06-04-05 10:44

> Hej Stefan,
>
> Se evt. her: http://www.bmwmcklub.dk/artikler/052000.htm
>
> Mvh.
> Carsten Eilersen

Jge kan stort set tilslutte mig alle punkterne i bmwmcklubs og Carsten
Eilersens fine beskrivelse, blot mener jeg, at det er formålstjenligt at 1.
kører altid lægger sig nærmest midterstriben, d.v.s. længst tilvenstre i
vognbanen, uanset antallet af kørere. Risikoen for at man kommer ud for et
uheld hvis der pludselig kommer noget fra højre, er på denne måde reduceret,
specielt når der køres på mindre veje. Derudover er det lettere at finde ud
af for alle, og der skal ikke pludselig skiftes position, når der støder en
mc mere til feltet.

Jo.

Fra : Johnny

Dato : 05-04-05 18:32

"Stefan" <sts@stsnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører i en flok, og evt. med foto...
>
> Jo der er sku kommet en del ny Mc køre her i det Midtjyske...

For dem der gider logge ind

http://www.kritikken.dk/phpBB/viewtopic.php?t=995

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 05-04-05 19:28

"Stefan" <sts@stsnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg savner nogle links der beskriver hvordan man bør forholde sig når man
> kører i en flok, og evt. med foto...
>
> Jo der er sku kommet en del ny Mc køre her i det Midtjyske...
>

> --
> Med V Hilsen
> Stefan Sørensen
>
> www.dfmc.dk/?id=453
>
>Prøv at læse hvad der anbefales under Touringklubbens fællesture:
>http://www.rider.dk/mctc/mckorsel.html Den er simpel, nem at forstå, og
>hvis alle bare ville bruge den, kunne mange misforståelser undgås.
Hilsen Matthias

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-04-05 19:35

On Tue, 5 Apr 2005 19:04:54 +0200, "Stefan" <sts@stsnet.dk> wrote:

Hej Stefan.

>Jeg savner nogle links der beskriver hvordan man bør forholde sig når man
>kører i en flok, og evt. med foto...
>
>Jo der er sku kommet en del ny Mc køre her i det Midtjyske...

Hm, det med flokkørsel er faktisk en kunst.
Mange kan det instinktivt, andre skal have lidt "hjælp" for at forstå
teknikken.
Det er nu ikke så sært, hvis man ser det i perspektivet af DMC's
Guldkursus, der varer to dage (en week-end) og tiden er fyldt ud.
Jeg vil ikke påtage mig at lave en "step-by-step" beskrivelse af
forløbet, men det er hvad der skal til hvis man endelig vil lave en
beskrivelse.
Så vil jeg hellere slå lidt på tromme for Guldkurset.
Tænk at få en hel week-end til at gå med at køre MC og så samtidig
lære noget.
Det kan varmt anbefales.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 05-04-05 21:08

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:
> Så vil jeg hellere slå lidt på tromme for Guldkurset.
> Tænk at få en hel week-end til at gå med at køre MC og så samtidig
> lære noget.
> Det kan varmt anbefales.

Ja det er sikkert en fin ting, blot synd man skal tilmelde sig i så god
tid, at man ikke har en kinamands/kvindes chance for at vide, at vejret
holder tørt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Squish

Dato : 05-04-05 21:24

Richard wrote:
> Hej Steen,

> Ja det er sikkert en fin ting, blot synd man skal tilmelde sig i så god
> tid, at man ikke har en kinamands/kvindes chance for at vide, at vejret
> holder tørt

Arh.. Richard.. Jeg husker da, som var det i går, en eftermiddag den 3.
november 2002, hvor vi - efter et hyggeligt møde på Malerklemmen - fik
nogle gode timers kørsel på trods af lidt regn! Dér pev du da ikke?

--
Squish
VFR750F

Fra : Richard

Dato : 05-04-05 21:38

Squish wrote:

> Arh.. Richard.. Jeg husker da, som var det i går, en eftermiddag den 3.
> november 2002, hvor vi - efter et hyggeligt møde på Malerklemmen - fik
> nogle gode timers kørsel på trods af lidt regn! Dér pev du da ikke?

He he, vi skulle jo hjem igen, ikke Squish? - jeg kom derned så sent
fordi jeg ventede til middagsregnen holdt op, og vejene begyndte at
tørre ud igen

Eftermiddagsregnen havde jeg absolut ikke ventet - det var faktisk både
min første og mest regnfulde mc-tur, siden jeg begyndte at køre igen i
sommeren '97

Tilbage i '70erne kørte jeg ofte til/fra Ålborg, Oxbøl og Næstved i
silende regn; men det var transport; nu kører jeg kun for sjov...

Så bliver jeg overrasket af regn ude på en tur, kører jeg hjem
sporenstrengs og ad den formentlig tørreste rute. Og det om jeg så skal
køre den længste vej om Arresø, Esrum sø eller Furesøen - regnvejr er
bare ikke sjovt, hverken at køre i eller gøre rent efter IMHO.

Skulle jeg gå hen og blive bidt af en langtursbacille, ville det
naturligvis være en fordel at tage kørekurserne i regnvejr. Men den tid
den glæde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Squish

Dato : 05-04-05 22:46

Richard wrote:

> [...]
>
> Eftermiddagsregnen havde jeg absolut ikke ventet - det var faktisk både
> min første og mest regnfulde mc-tur, siden jeg begyndte at køre igen i

Jamen, så var det jo nærmest på en 'historisk' dag jeg mødte dig!

> [...]
> køre den længste vej om Arresø, Esrum sø eller Furesøen - regnvejr er
> bare ikke sjovt, hverken at køre i eller gøre rent efter IMHO.

Jeg synes engang at have hørt at Odsherred statistisk set, har landets
laveste nedbørsmængde. Så der er jo ikke andet for, end at vi må op og
besøge Mick i Holbæk til sommer!

--
Squish
VFR750F

Fra : Denise

Dato : 06-04-05 17:17

Squish wrote:

> [...]
> 3. november 2002, hvor vi - efter et hyggeligt møde på Malerklemmen -
> fik nogle gode timers kørsel på trods af lidt regn! Dér pev du da

Nej, det gjorde han da ikke.
Men var der noget med en der frøs om fingrene, som en lille hund

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Squish

Dato : 06-04-05 17:48

Denise wrote:

> Nej, det gjorde han da ikke.
> Men var der noget med en der frøs om fingrene, som en lille hund

Hehe.. Tynde sommerhandsker + november = dårlig kombination! Men jeg
kunne ikke tillade mig at klage, når jeg så Bo(Gsxr)'s, om muligt, endnu
tyndere handsker- de var hullede og lignede noget der havde været ild i
(det havde der vist også..)

--
Squish
VFR750F

Fra : Richard

Dato : 06-04-05 17:56

Squish wrote:
> Men jeg
> kunne ikke tillade mig at klage, når jeg så Bo(Gsxr)'s, om muligt, endnu
> tyndere handsker- de var hullede og lignede noget der havde været ild i
> (det havde der vist også..)

Så lærte han vel at være forsigtig med at varme fingrene på udstødningen
under kørslen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 06-04-05 17:54

Denise wrote:

> Men var der noget med en der frøs om fingrene, som en lille hund

Netop, husker godt det luftige sommerantræk, Squish trillede rundt i -
ikke sært han byttede Four'en ud med en kåbe-Veffer, når han nu har de
lyster

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-04-05 23:45

On Tue, 05 Apr 2005 22:08:05 +0200, Richard
<richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

Hej Richard.

>Ja det er sikkert en fin ting, blot synd man skal tilmelde sig i så god
>tid, at man ikke har en kinamands/kvindes chance for at vide, at vejret
>holder tørt

Kylling

Da jeg var på Guldkursus fik vi alt fra solskin til regn og blæst.
Det var blot en charme mere.
Vi kørte på alle former for vejbelægning.
Asfalt, brosten, grus, beton og veje der burde være løgn.
Men vi havde det sjovt.
(Mit blinkrelæ røg sig en tur, så jeg fik øvet at række armen ud)
Vi lærte at øge afstanden lidt når vandet stod i kaskader fra den
forankørendes baghjul, eller endnu værre - Madkasserne på motorvejen.
Det er bare en del af læreprocessen.
Vi lærte at placere os indbyrdes således at det giver maksimal
sikkerhedsafstand uden at kolonnen "rives over på midten".
Vi lærte at placere os således at madkasserne på forhånd opgav at
forsøge at overhale og derved komme ind midt i kolonnen.
Bageste mand ligger yderst - tættest midterlinien - og så er det
skiftevis der opad.
Det er altså bageste mand der bestemmer restens possition i kolonnen.
Den afsluttende øvelse hvor hver deltager (to og to) planlægger det
næste "ben" er særdeles morsom.
Kort er svært at læse, og endnu sværere at forstå )
Og så lige for en sikkerheds skyld.
Hastigheden på guldkurset er gældende hastighedsbegrænsning - Det er
ikke ræs.
Og så lige: DMC's instruktører er velkvalificerede og motiverede,
hvilket smitter af på hele kurset.
Endnu en gang - Det kan anbefales

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 06-04-05 17:52

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> Kylling

Ja, ja, du gemmer dig bare bag Pasoens - Maso'ens? - brede kåbe

<snip, en masse gode argumenter for dem, der har brug for at køre i regn>
> Og så lige: DMC's instruktører er velkvalificerede og motiverede,
> hvilket smitter af på hele kurset.
> Endnu en gang - Det kan anbefales

Jamen, jeg er slet ikke i tvivl, har bare ikke behovet lige nu, som jeg
udpenslede for Squish histomme

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK