flydende tætning til o-rings pakning.
Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-04-05 13:24

Hej,

Jeg står og skal bruge noget tætning til en o-rings pakning,
jeg har hørt nogen nævne noget silicone baseret på tube?

Hvad kan anbefales og hvor kan det købes?

Det skal bruges til låget/skjoldet over vippearmene på min maskine.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 13:47

Kenneth Østrup wrote:
> [...]
>
> Hvad kan anbefales og hvor kan det købes?
>
> Det skal bruges til låget/skjoldet over vippearmene på min maskine.

Var det ikke enklere med en ny O-ring?
Hvis ikke du finder en på mål, så limes de også sammen af "meter-bånd"!

--
Armand.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-04-05 13:49

Armand wrote:

> Var det ikke enklere med en ny O-ring?
> Hvis ikke du finder en på mål, så limes de også sammen af "meter-bånd"!

Hej,

Jo, jeg havde skam sat en ny o-ring i, men der er stadigvæk lidt olie
som pibler ud i det ene hjørne :(

Jeg har på fornemmelsen at det vil kunne løses uden at få det hele
planet om.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 15:09

Kenneth Østrup wrote:

> Jo, jeg havde skam sat en ny o-ring i, men der er stadigvæk lidt olie
> som pibler ud i det ene hjørne :(
> jeg har på fornemmelsen at det vil kunne løses uden at få det hele
> planet om.

Original O-ring?
Hvis ikke er der en mulighed for at den valgte er for tynd (skal ikke
samenlignes med den gamle fladtrådte men med sporets dybde/bredde)!

Er dækslet blevet fornødent krydsspændt??

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 04-04-05 13:59

Armand wrote:

> Var det ikke enklere med en ny O-ring?
> Hvis ikke du finder en på mål, så limes de også sammen af "meter-bånd"!

Nogle pakninger kræver at man limer dem fast i topdækselet inden
montering, bla. andet på min NTV,hvor det ene tændrørshullet er midt i
dækselet, ellers falder pakningene nemt af, og risikoen for at de det gør,
og at man klemster pakningen inden man opdager det er stor.
Til hjælp for en utæt/hård/defekt O-ring vil jeg give dig helt ræt, så er
det meget bedre med en ny.

Jeg har noget Wurth/saBesto super rtv-silikone som funger fint, men
tilsvarende oliebestandige produkter kan helt sikkert fås hos en der
sælger uorginale autostumper.

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-05 14:52

Kenneth Østrup wrote:
> [...]
>
> Hvad kan anbefales og hvor kan det købes?
>
> Det skal bruges til låget/skjoldet over vippearmene på min maskine.

Køb en god gængs flydende pakning i biltema, mekonomen, eller hvis alt
andet svigter, T-Hansen.

--
vh
Torben

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-04-05 13:52

Torben Scheel wrote:

> Køb en god gængs flydende pakning i biltema, mekonomen, eller hvis alt
> andet svigter, T-Hansen.

Jeg har en del tuber med flydende pakning, men den virker mig lidt
"hårdt" til det, men kan være det er den sidste udvej, medmindre jeg får
planet topstykket og dækslet på ny.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Futte & Co.

Dato : 04-04-05 14:10

Kenneth Østrup wrote:

> Jeg har en del tuber med flydende pakning, men den virker mig lidt
> "hårdt" til det, men kan være det er den sidste udvej, medmindre jeg får
> planet topstykket og dækslet på ny.

Jeg har en tube silikonepakning fra biltema, hvis du er i nærheden af
Brøndby, kan du bare låne min tube.

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : H&M

Dato : 04-04-05 17:52

> Jeg står og skal bruge noget tætning til en o-rings pakning,
> jeg har hørt nogen nævne noget silicone baseret på tube?

Hej

En gang DP 300, den bruges af BMW folk, den hærder aldrig helt op tåler op
til 300 Gr.

Min gamle bimmer spilder intet.......Mere.

Prøv det, Prøv det.......

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 22:33

En helt anden ting slår mig lige:
Du er sikker på at krumtap-udluftningen (et gummirør der på hondaen vist
løber fra toppen af topdækslet og til luftfilterkassen) ikke er blokeret
så der er overtryk i krumtaphus (og topstykke). Og at det er derfor at
olien voldpresses ud???

--
Armand.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-04-05 22:48

Armand wrote:
> [...]
> løber fra toppen af topdækslet og til luftfilterkassen) ikke er blokeret
> så der er overtryk i krumtaphus (og topstykke). Og at det er derfor at

Hej Armand,

Nej den er ikke dækket, det er rent faktisk ikke monteret en slange
endnu, der er jeg ikke helt nået til endnu ;)

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-05 07:40

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg står og skal bruge noget tætning til en o-rings pakning,
> jeg har hørt nogen nævne noget silicone baseret på tube?
> Hvad kan anbefales og hvor kan det købes?

Det hedder Blå Silicone og fås ved alle motocross forhandlere.

Rittig