Benzin-forbrug på ZZR 600 ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-04-05 12:40

Hej,

En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da MC'en
blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... - Men er
der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den efterhånden
er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC
fra Tyskland eller lignende) ?

/Brian

Fra : Futte & Co.

Dato : 04-04-05 13:40

Brian Ipsen wrote:
> [...]
> er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC

Moller skrev lidt om emnet d. 8-3 2005 i tråden "Hold jer LANGT væk fra
Holtug MC, og FactoryPro Jetkit."
Det kunne være en mulighed

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 14:56

Futte & Co. wrote:

> Moller skrev lidt om emnet d. 8-3 2005 i tråden "Hold jer LANGT væk fra
> Holtug MC, og FactoryPro Jetkit."
> Det kunne være en mulighed

Hvis ikke at det ligefrem blot er et spørgsmål om et nyt luftfilter :-/

Det er ihvertfald at skyde gråspurve med kanoner, at tale om hele
motorer

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 04-04-05 15:03

Armand wrote:

> Hvis ikke at det ligefrem blot er et spørgsmål om et nyt luftfilter :-/
>
> Det er ihvertfald at skyde gråspurve med kanoner, at tale om hele
> motorer

Og uden garanti for at ramme den stakkels uskyldige spurv

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-04-05 13:36

Brian Ipsen wrote:
> [...]
> er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC

Har maskinen platiner eller elektronisk tænding?

Det lyder som om at tændingen kunne stå lidt skævt, jeg har engang haft
det problem.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-04-05 21:22

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message

> Har maskinen platiner eller elektronisk tænding?

Jeg ved det faktisk ikke... Og hun ved det i hvert fald heller ikke selv (så
teknisk mind'ed er hun ikke )

> Det lyder som om at tændingen kunne stå lidt skævt, jeg har engang haft
> det problem.

Jeg giver beskeden videre - hun skal alligevel have MC'en til
eftersyn/service torsdag, så kan de jo lige checke det dér... Den har vist
også haft nogle start-problemer engang, hvor hun havde den forbi Holtug MC,
men de kunne ikke finde/udbedre fejlen (hun kom heller ikke til at betale
for det)... Kan ikke lige huske, hvor hun så fik det fikset, men den kom da
til at køre igen....

Tak for tippet

/Brian

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 22:05

Brian Ipsen wrote:
> "Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message

Den har helt sikkert elektronisk tænding á magnetisk pick-up og
elektronisk avancering :-|

> [...]
> men de kunne ikke finde/udbedre fejlen (hun kom heller ikke til at betale

Holtug??
Så har den sq da fået deres lorte-jet-kit monteret på et tidspunkt :-/
Hvis hendes mekaniker ikke umiddelbart kan finde en årsag, så få ham til
at kontrollere om det er originale dysenåle og i benægtende fald
hvorledes nåledyserne har det!! :-|

--
Armand.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-04-05 23:07

> [...]
> at kontrollere om det er originale dysenåle og i benægtende fald hvorledes

Nu købte hun maskinen brugt, og jeg er ikke klar over, hvor den har været
til service førhen - men hun bruger i hvert fald ikke Holtug, da de ikke var
i stand til at få den "kørende" igen efter den havde start-problemer (ved
dog heller ikke, om Holtug har haft fat i den før)...

Jeg giver besked videre - så må vi jo afvente og se, hvad værkstedet
siger... I'll keep you posted

Mvh
/Brian

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-04-05 15:01

Luftfilteret ???

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 16-04-05 19:01

zzr har mig bekendt elektronisk tænding som ik kan justeres, men hvis den er
tørstig er det næsten 100% luftfilter eller karburatorerne der sku ha et
check og justeres.., har før op levet at hoveddysen var raslet løs, og lå i
bunden af svømmerhuset, så får den jo lidt mere benzin, så mit råd,
kartburatorer af, juster svømmerhøjde, og generel eftersyn, så sku den være
i vinkel, motoren er da ok hvis den ikke bruger olie, så det der med kanoner
og gråspurve er rigtigt nok

johan

Fra : S.G

Dato : 05-04-05 00:26

Har den jetkit?
Så kan det være strålehovederne (er det det de hedder) der er slidte. Koster
omkring 1500,- at få skiftet!
Hvis du har originalnåle, så smid det jetkit af h til!

Fra : Armand

Dato : 05-04-05 00:25

S.G wrote:
> Har den jetkit?
> Så kan det være strålehovederne (er det det de hedder) der er slidte. Koster
> omkring 1500,- at få skiftet!

Det er lige det at Holtug-snakken går på :-|

--
Armand.