Førstegangskøber (Suzuki LS650 Savage)
Fra : Christian Dalsgaard

Dato : 03-04-05 20:36

Hej NG.

Jeg har efterhånden haft kortet i nogle år og har efter lang tids søgen
fundet drømmecyklen, og nu melder der sig 1000 spørgsmål. Jeg ville gerne
have jer med på råd inden jeg skyder papegøjen eller køber katten i sækken.

Jeg er blevet lun på en Suzuki LS650 Savage fra '97 med afgift og plader og
18k på tælleren. Den sælges privat og der følger hjelm, skivelås,
sidetasker, nyt bagdæk og batteri med. Det hele for 37.000 kr.
Når jeg ser på resten af markedet virker det for godt til at være sandt.

Har i nogle tips til hvad jeg skal kigge efter på den model. Og er der evt.
nogen i Ålborg, der gider tage med på en kigger, så gir' jeg en is, kop
kaffe...?

På forhånd tak

Hilsen Christian

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 03-04-05 21:14

"Christian Dalsgaard" <christFJERN@FJERNstud.ku.dk> skrev i en meddelelse
> Har i nogle tips til hvad jeg skal kigge efter på den model.

Jeg har kørt sammen med en pige som havde sådan en maskine .. nydelig cykel,
gik under navnet "Kutteren" pga lyden ..

Men .. Nu ved jeg godt at det ikke er alle der nyder at kører stærkt, men
bare lige som info:

En Savage går ikke meget over 130 km/t på toppen og førnævnte pige syntes at
det var lige hårdt nok hvis hun skulle køre mere end 110 km/t i længere tid
... og så bliver det belastende at skulle følges ad på motorvejen selv i DK !
Træls at blive overhalet af lastbiler fordi man har en Savage "på slæb"

Dette er måske værd at tage med i overvejelserne hvis cyklen skal bruges til
at køre touring sammen med andre som måske ikke alle synes om at køre ved
den fart...

/J

Fra : Hekto

Dato : 03-04-05 23:00

In article <42504df4$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
fjerndetteotiss@get2net.danmark says...
> [...]
> at køre touring sammen med andre som måske ikke alle synes om at køre ved

Det lille problem løses elegant med en større dyse (150 eller 155) samt
en anden potte f.eks. RAASK, samt fjernelse af 'snablen' i
indsugningsdæmperen.
Så er en Savage ikke heeelt bovlam bagefter!

Den er temlig 'udsultet' p.gr.a. de californiske
forureningsbestemmelser.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Gasse

Dato : 03-04-05 21:56

Køb du den bare alligevel

Lær at køre mc på den lille, og sælg derefter med et begrænset tab..
Holder du en LS650 pæn og iorden taber du fra 0 til 6000 kr på den..

Det kan ikke gå helt galt

Hilsen Gasse

SCCD
http://www.sccd.dk/yabbse2/index.php

Fra : Hekto

Dato : 03-04-05 23:02

In article <425045bb$0$73785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
christFJERN@FJERNstud.ku.dk says...
> [...]
> sidetasker, nyt bagdæk og batteri med. Det hele for 37.000 kr.
> Når jeg ser på resten af markedet virker det for godt til at være sandt.

Ja, det lyder da som en god pris!
Hvis ikke standen er elendig, vil han vel bare være sikker på at den
bliver solgt hurtigt?

Hvis den er rimeligt pæn, er det en rimelig 'værdisikker' investering.

Fra : Christian Dalsgaard

Dato : 03-04-05 23:34

Hej igen

> [...]
>DK ! Træls at blive overhalet af lastbiler fordi man har en Savage "på

Jep. 80-90 på landevejen det er lige til mit temperament

>Ja, det lyder da som en god pris!
>Hvis ikke standen er elendig, vil han vel bare være sikker på at den bliver
>solgt hurtigt?

Jeg tror nu standen er fin. Det er konen der har kørt på den og på billedet
ser den ok ud, meen...

Tak for kommentarerne. Jeg tager sgu til Ålborg i morgen!
Off to bed - hvis ellers sommerfuglene kan lade mig sove

Hilsen Christian

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 04-04-05 10:34

"Christian Dalsgaard" <christFJERN@FJERNstud.ku.dk> wrote in message
> [...]
evt.
> nogen i Ålborg, der gider tage med på en kigger, så gir' jeg en is, kop

Hjelmen ville jeg nok holde mig fra, hvis den er fra 1997, og du ikke kender
dens historie.

Fra : KT

Dato : 04-04-05 11:31

> [...]
>
> Har i nogle tips til hvad jeg skal kigge efter på den model. Og er der
> evt. nogen i Ålborg, der gider tage med på en kigger, så gir' jeg en is,

Krom-kvaliteten skulle mildt sagt være elendig på den model. Så kig godt
efter på kromdele (specielt udstødningssytemet).
Ser der ud til at være en masse "små huller" i kromen ? Det er tegn på at
rusten pibler frem bare man vender ryggen til.

Som en anden nævnte, så køb en ny hjelm.

Mvh Kim

Fra : Christian Dalsgaard

Dato : 05-04-05 21:59

Hej med jer.

Og tak for rådene.

Jeg tog til Ålborg i går og kørte hjem på min første MC. Yeah!
Behøvede nærmest ikke at have lys på i nattemørket. Smilet lyste langt væk.

>Jeg har kørt sammen med en pige som havde sådan en maskine .. nydelig
>cykel, gik under navnet "Kutteren" pga lyden ..

Det kan der ikke være tvivl om: kut kut kut... lækkert!

>Hjelmen ville jeg nok holde mig fra, hvis den er fra 1997, og du ikke
>kender
>dens historie.

Den er ikke fra '97. Men ja, jeg skal have mig en ny, og ikke en pilothjelm.
Kørte med den hjem - mand det giver bulder i kasketten på trods af
ørepropper.

> [...]
>Ser der ud til at være en masse "små huller" i kromen ? Det er tegn på at
>rusten pibler frem bare man vender ryggen til.

Kromen så nu fin ud. I hvert flad på de originale dele.

Endnu engang tak. Jeg kommer jo nok til at være lidt af en spørge-Jørgen her
i gruppen, i den nærmere fremtid.

Hilsner Christian
Suzuki LS650 Savage

Fra : Hekto

Dato : 05-04-05 23:07

In article <4252fc21$0$73697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
christFJERN@FJERNstud.ku.dk says...
> Kromen så nu fin ud. I hvert flad på de originale dele.
>
> Endnu engang tak. Jeg kommer jo nok til at være lidt af en spørge-Jørgen her
> i gruppen, i den nærmere fremtid.

T'løk!

Det er nu heller ikke min opfattelse at der er specieltstore problemer
med kromen. Ikke på de 3 eksemplarer, jeg har kendskab til i
omgangskredsen. Lakkeringen af stellet kunne være bedre, som på alle
Suzuki'er.