Kaffee-filterkanne
Fra : Lazy

Dato : 03-04-05 11:32

http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/435.pdf

For neden på denne side er der en "kaffemaskine", er der nogen der ved
hvordan den bruges?

Mvh

Lazy

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-04-05 12:08

Lazy wrote:

> For neden på denne side er der en "kaffemaskine", er der nogen der ved
> hvordan den bruges?

Jeps - det er noget i stil med ga,le dages kaffekolbe.

Du hælder vand i kanden - fylder bønner i indsatsen - sætter indsatsen i
kanden - på bålet - når vandet koger, stiger det op gennem indsatsens rør,
og ud over bønnerne - ud med indsatsen og kaffen er klar.

Du kan finde den tyske betjeningsvejledning her:

http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10002170.pdf

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der ønsker sig, at brugere af nyhedsgrupper sætter sig ind i, hvad der
står på http://usenet.dk

Fra : Lazy

Dato : 03-04-05 13:40

> Du kan finde den tyske betjeningsvejledning her:
>
> http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10002170.pdf
>
> Med venlig hilsen,
>
> Carsten Stage

Hej Carsten

Jeg har set det link du nævner, men får ikke noget ud af at klippe på
det.(kører en tur og skriver udført)

Hvornår er kaffen så færdig? den kan vel blive ved med at koge.

Mvh

Lazy

Fra : Armand

Dato : 03-04-05 17:43

Carsten Stage wrote:

> [...]
> kanden - på bålet - når vandet koger, stiger det op gennem indsatsens
> rør, og ud over bønnerne - ud med indsatsen og kaffen er klar.

Flueknepperi:
Er tricket ved en god gammeldags kolbe ikke at lade kolben køle ned igen
og derved trække vandet/kaffen igennem bønner og filter og ned i
nederste kolbe qua det opståede vacuum!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 19:03

Armand skrev i meddelelsen ...

>Er tricket ved en god gammeldags kolbe ikke at lade kolben køle ned igen
>og derved trække vandet/kaffen igennem bønner og filter og ned i
>nederste kolbe qua det opståede vacuum!?

Jo, jeg fik "maskinen" demonstreret af en nu pensioneret medarbejder på
"teglværket". Han har glaskunst som hobby, og kan bare ikke gå forbi en
sådan kolbe uden at købe den, og kaffen fra den er udemærket.

mvh
Orla

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-04-05 21:26

Armand wrote:

> Flueknepperi:

> Er tricket ved en god gammeldags kolbe ikke at lade kolben køle ned
> igen og derved trække vandet/kaffen igennem bønner og filter og ned i
> nederste kolbe qua det opståede vacuum!?

Du har fuldstændig ret...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 00:45

Carsten Stage wrote:

> Du har fuldstændig ret...

Utroligt at Melitta har kunnet prakke os det elektriske kaffebryggeri på
nakken

--
Armand.