Emneredaktør på dmcn
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-04-05 09:57

Efter at der nu også fra DMCN-redaktionens side bliver stillet større krav
til form og opdatering til FAQémner, der vel at mærke OGSÅ skal godkendes af
oprindelig forfatter, har jeg besluttet at det er bedre at trække mig som
emneredaktør på DMCN - det er for stor en mundfuld. EOD herfra.

Ud og køre i det skønne vejr!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 10:30

Arne Lorenzen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>oprindelig forfatter, har jeg besluttet at det er bedre at trække mig som
>emneredaktør på DMCN - det er for stor en mundfuld. EOD herfra.

Det er da også helt urimeligt at der stilles krav

Tak for et godt arbejde hidtil !

>Ud og køre i det skønne vejr!

Ja, nemlig ja, men først skal "scooteren" samles færdig :-|

mvh
Orla

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 03-04-05 12:23

Orla Pedersen wrote:

> Det er da også helt urimeligt at der stilles krav

Ja, for satan! - Det er fuldstændig urimeligt, at man ikke bør copy+paste
indhold direkte fra dk.fritid.motorcykel, UDEN at referere til
ophavsmændende eller bare spørge dem.

Hvem pokker er 'jeg', hvis "jegét" ikke er inddraget fra starten af?

Hilsen
Lars

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-04-05 12:56

Læs evt. message-ID: <Xns9627EB1301D31alonospamdkfritidmot@62.243.74.162>

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-04-05 13:15

Hej,

> til form og opdatering til FAQémner, der vel at mærke OGSÅ skal godkendes
> af
> oprindelig forfatter

Må du kopiere en købt musik cd og ligge den ud på nettet - uden at spørge om
lov?
Må du kopiere bøger og ligge dem ud på nettet uden at spørge om lov ?

>Har jeg besluttet at det er bedre at trække mig som emneredaktør på DMCN -
>det er for stor en mundfuld. EOD herfra.

Hvorfor besudle redaktionen når det er dig selv som har problemet .... jeg
syntes du er lidt af en tudefrans...

Tag en kiks og kør en tur

/EL Bassen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-05 15:22

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> oprindelig forfatter, har jeg besluttet at det er bedre at trække mig som
> emneredaktør på DMCN - det er for stor en mundfuld. EOD herfra.

Det er beklageligt at du trækker dig fra arbejdet som emneredaktør, det
er et arbejde der er til stor gavn for NG som helhed.

Jeg forstår udmærket din argumentetion, idet arbejdet kan blive ganske
omfattende og bureaukratisk.

Jeg skulle gerne overtage after dig, men må indse at der ikke er tid i
min hverdag til dette, hvorfor det vil være nytteløst.

Det kan være at nogen af de der poster spydigheder i denne tråd i øvrigt
- selv vil melde sig på banen?

Tak for et godt stykke arbejde

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-04-05 22:19

On Sun, 03 Apr 2005 16:22:01 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

>Det er beklageligt at du trækker dig fra arbejdet som emneredaktør, det
>er et arbejde der er til stor gavn for NG som helhed.
En betragtning som jeg er helt enig i.

Som "bagmanden" bag FAQen, har jeg haft en del mail-korrespondence med
Arne, derfor blander jeg mig først nu, i denne tråd. Men nu er det tid
til at orientere jer andre.
Desværre holder Arne fast i, at han ikke vil være FAQ redaktør
længere, ikke kun på visse emner, men på alle de emner han har stået
for. Det er hans beslutning, så den respekterer jeg naturligvis - men
ikke med glæde.

Desværre har Arne slettet dem alle - altså de emner han _kunne_
slette, nemlig hans egne. Derfor mangler disse emner nu, f.eks. emnet
om kåbereparation, og det er rigtig ærgerligt. Jeg håber derfor, at
andre frivillige nyhedsgruppe deltagere, vil påtage sig den ret lille
opgave det trods alt er, at skrive om f.eks. kåberep. Det kræver bare,
at man vælger et emne man interesserer sig en smule for, søger på
f.eks. groups.google.com, og samler trådene om emnet inde i sit eget
hoved, og lige bikser noget tekst sammen om emnet. Jo kortere emnet
bliver, jo bedre.

Og skulle nogen være interesseret i de gamle emner, der blev slettet,
så har jeg dem naturligvis andetsteds (backup, man er jo IT mand),
f.eks. til inspiration for evt. nye emne-redaktører.

>Jeg skulle gerne overtage after dig, men må indse at der ikke er tid i
>min hverdag til dette, hvorfor det vil være nytteløst.
Visse vasse
Nej, seriøst, jeg håber at såvel du som andre har ½ time inden for de
næste par uger, der kan afsætte til et godt formål...

>Det kan være at nogen af de der poster spydigheder i denne tråd i øvrigt
>- selv vil melde sig på banen?
Det ville jo være rart...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-04-05 22:47

Thomas Makro skrev:

> [...]
> Nej, seriøst, jeg håber at såvel du som andre har ½ time inden for de
> næste par uger, der kan afsætte til et godt formål...

hmm
jeg lavede en artikel til et site (Albert-MC) en gang, mon ikke jeg
kunne finde den igen..
Pyt jeg ser på kåbereparation

- - - -
He he så kunne Tony jo teste rådene live bagefter
Han ser ud til at kunne have behov for lidt rep der...

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-04-05 16:55

On Wed, 06 Apr 2005 23:46:39 +0200, "J.C.Kløve"
<DunantFjern@X.mail.tele.dk> wrote:

>Pyt jeg ser på kåbereparation
Cool, log ind på DMCN, og se nederst på FAQ siden.

>He he så kunne Tony jo teste rådene live bagefter
Værkstedshumor?! Må man godt sparke til en mand der ligger ned?

>Han ser ud til at kunne have behov for lidt rep der...
Jeg har indtryk at, at Tony trods alt har været så heldig at have en
sponsor til sin MCs skader, nemlig modpartens forsikring, hvilket
bevirker, at den vil få nye dele. Altså slipper han for at skulle
reparere den selv.
Hmmm til gengæld kommer han til at undvære den hele sommeren, hvor den
står på et eller andet værksted, og afvente reservedele fra Japan

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-04-05 22:49

Hej Thomas.

> [...]
>f.eks. groups.google.com, og samler trådene om emnet inde i sit eget
>hoved, og lige bikser noget tekst sammen om emnet. Jo kortere emnet

Jeg har det ikke ret godt med den situation, idet jeg føler at det var
mig der var katalysator til den diskussion der førte til Arnes afgang.
Jeg har redigeret den FAQ med kåbereperation og lagt den på min
hjemmeside med underbyggende billeder.
Den må klippes som den er med venlig kildeangivelse.
http://www.gruby.dk/new_page_3.htm

Den om MC el for sjov har også fået en omgang, og kan sakses samme
sted.
http://www.gruby.dk/mc_el_for_sjov.htm

De andre emner der stammede fra min hånd skal jeg hurtigst muligt
redigere i en form jeg kan være bekendt og maile dem til dig.

>Og skulle nogen være interesseret i de gamle emner, der blev slettet,
>så har jeg dem naturligvis andetsteds (backup, man er jo IT mand),
>f.eks. til inspiration for evt. nye emne-redaktører.

Den med vedligeholdelse af batterier har jeg ikke mere, så den må du
godt maile til mig.
Så får den lige en tur også hvis FAQ'en stadig vil have den.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-04-05 09:23

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> wrote in

[klip]

> Jeg har det ikke ret godt med den situation, idet jeg føler at det var
> mig der var katalysator til den diskussion der førte til Arnes afgang.

[klip]

Nixen

Vi afklarede tingene på en aldeles hæderlig måde synes jeg, og landede på
begge ben med konstateringen af at det ved klipning er nødvendigt at spørge
oprindelig forfatter om lov/rettelser/kommentarer og derudover indsætte
vedkommendes signatur.

Når jeg står af som emneredaktør på DMCN, er det fordi man i redaktionen
mener at klipning skal begrænses til et minimum, og at man selv skal
formulere FAQ-emnerne i højere grad end jeg har gjort, og det har jeg ikke
den tekniske indsigt til. Så derfor

Måske er det en ide til fundatsen, at få præciseret og vedtaget "regler"
for FAQén på DMCN?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-04-05 15:03

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> den tekniske indsigt til. Så derfor
>
> Måske er det en ide til fundatsen, at få præciseret og vedtaget "regler"

Det syntes jeg egentlig ikke...

Jeg klipper lige "mig selv" ind fra en tidligere tråd :

//Indsat//

Helt firkantet er NG angivet som kilde til det givne/skrevne materiale i
FAQ.
Det burde overordnet set være (n)ok.
Dog kunne dette udvides med - at tages et _konkret_ indlæg, komplet, så
angives forfatteren, og er det en sammenskrevet tråd, kunne der henvises
til google.grupper tråden

Det burde da alt andet lige række!
//indsat slut//

my 0.02$

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_, Silver-Bullet

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-04-05 17:30

On 07 Apr 2005 08:23:08 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> [...]
>oprindelig forfatter om lov/rettelser/kommentarer og derudover indsætte
Så er det bare trist, at du har slettet alle emnerne, ikke kun dem
hvor teksten var klippet ud af NGen, men også f.eks. "Lift, MC -
arbejdstegninger", som du vist selv har formuleret. Nu hvor du ikke
selv vil stå for emnet, må en ny emne-redaktør på det emne, så bruge
de lift-billeder du har uploadet?

>Måske er det en ide til fundatsen, at få præciseret og vedtaget "regler"
>for FAQén på DMCN?
Hmmm god ide, men det hører vist ikke til i fundatsen, snarere på
DMCNs FAQ. Vi DMCN-redaktører holder et møde om få uger, her vil jeg
gerne tage emnet op.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-04-05 22:55

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i

> [...]

> arbejdstegninger", som du vist selv har formuleret. Nu hvor du ikke
> selv vil stå for emnet, må en ny emne-redaktør på det emne, så bruge

Bare klø på

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Thomas Makro

Dato : 08-04-05 15:25

On 07 Apr 2005 21:55:22 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Bare klø på
Hmmm det må være et ja, så det gør vi hermed. Hvem der kommer til at
stå for emnet ved jeg ikke endnu, men en eller anden dag....

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-04-05 08:16

> Hmmm det må være et ja, så det gør vi hermed. Hvem der kommer til at
> stå for emnet ved jeg ikke endnu, men en eller anden dag....

Hmmm min bare
Vidste du ikke at herovre vestpå betyder "Bare klø på" nej?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Thomas Makro

Dato : 09-04-05 09:19

On 09 Apr 2005 07:15:56 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Vidste du ikke at herovre vestpå betyder "Bare klø på" nej?
Nej, I vestjyder kan tale sammen med krypteret dansk, der i mine ører
lyder som WA Å WA Å WA Å...

Så du må bære over med min indskrænkede forståelsesevne, og venligst
meddele i klart dansk (så selv jeg kan forstå det), om en anden
emne-redaktør må bruge dine billeder i FAQen.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-04-05 17:24

On Wed, 06 Apr 2005 23:48:40 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

>De andre emner der stammede fra min hånd skal jeg hurtigst muligt
>redigere i en form jeg kan være bekendt og maile dem til dig.
Det er jo bare lækkert. Har sendt dig en mail med detaljer, det er der
jo ingen grund til at trætte de andre nyhedsgruppe læsere med.

>Den med vedligeholdelse af batterier har jeg ikke mere, så den må du
>godt maile til mig.
Done.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-04-05 17:43

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> Hmmm god ide, men det hører vist ikke til i fundatsen, snarere på
> DMCNs FAQ. Vi DMCN-redaktører holder et møde om få uger, her vil jeg

Hvad og hvordan med dmcn.dk har intet med d.f.m's fundats at gøre.

Jeg har med vanlig omhu også ignoreret det i rev 3 af den nye fundats.
Jeg håber/regner med at rev 3 bliver den endelige fundats til dfm.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-04-05 17:47

On Thu, 07 Apr 2005 18:42:55 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Hvad og hvordan med dmcn.dk har intet med d.f.m's fundats at gøre.
Forstå mig ret, vi er helt enige om, at DMCN har ret meget at gøre med
fundatsen.
Det jeg tænkte på, var, at en beskrivelse af, hvad emne-redaktører må
og ikke må skrive/klippe fra NG, efter min mening er en praktisk
detalje, som derfor ikke bør "fylde op" i fundatsen. En detaljeret
forklaring på DMCN er nok til mig. Men hvis I andre mener at det hører
til i fundatsen, så er det fint med mig.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-04-05 18:04

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Forstå mig ret, vi er helt enige om, at DMCN har ret meget at gøre med
> fundatsen.

Hvsi jeg tilføjer et "ikke" til din sætning, er vi enige.

MeeToo.

Kai

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-04-05 20:59

On Thu, 07 Apr 2005 19:03:42 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Hvsi jeg tilføjer et "ikke" til din sætning, er vi enige.
Hvad mener du? DMCN.dk har jo hele tiden stået i fundatsen.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-04-05 22:14

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Hvad mener du? DMCN.dk har jo hele tiden stået i fundatsen.

Nej, ikke den fundats som Lars Hyldal har lavet. Se
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel

DMCN står i den opdatering til fundatsen, som jeg har foreslået.

Kai

Fra : Thomas Makro

Dato : 08-04-05 15:24

On Thu, 07 Apr 2005 23:14:07 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Nej, ikke den fundats som Lars Hyldal har lavet. Se
>http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.motorcykel
Det har du spøjst nok fuldstændig ret i.
Men se så denne side, http://usenet.dk/grupper.pl?list=dk.fritid,
heraf fremgår DMCN med et link, ud for DFM.
Det er vist ikke meningen at der skal være sådan en uoverenstemmelse,
mon ikke det blot er en tasde-fajl? Nå, pyt, det skal jo rettes uanset
årsag, så jeg erklærer mig "enig med dig".

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-04-05 18:32

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> Det har du spøjst nok fuldstændig ret i.
> Men se så denne side, http://usenet.dk/grupper.pl?list=dk.fritid,
> heraf fremgår DMCN med et link, ud for DFM.

Jeps, I know. Har spenderet en del tid på at læse på usenet.dk den
sidste tid

> Det er vist ikke meningen at der skal være sådan en uoverenstemmelse,
> mon ikke det blot er en tasde-fajl? Nå, pyt, det skal jo rettes uanset
> årsag, så jeg erklærer mig "enig med dig".

Jeg _mener_ at det skyldes at www.usenet.dk kom opp og stå væsentligt
efter at dfm blev oprettet, og at man så-småt har indsamlet officielle
hjemmesider, på frivillig basis (dvs folk skal selv aktivt sende en
link ind til usenet.dk).

Kai

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-04-05 17:57

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> godkendes af oprindelig forfatter, har jeg besluttet at det er bedre
> at trække mig som emneredaktør på DMCN - det er for stor en mundfuld.

Hmm det har jeg ikke hørt noget om.. Men dit indlæg fik mig da til at kigge
på det emne som jeg er redaktør for, og nu kan der så lige blive rettet et
par stavefejl osv

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk