Udskiftning af (gas)håndtag
Fra : Niels Munk

Dato : 02-04-05 21:59

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig lidt råd mht.subject.

Håndtagene på min 750 GSX F er af skumtypen, som
er alt for bløde til min smag. Jeg kan dreje gashåndtaget
flere grader før der sker noget, pga. skumen's blødhed.

Nu til spørgsmålene:
Hvordan foregår en sådan udskiftning?
Er det standardmål på sådanne håndtag?
Hvor meget skal egentlig skiftes?

Jeg kunne godt tænke mig dem skiftet til noget gummi
af en art. Evt. i kombination med noget rustfrit stål eller alu.

På forhånd tak

/Niels Munk

Fra : Peter Graff

Dato : 03-04-05 05:41

Hej Niels

Det er kun selve (skum)gummiet der skal skiftes. Om det er standardmål ved
jeg ikke, men sig de skal være til en Suzuki.

1. Køb de håndtag du vil have på.
2. Fjern de gamle(skær dem af eller stik en tynd skruetrækker ind mellem
styr og håndtag og sprøjt noget smøremiddel ind imellem).
3. Rens styret af så det er fri for gummi og helt rent.
4. Fugt de nye håndtag med lidt sprit indvendig og skub dem på og vent et
par minutter, så skulle de sidde fast.

MVH

Peter Graff

Fra : Janner

Dato : 03-04-05 09:34

> 4. Fugt de nye håndtag med lidt sprit indvendig og skub dem på og vent et
> par minutter, så skulle de sidde fast.

Endnu bedre ,,,, Hårlak det smører på vej ind og bagefter sidder de der bare

Fra : Armand

Dato : 03-04-05 10:24

Janner wrote:

> Endnu bedre ,,,, Hårlak det smører på vej ind og bagefter sidder de der bare

Jup!
For guds skyld ingen olie der aldrig bliver til at få fjernet igen =>
"evighedsgas" !

Det største udvalg af håndtag har T-Hansen:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=438573910&n=282550143#xy

--
Armand.

Fra : Niels Munk

Dato : 03-04-05 12:32

> For guds skyld ingen olie der aldrig bliver til at få fjernet igen =>
> "evighedsgas" !

Det skal jeg huske!

> Det største udvalg af håndtag har T-Hansen:
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=438573910&n=282550143#xy

De håndtag du der linker til, medfører vel alle at man dropper
vægtpropperne for enden af styret? Eller skærer/saver man
bare enden af håndtaget, så det er åbent i begge ender?

/Niels

Fra : Armand

Dato : 03-04-05 17:46

Niels Munk wrote:
> [...]
> vægtpropperne for enden af styret? Eller skærer/saver man
> bare enden af håndtaget, så det er åbent i begge ender?

Med mindre man bestiller (og får!) originaldele, tror jeg ikke at man
vil kunne få fingrene i håndtag der er beredt på de ellers gængse
styrenders vægtklodser, Så det problem vil du stå med uanset hvad!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-05 18:03

Armand wrote:

> [...]
> vil kunne få fingrene i håndtag der er beredt på de ellers gængse
> styrenders vægtklodser, Så det problem vil du stå med uanset hvad!

Jow !
Harri's grips, er model specifikke, og passer nøjagtig som de skal både
Ø-mål, og længde, samt tilpasset aktuel styrende (Fås hos Louis)

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-04-05 19:30

> Endnu bedre ,,,, Hårlak det smører på vej ind og bagefter sidder de
> der bare

Netop dette råd har jeg efterprøvet da jeg monterede nye håndtag for en
måneds tid siden. Hårlakken virkede ikke en meter, dvs. den smurte da en
smule, så håndtaget var nemmere at få på, men det fordampede aldrig og da
jeg hev håndtaget af igen efter en uge (iøvrigt uden det store besvær),
lugtede det stadig af hårlak og styr+håndtag var stadig vædet fuldstændigt
af det.

Måske har jeg bare købt en forkert hårlak, men det var blot den billigste
fra Føtex.. Hvis nogle vil prøve, har jeg en gratis flaske hårlak stående i
Aalborg (mit hår er ikke designet til at skulle bruge hårlak .

Jeg har fået dem sat ordentligt fast og det var udelukkende med brug af
gaffa-tape og en hammer. Jeg har påført tynde strimler tape på styret indtil
håndtaget strammede grundigt omkring det, og så brugte jeg en stor hammer
til (med besvær) at banke den lige så stille på plads. Resultatet er et
håndtag der umuligt kan falde af eller drejes. Om jeg overhovedet kan få dem
afmonteret uden at ødelægge dem, skal vise sig hvis de skal af igen..

signing off.. Martin Sørensen