Hints til montering af forrør?
Fra : Johnny Johansen

Dato : 30-03-05 21:47

Jeg skal ha monteret nogen originale forrør på min Yamaha R6, men har aldrig
været den store mester til at skrue. Her er hvordan jeg har tænkt mig at
gøre det.

1. Montere nye pakninger
2. Skrue beslaget som holder den bagerste del løst på.
3. Føre rørene ind i hullerne :)
4. Skrue alle møtrikker på med hånden.
5. Spænde møtrikkerne lidt af gangen alle sammen til de er spændt.
6. Starte motoren og lade den blive varm
7. Spænde dem alle sammen lidt mere

Der skal ikke bruges noget smørelse udover pakninger til at tætne?

Nogen kommentare eller er det fjong?

Hilsen Johnny
Der skal ha montere den originale til syn :)

Fra : Armand

Dato : 30-03-05 23:19

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> været den store mester til at skrue. Her er hvordan jeg har tænkt mig at

Klistr dem evt fast inde i udstødningsporten med kobberfedt!

> 2. Skrue beslaget som holder den bagerste del løst på.

Jeg tror nu at det vil være påkrævet at have fuld bevægelsesmulighed for
at få fisket rør-enderne ind i udstødningsportene :-/

> 3. Føre rørene ind i hullerne :)

Bare lige - NOT!

> 4. Skrue alle møtrikker på med hånden.

Fordel:
R6 er behageligt fri for de klassiske løse skaller mellem spændekransen
og pakfladen!

> 5. Spænde møtrikkerne lidt af gangen alle sammen til de er spændt.
> 6. Starte motoren og lade den blive varm
> 7. Spænde dem alle sammen lidt mere
>
> Nogen kommentare eller er det fjong?

Fjong?
Er det en bevidst udeladelse, eller har du overset den detalje der
ligger i håndtering af køleren i forbindelse med arbejdet??

Ikke mindst mellem #5 #6 og #7 vil køleren kunne være generende faktor :-/

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 31-03-05 05:38

Armand wrote:

> Klistr dem evt fast inde i udstødningsporten med kobberfedt!

... og her kan kobberfedt også bruges.

Mch Schlæger