SV650?
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 29-03-05 19:32

Hej NG

Påtænker at købe en SV650, men har et problem med læforholdene. Har prøvet
S'eren med kåben, men kørestillingen er for liggende og giver for meget vægt
på hænderne. Den nøgne N-model må være svaret, men der vil jeg savne læ fra
kåben. Iøvrigt mener jeg at kåben pynter gevaldigt.
Kan man modificere styret på S'eren så det giver mere oprejst kørestilling
eller kan man finde en lille styrkåbe der ser ordentlig ud ? Jeg vil tro at
andre end jeg har spekuleret over dette.
Og så lige tillægsspørgsmålet: Er det komplet vanvittigt at købe en SV650S
når en SV1000N koster stort set det samme ???

Mvh. Tommy

Fra : Hekto

Dato : 29-03-05 20:10

In article <42499f63$0$715$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
hr.jakobsen@c.dk says...

> [...]
> på hænderne. Den nøgne N-model må være svaret, men der vil jeg savne læ fra
> kåben. Iøvrigt mener jeg at kåben pynter gevaldigt.

Du kunne jo overveje et andet styr??????? Iøvrigt er det vel en
tilvænningssag?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Rasmus Mogensen

Dato : 29-03-05 20:36

Hej Tommy.

Jeg er en lykkelig SV650S ejer på 180cm.

Du kan købe andre kåbe glas der er lidt højere og giver bedre læ.

Men jeg tror det er et spørgsmål om tilvænning.

Ang. 1000 'eren.... det er en større tungere maskine. Hvis du er ude efter
en sporty, lille, manøvredygtig og kraftig maskine skal det være 650'eren.
Jeg synes selv at 1000'eren er for stor. Den er slet ikke så sjov som dens
lillebror. Find og læs evt. testen af SV650 el. SV1000 i touring nyt.

Håber du kan bruge det til noget :)
Ellers må du jo bare ud og prøve begge 2! ;)

Mvh
Rasmus
Suzuki SV650S

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 29-03-05 20:44

"Rasmus Mogensen" <rmo@vip.cybercity.dk> skriblede følgende...
> Jeg er en lykkelig SV650S ejer på 180cm.

Hvorefter han efterfølgende notere at:
> Jeg synes selv at 1000'eren er for stor. Den er slet ikke så sjov som dens
> lillebror.

Ja ja, misundelse er en grim ting....

Jeg er kun 175 cm og jeg kan nå jorden med begge fødder fladt på jorden...
og 17 kg burde ikke gøre forskellen på at være for stor eller ej.

/J, nybagt SV 1000 "N" ejer som ælsker den !!!

Fra : Martin Lausen

Dato : 30-03-05 08:32

> [...]
> og 17 kg burde ikke gøre forskellen på at være for stor eller ej.
>
> /J, nybagt SV 1000 "N" ejer som ælsker den !!!

Jeg må tilslutte mig. Jeg har prøvet både SV650 N og SV1000 N. Jeg endte med
at købe 1000, da den har mere træk, og hvad angår det med at styre den...så
skal man være MEGET fintfølende for at mærke forskellen når man er ude og
køre.

Lausen

Fra : Richard

Dato : 29-03-05 20:44

Tommy Jakobsen wrote:

> [...]
> på hænderne. Den nøgne N-model må være svaret, men der vil jeg savne læ fra
> kåben. Iøvrigt mener jeg at kåben pynter gevaldigt.

Hvad med at finde en pæn kåbe til N'en? - det er iøvrigt ikke blot
styret, der er mere behageligt placeret på N'en, men også fodhvilerne.
Ihvertfald på de første årgange, så du bør prøvesidde begge

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 29-03-05 20:48

Tommy Jakobsen wrote:
> Kan man modificere styret på S'eren så det giver mere oprejst kørestilling
> eller kan man finde en lille styrkåbe der ser ordentlig ud ? Jeg vil tro at
> andre end jeg har spekuleret over dette.

Jep, man kan få nogle "clipon risers", de her får generelt god kritik
rundt om på nettet (men jeg har dog ikke set dem med egne øjne)

http://www.cliponrisers.com/

Næste problem er nok at kåbeglasset så er en smule for småt, så det
bliver du nok også nødt til at skifte ;)

Carsten Sørensen

Fra : Per Møller

Dato : 29-03-05 22:34

> Og så lige tillægsspørgsmålet: Er det komplet vanvittigt at købe en SV650S
> når en SV1000N koster stort set det samme ???

Det behøver du nok ikke overveje.

Efter hvad jeg har hørt fra en kammerat, så er SV1000 N til 100K udsolgt.
Han nåede det lige efter at have stået i kø hos forskellige forhandlere.

Mvh. Per
Suzuki DL 650 V-strom K4

Fra : Ole Hansen

Dato : 30-03-05 07:03

Per Møller wrote:

> [...]
> Han nåede det lige efter at have stået i kø hos forskellige forhandlere.

Hov - Pers signatur er da god inspiration.. Hvad med en V-Strom? Samme
motor, mere oprejst kørestilling og bedre vindbeskyttelse.. Vupti :)

--
Ole Hansen

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 30-03-05 10:56

"Per Møller" <elise-og-perXXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det behøver du nok ikke overveje.
> Efter hvad jeg har hørt fra en kammerat, så er SV1000 N til 100K udsolgt.

Nu skal du huske på at der lige er kommet et læs SV 1000 "N" K4 til landet
... Hentede min onsdag før påske og da jeg var forbi i går havde han igen en
stående fremme....

/J

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 30-03-05 15:02

Tak for svar til alle.

J har ret. De billige 1000'ere er ikke udsolgt - jeg har hørt at f.eks. CVP
i Horsens får 4 hjem i denne uge. Og Per har også ret - det var nok en
V-Strom jeg burde købe - men den er lidt for "kropdue-agtig" for min smag.
Så historien endte med at jeg for en time siden købte en nøgen 650'er
(demo-model) til en fornuftig pris, så nu går jagten ind på en nogenlunde
pæn styrkåbe. Forslag modtages med tak.

Mvh. Tommy

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:424a7741$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Per Møller

Dato : 31-03-05 12:58

> Og Per har også ret - det var nok en V-Strom jeg burde købe - men den er
> lidt for "kropdue-agtig" for min smag.

Det var nu Ole, som kom med forslaget

> Så historien endte med at jeg for en time siden købte en nøgen 650'er

Tillykke

Mht. kåbe, så prøv de forskellige forums for sv-ejere.
Der er ofte billeder og link til forhandlere.

Med Suzuki hilsen
Per

Fra : Ole Hansen

Dato : 31-03-05 14:19