Suzuki 400
Fra : René

Dato : 28-03-05 22:55

Hej !

I må undskylde hvis jeg er kommet i forkert gruppe, men det er altså første
jeg kigger ind her.

Jeg overvejer at købe en mindre mc, som primært skal bruges til hyggekørsel.
Jeg har fundet ud af at en suzuki 400 ville passe fint, men jeg kan ikke
helt hitte rede i modellerne. Jeg har kigget på en GSX r400r, men jeg kan se
i blandt andet dba.dk at der annonceres med

Suzuki gsx 400 RR
Suzuki gsxr 400 r
Suzuki Gsxr 400rrsp

Er der en klog person, som kan forklare mig forskellen, så ville jeg være
taknemmelig.

Mvh René

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-03-05 09:08

René wrote:
> [...]
> Suzuki Gsxr 400rrsp
>
> Er der en klog person, som kan forklare mig forskellen, så ville jeg være

Hej Rene

Min kæreste har selv en GSXR400, så kender lidt til dem. Du får
umiddelbart meget for pengene. jeg ville ikke give mere end 35K måske 40
K for en der står flot, motoren har ikke ry for at være verdensbedste.

Suzuki GSXR 400 findes i dk i 3 versioner. Den "gamle" GK73a og GK73.
Den nye GK76a. Denne identifikation er nem at lave ud fra stelnummeret,
der starter med det overstående.

GK73a og GK73 (SP modellen) Den gamle udgave. "normal" rightside up
forgaffel. Normalt stel. A modellen har passagersæde også. SP modellen
har solosæde, lidt bedre bagdæmper (Der alligevel er slidt op nu) og
closratio gearkasse(langt første gear resten ligger tæt)

GK76a. Har også passager sæde. Har upsidedown forgaffel. Stellet er et
cradle frame (mener jeg det hedder) det ser lidt sjovt ud, men skulle
være udemærket. Lidt nyere udseende.

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 29-03-05 20:31

Tommy Fer wrote:

> [...]
> GK76a. ...... Stellet er et cradle frame (mener jeg det hedder) det
> ser lidt sjovt ud, men skulle være udemærket. Lidt nyere udseende.

Øh?!
Jeg har lige fundet et billede af GK76 midt på følgende link:
http://www.fastlanemoto.com/page6.html
Og en GK73 på:
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large/13417.jpg?
Så er der ingen tvivl om hvilke vi taler om!

Nu er bedømmelse af udseende jo ganske subjektiv, men ret beset så er
GK76's steldesign, som det har set ud på GSXR750 siden den blev lanceret
i midten af 80'erne, hvorimod GK73's nærmere matcher de senere GSXR750 á
SRAD "guldkaramellen" og fremefter. Så ret beset er det GK73's stel der
er mest moderne - Også at se på :-|

Til fuldstændiggørelse af modelhistorien hører at det kun er den
solo-sædede GK73 der officielt er hjemtaget af den danske
Suzuki-importør, hvor de øvrige er privatimporterede á fortrinsvis
brugte modeller!
Den danske import begrænsede sig midlertid kun til én mindre sending et
enkelt år, hvorfor man ikke skal tillægge dén model særskilt bedre
reservedels-leverance :-|

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-04-05 08:01

> [...]
> i midten af 80'erne, hvorimod GK73's nærmere matcher de senere GSXR750 á
> SRAD "guldkaramellen" og fremefter. Så ret beset er det GK73's stel der

Ja, stel designet er jeg enig med dig i, men se 73erens røv og vertikale
front... den er sq gammel og se på.. den er mere modernet på 76eren

mvh Tommy Fer