Ang. neddrosling
Fra : MJ

Dato : 28-03-05 19:20

Hejsa..
Som kommende cyklist sidder jeg og surfer nettet.. for lissom at danne mig
et indtryk af en god begyndercykel. Jeg vil ikke have en 2-takts
'knallert'.. Så det blir noget i stil med GS500 - den lader til at få ros
mange steder, men en 4 cyl lyder alligevel bedre. Det jeg gerne vil vide er
hvordan man kan neddrosler cyklerne til 34 hk... Kan man få et sæt til
enhver cykel? Og hvor meget vil det koste? Hvis nu jeg blir vild med f.eks.
en SV650S eller en ZXR400, kan jeg så også få dem droslet ned?

Og så lige et sidste spørgsmål :) Hvis nu jeg køber en spritny cykel som
skal drosles, vil det være usundt for den? Tænker på ænding af
benzinblanding eller hva nu der blir gjort

Mvh. Mattï

Fra : Jacob Larsen

Dato : 28-03-05 22:00

"MJ" <mattijensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vil det koste? Hvis nu jeg blir vild med f.eks. en SV650S
> eller en ZXR400, kan jeg så også få dem droslet ned?

Det koster omkring 2000kr at få en mc droslet incl. sættet og montering. Det
skader ikke motoren eller noget.

> Og så lige et sidste spørgsmål :) Hvis nu jeg køber en
> spritny cykel som skal drosles, vil det være usundt for
> den? Tænker på ænding af benzinblanding eller hva nu der
> blir gjort

Næh det er ikke usundt, og du kan næsten helt sikkert godt få de andre
modeller droslet, men det er lidt dumt at betale en formue i forsikring for
en "stor" mc med 34 hk, når du kan slippe billigere med en anden cykel der
har de samme 34 hk.

Meeeen hvis du snakker om at en 4-cylindret lyder bedre burde du nok glemme
den SV'er, for den har jo kun 2.

Er du forresten sikker på at en 4-cyl lyder bedre eller er det bare noget du
gætter dig til? En 2-cyl kan jo lyde rigtig fed pga den større slagvolumen
per cylinder.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der