Bandit 600 tun/flere heste
Fra : thomas sloth

Dato : 28-03-05 10:38

Jeg overvejer at presse lidt mere ud af min standard bandit 600 1999.
Jeg er grøn på området, men tænkte på en ny potte, dels for lyden, men
det kan osse gi lidt mere power? Så er der noget med luftfilter, og
karburatorerne?
Erfaringer hvad der kan/skal gøres, hvad man får mest ud af pris vs
effekt?

Kæft hvor er det lækkert kørevejr her 2. påskedag kl 12, i kbh, skal
ud og cruise...

Takker.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-03-05 11:24

thomas sloth wrote:
> [...]
> karburatorerne?
> Erfaringer hvad der kan/skal gøres, hvad man får mest ud af pris vs

Mest ud af pris contra effekt.. jeg lige hvordan..

Find en brugt GSXR 750 eller 1100 motor (f.eks i udlandet) og put i
stellet.. De passer lige i stellet, stik og det hele...

Vupi på en formiddag, så har du op til 155 HK (men stadig 70 HK
bremser!) for et par tusinde kr..

Thore

Fra : Armand

Dato : 28-03-05 13:49

SmaRTrxxv wrote:
> thomas sloth wrote:
>
> Vupi på en formiddag, så har du op til 155 HK (men stadig 70 HK
> bremser!)

Sure?
Hvor stor en 'Zuki skal der til for at den har andre bremser?
Kører B1200'eren ikke med samme bremser som 600'eren? Og er det så den
store der har underdimensionerede bremser eller den lille der har
overdimensionerede?

Fabrikanterne bruger i en vis omfang samme bremsesystem på et bred vifte
af modeller - Tydeligste eksempel er Fazer 600 der kører med R1'erens
fantastiske "bluepot" firestemplede kalibre, og for nyligt faldt jeg
over at CB400N fra 1982 deler bremser med CBR 600 frem til '94

--
Armand

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 19:46

> Sure?
> Hvor stor en 'Zuki skal der til for at den har andre bremser?
> Kører B1200'eren ikke med samme bremser som 600'eren?

Niks over Banditten har større bremser end dens små søskende.

MVH Ove Bandit 600+ (som har større arme end mange 1200, men desværre ikke
bedre bremser.)

Fra : Moller

Dato : 29-03-05 12:41

Armand wrote:

> [...]
> Kører B1200'eren ikke med samme bremser som 600'eren? Og er det så den
> store der har underdimensionerede bremser eller den lille der har

   Over banditten har støre skiver, bremser, tykkere gaffelben, og så er
der cardtrick dæmper i... bagsvingeren er støre, stivere og tungere...
og bagbremsen er også stærkere.

--
VH
Lars Molnit

Fra : thomas sloth

Dato : 28-03-05 17:19

> [...]
> stellet.. De passer lige i stellet, stik og det hele...
>
> Vupi på en formiddag, så har du op til 155 HK (men stadig 70 HK

Hmm, hvordan med syn, indregistrering osv? Udover bremserne er resten
af grejet jo ikke dimensioneret til 150hk! Men lokkende...
Jeg tænkte nu på lidt mindre drastige skridt til at peppe den op

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 28-03-05 17:51

thomas sloth wrote:

> Hmm, hvordan med syn, indregistrering osv? Udover bremserne er resten
> af grejet jo ikke dimensioneret til 150hk! Men lokkende...
> Jeg tænkte nu på lidt mindre drastige skridt til at peppe den op

Syn... Det opdager de ikke..

Kender en der har fået synet en gsx600f med en gsx1100f motor uden at
synsmanden bemærkede det, på trods af en prøvetur!

Thore

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 28-03-05 20:34

Kender og kender folk der har dit og dat, altsammen smart nok, med en gammel
gsxr750motor, osv, men den dag cyklen krøllet halvt til ukendelighed, om en
lygtepæl, tror i så ikk de undersøger cyklen nærmere,,, og mig bekendt er
det ikke nemt og fjerne en motor fra en sammenkrøllet cykel, uden det kan
ses...

Så jeg vil mene hammeren falder hårdt på dem der gør det, og med god
grund...
selv har jeg en 600bandit, , med åben potte, lidt større hoveddyser,,( dyser
til ca200kr), og udstødningen til et par tusinde, alt efter hva man køber,
og om man kender en der kan lave et pænt stykker rør fra forrørene, og til
potten...
Mit løb op i godt 2000kr.. lavede det selv, gac blandingsskruerne en halv
runde ud, den kører da endnu, uden brændte stempler, og har kørt 15000km med
det indtil videre,,
Har en kammerat der har en cykel magen til, og den var ååh så fin rullet i
dynobænk, med dyno jet kit til mange penge og værksteds timer,,, så der lige
den ulæmpe at vores cykler kører ens op,, min lidt foran i bunden, hans i
topområdet, men ender næsten ens i dne sidste ende,,,,

Min kører fortsat de der 18 20 km/l, ved pæn kørsel, min kammerats kører
aldrig over 16, så om man vil ofre de flere penge på at det er lavet af en
prof, osv, er vel op til en selv??

Hvis man vil have en cykel med mere riv i, kan man vel købe en cykel der er
beregnet dertil, istedet for og lave konstruktive ændringer på ens egen, som
diverse pansere og syns folk kunne være så uheldige og få ondt i røven af...

god vind, og hold jer på vejene.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-03-05 20:49

"uden brændte stempler, og har kørt 15000km med det indtil videre"

Ja, du kan sagtens være heldig. Men jeg er lige midt i en renovering af en
motor som har kørt 80.000 km. Her var ventilerne ikke for gode. Ham der
lavede ventilsæderne mente netop det var pga. forkert forbrænding at de ikke
havde holdt længere. Ventilerne kostede 270,-/stk og har man 16 af dem, så
løber det jo op, plus timeløn. Men ejeren har jo indtil nu været glad og
lykkelig..... Jeg har en anden motor nøjagtig magen til, som har kørt
160.000km, her er ventilerne mindre slidte....

Jeg ville aldrig spare de ca. 1000 kr det koster at få den rullet og
justeret.... om ikke andet så for at få vished for at den kører som den
skal...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 30-03-05 18:24

INdtil videre 15000 km, ja det rigtigt nok, har dog en mekaniker kammerat
der har arbejdet i et større mc værksted, han siger at den ser fin ud, både
i tændrør( farven), og går også fint jævnt op, i forhold til de andre
bandit han har skruet i,, fik den rullet og kurven var også fin nnok,
udstødningens blandingen var også oki, , og når man kender en der laver den
slags, får man det lidt billigere,, og med det i tankerne, vil jeg stadig
mene det billigere end og købe diverse jetkits, som sluger en masse benzin
mere, og ellers ikke gør den bedre..

Der kører jo også en del 600banditter rundt, så når/ hvis den brænder et
stempel eller hva den nu ku finde på, smider jeg sku nok en anden motor i
fra en hugger cykel,, har set dem til omkring 5K, og helt ned til 2K ved en
privat,,,..

Ser min mc som et stykke legetøj, og det behøver egentlig ikke og væe total
opgejlet og med polerede stempler, ventiler og hva har man af hjemme
tunning, bare den starter, og kører til fredsstillende, med de 90000Km på
klokken som min har kørt, bruger lidt olie når man holder den til, ellers er
jeg godt itlfreds,,,
Så sku man mene den var lagt i skuffen og uddebateret

Kør pænt derude

Fra : Moller

Dato : 31-03-05 08:32

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> [...]
> mene det billigere end og købe diverse jetkits, som sluger en masse benzin

   Hvad er det for en underlig påstand ? Et Jet-kit kan i hvisse tilfælde
være en tvungen ting, pga. andre ændringer. Og at det bruger mere
benzin, er mere noget der bestemmes af den som montere og ruller det
til, end selve kittet(hvis man ser bort fra FactoryPro kits).

   Men jo, det er komplet tåbeligt på de fleste cykler at montere et
Jet-kit hvis den er 100% standard ud over, der er en god indjustering
langt vigtigere.

   Jeg køre med Dyno Jet kit nu, og køre ca. 1-2km længere literen end jeg
gjorde med standard nål og dyser. Plus nu kan den køre uden at hakke
hoste i de lave omdr. osv. noget som IKKE kan lade sig gøre med standard
nålen i.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 31-03-05 16:33

Påstand mod påstand, og forskellige erfaringer,,,,, fortæller bare hvad MIN
erfaring, VS andre der har ofret penge i noget der i mine øjne ik er bedre..

Fra : Moller

Dato : 31-03-05 17:19

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> Påstand mod påstand, og forskellige erfaringer,,,,, fortæller bare hvad MIN
> erfaring, VS andre der har ofret penge i noget der i mine øjne ik er bedre..

   Nu er din cykel som du antyder ren standard ;) så ja der er Jet-kittet
ikke pengende værd. At det bruger mere benzin ? tjaaaa... det er
personen som justere det ind herer over, og derved denne persons fejl
hvis den for et meget støre benzin forbrug. Men det er en hel anden
snak, nemlig hvem kan og hvem kan ikke... MC hospitalet har et godt ryg
på fast landet, og på Ø'en er det Mr. Dyno. Hvem der er på motorvejs
bumpet mellem fastlandet og Ø'en kan jeg ik lige huske.

   SPH er udelukkede for et stykke tid(deres rulle mand smutter/er
smuttet), og Holtug klarede det jo fint med f.eks. Dennis bandit med at
få den til at bruge ekstremt meget benzin til at starte med(tænk hvis
Dennis tog en forhandlers ord for gode vare :( så ville han jo ha solgt
den bandit for lang tid siden pga. benzin økonomi).

   Men har man f.eks. som mig skiftet knasterne, så er de orignale nåle ik
5 potter pis værd, og der er Jet-kitets nåle eneste redning. Eller hvis
man har en vfr400, og er træt af det effekthul der er fra
standard(skyldes nålen ikke dyserne), så er et Jetkit også pengende værd.

   I stedet tager man en Bandit 1200 eller 600 for den sags skyld, og
sætter en anden potte på + åbner filterkassen en smule, så er de
originale nåle fino, og man kan nøjes med at dyse om.

   kort sagt, erfaringerne skal kædes op mod Cykel model, og hvad der er
gjort ved den ud over Jetkittet. Man kan ikke generalisere omkring den
slags ting, da der er så meget stor forskel fra maskine til maskine, og
mellem hvad underlige ide'er folk gør ved deres maskiner.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 31-03-05 19:54

fair nok .
men min carbon rør og lidt større dyser fungerer fint for mig og min
cykel...

Så alt andet kanm egentlig være mig lige meget, nu svarede jeg bare på en
der var grøn, og gav min erfaring videre

Fra : Moller

Dato : 29-03-05 12:43

thomas sloth wrote:
> [...]
> karburatorerne?
> Erfaringer hvad der kan/skal gøres, hvad man får mest ud af pris vs

   Billig heste, uden at lave for meget lovmæssigt problematisk er, mere
åben potte, mere åbent filterkasse... og den bedste ;) smide et par
gixxer 750 årgang 89 knaster i, så kan den mase ;) de fås snot billigt
på ebay.de så længe der ikke er for mange Bandit ejere der leder. De
bruges også af B12 og Gixxer 1100 ejerne, da den årgang er de mest
agresive knaster som er lavet til luft/olie kølet suzuki'er.

   MEN, husk for gud skyld at tjekke ventil spillerummet ned mod
stemplerne, det er ik særlig fedt at de banker i ;)

--
VH
Lars Molnit