Montering af original udstødning
Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-05 16:20

Jeg har pillet min råwe potte af og vil montere min originale udstødning da
jeg skal til syn....men men. Den originale udstødning passer ikke på
forrørene! Selvom om spændebåndet er spændt helt ind passer det ikke. Det
ser ud som om vinklen passer fint, men den originale udstødnings diameter er
for stor eller forrøret for lille. Kan det tænkes at den Vance & Hines der
sidder på er et fuldt system med forrør? Jeg spurgte nemlig aldrig sælger om
det. Hvad fanden gør jeg så lige? Anskaffer mig nogen brugte forrør eller er
der en der har nogen jeg kan låne i en uges tid for en kasse pils?

Hilsen Johnny

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-03-05 16:33

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> det. Hvad fanden gør jeg så lige? Anskaffer mig nogen brugte forrør eller er
> der en der har nogen jeg kan låne i en uges tid for en kasse pils?

Til "hvad", hvorhenne i landet ?

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-05 16:36

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda CB550F , den fine årgang 1975
> BSA B40, en go' '68, stadig til salg
> Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet

Jeg skal ha synet dyret og i den forbindelse montere den originale
udstødning, men den passer som sagt ikke på de forrør der sidder på!
Jeg bor i Kalundborg og henter og bringer selvfølgelig.

Hilsen Johnny

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 27-03-05 16:52

Johnny Johansen wrote:

> [...]
> udstødning, men den passer som sagt ikke på de forrør der sidder på!
> Jeg bor i Kalundborg og henter og bringer selvfølgelig.

Hvilket mærke, model og årgang?

- Kenneth Østrup <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Futte & Co.

Dato : 27-03-05 17:14

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> udstødning, men den passer som sagt ikke på de forrør der sidder på!
> Jeg bor i Kalundborg og henter og bringer selvfølgelig.

hej Johnny
Som du kan se på min signatur har jeg "nogle" reservedele til lidt
englænder, lidt tysker og en del japser.
Det kan godt være det er mig der har misset noget, men "hvad" er'ed for
en cykel vi taler om, størrelse på rør, antal på rør, og så'en
Kunne det ev. løses med en form for bøsning, overgang eller hvodden ?
Eller er du ikke meget for at indrømme "hvad" du kører på , det er
måske ikke en Honda

Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-05 17:21

> [...]
> Honda CB550F , den fine årgang 1975
> BSA B40, en go' '68, stadig til salg
> Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er, nysynet

Det er da en Yamaha YZF R6 fra ´99......tsk tsk
Kunnne du ikke regne det ud? ;)

Hilsen Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 18:14

Johnny Johansen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>ser ud som om vinklen passer fint, men den originale udstødnings diameter

Så lav dog en "bøsning" ! I simpleste form et omviklet stykke blik af
tykkelse øldåse/billig teflonbelagt braddepande. Klip strimler med en alm.
saks, vikl strimlen/erne stramt om forrøret, evt. med en anelse ovnkit,
indtil diameteren passer originalpotten. Små utætheder behandles med ovnkit.

mvh
Orla, som formoder at tåbepotten alligevel finder tilbage efter synet....
:-|

Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-05 19:12

meddelelse news:4246ea9b$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
ovnkit.

> mvh
> Orla, som formoder at tåbepotten alligevel finder tilbage efter

Det var nok en nemmere løsning, jeg troede bare ikke det var holdbbart.
Så må jeg se om jeg kan opdrive nogen dåse bajere :)

Hilsen Johnny

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-03-05 19:52

> Det var nok en nemmere løsning, jeg troede bare ikke det var holdbbart.
> Så må jeg se om jeg kan opdrive nogen dåse bajere :)
>
> Hilsen Johnny

Hej Johnny
Du kører bare en tur til Tyskland, holder ind hos mig på hjemvejen og jeg
skal hjælpe dig at tømme nogle dåser. Så nemt kan det gøres.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-03-05 19:53

Matthias H Matthiessen wrote:
> Hej Johnny
> Du kører bare en tur til Tyskland, holder ind hos mig på hjemvejen og jeg
> skal hjælpe dig at tømme nogle dåser. Så nemt kan det gøres.

Og med lidt held slipper han for at skulle til syn hvis han er godt fuld
når han kører fra dig igen.

Fra : J. Hansen

Dato : 27-03-05 19:58

Jeg havde samme problem, men løste det ved at vikle følgende produkt om
forrøret hvor potten går indover
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8590&n=10&KundeID=YpK1HmjcVI8mI95XT85j02cwDHmAnK2

Du behøves dog ikke at bruge vand som der står i brugsanvisningen hvis den
org. potte skal af igen efter syn. Det er kun hvis det skal være en
permanent tætning at det er en fordel.

Mvh
John Hansen
CBR 600 FK
Wallaroo 50
VeloSolex 3800

Fra : Johnny Johansen

Dato : 27-03-05 20:21

"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> org. potte skal af igen efter syn. Det er kun hvis det skal være en

Det lyder lettere end øldåserne, så jeg tror jeg lige skal en smut omkring
Harald Nyborg på tirsdag.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-03-05 20:49

> Det lyder lettere end øldåserne, så jeg tror jeg lige skal en smut omkring
> Harald Nyborg på tirsdag.
>
> Hilsen Johnny

Jeg tror nu øl smager bedre : )
Hilsen Matthias

Fra : J. Hansen

Dato : 27-03-05 21:19

Ja , enten arbejder man seriøst med mc, eller osse seriøst med dåsebajere
;^)

En kombination at de 2 ting , har jeg dårlig erfaring med, især når man
tænker på at dåserne skulle tømmes først, og man skal bruge 4x2 meter
øldåsestrimler m en bredde på 5 cm på strimlerne.
Men de orginale "asbest" pakninger var jo desuden næsten smuldret væk, og
ved rengøringen med stålbørsten af forrørene bliver man så passende tør i
halsen. Og de 15 øller smagte da meget godt :^)

At bruge sodavands dåser indgik ikke i mine overvejelser, og det medførte en
hovepine dagen efter )

Orla´s fidus brugte jeg også til jeg kom på min løsning, så dåse-løsningen
er også en brugbar metode, og man kan da bare invitere nogle venner til
øl-demonstration , så skal matrialerne da hurtigt komme til veje.

Mvh
John
CBR 600 FK
Bla