Hvordan sidder jeres MC-støvler ???
Fra : Sir Smoka Lot

Dato : 26-03-05 19:32

Jeg har lige købt mig et par dainise mc-støvler ( mit første par ) Fine og
alt det der....
Men de er lidt stive, dvs jeg kan ikke skifte ned i gear pga at jeg ikke
kan bevæge foden op over pedalen det sammen gælder for bremsen...... er der
en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal de bare bruges også med
tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Fra : Armand

Dato : 26-03-05 19:46

Sir Smoka Lot wrote:
> [...]
> en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal de bare bruges også med
> tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Øh?
Lyder som du har en model med mere traditionel
kørestilling/fodhvilerhøjde, og har (for)købt dig nogle støvler i ultra
RR-style, som er formsyet til den meget sammenknækkede benstilling som
de sportslige modellers fodhvilerhøjde afstedkommer!?

--
Armand.

Fra : J. Jørgensen

Dato : 26-03-05 20:15

"Sir Smoka Lot" <dgk79_fjern_dette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal de bare bruges også
> med tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Jeg har også lige købt udstyr - var heldigvis inde og handle et sted med
flere modeller.
Havde også fat i nogle stive som du omtaler.
Jeg fandt heldigvis en støvle som er mindst lige så kraftig som den stive,
men som har bøjelige områder ved vristen.
Læderet er foldet ligesom en harmonika, der er absolut ingen problemer med
bevægeligheden.

Du skal nok se dig om efter en anden model.

Hilsen
Jørgen

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 27-03-05 18:13

J. Jørgensen wrote:
[snip]
> [...]
> Jeg fandt heldigvis en støvle som er mindst lige så kraftig som den
> stive, men som har bøjelige områder ved vristen.

Tror nu jeg er glad for mine stive støvler, når jeg engang skvatter og får
foden i klemme under diverse køretøjer. Efter min overbevisning så skal de
kun lige akkurat være så bøjelige at man kan betjene pedalerne -- det er jo
ikke fordi man skal løbe en marathon i sine mc-boots :)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Armand

Dato : 27-03-05 22:10

Rasmus Neckelmann wrote:

> Tror nu jeg er glad for mine stive støvler, når jeg engang skvatter...
> ..... det er jo ikke fordi man skal løbe en marathon i [dem]..

Aprospos:
Prøv at lægge mærke til RR-piloterne på tv: De går som havde de skidt i
bukserne når de er trådt af modellen, hvilket slet og ret skyldes støvlerne!

--
Armand.

Fra : Johnny Johansen

Dato : 26-03-05 22:42

> [...]
> en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal de bare bruges også med
> tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Jeg tror bare du lige skal vænne dig til dem. Jeg tænkte det samme da jeg
havde min alpinestars støvler på for første gang. Jeg troede aldrig jeg
ville kunne vænne mig til dem, men nu kan jeg ikke li´ at køre uden. Det
skal siges at det også er en RR model og jeg har en Yamaha R6

Hilsen Johnny

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-03-05 00:19

> [...]
> bremsen...... er der en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal
> de bare bruges også med tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Kan du virkeligt ikke få foden vrikket op, eller kræver det bare flere
kræfter end du er vant til?
Da jeg købte mine MC-støvler følte jeg mig også helt handicappet fordi det
var så besværligt at få drejet foden op over pedalen, men idag tænker jeg
slet ikke over det. Ok, mine støvler er måske blevet lidt blødere omkring
anklen, men det er ikke alverden.

Jeg tror ikke der gik mere end et par uger før jeg havde vænnet mig til det,
så giv til lidt tid og se om det ikke bliver nemmere.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Sir Smoka Lot

Dato : 27-03-05 12:24

Jeg har ikke fortrut mit køb af støvle , det er en touring støvle. jeg køre
på en yamaha fz6-s ( fed maskine ) jeg har også kun kørt med støvle i 3
dage jeg er begyndt at vænde mig til det. men mangler stadig ca 3-4mm før de
kan løftes helt perfekt , over gear armen , men syntes de bliver bedre
hvergang jeg køre med dem...

Det er fedt ikke at fryse om føderne , nu vil jeg aldrig køre i gummi sko
igen.....

Fra : Psypher

Dato : 27-03-05 14:28

> [...]
> bliver bedre hvergang jeg køre med dem...
>
> Det er fedt ikke at fryse om føderne , nu vil jeg aldrig køre i gummi

Er rigtig godt tilfreds med mine Sidi Vertebra 2 men jeg køre også selv på
en rr model og der passer de godt til efter min mening.

Regards Psypher

CBR954RR Fireblade '02 (til salg)

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 27-03-05 16:09

Den Sat, 26 Mar 2005 19:32:22 +0100. skrev Sir Smoka Lot:

> [...]
> der en måde at gøre støvlerne blødere ??? eller skal de bare bruges
> også med tiden bliver de blødere..... hilsen Danni

Kan det ikke være et spørgsmål om justering af din gear skifter pedal?
Hvis du førhen har kørt med gummisko, så kunne jeg tænke mig at den
ikke sad korrekt for brug med støvler der sikkert er både tykkere og
stivere.