GPX750R sætter ud....
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 26-03-05 14:30

Hej NG,

Endelig massere af sol og godt vejr!

For 2. dag i træk har jeg været ude at lufte cyklen på nogle små ture og
jeg har erfaret at når den får et lille hvil (5 min for at snakke med
politiet eller 20 min i et indkøbscenter!) så sætter den ud når jeg skal
køre igen.

Det sker både når den står i tomgang eller f.eks. ved 50-60 km/t.
Motoren dør ganske enkelt!

Jeg undre mig over hva det kan være, har haft den i en måneds tid og har
kørt ca. 1200 km på den, det er først noget den lige er begyndt på!

Kan det være noget så simpelt som tændrørene (som er et helvet at skifte
på den!) eller er det langt værre?

Håber i kan hjælpe og god tur til jer alle :)

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 14:51

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har erfaret at når den får et lille hvil (5 min for at snakke med
> politiet eller 20 min i et indkøbscenter!) så sætter den ud når jeg skal

Prøv lige og kontrollere forbindelserne på batteriet, min GPX600 gjorde det
samme kort tid efter, at jeg købte den, der var det skruen til
stelforbindelsen på batteriet der sad løst, hvilket gjorde at den en gang i
mellem gjorde det samme som din.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-03-05 14:13

Dannie wrote:

> [...]
> samme kort tid efter, at jeg købte den, der var det skruen til
> stelforbindelsen på batteriet der sad løst, hvilket gjorde at den en gang i

Jeg har pudset poler og "pol stænger" på den igår og siden har der ikke
været noget.
Ved ikke om jeg kommer ud at trille idag, men så får vi se om det stadig
holder :) Det håber jeg!

Tak for svaret.

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 26-03-05 15:13

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> [...]
> køre igen.
> Det sker både når den står i tomgang eller f.eks. ved 50-60 km/t.

falder omdrejningstæller-nålen ud sammen med?

--
Armand.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-03-05 14:12

Armand wrote:

> falder omdrejningstæller-nålen ud sammen med?

Kan jeg ikke helt huske, men skal ligge mærke til det hvis det sker igen...

/T

Fra : Armand

Dato : 28-03-05 14:25

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Kan jeg ikke helt huske, men skal ligge mærke til det hvis det sker igen...

Implicering af tællernålen = elektrisk problem!

--
Armand.

Fra : Kim J.

Dato : 26-03-05 16:56

Hejsa Thomas,

Har selv en GPX'er, GPX750R Ninja sort / rød

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,

[SNIP]

> [...]
> jeg har erfaret at når den får et lille hvil (5 min for at snakke med
> politiet eller 20 min i et indkøbscenter!) så sætter den ud når jeg skal
[SNIP]

GPX'eren har nogle lidt drilske karbunader, der er ingen overløb på dem, så
hænger nåleventilen til svømmeren risikerer du den drukner, og det kan give
de symptomer du der beskriver. Læg mærke til om den stiger i tomgang før den
går ud, gør den det, får den ikke benzin. I modsatte fald, at den drukner,
så begynder motoren at gå tungt for derefter at sætte ud, og den kan være
svær at turne med starteren. Sætter den ud stødvis, noget i stil med puff
puff er problemet sandsynligvis elektrisk.

Prøv evt. når den sætter ud at banke forsigtig på karbunaderne med bagsiden
af en skruetrækker, øhhhh.... kan også være vand i karbunaderne, har du haft
dem tømt?

Hygge her fra en handicappet GPX-kører, er studerende for tiden, så den har
ikke været på gaden sidste år, og kommer det sikkert hellere ikke i år,
snøft....

Kim J.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 28-03-05 14:12

Hej Kim,

Tak for dit svar.
Jeg kan faktisk ikke helt huske hvordan det nu lige er det sker, men
hvis det sker igen så vil jeg ligge mærke til det.

/T

Fra : René Hansen

Dato : 28-03-05 20:30

On Mon, 28 Mar 2005 15:11:46 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>Jeg kan faktisk ikke helt huske hvordan det nu lige er det sker, men
>hvis det sker igen så vil jeg ligge mærke til det.

Hej

Det er lidt pudsigt, da jeg lige har haft samme problem med min.

Da jeg efter vinteropbevaring (i en ikke opvarmet garage)skulle starte
den op ville den ikke starte.., det viste sig at karburatorerne var
tomme(fordampet), da jeg havde fyldt dem manuelt, startede den
perfekt.

Efter opvarmning gik den fint i tomgang, og tog gassen perfekt.

Det skal lige nævnes at der er skiftet
olie,oliefilter,tændrør,luftfilter,kølevæske,ventiler justeret,osv.

Benzinfilter renset inden sidste påfyldning af tanken. (fyldt helt
op), og karburatorsprit tilsat.

Da jeg så efter at havde kørt ca 3 km i roligt tempo, og den var oppe
på normal kølevandstemperatur, begyndte den at hoste ved 3000 rpm, da
jeg så samtidig kobler ud dør den. Jeg får liv i den igen, giver noget
gas og kører ca 500 mtr. hostende så forsvinder det.

Efter 10 km begynder det igen, jeg stopper hos en bekendt, får renset
tændrør (de er alle 4 sodet til) og banker lidt på karburatorerne hvis
de nu hænger lidt i ventilerne. Efter samling starter den fint, men
hoster lidt når den får gas. Jeg kører hjem hostende, men ikke så
slemt som før.

Jeg skulle så undersøge problemet idag. starter den op, ingen
problemmer, kører en lille tur, ingen problemmer.

Jeg endte med at køre 110 km idag uden problemmer.

Jeg ved ikke hvad det var, men tror måske at der har været lidt vand i
benzinen, og da jeg så samtidig kørte første tur i koldt og meget
fugtigt vejr har det været mere en karburatorspritten har kunne klare.

Jeg tror du skal dræne tanken og tilsætte karburatosprit, så er dit
problem nok løst.

Håber du finder fejlen hurtigt , jeg gjorde ikke. Men da fejlen løste
sig selv kan jeg leve med det.

Du skulle jo gerne have foråret med ude på vejen.

Jeg håber i kan bære over med min smøre, den blev lidt lang, uden en
egentlig løsning på problemmet.

/René

Kawa gpx 750 R