prøvekørsel af roadracer
Fra : Peter Hasselby

Dato : 26-03-05 09:11

Er der noget sted hvor man kan komme til at prøvekøre en rigtig racer på en
lukket bane.

Grunden til at jeg spørger er at jeg har kontakt til www.lej-en-racer.dk,
hvor det koster 1500kr. pr. person for et 4 timers kursus på padborgpark,
med alt udstyr, hvis jeg altså kan samle små 18 personer. Ydermere er der en
selvrisiko i tilfælde at styrt på max 10.000kr, denne kan dog undgås hvis
man betaler 400kr. i forsikring. Altså en samlet pris på 1900 kr. pr. person
medmindre at man tør tage chancen og være sikker på at man ikke styrter.

Er denne pris helt hen i vejret og er der evt. andre alternativer hvis man
vil prøve at køre lidt stærkt under kontrollerede forhold.

mvh Peter Hasselby

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 09:41

On Sat, 26 Mar 2005 09:10:48 +0100, "Peter Hasselby" <spam@spam.com>
wrote:

>Er denne pris helt hen i vejret og er der evt. andre alternativer hvis man
>vil prøve at køre lidt stærkt under kontrollerede forhold.

Bestemt ikke helt hen i vejret IMO - Der afholdes undertiden lidt kort
PT-kørsel for "civilister" i forbindelse med DM-afd. i RR hvor man
køre lidt rundt på sin gadecykel, men de fleste vil nok holde lidt
igen. 1900 lyder umiddelbart ok, man kan utrolig nemt smadre sin egen
racer for mere end det hvis det foregår på egen cykel - dette helt
uden skelen til hvordan lej en racer ellers organiserer deres events,
dette kan gøre det mere eller mindre attraktivt, spørg til hvilke
racere de bruger, hvordan de er serviceret, hvordan de forholder sig i
forhold til uheld (ambulance eller lign.) osv-osv.....

--
-Michael

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-03-05 12:51

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
> On Sat, 26 Mar 2005 09:10:48 +0100, "Peter Hasselby" <spam@spam.com>
> wrote:
*snip*
> Bestemt ikke helt hen i vejret IMO - Der afholdes undertiden lidt kort
> PT-kørsel for "civilister" i forbindelse med DM-afd. i RR hvor man
> køre lidt rundt på sin gadecykel,
*snap*

Arh, det gør vi nu ikke til selve DM-arrangementerne; ihvertfald ikke de 6
ud af 7 mulige, som Road Racing Fyn står for at arrangere. Når der bliver
kørt i udlandet, er der et særskildt arrangement om fredagen, der
udelukkende er til træning.
Her _kan_ der være mulighed for at komme ud at prøve en bane på sin egen
maskine.
Det skal dog siges, at maskinen skal overholde nøjagtig samme krav, som de
"rigtige" racere - og dermed uden nummerplade; ergo din forsikring kan ikke
dække hvis du vælter - men også fordi det ikke er et køreteknisk kursus.

> [...]
> racere de bruger, hvordan de er serviceret, hvordan de forholder sig i
> forhold til uheld (ambulance eller lign.) osv-osv.....

*snude*

De skal mindst have nogle samaritter på pladsen, helst en i hvert sving,
sammen med mindst en sving-official.
Hvis ikke der er nogen af delene, er det IMO lidt farligt sat op

> --
> -Michael

*så er den historie ude*

Morten C
ZZR600 - Kbh

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 10:48

In article <42451904$0$252$14726298@news.sunsite.dk>, spam@spam.com
says...

> Er denne pris helt hen i vejret og er der evt. andre alternativer hvis man
> vil prøve at køre lidt stærkt under kontrollerede forhold.

Prøv at høre en forhandler hvad højre kåbehalvde, fodhviler, udstødning
og greb koster til din egen cykel!!! ... så kender du svarret!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Peter Hasselby

Dato : 26-03-05 11:22

Cyklerne er
Yamaha R1 (99)
Yamaha R6 (03)
Honda CBR-600RR (04)
Honda CBR 600F (99)
Kawasaki ZX6-RR (03)
Suzuki GSX-R 750 (00)

Så det er ikke helt ringe cykler.

Hvis jeg prøver at stable en arragement på benene, tvivler jeg på om jeg kan
skaffe 18 kørerer selv. Det kræver ikke MC-kørekort, dog skal man kunne
betjene et 2 hjulet køretøj med gear.

I er derfor velkommne til at kontakte mig, hvis det kunne have interesse så
kan jeg sende det materiale jeg har fået fra firmaet. Det kommer til at
foregå den 2.aug eller 27. aug på Padborgpark. J

eg har personligt ingen økonomisk interesse i firmaet, synes bare at det
kunne være sjovt at prøve.

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-03-05 12:44

"Peter Hasselby" <spam@spam.com> wrote in message
> [...]
>
> Er denne pris helt hen i vejret og er der evt. andre alternativer hvis man
> vil prøve at køre lidt stærkt under kontrollerede forhold.

Hej Peter,
Det er et rigtig godt ini'tiv.
Jeg er selv med til at arrangere DM i road racing, så jeg kan kun sige - det
er en rigtig god pris!
Især fordi, det er ikke din egen maskine du skal bruge, du kan forsikre dig
ud af styrt(materielle skader)
Jeg ved dog ikke lige helt hvordan du er stillet med skader på egen krop,
rent forsikringsmæssigt -
men det er ihvertfald noget du skal undersøge.

Det eneste sted jeg ellers kender til, at du kan komme til at prøve en road
racer, er gennem Road Racing Klub Viking, men det er kun små maskiner, dvs
50/80/85cc de har.

Morten C
ZZR600 - Kbh

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-03-05 13:06

Morten Christensen wrote:
> "Peter Hasselby" <spam@spam.com> wrote in message

Ham der har MC-Hospitalet, og hans makker udlejer også deres RR maskine
(DUC), mener det koster små 3000,- for ét pas...

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-03-05 13:10

""J.C.Kløve"" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote in message
news:42455033$0$244> Ham der har MC-Hospitalet, og hans makker udlejer også
deres RR maskine
> (DUC), mener det koster små 3000,- for ét pas...

Så er det da også betalt
(-og rensdyret _helt_ glatbarbereret...)

Morten C
ZZR600 - Kbh

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 14:17

On Sat, 26 Mar 2005 13:06:09 +0100, "J.C.Kløve"
<DunantFJERN@X.mail.tele.dk> wrote:

>Ham der har MC-Hospitalet, og hans makker udlejer også deres RR maskine
>(DUC), mener det koster små 3000,- for ét pas...

Henning er vist god til at tjene penge...solgte ham en cykel som han
efter eget udsagn tjente 25-30.000 kr - dygtig herre , og glødende
DUC-fetischist, så ham og Brian må kunne få sig en god snak...

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 19:52

In article <2vna411306lvj66b71m7scc03cv79o469t@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Henning er vist god til at tjene penge...solgte ham en cykel som han
> efter eget udsagn tjente 25-30.000 kr - dygtig herre , og glødende
> DUC-fetischist, så ham og Brian må kunne få sig en god snak...

Ja, vi stikker være grimme ansigter frem alle vegne, og forstyrrer
andres opfattelse af en ideel verden!

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 20:01

On Sat, 26 Mar 2005 19:52:28 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>Ja, vi stikker være grimme ansigter frem alle vegne

Selverkendelse er en god ting

>, og forstyrrer
>andres opfattelse af en ideel verden!

Det er megalomani derimod sjældent .

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 20:34

In article <09cb41l24aa5agbh6r0c96iblr8gfc89ah@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Det er megalomani derimod sjældent .

Nå, pyyha! ... jeg troede lige du blev personlig!

Nu vil jeg stille og roligt gå ud på balkonen og vinke lidt til de
jublende masser!

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 21:19

On Sat, 26 Mar 2005 20:33:31 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>Nå, pyyha! ... jeg troede lige du blev personlig!

Mig? Aldrig, jeg nøjes da altid med at være nøgtern konstaterende.

>Nu vil jeg stille og roligt gå ud på balkonen og vinke lidt til de
>jublende masser!

Husk at give din mor en lille præmie for fremmødet .

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 21:25

In article <tpgb41du0llul20hs4t8sloqirdh8vmjvg@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Mig? Aldrig, jeg nøjes da altid med at være nøgtern konstaterende.

Nå, ja, indrømmet! Læste det i første omgang som 'oligofreni!!!

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 21:35

On Sat, 26 Mar 2005 21:24:48 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>Nå, ja, indrømmet! Læste det i første omgang som 'oligofreni!!!

*LOL*

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 26-03-05 22:58

Hekto wrote:
> In article <tpgb41du0llul20hs4t8sloqirdh8vmjvg@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...

> Nå, ja, indrømmet! Læste det i første omgang som 'oligofreni!!!

Er det ikke også megalomani hvis du regner med at kunne nøjes med en
diagnose á oligofreni?

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 23:18

In article <VUk1e.107614$Vf.4093739@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> Er det ikke også megalomani hvis du regner med at kunne nøjes med en
> diagnose á oligofreni?

.... jeg vil nøjes med fortsat at lide af ergofobi!

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 23:48

On Sat, 26 Mar 2005 23:17:32 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>... jeg vil nøjes med fortsat at lide af ergofobi!

Nå jeg troede mere det var et udtalt tilfælde af italofili og
Nipponofobi, but there U go....

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 23:55

In article <5ipb411adda3nfigt0gqtm1id5qcaik9o4@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Nå jeg troede mere det var et udtalt tilfælde af italofili og
> Nipponofobi, but there U go....

*LOL* ... eller provikafobi!!!! ;oD

Fra : Bo-gsxR

Dato : 26-03-05 13:36

"Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse news:42451904$0$252$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvor det koster 1500kr. pr. person for et 4 timers kursus på padborgpark

lyder godt alt sammen, men er det så fri kørsel ( med overhallinger og fuld gas
på langsiden )???
eller er det kørsel med guide? Da jeg kan se at det ikk er et krav at man har
kørekort synes jeg det lyder lidt risikabelt for liv og lemmer.( hvis "brian" er med ).

bo-gsxR

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 17:08

Bo-gsxR wrote:
> synes jeg det lyder lidt risikabelt for liv og lemmer.( hvis
> "brian" er med ).

Nu er de efter dig igen Hekto

/Jens

Fra : Peter Hasselby

Dato : 26-03-05 18:53

Jeg har forstået det sådan at man kører øvede sammen og uøvede sammen.

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 19:00

On Sat, 26 Mar 2005 18:52:37 +0100, "Peter Hasselby" <spam@spam.com>
wrote:

>Jeg har forstået det sådan at man kører øvede sammen og uøvede sammen.

Det er noget rigtig skidt, den største fare ved TD's og den slags
arrangementer er den store forskel der kan være på folk's tempo og
evt. at nogle uøvede slet ikke har en fornemmelse overhovedet for
deres egne begrænsninger, og kører med hovedet under armen til fare
for dem selv eller andre. Egentlig ikke noget stort problem at folk
evt. kører endog _meget_ langsomt, sålænge de _holder_ deres linie kan
folk bagved kompensere og planlægge, problemet opstår når folk kommer
i knibe og må vælge dybt alternative linier, og der så kommer en
væsentlig hurtigere bagfra...

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 19:26

In article <4e8b41ppcb1injdtdjsd92f54dfejs9hfe@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> folk bagved kompensere og planlægge, problemet opstår når folk kommer
> i knibe og må vælge dybt alternative linier, og der så kommer en

Helt enig.
Uøvede vælger måske ikke den optimale linie; men værre er dem der
overvurderer sig selv, og ikke har styr på bremserne, men knalder
hydraulikken i bund enten for tidligt eller for hårdt. Resultatet kan
være at de ikke bare selv ryger af banen; men tager andre med sig.

Lige på den konto, synes jeg at der sker for mange uheld på TD's.
Helere vælge et 'langsommere' hold, med masterkører, og få det sjov ud
af det som man kan ( - og får!!!), og så få maskinen, og sig selv, hel
med hjem!

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 19:34

On Sat, 26 Mar 2005 19:25:33 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>Helt enig.

Bortset lige fra at jeg vist fik det læst som at man kørte uøvede og
øvede sammen, hvilket ville være noget rigtig skidt , en opdeling i
øvede og uøvede som det synes at være er vejen frem, så kan man altid
skifte hold hvis det hold man er på viser sig for langsomt eller for
hurtigt...men ellers gælder resten nu alligevel, vigtigt at man holder
linien og forsøger at få en fornemmelse for sagerne inden man giver
los.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 26-03-05 19:42

Hekto wrote:

> [...]
> hydraulikken i bund enten for tidligt eller for hårdt. Resultatet kan
> være at de ikke bare selv ryger af banen; men tager andre med sig.

Hæ!
Jeg genkender min egen gamle respekt for at bremse folk ud indenom (som
ellers er det indlysende spor): Kikser man i sin ivrighed over at komme
forbi, er balladen der straks

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 19:21

In article <42455666$0$23062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
slettes.anja-b@webspeed.dk says...
> Da jeg kan se at det ikk er et krav at man har
> kørekort synes jeg det lyder lidt risikabelt for liv og lemmer.( hvis "brian" er med ).

K L A S K ! K L A S K !

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-03-05 00:04

> K L A S K ! K L A S K !

Tag det nu roligt, du hedder jo ikke "brian", vel?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 01:09

In article <4245ea5d$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
mos@laxity.invalid says...
> Tag det nu roligt, du hedder jo ikke "brian", vel?

Det er Brian - med stort 'B' - og derfor tæt nok på!!!!!!!!!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-03-05 01:15

> Det er Brian - med stort 'B' - og derfor tæt nok på!!!!!!!!!

Det er det jeg mener, du er for nærtagende.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 01:44

In article <4245fae4$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
mos@laxity.invalid says...
> Det er det jeg mener, du er for nærtagende.

Overhovedet ikke! Er bare generelt træt af at Briænder generelt
sidestilles med idioter!

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 27-03-05 01:10

"Hekto" <urxgb@urxgb.qx ROT13> skrev i en meddelelse

> Overhovedet ikke! Er bare generelt træt af at Briænder generelt
> sidestilles med idioter!

LOL - Brian det første navn jeg kender i en flertalsbøjning

Men ellers er der de fleste steder mulighed for at deltage i Track days og
så låne en vest som normalt siger "pas på mig"

Det er da min erfaring fra forårstrænningen på Val de Vienne at alle tager
pænt hensyn til kørere med vest på, men okay til den trænning der hedder det
også at man overhaler "den lange vej" dvs udenom og helst på et lige stykke
osv. - det sikrer da ihvertfald mod at en bremsefejl tager to personer med
sig i faldet.

Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 10:42

In article <424607d9$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, rf900
@FJERNESemail.dk says...
> [...]
> osv. - det sikrer da ihvertfald mod at en bremsefejl tager to personer med

Ja, det lyder som en glimrende ordning. Det mindsker da risikoen (-
køerne?).
Desværre skal der stadig overvindelse og mandsmod til at tage vesten
på.

Fra : S.G

Dato : 27-03-05 00:51

du kan leje en ducati 749 racing ved mc-hospitalet en HEL dag til 3000.-,
med en mand der giver gode råd til kørsel osv!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-03-05 08:25

S.G wrote:
> du kan leje en ducati 749 racing ved mc-hospitalet en HEL dag til 3000.-,
> med en mand der giver gode råd til kørsel osv!

Du har ret - jeg huskede forkert.
/citat/
Til Ducatidagen koster det 500,- at leje denne racer for et pas,
tilmelding er nødvændig.

Ønsker du at leje cyklen til en anden banedag er prisen ink dæk og
benzin 2995,-
Cyklen udlejes IKKE de dage vi selv køre DM

/Citat slut/

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Peter Hasselby

Dato : 27-03-05 20:29

Hvor meget er et PAS og hvornår er der ducati dag

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 22:29

In article <42470975$0$252$14726298@news.sunsite.dk>, spam@spam.com
says...
> Hvor meget er et PAS og hvornår er der ducati dag

ca. 20 minutter.

Der er ihvertfald Ducati-dag på Knuthstorp, Grundlovsdag ... som hvert
år.