Hvilken cykel skal jeg vælge
Fra : Casper

Dato : 25-03-05 18:02

Hej
Skal ud og investere i min første motorcykel.
Jeg har ca. 17000 kr og ville jo helst gerne have noget lign Aprilia RS250
el. Yama TDR 125.
Det er de to typer cykler jeg godt kan lide, men det er svært at finde en
til de penge jeg har til rådighed.
Hvad kan i anbefale.
Hilsen Casper

Fra : Ralph

Dato : 25-03-05 20:04

> [...]
RS250
> el. Yama TDR 125.
> Det er de to typer cykler jeg godt kan lide, men det er svært at finde

At spare lidt længere så du har råd til den du gerne vil ha'
i stedet for at bruge de penge du har nu til noget du ikke bliver tilfreds
med.

Ralph

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Casper

Dato : 25-03-05 23:22

"Ralph" <list-jensen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> At spare lidt længere så du har råd til den du gerne vil ha'
> i stedet for at bruge de penge du har nu til noget du ikke bliver tilfreds

Hej
Forståeligt. Jeg har faktisk 30000 kr til at købe en mc for efternærmere
gennemgang af mit bilsalg, så for dem må jeg da kunne få en rimelig mc.
Hvad med en Aprilia RS 125...Nogle der ha erfaringer med den!!
Hilsen Casper

Fra : Hekto

Dato : 25-03-05 23:55

In article <42448f01$0$73777$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
capstardk@hotmail.com says...
> Forståeligt. Jeg har faktisk 30000 kr til at købe en mc for efternærmere
> gennemgang af mit bilsalg, så for dem må jeg da kunne få en rimelig mc.
> Hvad med en Aprilia RS 125...Nogle der ha erfaringer med den!!

Med 30.000 på lommen og ike så meget at have dem i, er en hystersk 2T'er
måske ikke lige det oplagte valg, der automatisk kommer øverst på
indkøbssedlen!

Mere oplagt ville en GS500 f.eks. være. Eller noget tilsvarende.
Næsten alt andet end en 125cc totakter, med multi-mange HK.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 10:20

> [...]
> efternærmere gennemgang af mit bilsalg, så for dem må jeg da kunne få
> en rimelig mc. Hvad med en Aprilia RS 125...Nogle der ha erfaringer

Hvad med denne her
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/personImg.asp?id=420&m=full&nr=2
Den kan jeg nok overtales til at sælge dig inden for det
beløb som du har til rådighed, den kan i princippet det samme som en
RS250'er, men skulle efter sigende værer en mere robust konstuktion.

/Jens

Fra : Casper

Dato : 26-03-05 10:54

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beløb som du har til rådighed, den kan i princippet det samme som en
> RS250'er, men skulle efter sigende værer en mere robust konstuktion.

Hej
Ser da ok ud. Send mig nogle flere billeder og en mere detaljeret
beskrivelse om den.
Havde egentlig også kig på Honda cbr 125 r, det er jo en 4-takter, men !!!!
Hilsen Casper

Fra : Casper

Dato : 26-03-05 11:18

> [...]
> beløb som du har til rådighed, den kan i princippet det samme som en
> RS250'er, men skulle efter sigende værer en mere robust konstuktion.

Hej
Den er faktisk rigtid fed in Kawa.
Send mig lige nogle flere billeder og en nærmere beskrivelse af den og jeg
vil kigge på den.
Hvor i landet er du fra.
Hilsen Casper
PS.SEND MIG EN MAIL

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 09:32

Casper skrev i meddelelsen
> [...]

>gennemgang af mit bilsalg, så for dem må jeg da kunne få en rimelig mc.
>Hvad med en Aprilia RS 125...Nogle der ha erfaringer med den!!

Det bliver et valg !

Hvis at Du vil ud at køre nogle Km. sammen med andre på vejene, så bliver
valget en "kedeligt" udseende GS500(måske E), XS400 seca, eller måske CB450.
Den slags cykler kan gøres ret driftssikre, og holdes inden for budgettet.

Hvis udseendet vægter så højt at det _skal_ være en af "ræserne", KR1,
RS250, GSXR250, eller lignende, så forvent at bruge megen tid i værkstedet,
både med småjusteringer, stempelhavari, venten på den urimeligt dyre
reservedel, (der i øvrigt er i restordre).

I øvrigt er den yngste del af denne tråd vel advarsel nok i sig selv

mvh
Orla

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 10:29

On Sun, 27 Mar 2005 10:31:36 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>både med småjusteringer, stempelhavari, venten på den urimeligt dyre
>reservedel, (der i øvrigt er i restordre).

Akkurat og just præcis Orla, så simpelt er det omend jeg nok ville
udskifte "forvent" med "vær klar til evt." . En begynder må spørge
sig selv, kan jeg leve med det, er svaret ja...så er man en usædvanlig
ressourcefuld begynder, men de findes da også . En pumpet 2-takter
er virkelig morsom - til det den kan - men som altid er der en pris at
betale .

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 11:20

In article <424676c7$0$720$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...

> [...]
> reservedel, (der i øvrigt er i restordre).
>
> I øvrigt er den yngste del af denne tråd vel advarsel nok i sig selv

Det er enten:
Jeg har motorcykler som hobby.

Eller:
Jeg har motorcykel. Min hobby er 2-taktere ( eller Ducati .. eller
....)!

KR-1'en er ikke et transportmiddel; men en hobby.
Man må forvente at der skal vedligeholdes justeres og kontrolleres, og
at der skal tilbringes nogle timer med dette. I tilgift får man så en
hel del sjov.
Den kan sagtens køre op med større, dyrere og nere maskiner, og det er
ganske sjovt. Til gengæld så kræver det at man tager sig tid til at
pille om den, så der IKKE sker havarier. Den bedste måde at undgå dem
på er omhyggelioghed og grundighed.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 15:31

On Fri, 25 Mar 2005 18:02:10 +0100, "Casper" <capstardk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>el. Yama TDR 125.
>Det er de to typer cykler jeg godt kan lide, men det er svært at finde en

Glem alt om en RS250'er - Forbudt for børn og begyndere...det er en
racer med lys, spejle, horn og plads til nummerplade, men gør sig
bedst uden, mens den er pænt træls som gadecykel. Nemt at lade sig
lokke af det visuelle og evt. data, men når hverdagen sætter ind er
det mindre hensigtsmæssigt med en cykel der nærmest kun har 2 måder at
køre på, fuldt skrald eller slet ikke.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 16:14

> Glem alt om en RS250'er - Forbudt for børn og begyndere...

Er det kun RS'en du fraråder, eller er det generelt alle 2-takstracerne.
Jeg synes da at der er udemærket hverdagsduglighed i min KR-1'er
og min RD350YPVS fungerede da også glimrende til almendelig kørsel.
Til gengæld er funfactoren i forhold til en 4-tagger i samme prisklasse
jo mange gange større.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 16:48

On Sat, 26 Mar 2005 16:13:31 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Er det kun RS'en du fraråder, eller er det generelt alle 2-takstracerne.

Jeg vil ikke udtale mig om de andre, det kan du jo så gøre, men en
RS250 egner sig absolut ikke til begyndere og har desværre en del på
samvittigheden, til race er den til gengæld noget nær perfekt. De
fleste andre RS250-ejere jeg har talt med og det er en hel del
efterhånden genkender den noget digitale kørestil man får på sådan en
og det er livsfarligt på gaden, en cykel der kræver en del af sin
pilot, men til gengæld "belønner" tilsvarende - både den ultimative
køreglæde når det spiller, men også det modsatte når man laver en
fejl, cyklen er skarp som en ragekniv, og så langt fra det en begynder
har brug for som man næsten kan komme.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 17:06

> Jeg vil ikke udtale mig om de andre, det kan du jo så gøre, men en
> RS250 egner sig absolut ikke til begyndere og har desværre en del på
> samvittigheden, til race er den til gengæld noget nær perfekt.

Ok, jeg har så endnu ikke fået prøvet en RS'er, jeg syntes de var for
dyre dengan jeg sidst kigge efter 2-takt.
Men den har jo også en noget højere litereffekt end både en KR-1
og en RD'er, og så kan jeg da godt forestille mig at den bliver noget
anstrengende/farlig at kører på i alm trafik.
I længden bliver man nu også træt af både KR-1 og RD,
jeg kommer til at savne at man også gerne vil ligge og dovne engang imellem.
Men på den anden side synes jeg også at man skal opleve at få sig en sæson
på sådan en pumpet 2-takter på et eller andet tidspunkt i sin mc-karriere.
Det er altså en helt speciel oplevelse når momentet sætter ind på sådan en,
og en let maskine som man bare kaster rundt med og også bare herligt

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 17:17

On Sat, 26 Mar 2005 17:06:20 +0100, "Pwh"
> [...]

>og en RD'er, og så kan jeg da godt forestille mig at den bliver noget
>anstrengende/farlig at kører på i alm trafik.

Det er ikke kun effekten, men hele RS250-pakken - Cyklen nærmest
tigger og ber om at få tæsk _hele_ tiden, man kan ret vanskeligt
_bare_ ligge og tulle, det bliver røvsygt når man _ved_ hvad den kan,
og det egner sig bare ikke til gaden. En erfaren pilot, der kender sig
selv og mest vil bruge den til weekend-blasts _kan_ muligvis nok ha'
glæde af den, men _ikke_ begyndere, enten udnytter de den overhovedet
ikke og så er det skønne spildte kræfter eller også prøver de, og så
går det deprimerede ofte galt. Derudover er det en dyr cykel at holde
optimalt kørende samtidig som Suzuki-motoren er designet af en tåbe...

> [...]
>Det er altså en helt speciel oplevelse når momentet sætter ind på sådan en,
>og en let maskine som man bare kaster rundt med og også bare herligt

Enig, men nok bedst at ha' lidt erfaring og selverkendelse først - en
TZR250 kunne være mulighed, den er lidt bedre som gadecykel, relativt
billig, kører fint-fint og med et kick også....

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 18:30

> Enig, men nok bedst at ha' lidt erfaring og selverkendelse først - en
> TZR250 kunne være mulighed, den er lidt bedre som gadecykel, relativt
> billig, kører fint-fint og med et kick også....

En TZR250 er også en klart fed maskine, men nu har jeg tilbudt Casper
at han kan købe min KR-1'er til en fornuftig penge, og gode TZR250'er
hænger ikke på træerne til 30kilo, alternativet for ham kan så værer
en RD350'er hvor der er mere skidt end kanel til salg, eller en RS125'er
som jeg hurtigt tror bliver for lam at kører på.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 18:40

On Sat, 26 Mar 2005 18:29:37 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>En TZR250 er også en klart fed maskine, men nu har jeg tilbudt Casper
>at han kan købe min KR-1'er til en fornuftig penge

Bare du gør det ud fra de rigtige motiver så , personligt forsøger
jeg altid at sælge mine cykler til den rigtige køber, omend jeg aldrig
nægter nogen et køb så rådgiver jeg altid, så kan køber synes at jeg
er en stort idiot og rådene lige til at lukke op og skide i, eller de
kan bruge det som de lyster, men jeg vil bestemt ikke sælge for enhver
pris (hvad enhver der har købt en cykel af mig ved ), en KR-1 er
vitterlig en fin cykel med høj funfactor, men samtidig er der ret få
købere til den slags, af de i tråden nævnte grunde - ikke for at
ødelægge dit salg overhovedet, det må blive en sag mellem dig og først
og fremmest Casper om det er det rigtige for ham.

>, og gode TZR250'er hænger ikke på træerne til 30kilo

Næh, ikke så mange endda, men jeg kender nu et par stykker (vi taler
naturligvis 2MA'ere og ikke 3XV'ere og den slags) til omkring 25 kkr i
OK stand, så hvis man ledte lidt var det nok muligt.

>, alternativet for ham kan så værer
>en RD350'er hvor der er mere skidt end kanel til salg

Enig!

--
-Michael

Fra : Casper

Dato : 26-03-05 20:02

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturligvis 2MA'ere og ikke 3XV'ere og den slags) til omkring 25 kkr i
> OK stand, så hvis man ledte lidt var det nok muligt.

Hej
Har lige fulgt jeres tråd her fra sidelinjen.
Jeg er sikker på at den KR1`er er lige noget for mig.
/Casper

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 20:40

> Hej
> Har lige fulgt jeres tråd her fra sidelinjen.
> Jeg er sikker på at den KR1`er er lige noget for mig.
> /Casper

Det er den måske nok, pas nu på at du ikke kommer for sent
som jeg var tæt på at gører da jeg handlede med Hekto

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 20:49

In article <4245b1aa$0$73718$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
capstardk@hotmail.com says...
> Har lige fulgt jeres tråd her fra sidelinjen.
> Jeg er sikker på at den KR1`er er lige noget for mig.

Det er den helt sikkert! - hvis du sætter dig ordentligt ind i tingene,
og nusser den som et lille barn! .... og iøvrigt ikke overvurderer dig
selv!
Den kører stille og roligt, så længe nålen ikke krydser 8.000 omdr.
Over 8.000 - FÅÅÅÅRK! På en fuld tank kan man nå fra Kbh. til Tisville,
akkurat når man går på reserve!
Motoren er mekanisk et studie værd i sig selv. Alt er lavet så det er
hurtigt at skifte. Der er lagt vægt på race.
Husk iøvrigt ørepropper! Indsugningen vræler så det gør ondt!
Den er let som en fjer! 125Kg og styrer knivskarpt; men den har bare
væsentlig flere kræfter end den borede knallert den lige umiddelbart
føles som.

Men, men, men ... PWH har ret i at den er sjov; men det kræver at den
holdes iorden. Der er ingen tilgivelse for dårlig vedligeholdelse på
sådan een! Endnu vigtigere er det at bruge den indvendige side af
hovedet under kørslen!

--
/Hekto ... der taler af erfarring!

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 22:18

> Det er den helt sikkert! - hvis du sætter dig ordentligt ind i
> tingene, og nusser den som et lille barn! .... og iøvrigt ikke
> overvurderer dig selv!

Casper har simpelthen ikke noget valg,
KR1'en skal da blive i "familien"
Nu har jeg jo også lovet ham 3 mdr gratis hotline hos
dig når han kommer og henter den

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 23:10

In article <Ljk1e.15592$eu.14271@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Casper har simpelthen ikke noget valg,
> KR1'en skal da blive i "familien"
> Nu har jeg jo også lovet ham 3 mdr gratis hotline hos
> dig når han kommer og henter den

*LOL*

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 23:21

> *LOL*

Der skulle IKKE grines

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 26-03-05 23:56

In article <gfl1e.16429$9l2.12710@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Der skulle IKKE grines

OK!... sorryyy!

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 20:38

> Bare du gør det ud fra de rigtige motiver så

Jeg er skam ikke ude på at prakke Casper noget som helst på,
men da det er den type mc han viser interesse for og han er et voksent
menneske vil jeg ikke nægte ham at købe den
Han vil selvfølgelig kører herfra med instrukser om at det er en håndgranat
hvor eksplosionen kommer ved 8000rpm hvor KIPS'en åbner.
Men når han har prøvet det et par gange så styrer han såmænd også det
uden probs, jeg synes ikke at KR1'en er specielt farlig at kører på.

> [...]
> ødelægge dit salg overhovedet, det må blive en sag mellem dig og først
> og fremmest Casper om det er det rigtige for ham.

Du skal skam slet ikke værer bange for at ødelægge et evnt salg,
en KR-1 i den stand som min er bliver regnet for rent libhaveri og vil
altid kunne finde købere.
Det kunne såmænd nok bedre betale sig for mig at gemme den i kælderen
i 10-15 år, så ville den pludselig værer mange penge værd.
Den slags maskiner er desværre en uddøende race pgr forurening og
for højt benzinforbrug, så de bliver skam penge værd i fremtiden tror jeg.
Se bare hvordan der bliver holdt udsalg af de sidste års nye 4-takst modeller
pgr strammere regler, dem er vi andre heldigvis ikke underlagt.

> Næh, ikke så mange endda, men jeg kender nu et par stykker (vi taler
> naturligvis 2MA'ere og ikke 3XV'ere og den slags) til omkring 25 kkr i
> OK stand, så hvis man ledte lidt var det nok muligt.

Hmm, en hurtig søgning på DBA sagde mig at der var en eneste 84'er til 35kilo
til salg, i god stand til 25kilo bliver vist uden afgift desværre

> Enig!

De kører nu ellers godt når de er iorden

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 21:16

On Sat, 26 Mar 2005 20:37:59 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Hmm, en hurtig søgning på DBA sagde mig at der var en eneste 84'er til 35kilo
>til salg, i god stand til 25kilo bliver vist uden afgift desværre

TZR250-2MA blev AFAIK kun produceret i 87-90, der er vist noget galt
der...man kan godt få en 89-90 til ca. 25 kkr idet jeg kender nogle
der har købt til ca. den pris. Du må forveksle den med noget andet.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 22:24

> TZR250-2MA blev AFAIK kun produceret i 87-90, der er vist noget galt
> der...man kan godt få en 89-90 til ca. 25 kkr idet jeg kender nogle
> der har købt til ca. den pris. Du må forveksle den med noget andet.

Muligvis, jeg lavede bare en hurtig søgning på TZR på DBA,
hvad der står der vil jeg ikke gøres ansvarlig for.
Men kan du komme frem med nogle bud på en god TZR250
til under 30kilo/m afgift vil Casper sikkert værer dig taknemmelig,
og mig skal du såmænd ikke hører et ondt ord fra, de findes nemlig ikke

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 22:46

On Sat, 26 Mar 2005 22:23:41 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Men kan du komme frem med nogle bud på en god TZR250
>til under 30kilo/m afgift vil Casper sikkert værer dig taknemmelig

*LOL* - du forventer måske at jeg ligefrem finder en til ham , men
jeg kender en der overvejede at sælge sin for 25 kkr sidste år han gav
selv omkring 28-30 for 3-4 år siden, den har jeg nemlig selv lavet
service på, den var i nogenlunde men dog ikke superstand.

>og mig skal du såmænd ikke hører et ondt ord fra, de findes nemlig ikke

Du mener fordi der ikke er nogle lige nu på DBA, så findes de ikke
eller dukker ikke op af og til . Der bliver ikke udbudt så mange,
men de dukker op fra tid til anden og bør ikke koste mere end 25-30
kkr nu.

Om han køber din KR-1 er mig skam aldeles ligegyldigt, du ved sikkert
bedre end jeg om det er noget for ham, om prisen er rigtig osv, jeg
har med vilje ikke videregivet den info/erfaring jeg har om KR-1'eren
idet jeg regner med at det er noget du giver - Jeg kender en KR-1S fra
en kort prøvetur, i forhold til en Priller ikke helt på niveau
IMHO...og i en racesituation er de iøvrigt også prillerne underlegne,
omend ikke meget....men stadigvæk en fin cykel, omend den også har
haft visse motorproblemer, hvilket dog i en vis grad kan siges om
stort set alle 2-takts maskiner med høj ydelse, de er følsomme og
alene af den grund noget man skal gå ind til med åbne øjne.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 26-03-05 23:19

> [...]
> selv omkring 28-30 for 3-4 år siden, den har jeg nemlig selv lavet
> service på, den var i nogenlunde men dog ikke superstand.

Jamen det var dig der kom med det postulat at de fandtes til de penge,
jeg prøvede bare at forholde mig til virkligheden pt.
Hvad der dukker op om en uge aner man jo ikke, men har du en kammesjuk
med et godt tilbud til Casper (nok helst på fyn) er jeg sikker på at han
er mere en intererseret, men jeg tror gerne han vil handle nu og ikke
om 1 år eller 2

> [...]
> eller dukker ikke op af og til . Der bliver ikke udbudt så mange,
> men de dukker op fra tid til anden og bør ikke koste mere end 25-30

Klart nok, jeg fandt da også Hektos da jeg ledte efter en god RD'er
man kan da værer heldig at tilbudene pludselig er der, det er bare med
at værer vågen, og ikke mindst hurtig når de først er der.
Køge mc har da haft en KR1-S'er til salg i mange år for 50kilo,
den kan man kan man da nok også finde hos ham til næste år.

> Om han køber din KR-1 er mig skam aldeles ligegyldigt, du ved sikkert
> bedre end jeg om det er noget for ham, om prisen er rigtig osv,

Så langt er vi slet ikke kommet, Casper er vist selv ved at samle info
om KR-1'en, jeg har givet ham et godt link og tekniske data og mere
skal der vel ikke gøres ud af en mc i den prisklasse, det er trods alt
ikke et huskøb til 2millioner vi taler om her

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-03-05 23:38

On Sat, 26 Mar 2005 23:19:25 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jamen det var dig der kom med det postulat at de fandtes til de penge,
>jeg prøvede bare at forholde mig til virkligheden pt.

Virkeligheden er altså ikke kun DBA vel, selvom der måske ikke kan
findes en idag, så udbydes der flere hvert eneste år, til ganske
rimelige priser, men man skal være klar over at den slags cykler er
liebhaveri og kan svinge meget i pris, fordi du ser een cykel på DBA
er det nok næppe repræsentativt for prisniveauet a priori vel ? Og
stadigvæk, så findes der vist ikke nogle '84 2MA'ere - Så jeg ved ikke
helt hvilken virkelighed du har forholdt dig til

> [...]
>med et godt tilbud til Casper (nok helst på fyn) er jeg sikker på at han
>er mere en intererseret, men jeg tror gerne han vil handle nu og ikke

Hvis han lover at købe den så vil jeg overveje at henvise, ellers er
det vist ikke min opgave at finde cykler til folk , det tager ikke
år - men kan da godt tage et par mdr....før det rigtige tilbud er der,
det kan man så vælge at vente på eller ej efter behag.

>Køge mc har da haft en KR1-S'er til salg i mange år for 50kilo,
>den kan man kan man da nok også finde hos ham til næste år.

Sikkert nok, jeg kender en anden som købte en KR-1S for 4-5 år siden
til 44.000, han blev lynhurtig træt af den (og købte en R6'er), der
var mange problemer og han solgte den kort tid efter til 30.000

> [...]
>skal der vel ikke gøres ud af en mc i den prisklasse, det er trods alt
>ikke et huskøb til 2millioner vi taler om her

Næh, men der er mange dedikerede sites, det største problem er nok
dens tendens til at æde stempler i stor stil, der kørte en enkelt med
i std 250/450, jeg mener han skiftede noget i retning af 10-12
stempler på en sæson og den var vist mere adskilt end samlet.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 08:00

> [...]
> stadigvæk, så findes der vist ikke nogle '84 2MA'ere - Så jeg ved ikke
> helt hvilken virkelighed du har forholdt dig til

Jeg gentager lige mig selv, jeg lavede bare en hurtig søgning på DBA
efter TZR generelt, om der har været en skrivebøf i den annonce aner
jeg ikke, det kunne da tyde på det. Jeg burde self have støvet hele nettet
igennem og ringet til samlige forhandlere inden jeg formastede mig til at
komme med sådan en uforskammet påstand ang udbuddet af TZR's
Men da jeg skulle have 2-takt i år 2003 væltede det sig nu heller ikke
med dem til en pris jeg ville betale.

> Hvis han lover at købe den så vil jeg overveje at henvise

Arrh, den må jeg huske til Casper, han må nu kun se min KR-1'er hvis
han på forhånd lover at købe den.

> det tager ikke
> år - men kan da godt tage et par mdr....før det rigtige tilbud er der,
> det kan man så vælge at vente på eller ej efter behag.

Helt enig, men når man står med et friskt mc-pap vil man helt ud og kører
med det samme, sådan havde jeg det da selv

> Sikkert nok, jeg kender en anden som købte en KR-1S for 4-5 år siden
> til 44.000, han blev lynhurtig træt af den (og købte en R6'er), der
> var mange problemer og han solgte den kort tid efter til 30.000

Hæ, det var nogle dyre km, godt at Casper ikke skal give 44kilo for min.

> [...]
> i std 250/450, jeg mener han skiftede noget i retning af 10-12
> stempler på en sæson og den var vist mere adskilt end samlet.

Det er da første gang jeg hører den med stemplerne skulle værer et
specielt KR-1 problem, at du kender en der havde det problem siger
vel ikke så meget om lige den model generelt.
Der var probs med at de første var monteret med stempler hvor stiften
der styrer stempelringene kunne bevæge sig for dybt med deraf følgene
motorhavari, det er chekket og er iorden på den jeg har.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 10:15

On Sun, 27 Mar 2005 09:00:12 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg gentager lige mig selv,

Gør du bare det...hvis du føler du må, jeg forstod det nu fint første
gang.

> Jeg burde self have støvet hele nettet
>igennem og ringet til samlige forhandlere inden jeg formastede mig til at
>komme med sådan en uforskammet påstand ang udbuddet af TZR's

Tjah, hvis du skråsikkert kan sige at det ikke findes på basis af en
søgning på DBA, så burde du måske lige klappe hesten, ikke alle cykler
udbudt til salg findes på DBA (jeg har f.eks selv 2 (næh hov 1 er det
kun) lige nu), som øjensynlig udgør hele din virkelighed , for mig
f.eks er DBA slet ikke et købsmarked (undertiden, men ikke altid et
salgsmarked). Men okay - jeg har da ikke noget problem med at
præcisere udsagnet til at hvis man ønsker en TZR250 så kan de findes:

_indenfor_en_overskuelig_tidsramme_men_ikke_hver_dag_365_dage_om_året_på_DBA_

hvilket man iøvrigt nok kan sige om ret mange modeller, som man
alligevel opfatter som noget man kan finde

>Arrh, den må jeg huske til Casper, han må nu kun se min KR-1'er hvis
>han på forhånd lover at købe den.

Du overser en lille detalje her, jeg har ikke nogen TZR jeg vil
sælge...hvorfor i alverden skulle jeg gøre en indsats for at sælge
noget jeg ikke har, jeg kender masser af folk der har haft deres
cykler mere eller mindre aktivt til salg, men lader dem sædvanligvis
selv om salget med mindre de aktivt beder om hjælp. Du virker som om
du opfatter det som et konkurrende tilbud til din KR-1 og som skrevet
er jeg ret ligeglad om han køber den eller noget andet, bortset altså
fra at en RS250'er synes jeg som skrevet ikke han bør vælge ,
TZR'eren var blot _et_ eks. på noget man _kunne_ vælge der er masser
af andre.

>Helt enig, men når man står med et friskt mc-pap vil man helt ud og kører
>med det samme, sådan havde jeg det da selv

Naturlig men uheldig indstilling hvis man ikke har tid til at se tiden
an i hvert fald 1 md eller 2, den smarte begynder undersøger
naturligvis markedet før kortet er i hus.

>Hæ, det var nogle dyre km, godt at Casper ikke skal give 44kilo for min.

Jeps, sådan er der nogle der har der, når de 1) har for mange penge og
2) virkelig bliver træt af en given cykel

>Det er da første gang jeg hører den med stemplerne skulle værer et
>specielt KR-1 problem, at du kender en der havde det problem siger
>vel ikke så meget om lige den model generelt.

Nej, men nu er det sådan at jeg før har været "konsulent" på et KR-1S
køb (2 gange endda) og dengang for 4-5 siden fandt vi frem til den
info på en del UK-sites hvor mange af de dedikerede sites residerer,
så at det skulle være første gang du hører det er lidt
ildevarslende...den første cykel vi fandt dengang havde iøvrigt netop
det problem

>Der var probs med at de første var monteret med stempler hvor stiften
>der styrer stempelringene kunne bevæge sig for dybt med deraf følgene
>motorhavari, det er chekket og er iorden på den jeg har.

Det er da fint at det ok på _din_, men som sagt har jeg heller aldrig
nævnt noget om din, det var generel info men iøvrigt samme problem så
du ved det altså godt alligevel, problemet opstår på grund af
låseringene til pinboltene, så står stemplerne og kæntrer i cylinderen
og ædes op på notime.

Et lille citat fra et enkelt site, der er mange :

"249cc 60bhp - Piston broke, manic 2T Fragile screamer with huge
appetite for eating pistons, buy from a dealer and get a warranty."

Men igen - din er jo ok .

--
-Michael

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 10:44

On Sun, 27 Mar 2005 11:14:41 +0200, Michael K. S.
<mks74temp@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>du ved det altså godt alligevel, problemet opstår på grund af
>låseringene til pinboltene, så står stemplerne og kæntrer i cylinderen

Hmmm- der røg noget ud der, skulle være :

Det er da fint at det ok på _din_, men som sagt har jeg heller aldrig
nævnt noget om din, det var generel info men iøvrigt samme problem så
du ved det altså godt alligevel, problemet opstår som skrevet på grund
af stiften til stempelringene gik løs og ødelagde cylindrene eller
ringene kunne fanges i en port, på andre var der noget med låseringene
til pinboltene, så står stemplerne og kæntrer i cylinderen
og ædes op på notime - mange skiftede vist til Wiseco-stempler med god
effekt.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 11:11

> [...]
> til pinboltene, så står stemplerne og kæntrer i cylinderen
> og ædes op på notime - mange skiftede vist til Wiseco-stempler med god

Jeg har Hekto's ord for at han har chekket det og det stoler jeg så på.
Men det er da god info for Casper at have hvis han skal kigge på andre
KR-1'ere, der er et par stykker i DBA lige i øjeblikket.
Den ene er med et bigborekit, den tror jeg man skal holde sig fra,
så vidt jeg har kunnet finde ud af med lige KR-1'en skal man lade
værer med at pumpe den yderlige, det skulle gå drastisk ud over holdbarheden.
Min er en standart KR-1 monteret med originale S-potter, så den burde ikke
yde mere end 55-60hk.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 11:51

On Sun, 27 Mar 2005 12:11:02 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har Hekto's ord for at han har chekket det og det stoler jeg så på.

Dig om det, har man tillid til sælger er det jo ofte sådan man gør.

>Men det er da god info for Casper at have hvis han skal kigge på andre

I DK udbydes der ikke så forfærdelig mange, så det er nok et tilfælde
hvis man får sådan en op under neglene billigt, ellers skal man nok
være Kawa-entusiast for at gå dedikeret efter den, sjov nok og fin
lille cykel, men ikke noget ekstraordinært (udover relativt sjælden i
DK). Af nogle nævnes den som den mindst holdbare af 2-takts racerne
hvilket jeg nu har lidt svært ved at tro på givet at RS250'eren er
noget skrøbelig, men der er klart problemer med nogle af dem - det er
ganske sikkert.

> [...]
>Min er en standart KR-1 monteret med originale S-potter, så den burde ikke

Helt generelt skal man holde sig fra tunede 2-takts maskiner, sliddet
øges eksponentielt med ydelsen udover std. en RS250 kan f.eks ret nemt
bringes til at yde 75-85 HK, men så er holdbarheden nede i 20-30 timer
før renovering.

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 12:08

In article <4e3d41l4kvekeop71b08j5j2o55n9082dj@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> hvilket jeg nu har lidt svært ved at tro på givet at RS250'eren er
> noget skrøbelig, men der er klart problemer med nogle af dem - det er

Man skal holde sig for øje, at der var to motortyper.
Tandemmotoren med cylinderne efter hinanden, og så den senere twin,
hvor cylinderne sidder ved siden af hinanden.
Si vidt jeg er orienteret, var tandemmotoren vist noget af et
problembarn, hvorfor den også blev skiftet ud.

Holdbarheden er spå en nyere 2T med moderne olie, helt forventeligt ...
ikke som en 4T der vælter sig i olie.
Det skal man holde sig for øje. De har aldrig været sammenlignelige på
det punkt; men fordi 4T'erne holder længere er det 2T'erne der er
'dårlige'.
De holder forbavsende godt, under de forhold de nu engalng virker
under. Ingen har nogensinde påstået at de kunne køre 100.000 km, uden
at blive åbnet. Stempler og indimellem lejer, er en sliddel! Det står
altså i manualen. 4T'ere lider under ventiler, styr og knaster, der af
og til også slides.
Nogle holdt sikkert bedre end andre; men det er helt afgjort at jo
bedre de vedligeholdes, jo længere holder de.
Det er dog et relativt begreb, for de vil aldrig holde evigt, og skal
repareres mere end 4T'ere.

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 12:21

On Sun, 27 Mar 2005 13:07:36 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>Det skal man holde sig for øje. De har aldrig været sammenlignelige på
>det punkt; men fordi 4T'erne holder længere er det 2T'erne der er
>'dårlige'.

Ja, det er måske almen viden for dig og mig, men overfor en nybegynder
er det værd at gøre ekstra meget opmærksom på, nærmest overdrive, for
når lille Frederik har brugt sine sidste spareskillinger på tøj,
hjelm, forsikring og en RGV250, som så smider en ventil ned i
cylinderen efter 1.000 km og han så står der som et stort spørgmåltegn
så er meget tabt - kender vi ikke alle sådan en historie, og er det
ikke det vi forsøger at advare imod. Når man er blevet lidt mere
erfaren og ikke går helt så nemt i panik på både den ene og den anden
måde, så kan man ha' meget fornøjelse i en point-and-shoot cykel som
en 2-takts racer, mens en hel del begyndere nok med fordel starter
med en FAF (fire-and-forget) cykel som en CB500 eller lign. Se'fø'li
kan en begynder starte med en 2-takts racer, men det skal gøres på
oplyst grundlag, så er der ingen der bagefter kan komme og sige,"
jamen jeg troede altså...."

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 12:51

> [...]
> cylinderen efter 1.000 km og han så står der som et stort spørgmåltegn
> så er meget tabt - kender vi ikke alle sådan en historie,

Det er helt korrekt, man bør advarer imod at bruge samtlige spareskillinger
på selve købet, fordelen ved 2-takteren er så at de er billigere at reppe på
og der er ikke lige så meget der kan gå i stykker som på en 4-T.
Det minder mig om en gammel XJ650'er jeg solgte til en 18års knægt engang,
jeg instruerede ham omhyggeligt om at kører den godt varm inden den fik kniven
og lade værer med at ligge og skamfyrer den hele tiden.
Han kiggede forundret på mig og spurgte om det kunne værer rigtigt, jeg fortalte
ham så at hvis den skulle holde mere end en uge burde han følge mit råd.
Det var han ikke lige typen der ville gører tror jeg, den kan nemt værer blevet
et rigtigt dyrt bekendtskab for ham selvom han fik den billigt af mig.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 12:51

In article <375d419jdsvp2016mnn6lggnftf1ikmthk@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> Ja, det er måske almen viden for dig og mig, men overfor en nybegynder
> er det værd at gøre ekstra meget opmærksom på, nærmest overdrive, for
> når lille Frederik har brugt sine sidste spareskillinger på tøj,

Dér er vi 112% enige!!!
Man skal have det som hobby, og man skal sætte sig ind i tingene.
Man skal være klar over at det koster at have en hobby; men det gælder
jo for golf, tennis, roning o.s.v.

Til hengæld er det jo en sjov hobby, og den stiller mere krav til
omhyggelighed end til en lang mekanisk uddannelse.
I Pwh'S tilfælde følger der work shop manualer med (hvis ikke katten
har ædt dem!), og dermed har man faktis al væsentlig info.
Carsten kunne jo kaste et blik i dem, og så vurdere det ud fra det.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 13:10

Hekto wrote:
> I Pwh'S tilfælde følger der work shop manualer med (hvis ikke katten
> har ædt dem!),

Det har den ikke det fede læs
De er faktisk rigtigt gode de manualer, jeg har ikke reppet ud fra dem
men alt mht daglig justering af karbs, oliepumpe, osv er beskrevet så
selv den mest tungnemme fatter hvad de mener.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 13:16

On Sun, 27 Mar 2005 13:51:19 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

> [...]
>har ædt dem!), og dermed har man faktis al væsentlig info.
>Carsten kunne jo kaste et blik i dem, og så vurdere det ud fra det.

Casper hedder han vist, men igen så skal man være klar over hvor de
fleste nybegyndere befinder sig, d.f.m. er jo i virkeligheden en noget
selekteret population, hvor mange af os ikke har det store problem med
at smide nye stempler i eller lign. - bevæger man sig lidt udenfor
også vil man hurtigt opdage at en del dårligt nok aner hvordan man
skifter olie, tjekker kædeslid, hvordan forbrændingsmotoren
overhovedet er opbygget eller andre lign. relativt elementære ting som
vi tager for givet - dermed ikke sagt at Casper ikke ville kunne
skille en KR-1 i atomer og samle den igen og få 3-4 heste mere ud af
den, men som udgangspunkt er det ikke sandsynligt . Og så er der jo
også den tid det tager og de penge det koster, for nogle er det en del
af fornøjelsen at skrue, for andre af os et nødvendigt onde for at
komme ud at køre...

Nå - nu gider jeg altså heller ikke skrive mere i denne her tråd
(hørte jeg nogen klappe?)

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 13:20

Michael K. S. wrote:
> Nå - nu gider jeg altså heller ikke skrive mere i denne her tråd
> (hørte jeg nogen klappe?)

Klap klap
Nu kan vi vist heller ikke finde på meget mere om det emne,
men det sidste ord vil jeg altså have

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 12:42

Michael K. S. wrote:
> [...]
> øges eksponentielt med ydelsen udover std. en RS250 kan f.eks ret nemt
> bringes til at yde 75-85 HK, men så er holdbarheden nede i 20-30 timer

LOL
Men det er garanteret sjove 20-30 timer,
RS'en kører da også mig bekendt med en RGV motor der er tunet
yderlige op i forhold til da den lå i en Suzuki.
Er det ikke specielt udstødningsventilerne der er problemet med den motor,
jeg har da hørt en del historier om at de er faldet ind i motoren.
Guruen Graham Bell betegner forøvrigt KIPS systemet som værende det
bedste af dem allesammen, om han har ret skal jeg ikke kunne sige.
Men sammenlignet med den RD'er jeg havde virker det bedre på mig,
og så er det ikke selvdestrurende som YPVS kan værer det pgr koks.

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 12:57

On Sun, 27 Mar 2005 13:41:51 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>LOL
>Men det er garanteret sjove 20-30 timer,

Sikkert nok, hvis man har penge som græs...

>RS'en kører da også mig bekendt med en RGV motor der er tunet
>yderlige op i forhold til da den lå i en Suzuki.

Jow, men tuningen ligger primært i andre potter og elektronikken og
det er reelt set ikke meget, 4-5 hk max. på hjulet, der skal andre
boller på suppen hvis man vil op på 85 hk

>Er det ikke specielt udstødningsventilerne der er problemet med den motor,
>jeg har da hørt en del historier om at de er faldet ind i motoren.

Jow, men er kun det store problem, udover det er der de sædvanlige med
krumtappen alm. stempelsættere/klemmere, til race har jeg set en der
har slidt Nicasil-foringerne igennem på mindre end 10.000 km osv-osv.

>Guruen Graham Bell betegner forøvrigt KIPS systemet som værende det
>bedste af dem allesammen, om han har ret skal jeg ikke kunne sige.

Det var vist ret godt ja, i hvert fald i forhold til nogle af de
andres, men det var/er så heller ikke problemet med den motor.

>Men sammenlignet med den RD'er jeg havde virker det bedre på mig,
>og så er det ikke selvdestrurende som YPVS kan værer det pgr koks.

YPVS'ens store problem var vist tit servomotoren, den mest
uintelligente måde at lave det på var klart Suzuki's (og dermed pr.
default Aprilia's), men det er forsåvidt heller ikke så overraskende
kan man jo sige

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 13:17

> YPVS'ens store problem var vist tit servomotoren,

Ja den er simpelthen for stærk og vrider det hele i stykke hvis ventilerne
kokser til, det var sket på den RD'er jeg havde men reppet inden jeg fik den.
Da KIPS'en koksede til for mig i efteråret '04 fordi jeg lå og kørte for langsomt
i en for lang periode, der skete ikke andet end at KIPS'en bare holdt op med
at arbejde, jeg opdagede det en dag jeg ville fyre den af, der skete ikke en skid
da jeg ramte 8000rpm, under det område var den helt som den plejede self.
Så Kawa har heldigvis ikke sat en for kraftig motor på servoen, godt tænkt

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 11:03

> Gør du bare det...hvis du føler du må, jeg forstod det nu fint første
> gang.

Åbenbart ikke, så nu resignerer jeg.

> Tjah, hvis du skråsikkert kan sige at det ikke findes på basis af en
> søgning på DBA, så burde du måske lige klappe hesten, ikke alle cykler
> udbudt til salg findes på DBA

Det var satans, det troede jeg eller, tak fordi du kunne belærer mig om
at det ikke kun er via DBA at man kan handle mc.
Shit, det var jo slet ikke der jeg fandt min egen KR-1'er, så jeg vidste det
jo egentligt godt men havde åbenbart glemt det, alderen du ved

> Du overser en lille detalje her, jeg har ikke nogen TZR jeg vil
> sælge..

Det var din bemærkning om at du kun ville formidle en kontakt hvis
Casper lovede at købe jeg synes var helt ude i sovsen.
Om du gider at hjælpe kammerater og folk her i gruppen med at
finde en mc er jo op til dig.

> Du virker som om
> du opfatter det som et konkurrende tilbud til din KR-1 og som skrevet
> er jeg ret ligeglad om han køber den eller noget andet,

Nej sådan skal du ikke opfatte det, jeg havde såmænd ikke engang bestemt mig
for om den overhovedet skulle sættes til salg, det var kun fordi at jeg så at Casper
søgte efter en mc af den type og jeg i princippet har en jeg ikke bruger og nok
heller ikke kommer til at bruge de næste år, at jeg så en mulighed for Casper
for at få en i god stand, og for mig får at få noget mere plads i kælderen.

> bortset altså
> fra at en RS250'er synes jeg som skrevet ikke han bør vælge ,
> TZR'eren var blot _et_ eks. på noget man _kunne_ vælge der er masser
> af andre.

Du er vist lidt bidt af en gal TZR hvis jeg ikke husker galt fra dengang
jeg selv ledte efter 2-takt i 2003.
Var det ikke dig der mente jeg roligt kunne købe en 3XV'er som jeg
havde fået kig på hos en forhandler, eller husker jeg forkert.

> Naturlig men uheldig indstilling hvis man ikke har tid til at se tiden
> an i hvert fald 1 md eller 2, den smarte begynder undersøger
> naturligvis markedet før kortet er i hus.

Det er jo også det Casper er i fuld gang med.

> [...]
> så at det skulle være første gang du hører det er lidt
> ildevarslende...den første cykel vi fandt dengang havde iøvrigt netop

Ok, jeg må så erkende at en KR-1'er er et rent skod
Hekto din mc-svindler, hvad er det for noget lort du har solgt mig

> Et lille citat fra et enkelt site, der er mange :
>
> "249cc 60bhp - Piston broke, manic 2T Fragile screamer with huge
> appetite for eating pistons, buy from a dealer and get a warranty."

Det kan man sikkert finde om alle de pumpede 2-taggere
At stempler er en sliddel på sådan en fætter er sgu da ikke noget nyt,
så er det da godt at man skal værer ret mekanisk hadicappet for ikke
at kunne skifte stempler selv fra tid til anden.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 11:32

In article <jxv1e.771$H97.158@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Ok, jeg må så erkende at en KR-1'er er et rent skod
> Hekto din mc-svindler, hvad er det for noget lort du har solgt mig

Så er det da første gang du klager!

Mange maskiner sælges ved mund-til-mund metoden. Dem man så ikke kan
komme af med ... ryger i DBA, eller Bilbasen.
(håber snart Tony laver et godt alternativ!)

Hvis man læser den medfølgende work shop manual, står der at stempler
skiftes ved 7.000 km. - hvis jeg husker rigtigt.
Jeg mener også at den passer stempler med flere af de andre 250cc
racere som RGV o.s.v.

Der var en historie, sand eller usand, om at den lille tap der holder
stempelringene kunne krybe ind, så ringen drejede og fik fat i en port.
SMÅKAGE!
Det var på de originale stempler, og der var også historier om nidkære
ingeniører der rettede de rettede tegninger tilbage o.s.v. o.s.v
Det er mange år siden, så mon ikke det efterhånden er på plads????

Med 60HK er pålideligheden rimelig. med 90 HK er den... zero!
De fleste KR-1'ere til race, er portede og har ydelser der ligger over
de 60 HK.
Belastningen ved race, er også en helt anden, end at lægge fra ved en
lyskurv 3-4 gange på en week-end.

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 11:56

On Sun, 27 Mar 2005 12:32:28 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

>De fleste KR-1'ere til race, er portede og har ydelser der ligger over
>de 60 HK.

Den KR-1S der kørte med i std 250/400 var netop....den kvikke læser
har sikkert allerede gættet det - netop std. og altså med
imponerende dårlig holdbarhed i forhold til de andre racere, selvom
sliddet ved race naturligvis er stærkt acc. std eller ej.

--
-Michael

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 11:39

On Sun, 27 Mar 2005 12:03:02 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Åbenbart ikke, så nu resignerer jeg.

Det er nok meget godt...Så kan vi lade det være op til læserne hvem
der har forstået hvad her, det har jeg det fint med

>Det var satans, det troede jeg eller, tak fordi du kunne belærer mig om
>at det ikke kun er via DBA at man kan handle mc.

Du skrev "de findes nemlig ikke" noget af en påstand, på basis af et
opslag på DBA synes du ikke? Det vil naturligvis afhænge af ens
muligheder, for mange danskere er DBA nærmest lig deres
købsmuligheder, for andre af os indgår det næppe engang i
overvejelserne...

>Shit, det var jo slet ikke der jeg fandt min egen KR-1'er, så jeg vidste det
>jo egentligt godt men havde åbenbart glemt det, alderen du ved

Du er tilgivet så, præsenil demens er man jo ikke selv herre over

>Det var din bemærkning om at du kun ville formidle en kontakt hvis
>Casper lovede at købe jeg synes var helt ude i sovsen.

Tag nu en dyb vejrtrækning ik' sandt - det var _netop_ skrevet sådan
overdrevet fordi jeg _ikke_ ville gøre en indsats lige netop her,
fordi det er så løst et forslag som et eks.

>Om du gider at hjælpe kammerater og folk her i gruppen med at
>finde en mc er jo op til dig.

Jeg har skam hjulpet ganske mange med at finde en MC som konsulent -
men det gør jeg absolut _ikke_ her (af flere grunde) selvom flere har
bedt mig om at hjælpe med at finde f.eks en CBR600 eller dele til dem,
det er udelukkende generelle betragtninger hvorefter folk selv kan
afgøre om og hvad de vil købe, som en del af grundlaget or not, det
bekymrer mig ikke...

>Du er vist lidt bidt af en gal TZR hvis jeg ikke husker galt fra dengang
>jeg selv ledte efter 2-takt i 2003.

Nej det har du helt misforstået 100%, men jeg kender flere der har en
og en af landets største TZR-entusiaster Rune L. har før skrevet
glødende om den her, nok det du forveklser, jeg har derimod prøvet den
et antal gange og det er en fin cykel til prisen (som altså bør være
ca. 25-30 kkr for en 2MA)

>Var det ikke dig der mente jeg roligt kunne købe en 3XV'er som jeg
>havde fået kig på hos en forhandler, eller husker jeg forkert.

Du husker helt forkert, men igen præsenil demens ...., jeg er
_ikke_ selv til TZR250, ville til enhver tid vælge en RS250 (der er en
af de sjoveste cykler jeg har prøvet/haft) eller den ultimative
NSR250SP-repsol replica.

>Det er jo også det Casper er i fuld gang med.

Så bør han også ha' tid til at vente og se hvad det dukker op, af
TZR125, TZR250, KR-1, TDR125, eller noget helt 4.

>Ok, jeg må så erkende at en KR-1'er er et rent skod
>Hekto din mc-svindler, hvad er det for noget lort du har solgt mig

Næh, den har bare som alle andre 2-takts maskiner sine problemer og
det kan man ligeså godt erkende først som sidst.

>Det kan man sikkert finde om alle de pumpede 2-taggere
>At stempler er en sliddel på sådan en fætter er sgu da ikke noget nyt,

Jeg gav et eks. som vist var lidt ud over det sædvanlige, du er
åbenbart helt forblændet af/fokuseret på dens fortræffeligheder som
ejer (pot. sælger) hvilket er meget naturligt, mens visse andre kalder
den " a piece of shite" sandheden er nok et sted midt i mellem, og
afhængig af prisen kan den være et godt tilbud eller det modsatte...I
UK, hvor der kører mange af dem udbydes de til relativt små penge, så
akkurat noget unikum er det bestemt ikke.

>så er det da godt at man skal værer ret mekanisk hadicappet for ikke
>at kunne skifte stempler selv fra tid til anden.

Hvor mange begyndere kender du der umiddelbart tør binde an med det,
prøv at se lidt videre end til dig selv...

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 12:05

> Du skrev "de findes nemlig ikke" noget af en påstand, på basis af et
> opslag på DBA synes du ikke?

Jo, det var skam også derfor jeg hæftede en smiley på den sætning
da jeg da udemærket godt ved at 10sekunder søgning i DBA ikke
giver et fulstændigt billede af det aktuelle market, den bemærkning
skulle mest læses som en joke, derfor en smiley.

> Du er tilgivet så, præsenil demens er man jo ikke selv herre over

Jeg takker mange gange for din overbærenhed

> Tag nu en dyb vejrtrækning ik' sandt - det var _netop_ skrevet sådan
> overdrevet fordi jeg _ikke_ ville gøre en indsats lige netop her,
> fordi det er så løst et forslag som et eks.

Jeg er sgu ikke tankelæser, en smiley havde nok hjulpet på forståelsen
for sådan nogle svagt opfattende mennesker som jeg

> Nej det har du helt misforstået 100%, men jeg kender flere der har en
> og en af landets største TZR-entusiaster Rune L. har før skrevet

Rigtigt, det var Rune jeg mailede en del med dengang, sorry.

> Næh, den har bare som alle andre 2-takts maskiner sine problemer og
> det kan man ligeså godt erkende først som sidst.

Som min kære chef altid siger, vi har ikke problemer men opgaver

> afhængig af prisen kan den være et godt tilbud eller det modsatte...I
> UK, hvor der kører mange af dem udbydes de til relativt små penge, så
> akkurat noget unikum er det bestemt ikke.

Sikkert ikke, alternativet for mig dengang var efterhånden kogt ned til
en RD'er, og der ville jeg altså godt give lidt mere for KR-1'en.

> Hvor mange begyndere kender du der umiddelbart tør binde an med det,
> prøv at se lidt videre end til dig selv...

Fordi man er begynder kan det da godt værer at man kan skrue,
det kan da værer at Casper er automekaniker eller har en anden
håndværkeruddannelse, jeg ved da godt at ikke alle har 22år efaring
som finmekaniker ligesom jeg selv har.
Men skal man endelig betale andre for at afmonterer et par stempler
taler vi jo stadig om et timeforbrug der er rimeligt på sådan en KR-1
i forhold til en tilsvarende 4-taggger

/Jens

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-03-05 12:41

On Sun, 27 Mar 2005 13:05:13 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> den bemærkning
>skulle mest læses som en joke, derfor en smiley.

Godt så...

>Jeg er sgu ikke tankelæser, en smiley havde nok hjulpet på forståelsen
>for sådan nogle svagt opfattende mennesker som jeg

Det regnede jeg nu som så indlysende så...

>Som min kære chef altid siger, vi har ikke problemer men opgaver

Joh - men når jeg sælger cykler, så oplyser jeg altid om såvel fordele
som "opgaver" - afbalanceret information som reelt beslutningsgrundlag
hedder det vist, det sikrer at såvel sælger som køber bliver tilfreds
uanset hvilke problemer der måtte opstå, hvilket jeg personligt
foretrækker , jeg har faktisk fornyligt frarådet nogle at købe en
MC som jeg havde til salg fordi jeg ikke mente at vedkommende var
ganske klar over hvad det indebar. Det gælder naturligvis primært om
at sælge, men i næsten ligeså høj grad vel også om at man håber og
tror på at køber passer til cyklen og bliver tilfreds med den ?!?

>Sikkert ikke, alternativet for mig dengang var efterhånden kogt ned til
>en RD'er, og der ville jeg altså godt give lidt mere for KR-1'en.

Samme her, men en RD'er opfatter jeg nu heller ikke som mange potter
pis værd længere .

>Fordi man er begynder kan det da godt værer at man kan skrue,

Naturligvis men sandsynligheden er ganske lille a priori, vil du ikke
mene det, specielt hvis man har behov for at spørge

>Men skal man endelig betale andre for at afmonterer et par stempler
>taler vi jo stadig om et timeforbrug der er rimeligt på sådan en KR-1
>i forhold til en tilsvarende 4-taggger

Det kan du mene, men den TZR jeg nævnte fik udført service på et
værksted på et tidspunkt fordi ejeren er ganske mekanisk uvidende som
mange andre begyndere og det kostede små 10.000 for ikke overvældende
ting som stempel/ringe-skift, justering og lidt andre småting. Sådan
noget skal ikke ske mange gange for en begynder før lysten er
forduftet, netop derfor har jeg også valgt at hjælpe lidt når han har
haft småproblemer med den.

--
-Michael

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 13:07

> [...]
> at sælge, men i næsten ligeså høj grad vel også om at man håber og
> tror på at køber passer til cyklen og bliver tilfreds med den ?!?

Så hellig må jeg idrømme at jeg ikke er, men al respekt for din metode.
Jeg må forvente at folk selv sætter sig ind i hvad de køber, jeg tager kun
det på mig at oplyse om evnt skavanker som min mc har.

> Samme her, men en RD'er opfatter jeg nu heller ikke som mange potter
> pis værd længere .

Jeg havde også næsten opgivet tilbage i 2003, mange fik jeg til bare at
maile mig nogle billeder og så var det ligesom nok.
Der var en del der mente at en omlakering i en eller anden dødsyg farve
gjorde at deres RD'er pludselig var som ny igen.
Specielt husker jeg en der skrev "nyrenoveret" , da jeg så fik nogle ret
detaljerede billeder fra ham skrev jeg tilbage om de var taget før renoveringen.
Han blev sgu sur, og jeg var helt ærligt i tvivl, rusten i alle hjørner var den
og lignede noget der var trukke op fra havnen, men flot blå lak havde den

> Naturligvis men sandsynligheden er ganske lille a priori, vil du ikke
> mene det, specielt hvis man har behov for at spørge

Det har du ret i, men lige med min KR-1 følger der originale
værkstedsmanualer med, og så er der jo altid dette geniale forum.
Og så har Hekto jo næsten lovet at give 3mdr gratis hotline

> [...]
> mange andre begyndere og det kostede små 10.000 for ikke overvældende
> ting som stempel/ringe-skift, justering og lidt andre småting.

Det lyder som plat og svindel, afmontering af stempler på en KR-1 bør da
eftter min overbevisning kunne gøres på under et par timer.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 13:45

In article <klx1e.2085$052.62@news.get2net.dk>,
> [...]
> værkstedsmanualer med, og så er der jo altid dette geniale forum.
> Og så har Hekto jo næsten lovet at give 3mdr gratis hotline

Gå nu ud og enten grav huller i haven, eller puds den KR-1! Det er
forår!

Specielt på Kr-1 burde det tage en time, da kaburatorerne sodder på
blokken, Så top og udstødning er det eneste der skal afmonteres.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 14:16

> Gå nu ud og enten grav huller i haven, eller puds den KR-1! Det er
> forår!

Har lige været derude, jeg er pt fuldtidsbarnepige for min yngste hund,
hun er under strenge pålæg om at holde sig helt i ro efter en operation.
Det er sin opgave da hun er vant til at vælte rundt sammen med den store
og ikke helt her forståelse for at hun ikke er vokset sammen igen efter et par dage.

> Specielt på Kr-1 burde det tage en time, da kaburatorerne sodder på
> blokken, Så top og udstødning er det eneste der skal afmonteres.

Den er faktisk ret taknemmelig at skrue på, da jeg skulle klæde den
af for at få den ned i kælderen var jeg imponeret over hvor lidt der
skulle skrues før man stod med kåbe, udstødninger og andet skrammel
i hånden, den slags plejer at værer et rent skruehelvede at få af

/Jens

Fra : Casper

Dato : 27-03-05 15:09

Hej
Puuh, bliver helt ør i øjnene over at læse alle de indlæg.
I et af dem skrives der at man gerne skulle have lidt teknisk indsigt for at
kunne skrue i motorer.
Jeg er uddannet smed og kan trylle med jern/rustfri Blærerøv kalder de
mig, men har adskildt diverse bil/cross mm. motorer og de alle kom da til at
køre igen, så det er ikke noget prob.
Jeg er meget vild med den KR1 og regner da også med at hvis den ikke er
skudt af når jeg skal til at handle, jamen så bliver det jo nok den.
Men nu et spørgsmål:
Designet på Kr1`eren er jeg også helt vild med.
Hvilke andre modeller i samme prisklasse laves med det design(race).
I mine unge dage (i dag 38) kørte jeg en del på mc.. som jeg lånte, så jeg
har da prøvet det før.
Nå, men håber lige at få smidt et par eksempler over race look maskiner.
Tak for alle de gode indlæg.
Man lærer sgu en del af at læse dem.
Hilsen Casper

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 15:52

In article <4246be94$0$73703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
capstardk@hotmail.com says...
> [...]
> har da prøvet det før.
> Nå, men håber lige at få smidt et par eksempler over race look maskiner.

KR-1 er hverken Race-look eller Sport!!!
Den er Race!
Tjaaaa, Jammerhønen har vi talt om, Skruzukki RGV fandtes i to udgaver,
hvor den ene var en smule mere hidsig. RD350 var .... sport.
Så var der den 3-cylindrede Hånda MWX(?) 250, som var temmelig
godmodig.
GXR250 er en 4 cylindret 4-takter for små mennesker, med en sjov motor;
men de er halvgamle efterhånden.
Yamaha SZR600 er lidt derhenad; men aaaalt for overvurderet og dyr.

KR-1 er kult! Der er gjort ganske meget ud af den; men den var heller
ikke billig fra ny! Den kostede i omegnen af 90.000 dengang.

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 20:02

Hekto wrote:
> KR-1 er kult! Der er gjort ganske meget ud af den; men den var heller
> ikke billig fra ny! Den kostede i omegnen af 90.000 dengang.

Utroligt hvis der overhovedet blev solgt nogen med afgift dengang,
de fleste af dem der er i landet nu til dags må da værer importeret
i de senere år.
Den KR-1'er jeg har er da vist også en Japansk hjemmemarkedsmodel
hvis jeg ikke husker galt, speedometeret går kun til 180Km/t og
der er den jo kun lige begyndt at trække ordentligt igennem

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 22:26

In article <DqD1e.3235$BA2.2438@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Utroligt hvis der overhovedet blev solgt nogen med afgift dengang,
> de fleste af dem der er i landet nu til dags må da værer importeret
> i de senere år.

Det var en hjemmemarkedsmodel.
Danmark, UK og New Zealand var vist de eneste steder uden for Japan
hvor de blev solgt ... af een eler anden mærkelig grund.

Fra : Pwh

Dato : 28-03-05 10:29

> Det var en hjemmemarkedsmodel.
> Danmark, UK og New Zealand var vist de eneste steder uden for Japan
> hvor de blev solgt ... af een eler anden mærkelig grund.

Jeg vidste at du vidste det
Fordelen ved KR-1'en i forhold til eks TZR 3XW og andre af den slags
modeller er jo at KR-1'en er blevet importeret til DK og man derfor
kan få stumper til dem her i landet og ikke skal ligge og importere
hvergang man mangler en eller anden idiotisk stump.
Man skal nok passe på ikke at købe noget der er for eksotisk så man
ender op med selv at skulle have stumperne hjem fra Japan.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 19:00

Casper wrote:
> [...]
> kalder de mig, men har adskildt diverse bil/cross mm. motorer og de
> alle kom da til at køre igen, så det er ikke noget prob.

Jeg havde på fornemmelsen at du var håndværker efter vores snak
i telefonen, kan du ovenikøbet lide at ligge og skrue/nusse lidt med
mekanikken bliver du ekstra glad for sådan en 2-takter.
Det gode ved KR-1'en er at alt er så dejligt nemt at komme til da
den er bygget med race for øje, selve motoren kan vist afmonteres
på under 1 time hvis det er det man har lyst til

> Jeg er meget vild med den KR1 og regner da også med at hvis den ikke
> er skudt af når jeg skal til at handle, jamen så bliver det jo nok
> den.

Jeg har ikke ild i røven som jeg sagde til dig, så kommer du inden for de næste
par uger og kigger på den kan den sikker blive din til en fornuftig penge.
Men nu er trolden jo ude af æsken, så der kan jo værer andre der har læst
her i tråden og som er blevet lune på den.
Ellers bliver det nok til at den kommer på gaden igen og jeg får kørt lidt på den
og så finder mig en køber, hvis jeg da ikke ender med at ombestemme mig
når først jeg kommer ud på den igen
Prøv forøvrigt at chekke hos Fair hvad de skal have for at forsikre den,
den er placeret i en tosset klasse hos dem, nok fordi der er så få af dem.
Jeg gav (som Elite) 1700 kr/årligt for fuld kasko i 2003.

> Men nu et spørgsmål:
> Designet på Kr1`eren er jeg også helt vild med.
> Hvilke andre modeller i samme prisklasse laves med det design(race).

Det bliver nok ca de samme som dem Hekto forslår, bortset fra
at SZR'en finder du ikke til 30kilo og en GSXR250 tror jeg simpelthen
er er røvkedeligt bekendtskab.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 27-03-05 19:59

In article <4wC1e.3145$g11.33@news.get2net.dk>,
> [...]

> den er bygget med race for øje, selve motoren kan vist afmonteres
> på under 1 time hvis det er det man har lyst til

Så er det da også med en værkstedsbajer, flødekage til kaffen og en
svensknøgle!

Den sidder med to (2) bolte!
Af med kaburatorerne, af med udstødningen (4 møtrikker 2 bolte)
Så dumper den ud af stellet!

> Det bliver nok ca de samme som dem Hekto forslår, bortset fra
> at SZR'en finder du ikke til 30kilo og en GSXR250 tror jeg simpelthen
> er er røvkedeligt bekendtskab.

Jeg kiggede engang på SRX'ere, de var lige så dyre som SZR'en. SZR'en
er en køremaskine, med en 1-cyl 4-takter, der skal køres som en 2T'er.
- på kanten af det røde område hele tiden.
Det samme med GSXR250.

Fra : Pwh

Dato : 28-03-05 10:22

> Så er det da også med en værkstedsbajer, flødekage til kaffen og en
> svensknøgle!

Mht Michael passer jeg jo meget på ikke at overdrive KR'ens
fortræffeligheder, ellers kender han bare en hvor det tog 10 timer

> Den sidder med to (2) bolte!
> Af med kaburatorerne, af med udstødningen (4 møtrikker 2 bolte)
> Så dumper den ud af stellet!

Nu ikke tyvstarte på din Hotlineservice, du kan jo dårligt vent på at
Casper ringer kl snot om natten og spørger dig til råds

> Jeg kiggede engang på SRX'ere, de var lige så dyre som SZR'en. SZR'en
> er en køremaskine, med en 1-cyl 4-takter, der skal køres som en 2T'er.
> - på kanten af det røde område hele tiden.

Er der ikke noget med at den motor slet ikke kan holde til det i længden,
jeg syntes forøvrigt at den var en sløv prut at kører på da jeg prøvede
en nede hos Ågesen, den var også for lille til mine 1/2-lange ben
Men flot design og rigtig fed lyd har den, ingen tvivl om den sag.

/Jens

Fra : Casper

Dato : 29-03-05 09:09

Hej
Hvordan er det at sidde/køre på KR1 hvis man nu er 1,83 høj!!!
Hilsen Casper

Fra : Hekto

Dato : 29-03-05 10:39

In article <42490d1b$0$73769$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
capstardk@hotmail.com says...
> Hvordan er det at sidde/køre på KR1 hvis man nu er 1,83 høj!!!

Vel egentlig ikke anderledes end hvis man er 181 høj?
Man sidder glimrende! Når man ser sædet tror man det er løgn; men det
er nu mere komfortabelt end man skulle tro.
Styret sidder i passende afstand, og man læner sig selvfølgelig en del
ind over den, dog uden at den er ubehagelig. Benene er ikke 'krøllet'
så hårdt sammen, end at man kan gå og stå efter en tur.

Den er ikke ret stor, men jeg sad fint.

Fra : Pwh

Dato : 29-03-05 10:43

Casper wrote:
> Hej
> Hvordan er det at sidde/køre på KR1 hvis man nu er 1,83 høj!!!
> Hilsen Casper

Det skal jeg ikke helt kunne sige, jeg er selv 177cm høj og sidder fint nok,
men den er ikke bygget til langtur. Den har jo en meget foroverbøjet
kørerstilling så man bliver lidt lam i nakken i længden, kører du meget bykørsel
bliver dine håndled smadret i stedet for da din vægt ligger der, man skal op på
en vis hastighed før man bliver båret af fartvinden.
Så hvis komfort er i højsædet er den ikke noget for dig Casper, det er en ægte
racer med alt hvad det medfører af godt og skidt, den skal købes som legetøj
og ikke som et dicideret transportmiddel, der findes der mange andre mc'er
der gør det meget bedre.
Men hvis du chekker DBA så er der en til salg i Ullerslev på Fyn, den kan du
da tage ud og prøve en tur på inden du fiser helt til djævleøen for at se min.

/Jens

Fra : Casper

Dato : 29-03-05 12:33

> [...]
du
> da tage ud og prøve en tur på inden du fiser helt til djævleøen for at se

Hej Jens
Ja, den har jeg set, men malet med flammer :-/ synd.
/Casper

Fra : Pwh

Dato : 29-03-05 14:24

Casper wrote:

> Hej Jens
> Ja, den har jeg set, men malet med flammer :-/ synd.
> /Casper

Ja den er klart flottest i originallak som min er
Hekto har også fået glasblæst motoren så den ser ud som ny,
og selv det originale værktøjssæt ligger stadig i den.
Har du været ude hos ham, eller har du bare set et billede,
lige meget hvor grim den er kan den jo godt bruges til en testtur
så du kan få et indtryk af hvordan en KR-1 er at kører på.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 29-03-05 15:09

In article <QFc2e.248$Ul7.225@news.get2net.dk>,
> [...]
> lige meget hvor grim den er kan den jo godt bruges til en testtur
> så du kan få et indtryk af hvordan en KR-1 er at kører på.

..... forudsat at den kører ordentligt!

Fra : Pwh

Dato : 29-03-05 15:33

> .... forudsat at den kører ordentligt!

Ok, jeg skulle have skrevet at sidde på.
Det var jo det Casper var nysgerrig efter
Gå nu bare ud og klap panteren og få vandet din elefant,
og hvad med dine stakkels katte, du har snart en hel dyrepark

/Jens (som må nøjes med 2 hunde og 1 kat)

Fra : Hekto

Dato : 29-03-05 15:58

In article <pGd2e.259$k%.142@news.get2net.dk>,
> [...]
> Gå nu bare ud og klap panteren og få vandet din elefant,
> og hvad med dine stakkels katte, du har snart en hel dyrepark

Jup! ... og du glemte rotterne på loftet!
Din stakkel! ... du er jo underforsynet med dyr!!!

Fra : Pwh

Dato : 29-03-05 16:47

> Jup! ... og du glemte rotterne på loftet!

Nå, fladbukkene er du sluppet af med

> Din stakkel! ... du er jo underforsynet med dyr!!!

Den klarer min kat, den kommer jævnligt hjem med
kæledyr til mig, den æder dem bare selv

/Jens