Foråret og "nye" farer
Fra : anders majland

Dato : 22-03-05 20:03

Jeg vil lige supplere Bager's forårsadvarsel.

Der ligger stadig meget sand på de mindre veje. Jeg var tæt på at tage en
tur i botanikken da jeg blev overrasket over mængden af sand på vej rundt i
et uoverskueligt sving. Friktion på kombinationen asfalt med sand er ikke
god, men min hastighed var dog lav nok til at det gik godt.

Landmændene er begyndt på markerne. dvs der er ofte enten mudder eller gylle
på vejene ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-03-05 15:00

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> god, men min hastighed var dog lav nok til at det gik godt.
>
> Landmændene er begyndt på markerne. dvs der er ofte enten mudder eller gylle

Tillader mig også at gøre opmærksom på de tobenede farer som typisk
vandrer rundt inde på fortovet. Kendetegn er gerne højhælede sko og
florlette kjoler. Der er en overhyppighed af dem i weekender og når
der er frit udsyn til dén dér gule skive oppe på den blå himmel.

Bemærk at de tobenede farer sjældent er en direkte kollisionsfare; de
er normalt en indirekte fare i og med de er beslaglægger en
uforholdsmæssig del af den tilgængelige opmærksomhed fra de mandlige
MC-førere.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-03-05 16:10

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in
message news:u1xa6zcmu.fsf@harrekilde.dk

> [...]
> en
> uforholdsmæssig del af den tilgængelige opmærksomhed fra

Haha de kender jeg godt. Har haft et par "sjove" oplevelser pga. disse
to-benede væsner.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Martin Leong

Dato : 24-03-05 00:42

> [...]
> er normalt en indirekte fare i og med de er beslaglægger en
> uforholdsmæssig del af den tilgængelige opmærksomhed fra de mandlige

En gang på et køreteknisk kursus, lavede vi en "øvelse" hvor man simulerede
netop sådan en beslaglæggelse af opmærksomhed i 2 sekunder, for derefter at
lave en nødopbremsning. Er du gal 2 sekunder gør en forskel i bremselængde
når man kommer med 60/80 km/t...

Mvh
Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-03-05 01:05

> [...]
> sekunder, for derefter at lave en nødopbremsning. Er du gal 2
> sekunder gør en forskel i bremselængde når man kommer med 60/80

Hvis man mister opmærksomheden i lidt for lang tid, opdager man til gengæld
ikke at man er ved at køre ind i noget før man flyver ud over et biltag og
ser dum ud. Så er det hele meget hurtigere overstået.

Men ja, nu er 2 sekunder jo også rimeligt lang tid når man bevæger sig med
den fart. Der går jo ikke mange sekunder fra man identificerer en potentiel
faresituation til man befinder sig i den, så hver et sekund betyder en hel
del. Man kan f.eks. nå at lave en hel undvigemanøvre på ca. et sekund.

signing off.. Martin Sørensen