GPS sporing
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 21-03-05 22:07

Hej NG,

Er der nogle der kender til GPS enheder, der kan monteres på mc'en? Jeg
har alarm på den i forvejen, men vil gerne "sikre" den yderligere.

--
Kenneth Olsen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-03-05 23:41

nospam@nospam.dk (Kenneth Olsen) writes:

> Hej NG,
>
> Er der nogle der kender til GPS enheder, der kan monteres på mc'en? Jeg
> har alarm på den i forvejen, men vil gerne "sikre" den yderligere.

Prøv at kontakte TopDanmark, de har været med til at udvikle et sådant
system.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-05 00:11

On Mon, 21 Mar 2005 22:07:04 +0100, nospam@nospam.dk (Kenneth Olsen)
wrote:

Hej Kenneth.

>Er der nogle der kender til GPS enheder, der kan monteres på mc'en? Jeg
>har alarm på den i forvejen, men vil gerne "sikre" den yderligere.

GPS monteret på meget dyre biler hvor det kan gemmes diskret, eller på
lastbiler er indlysende.
Ideen med GPS sporing af en MC er der for så vidt ikke noget i vejen
med, forudsat nogen stjæler den for at køre en tur.
Men hvis nogen tror at det kan bruges til at skaffe et køretøj til
veje der er stjålet med eksport eller ophug for øje, så er det et
blålys.
Jeg forstår overhovedet ikke det hos forsikringsselskaberne kan være
et krav for at forsikre visse typer køretøjer, det er blot at pålægge
ejerne yderligere omkostninger ved forsikringen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-03-05 07:39

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> [...]
> et krav for at forsikre visse typer køretøjer, det er blot at pålægge
> ejerne yderligere omkostninger ved forsikringen.

Til trods for din mistro (uudtalte ønske om ikke at blive overvovet),
så fungerer skidtet faktisk. Har hørt om særdeles opløftende opkald
fra politiet som glædede sig over at bilen havde GPS, for de nappede
banditterne i bilen. I samme omgang fik de vistnok også beviser for et
par yderligere bil tyverier.

Alt dette kræver naturligvis at man opdager tyveriet kort tid efter
det er sket, og ikke efter 1-2 måneder.

Kai

Fra : Hekto

Dato : 22-03-05 08:57

In article <uacowtca1.fsf@harrekilde.dk>, khp@harrekilde.dk says...
> [...]
> fra politiet som glædede sig over at bilen havde GPS, for de nappede
> banditterne i bilen. I samme omgang fik de vistnok også beviser for et

For at fungerer, kræver det dog stadigvæk at GPS-antenne har frit udsyn
til 'the sky'!
På en MC er det noget lettere at hindre dette. Dels kan man jo bare
slæbe den ind i en kassevogn, som det ofte sker, eller man kan klaske
et stykke foliebelagt tape på. Antennen sidder jo ikke ligefrem anbragt
over hovedhøjde.
Det kan selvfølgelig, hvis systemet er indrettet til det, afstedkomme
en alarm; men så er fuglen nok fløjet, inden systemet reagerer.

Så på MC vil jeg også mene at systemet vil give ret begrænset værdi for
investeringen, med mindre at forsikringsselskaberne blindt stoler på
deres egen idé, og giver et anseligt nedslag i præmien.
Spørgsmålet er selvfølgelig hvad der så sker når de finder ud af at
effekten på MC er ca. Nada!?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-05 09:35

On Tue, 22 Mar 2005 08:57:17 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

Hej Hekto

> [...]
>Det kan selvfølgelig, hvis systemet er indrettet til det, afstedkomme
>en alarm; men så er fuglen nok fløjet, inden systemet reagerer.

Mange tak - Så slap jeg for at uddybe det
Jeg glæder mig til at høre omsvøbsdepartementet når noghen skal
bortforklare den beslutning )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-03-05 19:38

> [...]

> deres egen idé, og giver et anseligt nedslag i præmien.
> Spørgsmålet er selvfølgelig hvad der så sker når de finder ud af at

Det er muligt det måske er en falsk tryghed, men jeg vil føle mig mere
sikker, ved at have en GPS-sporingsenhed monteret.

Jeg fik stjålet min mc i sommers, og den var væk i de 3 bedste måneder
på året :(
Jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at hvis jeg havde haft sådan én
påmonteret, så havde jeg fået den tilbage samme dag. Og de havde ikke
nået at styrte på den, som så kom til at koste mig små 30.000,- Og nej,
jeg har ikke forsikring på den....

Er du sikker på den skal have frit udsyn til "the sky"? Tænker på, hvis
man købte den som Michael har forslået?

"CrimeCode Hawk er en lille sort boks, der kan sammenlignes med en
mobiltelefon uden tastatur.
Du kommunikerer med boksen via sms-beskeder. Boksen er tilsluttet en
GPS-antenne, der aflæser køretøjets position via satellitnetværket
Global Positioning System, GPS.
Boksen og antennen kan skjules under instrumentpanelet og når boksen er
tilsluttet strøm fra batteriet, er du klar til at overvåge dit køretøj
24 i døgnet.
Du kan få positioner fra boksen selv om køretøjet er slukket."

Boksen og antennen kan skjules under instrumentpanelet <-- Det må jo
betyde den IKKE skal have frit udsyn. Eller er der noget jeg har
misforstået?

/K

--
Kenneth Olsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-05 20:10

On Tue, 22 Mar 2005 19:38:22 +0100, nospam@nospam.dk (Kenneth Olsen)
wrote:

Hej Kenneth.

>Det er muligt det måske er en falsk tryghed, men jeg vil føle mig mere
>sikker, ved at have en GPS-sporingsenhed monteret.

Som jeg skrev tidligere, så er den OK på køretøjer hvoe det kan
monteres diskret.
F.eks. en bil hvor GPS antennen sidder skjult i hattehylden under
bagruden, og mobiltelefonen er anbragt under samme hylde med antennen
skjult.
Men på en MC er der ikke nogen naturlige gemmesteder.
GPS antennen kunne sidde i "anderøven" og mobiltelefonen under et
sidedæksel.
Det ville virke så længe din MC er ude i det fri..

>Er du sikker på den skal have frit udsyn til "the sky"? Tænker på, hvis
>man købte den som Michael har forslået?

GPS antennen SKAL kunne se satellitterne "up in the sky's", minimum
tre styks for at bestemme possitionen..
Og det er der ingen der kan ændre på.
Mobiltelefonen har det noget lettere idet der dels er flere base
stationer og mindre distance mellem dem, men uden GPS possition at
rapportere er det ligegyldigt med at ringe op og sende en SMS...
Det ændrer dog ikke på det forhold at hvis din MC køres ind i en
lukket varebil er det slut med at modtage GPS og afhængigt af hvor tæt
karossen er også slut med mobiltelefonen.
(Var der nogen der fik tanker om de sølvpapirsbeklædte poser nogen
flittigt benytter i supermarkederne, så er det ikke helt forkert)
Under alle omstændigheder er systemet sat ud af funktion, og så længe
MC'en befinder sig i en lukket varebil er der rigelig tid til at finde
"sikringsudstyret" og få det neutraliseret.
At afsløre om der er sådant udstyr på en MC er rimeligt nemt, idet
udstrålimgen fra mobiltelefonen afslører sig selv hvis man ved hvordan

> [...]
>
>Boksen og antennen kan skjules under instrumentpanelet <-- Det må jo
>betyde den IKKE skal have frit udsyn. Eller er der noget jeg har

Tro kan flytte bjerge, især hos dem der ikke kan se størrelsen af
bjerget .
Som tidligere skrevet: Det vil være OK til at få sin MC tilbage efter
at den er stjålet for "joyride", men for tyveknægte med noget mellem
ørene der stjæler den for vindings skyld er det helt uden virkning.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 22-03-05 20:23

In article <14q041h6htjupm2evf90bio20pkbqscm8i@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> [...]
> at den er stjålet for "joyride", men for tyveknægte med noget mellem
> ørene der stjæler den for vindings skyld er det helt uden virkning.

Hej Steen!

Her sidder man og skriver, og så svarer du i mellem tiden!!! Hva'
meningen!?

Helt enig! Ud fra den viden jeg har om slige ting, ville jeg ikke kaste
25 øre efter indretningen, når det drejer sig om en MC.
Som sagt kan det være de har fundet på noget vanvittigt smart; men jeg
vil se det bevist først.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-03-05 22:29

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> wrote:

> [...]
> at den er stjålet for "joyride", men for tyveknægte med noget mellem
> ørene der stjæler den for vindings skyld er det helt uden virkning.

Hvor er det belastende.... Jeg takker mange gange for svar, det har
givet mig en del mere at tænke over. Én sådan ting, koster jo mindst
4000,- Og det er jo mange penge, hvis lo.... ikke virker som det skal.

Det smarteste vil jo nok være at købe en stor kæde, man så medbringer
hver gang man kører, og fastgører mc'en til en lygtepæl eller ligende.

Men helt æreligt, det gør jeg de 2 første gange, derefter gider jeg ikke
mere.

/K

--
Kenneth Olsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-05 23:40

On Tue, 22 Mar 2005 22:29:10 +0100, nospam@nospam.dk (Kenneth Olsen)
wrote:

Hej Kenneth.

>Hvor er det belastende.... Jeg takker mange gange for svar, det har
>givet mig en del mere at tænke over. Én sådan ting, koster jo mindst
>4000,- Og det er jo mange penge, hvis lo.... ikke virker som det skal.

Bemærk at jeg ikke skrev at systemet ikke virkede, men at det var alt
for nemt at neutralisere når det drejer sig om MC.

>Det smarteste vil jo nok være at købe en stor kæde, man så medbringer
>hver gang man kører, og fastgører mc'en til en lygtepæl eller ligende.

Og det er netop min pointe.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kasper Friis

Dato : 23-03-05 08:39

Fra : Hekto

Dato : 22-03-05 20:17

In article <1gtubam.jfqb1i1jljgqoN%nospam@nospam.dk>, nospam@nospam.dk
says...

> [...]
>
> Boksen og antennen kan skjules under instrumentpanelet <-- Det må jo
> betyde den IKKE skal have frit udsyn. Eller er der noget jeg har

Forudsat at den fungerer ved at den får en position fra GPS-
satelitterne, og at den f.eks. detekterer hvis den bliver flyttet når
den er slået til som alarm, så må følgende gælde:

Den skal have 'udsyn' til så meget fri himmel, at den kan modtage
den f.eks. op ad en mur, i en smal gade, under træer o.lign. vil den
del af himlen den kan se, være begrænset. Det samme gælder self. ved
parkering i kælder, under halvtag o.s.v.
Enhver tildækning af antennen, som f.eks. at anbringe den under kåben
o.lign- må nødvendigvis mindske dens muligheder for at opfange

Hvis den skal detektere at MC'en flyttes, må det nødvendigvis ske under
hensyntagen til den nøjagtighed der er på GPS-systemet, på det
pågældende tidspunkt. Den kan øges og mindskes efter behov, af dem der
styrer satelitterne ... Yes! Rigtig gættet! Over there! For tiden er
den vel ca. 10m (?)
Det betyder at man frit kan flytte på cyklen inden for 10m, uden at
GPS-modtageren opdager at den er flytet, for det er jo inden for den
gældende unøjagtighed.

Man kan også dække antennen af, med noget der skærmer imod GPS-
selvfølgelig at man ved den er der, og hvor antennen sidder ... foran
eller bagpå! Man kan også bare klippe antennekablet.
På samme måde skærmes signalet, hvis den smides op bag i en varevogn,
eller på anden måde 'holdes skjult'.

Nu kunne man jo så bare sige at den skulle give alarm hvis signalet
forsvinder; men det ville give en del fejlalarmer fra tid til anden,
når der smutter en satelit, eller signalet på anden måde forstyrres.
Det vil ihvertfald kræve een eller anden forsinkelse, så man er sikker
på at den har mistet kontakten til GPS. I forvejen sker det af og til,
på naturlig måde.

Når først at MC'en kører på åben gade, har den et glimrende udsyn til
himlen; men så er det jo allerede for sent i mange tilfælde.

Jeg er ikke GPS-ekspert, så det kan da være de har fundet på noget
smart; men indtil det er bevist, ville jeg bruge pengene på en alm.
alarm, god lås ... og omtanke!

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-05 20:35

On Tue, 22 Mar 2005 20:17:13 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qx ROT13>
wrote:

Hej Hekto.

> [...]
>Enhver tildækning af antennen, som f.eks. at anbringe den under kåben
>o.lign- må nødvendigvis mindske dens muligheder for at opfange

Jeg har de seneste måneder moret mig med en GPS styret frekvensnormal.
10x10-9 du ved.
Den benytter en almindelig GPS antenne der nu sidder monteret på
husets vindskede så den har frit udsyn 360 grader rundt og ned i en
vinkel på under 5 grader i forhold til horisonten.
Det er en fantastisk ting.
Lige da jeg fik den havde jeg antennen inde i huset.
Alene det var nok til at den så NUL satellitter - absolut nul.
Liggende udenfor på gesimsen gik det - lige til øllet.
Glas, tyndt glasfiber og visse former for plastic vil ikke genere
modtagelsen, og dog:
Der findes nyere bilruder med indbygget solfilm hvor HF ikke kan
trænge igennem (Citroen C5's forrude er et eksempel), og plastic med
kulholdig indfarvning er også blokerende for HF.

> [...]
>Det betyder at man frit kan flytte på cyklen inden for 10m, uden at
>GPS-modtageren opdager at den er flytet, for det er jo inden for den

Det er korrekt, og det er lige nok til at få den op i kareten uden at
det opdages.

> [...]
>eller bagpå! Man kan også bare klippe antennekablet.
>På samme måde skærmes signalet, hvis den smides op bag i en varevogn,

Ja, og således er systemet meget let at neutralisere.
Så let at det ikke er prisen værd at montere på en MC.

> [...]
>Det vil ihvertfald kræve een eller anden forsinkelse, så man er sikker
>på at den har mistet kontakten til GPS. I forvejen sker det af og til,

Det findes der ingen enkel løsning på.

> [...]
>
>Jeg er ikke GPS-ekspert, så det kan da være de har fundet på noget
>smart; men indtil det er bevist, ville jeg bruge pengene på en alm.

Og det er jeg så enig i.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kasper Friis

Dato : 23-03-05 08:57

Så vidt jeg ved har noget der heddder dantrack
http://www.dantrack.com/dk/html/product/dk-dt30.html,
http://www.kurtovi.dk/default.asp?Action=Details&Item=198 lavet et system
sammen med topdanmark, som virker som en alarm, også der står det også
virker på motorcykel, og der skulle systemet gå igang med det samme maskinen
bliver stjålet, med at sende en sms, den behøver jo ikke GPS for at vide
MC'en bliver stjålet, bare alarmen bliver aktiveret, og fortsat er aktiveret
længere end 10-30 sek, så kunne den sende en sms, om tyveri, okay det kan
give fejl alarmer, men det kan man jo aldrig undgå, hellere en for meget end
en for lidt???

så vidt jeg læste virker det ved GPS boksen er en ganske lile sort boks, som
"gemmes" på MC'en, om den skal have antenne eller hvad ved jeg ikke, men
eftersom den lille sorte boks er udstyret med Simkort og GSM system ligesom
en tlf, sender den en SMS til 3 numre som er indtastet i den, hvis dem der
har bygget systemet har været lidt smarte, så har de lavet det til at virke
via GSM tracking også, dvs tlf enheden bliver tracket mellem 3 gsm master,
også bruger man kun GPS til nøjagtig position, det virker jo allerede med
"3" telefoner og hedder AGPS, og behøver kun en GPS sattelit til nøjatig
position(10 meter?), ud over det har boksen eget batteri som kan holde op
til 12 timer, selv hvis den er taget fra MC'ens batteri..

det med GSM sporing, er lidt et gæt, det må i ikke holde mig på.. men
systemet kunne virke ganske fortræffeligt, hvis de puttede lidt indsats i
det...

da min egen MC selv lige er blevet stjålet, har jeg siddet og kigget meget
på det, og fået et par priser fra 7500- 9700 monteret med moms

Mhv Kasper friis Hansen, som satser på mere end bare et par stærke låse på
hans næste MC :)

Fra : Hekto

Dato : 23-03-05 09:36

In article <42412132$0$250$14726298@news.sunsite.dk>,
Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk says...

<KLIP!>

Ligegyldigt hvad man gør, og hvor meget TopD blander sig, kan systemet
ikke sætte sig ud over naturlovene, i dette tilfælde radiobølgers
udbredelse!
Jeg tror de har indset det, for jeg læser stort set kun noget om biler,
og meget lidt om MC.

Husk iøvrigt, at det er en forretning de driver! - ikke en
velgørenhedsorganisation.

En 'stille' alarm, der virker som normalt, og ringer op/SMS'er når der
manipuleres med cyklen, er nok mere brugbar. Den vil dog stadig lide
under problemerne med radiobølgers udbredelse.

Som sagt, kan det jo være de har lavet noget rigtig smart, som vi har
overset!
Derfor må det jo være en enkel sag for dem, at tilbagevise påstandene
som er fremkommet her!? En simpel demonstration af udstyret inde i
forretningen, eller i det fri, med staniol over, ville virke
overbevisende.

Fra : Kasper Friis

Dato : 23-03-05 11:51

"

> [...]
> som er fremkommet her!? En simpel demonstration af udstyret inde i
> forretningen, eller i det fri, med staniol over, ville virke

Ja men GSM, rækker jo fint inden i en varevogn eller lign, og hvis man får
besked med det samme den bliver stjålet, giver det mulighed for at gribe
ind, før den er væk.

men okay jeg kan godt se selvom boksen er meget lille kan det godt være
svært at gemme den på en MC som er godt sammenpresset i forvejen, selvom jeg
er ikke i tvivl om jeg godt kunne finde et sted de ikke lige fandt den, det
med GPS kan jeg ikke lige finde en løsning på, men Sonofon sagde selv en
gang at GSM tracking kunne pinpointes til under 30 meter, i tættere bebygget
områder, og det burde jo være nok til at finde en garage eller varevogn som
MC'en stod i.. hvis systemet ellers blev brugt..

og ikke kun det, hvis de fandt en MC, kunne det jo være de fandt mange flere
samme sted, samt biler og lign.

Hvis jeg havde pengene og midlerne, kunne jeg godt udvikle et system der
virker, naturligvis kan man intet gøre hvis tyvene i forvejen ved at den
GSM/GPS beskyttet, så vil de jo starte med at lede efter senderen, men hvis
den lille sender blev lavet så den passede til alle alarm systemer, så kunne
tyvene jo aldrig vide om den var der eller ej..

jeg så engang nogen systemer som er lavet i sydafrika, mod carjacking hvor
det var nogen flammekastere under bilen som kunne få enhver carjacker til at
forsvinde, det sammen med Højspænding skulle bare være lovligt i DK.. så
skulle de tyveknægte sku ikke røre ved min MC :)

Kasper friis

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-03-05 13:32

Kasper Friis wrote:
> [...]
> forsvinde, det sammen med Højspænding skulle bare være lovligt i DK.. så
> skulle de tyveknægte sku ikke røre ved min MC :)

Patienten til amputationslægen på skadestuens afdeling for forbrændinger
af nedre ekstremiteter : "det var en fejlalarm.."

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-05 15:15

On Wed, 23 Mar 2005 11:51:17 +0100, "Kasper Friis"
<Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:

Hej Kasper.

>Ja men GSM, rækker jo fint inden i en varevogn eller lign, og hvis man får
>besked med det samme den bliver stjålet, giver det mulighed for at gribe
>ind, før den er væk.

Det er rigtigt, at de fleste varevogne har utætheder, som f.eks. ruden
mellem varerum og førerkabine.
Det kan der gøres noget ved, eller man kan vælge et køretøj med en
tættere karosse
Der vil under alle omstændigheder være tale om en betragtelig dæmpning
og dermed ringere rækkevidde på GSM og nul GPS.
Du kan jo for sjov lægge din GSM telefon i en kagedåse og ringe den
op.
Jeg bor ca. 1800 meter fra en Base Station og min GSM telefon kan ikke
lide behandlingen.
Noget andet er så, at det udstyr der skal til at jamme GSM
mobiltelefoner, i stil med det fængselsvæsnet overvejer at installere
i fængslerne, ikke er særligt kostbart og ej heller særlig
kompliceret.
Hvis det er kostbare MC'er der gås efter er et sådant udstyr hurtigt
"tjent ind" .

> [...]
>områder, og det burde jo være nok til at finde en garage eller varevogn som
>MC'en stod i.. hvis systemet ellers blev brugt..

Den med at GSM skulle kunne stedbestemme med 30 meters nøjagtighed er
en skrøne.
Hvis man forudsætter at det er i fri sigt (Line of Sight) mellem tre
base stationer kan man sikkert komme ned på noget der ligner, men i
praksis er der aldrig fri sigt, og nøjagtigheden er derfor meget
tvivlsom - Hvis du siger indenfor en radius på 500 meter er det
sikkert mere dækkende.

>og ikke kun det, hvis de fandt en MC, kunne det jo være de fandt mange flere
>samme sted, samt biler og lign.

Gid det er så vel.

> [...]
>den lille sender blev lavet så den passede til alle alarm systemer, så kunne
>tyvene jo aldrig vide om den var der eller ej..

Det behøver tyvene ikke vide på forhånd.
Prøv at lægge din GSM telefon ved siden af en lille getto blaster
eller dine computer højttalere og ring den op.
Så er du ikke i tvivl om at den er der
Det er lige så let at afsløre sådan en som at klø sig i nakken.
Man skal ikke få den opfattelse at jeg for enhver pris vil jorde
systemet, jeg forsøger blot at gøre værdien af det klar.
Årsagen til min interesse for at på tingene på plads er, at visse
forsikringsselskaber har gjort det til en betingelse at sådant udstyr
er monteret hvis de skal forsikre et køretøj.
Og netop når det gælder MC er prisen høj nok i forvejen, så hvis der
stilles krav af den art skal det sørme være noget der virker og ikke
blot en yderligere belastning af forsikringstagernes pengepung.
Nu er det desværre jurister der vurderer sådanne systemer's
anvendelighed og ikke teknikkere.
Hvis juristerne har en "holdning" til at tingene virker kan man næsten
ikke, selv med meget hårdtslående tekniske beviser, overbevise dem om
at her er det ikke holdninger der tæller men hårde tekniske fact's.

> [...]
>forsvinde, det sammen med Højspænding skulle bare være lovligt i DK.. så
>skulle de tyveknægte sku ikke røre ved min MC :)

Fasen fra lysnettet forbundet med en diskret tråd vil gøre en MC meget
ubehagelig at røre ved.
Og nej, det er ikke tilladt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-03-05 18:36

Steen Gruby wrote:
> [...]
> <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> wrote:
>

> Fasen fra lysnettet forbundet med en diskret tråd vil gøre en MC meget

Var det tilladt, har jeg en skitse, der indbafatter 8 gram TNT, en
elekrtisk detornator og en mobil.
Det vil afgive een høj lyd og lidt støv/røg, så er den let at finde
bagefter - det vil endda blive vist på TV *lol*
Der vil dog være en del reparation på modellem efterfølgende, hvis man
ønsker den på gaden igen....

Nå pjat

Lås skidtet gerrne så det er omstændigt at fjerne låseanordningen - håb
på det bedste, og mere er der vil ikke at sige om det.

Skal der "sender der kan såore på den, skal den være indlejret i stellet
fra fabrikken, og selve stellet skal være antenne - så er der større
chance, mendet kan stadig elimineres...

Jeg er forsikret - hvad er du......

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Armand

Dato : 23-03-05 19:07

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> bagefter - det vil endda blive vist på TV *lol*
> Der vil dog være en del reparation på modellem efterfølgende, hvis man

Nu kreativiteten er oppe, så kunne jeg langt bedre forestille mig en
dåse med knock-out gas der tømte sig ½ minut efter at tyverialarmen har
sporet at modellen har forladt parcellen - Midlet er naturligvis rettet
mod tyve i kassevogne, og garanterer ikke at motorcyklen overstår
hændelsen uskadt

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-03-05 19:30

Armand wrote:

> [...]
> sporet at modellen har forladt parcellen - Midlet er naturligvis rettet
> mod tyve i kassevogne, og garanterer ikke at motorcyklen overstår

Kreativt - den er egentlig god -
Mon pebberspray bliver tilladt?
Hvor mange kilo mon der skal monteres på modellen....
he he

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-03-05 14:51

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Tro kan flytte bjerge, især hos dem der ikke kan se størrelsen af
> bjerget .

For at citere en af stamgæsterne på dk.teknik.lyd: "Tro flytter ikke
bjerge. Tro flytter penge".

(citat faldt i en diskussion ang. hyper-super-duper-kabler til
Kilokr/meteren)

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-03-05 15:20

On Wed, 23 Mar 2005 14:50:43 +0100, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>For at citere en af stamgæsterne på dk.teknik.lyd: "Tro flytter ikke
>bjerge. Tro flytter penge".

Den er faktisk meget fin - Den vil blive husket.

>(citat faldt i en diskussion ang. hyper-super-duper-kabler til
>Kilokr/meteren)

AK (suk) den diskussion om højttalerkabler er er mange gange værre end
denne og helt uden rod i teknikken.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-05 10:24

"Kenneth Olsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der kender til GPS enheder, der kan monteres på mc'en? Jeg
> har alarm på den i forvejen, men vil gerne "sikre" den yderligere.

Der findes en enhed lige til det formål, den hedder DT-30 og laves af
dantrack i danmark, den sælges vistnok Bla, af Dansk Autohjælp.

MvH
Poul Ladefoged

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 22-03-05 11:02

Se her: http://www.crimecode.com/tyverisikring/GPSsporing.asp

Mvh. Michael.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 22-03-05 19:41

Michael H. Madsen <mhm@mail.dk> wrote:

> Se her: http://www.crimecode.com/tyverisikring/GPSsporing.asp
>
> Mvh. Michael.

Mange tak, Michael. Har netop skrevet til crimcode.com for at høre mere.

/K
--
Kenneth Olsen

Fra : Michael Knak

Dato : 25-03-05 22:44

> Er der nogle der kender til GPS enheder, der kan monteres på mc'en? Jeg
> har alarm på den i forvejen, men vil gerne "sikre" den yderligere.

Har forsøgt at læse mig gennem alle svarene på dette spørgsmål, og der er jo
en del.

Nu er det så "heldigt" at jeg rent faktisk er "superbruger" på det omtalte
system DanTrack
som Topdanmark bruger.... så kender dens plusser og minusser ret så godt...

Intet er 100% sikkert - ej heller kæden.. Men med en satellit-overvågning er
chancen for at
finde en motorcykel/bil/osv betragtelig større end uden
satellit-overvågning.

/ Michael

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-03-05 22:57

On Fri, 25 Mar 2005 22:43:38 +0100, "Michael Knak"
<michael@XXXXknak.dk> wrote:

Hej Michael.

>Nu er det så "heldigt" at jeg rent faktisk er "superbruger" på det omtalte
>system DanTrack
>som Topdanmark bruger.... så kender dens plusser og minusser ret så godt...

Jeg er overbevist om at du så kender til problematikken omkring den
manglende sporing hvis en MC "bortfjernes" i et lukket rum.
Jeg har faktisk talt med TopDanmark om problemet, og jeg mener at den
usikkerhed der er omkring systemet ikke berettiger til at det kan
monteres på en MC som et krav for at opnå forsikring.
Til at starte med var det som at tale til en mur, men da det gik op
for dem hvad jeg laver til daglig, og at jeg er ansat i deres nærmeste
nabo, lukkede de alligevel ørene op.
Jeg er bestemt ikke færdig med dem endnu

>Intet er 100% sikkert - ej heller kæden.. Men med en satellit-overvågning er
>chancen for at
>finde en motorcykel/bil/osv betragtelig større end uden
>satellit-overvågning.

Ja, hvis den stjæles til "joyride" er jeg enig, men hvis det er til
reservedele eller "eksport" så ved tyvene også hvorledes et sådant
system neutraliseres.
Jeg foretrækker at sørge for min egen sikkerhed frem for at være til
grin for mine penge.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo