Dysning/justering af blanding på en 2-takt~
Fra : M. Hoey

Dato : 16-03-05 23:39

Hej NG

Jeg ville høre om der var nogen herinde, der kunne anbefale et værksted der
har forstand på at dyse/justere blandingsforhold på en 2-takter, et sted
hvor jeg kan få den bænket og sikret at den går 100% optimalt. Det skal
nævnes at den er blevet dyset om med #116 hoveddyser fra Dyno Jet som
udgangspunkt, samt K/N filtre og Allspeed-udstødninger, så er det herfra at
den muligvis skal mageres ind!

Det drejer sig om en Suzuki GT750A

Er der nogen der kender til en 2-takter-guru (værksted), geografien betyder
intet?

På forhånd tak

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Fra : Troels Jensen

Dato : 17-03-05 00:23

"M. Hoey" <hoeyREMOVEME@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har forstand på at dyse/justere blandingsforhold på en 2-takter, et sted
> hvor jeg kan få den bænket og sikret at den går 100% optimalt.

Skift karburator og justér selv:

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=272598

..... Undskyld, men jeg blev helt nostalgisk...

Hilsen
Troels

Fra : Armand

Dato : 17-03-05 00:22

M. Hoey wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig om en Suzuki GT750A
>
> Er der nogen der kender til en 2-takter-guru (værksted), geografien betyder

Carsten "Midtfyn" Rasmussen
á: Midtfyns Auto og MC reperation i Årslev mellem Odense og Ringe!

--
Armand.

Fra : M. Hoey

Dato : 17-03-05 13:24

> Carsten "Midtfyn" Rasmussen
> á: Midtfyns Auto og MC reperation i Årslev mellem Odense og Ringe!
>
> --
> Armand.

Hej Armand

Tak for anbefalingen

Lige snakket med Carsten og bestilt tid den. 13. april, behagelig fyr,
virker som om han er nede på jorden, og har godt forstand på tingene. Han
mente ikke den gik fed nok på toppen med en #116 hoveddyse, når der var
K/N-filtre på!

Fra : Armand

Dato : 17-03-05 18:57

M. Hoey wrote:

> [...]
> virker som om han er nede på jorden, og har godt forstand på tingene. Han
> mente ikke den gik fed nok på toppen med en #116 hoveddyse, når der var

Jeg havde min første kontakt med Carsten "Midtfyn" da jeg købte min
Benelli ved ham for 25 år siden (hold kæft jeg bliver gammel!). Omkring
den tid fik han sig et rullefelt for første gang.
Manden er en behagelig fynbo at have med at gøre og hans kompetance er
der ikke noget at sætte en finger på.
Med vanlig diplomati har jeg hørt ham beskrive hvad han kunne få ud af
en motor:
- "Tallene(HK!) siger ingenting; men jeg har fået den (en alm ZX7) til
at yde det samme som en ZXR750R vi havde i bænken for nyligt!"
- Man kan næsten ikke måle det; men hvor hans kammerat på samme model
altid var den der liige kunne trække forbi og lægge sig foran, er
billedet vendt efter at jeg portede den"

I 80'erne havde han et projekt igang med at bygge 125ccm's Kawasaki
cross-motorer i MBA-stel, for at skabe en discount-racer; og kørte også
selv en af slagsen; men jeg tror at RD350-cuppen stjal det
kundepotentiale der var til sådan en racer
Lige siden har han været aktiv indenfor dansk Road Racing og kørte KR1
da jeg i starten af 90'erne tog hul på min glorværdige RR-karriere. Da
ZX6 lanceredes hoppede han over i dén klasse, for som jeg hørte ham
sige: "Det er jo den type motorcykler mine kunder har, så det nytter
ikke at ligge og skrue totagger hele tiden"!
Senest har han engageret sig som "teknik-høvding" i et 600-challenge
team og har således stadig skruen i vandet omkring Road Racing.
>http://mc.dba.dk/asp/artikler/detail.asp?ArtikelId=31314&NyhedskategoriID=780&SekItem=780&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord<

Så jeg kan kun ønske dig god fornøjelse - Og brænd mu ikke stemplerne af
på vejen derover!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 06:25

Hej
Jeg lavede eftersyn på hans 4-gastester i går, så den er perfekt når du
kommer!

Hygge PD CBR1100 Bosch Odense

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 17-03-05 08:23

"M. Hoey" <hoeyREMOVEME@city.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til en 2-takter-guru (værksted), geografien
> betyder intet?

Rydbergs MC i Aidt lidt vest for Randers har ry for at være et rigtig godt
sted. Her må du også kigge mekanikeren over skulderen imens de laver den.
De har en del RR maskiner i deres stald.

Jeg har ALDRIG hørt om en eneste utilfreds kunde der har forladt butikken
dernede.
Og så har de åbningstider ingen andre kan slå :)

> På forhånd tak
>
> Mvh.
>
> M. Hoey
> (Suzuki GT750A)