Hvorfor uden afgift?
Fra : Per

Dato : 16-03-05 17:38

Hej NG!

Nu har jeg efterhånden set rigtig mange der sælger deres mc´er uden afgift.

Hvad er grunden til dette? Kan man tjene mere på sin gamle kværn ved at
sælge den uden afgift.

Der er vel ikke så mange der kører ræs eller hvad.

Har allesammen hentet deres cykler i udlandet?

På mig lugter det lidt af fusk med alle de maskiner uden afgift. For 10 år
siden var der sgu ikke nogen der solgte uden afgift.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Richard

Dato : 16-03-05 18:07

Per wrote:

> Hvad er grunden til dette? Kan man tjene mere på sin gamle kværn ved at
> sælge den uden afgift.

Enten fordi de har brændt sig på en uventet høj afgift, eller fordi de
regner med at mc'en er lettere at sælge videre uden afgift - i hvilke
tilfælde de også lader aben gå videre

> På mig lugter det lidt af fusk med alle de maskiner uden afgift. For 10 år
> siden var der sgu ikke nogen der solgte uden afgift.

Der var vist heller ikke gået folkesport i brugtimport dengang, eller hur?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Psypher

Dato : 16-03-05 19:00

> [...]
år
> siden var der sgu ikke nogen der solgte uden afgift.

Jeg hentede min for at få en nyere fed maskine som man kan
køre på ind imellem (på prøveplader) alt efter hvad man køber
syntes jeg det er svært at brænde nallerne, jeg tjekkede afgiften
inden jeg købte og den var nu meget rimelig.

Det er så min grund, desværre kan man ikke så godt køre til træf
eller sidde to på den når der nu ikke er betalt afgift, det kan ihvertfald
hurtigt give problemer.

Just my 2 cents.....

Regards Psypher

CBR954RR Fireblade '02 (tilsalg, desværre)

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-03-05 20:09

"Psypher" <ask@for.it> skrev i

> syntes jeg det er svært at brænde nallerne, jeg tjekkede afgiften
> inden jeg købte og den var nu meget rimelig.

Den la´r vi stå et øjeblik
Endelig en der synes den danske afgift er rimelig!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Rep din Outlook med: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 20:12

> Den la´r vi stå et øjeblik
> Endelig en der synes den danske afgift er rimelig!

Og ikke mindst da han ikke vil betale den med:

Hvorfor så påstå at en afgift man ikke har til hensigt at betale er rimelig

/A

Fra : Psypher

Dato : 16-03-05 21:51

s jeg det er svært at brænde nallerne, jeg tjekkede afgiften

Ja i forhold til hvad jeg gav for maskinen og så til at få
den indregistreret

> Og ikke mindst da han ikke vil betale den med:

Jeg betaler den ikke lige nu nej.

> Hvorfor så påstå at en afgift man ikke har til hensigt at betale er
> rimelig

Lige nu er den til salg men ellers var det meningen at der på et tidspunkt
skulle dk plade på den, indtil da kører jeg på prøveplade, ved godt at
der er mange af jer andre MCister der er imod det men det er jo ikke jer
der skal betale bøden hvis jeg bliver stoppet vel
Jeg har det nu fint med at der er mange der køre på prøveplade.

Regards Psypher

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-03-05 22:12

"Psypher" <ask@for.it> writes:

> Jeg har det nu fint med at der er mange der køre på prøveplade.

Det har jeg også et ret afslappet forhold til, men _jeg_ gad ikke at
skulle se mig over skulderen hele tiden. Så hellere have en mc der er
lidt ældre og mindre fed cykel end den nyeste triple-R model, og så
kunne køre på den alt det jeg lyster

....men jeg bliver alligevel deprimeret hver gang jeg ser
udlandspriserne. F.eks. en CBR1000RR til 11.300 amerikanske
lire... eller en 600'er for 9k... :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Futte & Co.

Dato : 16-03-05 19:10

Per wrote:
> [...]
>
> På mig lugter det lidt af fusk med alle de maskiner uden afgift. For 10 år
> siden var der sgu ikke nogen der solgte uden afgift.

Det kunne tænkes at "uden afgift" cyklen er de sørgelige rester efter en
upgrade af den afgiftplagede cykel ved hjælp af en tysker. Hvis man så
kan lokke en dum dansker til at overtage resterne til samme pris som man
gav i tyskland + transporten, har man en gratis renovering af
danskercyklen. Og det er jo ikke så galt........

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 22:52

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> gav i tyskland + transporten, har man en gratis renovering af
> danskercyklen. Og det er jo ikke så galt........

Det tror jeg nu ikke er hoved årsagen jeg tror mere på, at hovedparten er
folk der enten regner med, at tjene penge på, at hente cykler hjem i en lind
strøm, og andre får et chok når de får afgiftsvurderingen, fordi de ikke har
kontrolleret tingene ordentligt inden, de sidste ender som regel med at
sætte penge til på eventyret, men man kan være heldig, jeg fandt denne
(www.zx-r.dk/page5.html) til en kammerat prisen ? 1000,-, og så skulle den
så lige hentes.

Mvh.
Dannie